Gå til innhold

Overvektige og slanke: Hva spiser dere i gjennomsnitt ila en dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har bmi på 20.

 

Jeg spiser 4-6 knekkebrød (med pålegg) + middag og frukt hver dag. 3-4 ggr i uka spiser jeg sjokolade og/eller popcorn.

 

Drikker vann, kaffe og pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 170 høy og veier pr dags dato 81,3 kg. Viede 88 kg før sist svangerskap, fødte for 1 mnd siden, veide da 102 kg (men det meste av vekta besto av svangerskapet i seg selv og MASSE vann, veide 86 kg 2 uker etter fødsel)

 

Dette er hva jeg så og si alltid har spist, vel siden 2007 hvertfall:

 

Frokost: 1-2 brødskiver

Lunsj: Om det blir noe, så er det noe frukt eller yoghurt

Middag: 1 potet, litt kjøtt og noe grønnsaker

Kvelds: Om det er noe, så er det en brødskive eller noe frukt

 

På helg spiser jeg noe potetgull eller en pose popcorn.

Drikker pepsi max så og si hver dag, ikke så bra, men avhengi :-P Drikker også en del vann pr dag 1-3 liter, alt etter aktivitets nivå ol. Trener stortsett når jeg føler for det, har ingen fast treningsplan, men skviser inn minst en 1 timers tur i uka som minimum.

 

I 2005 veide jeg 125 kg, i en alder av 17 år :-/ Slitt med mat hele mitt liv, startet med overspising i en alder av 8 år (da er det snakk om spiseforstyrrelse overspising) når jeg var 17 år gikk jeg på en psykisk smell og dro på meg bulimiske tendenser, de dagene jeg slet mest spøy jeg opp igjen alt jeg hadde i meg. Har også vært innenfor anorexia tendenser. Alt dette har gjort at forbrenningen min er totalt skakk kjørt, siden 07 har dette vært matinntaket mitt, har perioder hvor jeg spiser mer, da "gjerne" søtsaker og dritt mat, men også perioder hvor jeg ikke klarer å spise mer enn en brødskive pr dag.

 

Prøver å stabilisere igjen, med å spise mer nprmalt og trimme mer, men har fortsatt en psyke som påvirker meg hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så lite alle spiser!!! Føler meg som en fråtser nå! Men elsker mat og er veldig opptatt av det da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 og veier 54

 

Frokost: iskaffe

Lunch: salat eller 2-3 knekkebrød med pålegg som smøreost

Middag: spiser alt i normale porsjoner, feks 2 poteter og 3 kjøttkaker og grønnsaker eller to tacolefser.

Kvelds: 2 knekkebrød med pålegg

 

Trener ingenting annet enn at jeg går mye og har alltid vært slank. Spiser aldri godteri, men drikker en del brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: knekkebrød eller litt yoyghurt eller ingenting.

Lunsj: salat uten dressing, evnt grovt rundtsykke med laks og egg

Middag: en modreat posjon med det vi har. Alltid laget fra bunnen, stort sett, pga matallergi, og alltid med mange forskjellige grønnsaker, grov pasta, grov ris til meg. Spiser mye salat, lite poteter.

Kvelds: alt for ofte ingenting, og enda oftere paeanøtter, et glass vin, en nutrilettbar eller noe annet dritt. Er på kveldene jeg skeier ut med tull og fjase-spising.

Men på generell/daglig basis er det ganske sunt: drikker aldri brus, drikker ikke melk, spiser mye egg, kjøper kun grovbrd, drikker ikke juce, spiser modreate mengder frukt, spiser sjeldent sukkerholdig godis, spiser sukkerfri is, lager pannekaker/vaffler med masse havregryn, vi spiser ganske ofte fisk, vi har sjelden pommesfrittes og hvit ris, vi lager sjeldent fete sauser, vi spiser nesten aldri på burges-sjapper, vi spiser kun magre pølser osv. Vi er ganske bevisst på kostholdet for hele familien.

Jeg trener 3-4 ganger i uken og er slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 42 kg og er 163,5 cm

 

Frokost: 2-3 skiver og et glass melk

Lunsj spiser jeg ikke nå siden jeg er hjemme med småen

Middag: 1 stor porsjon middag.

Kvelds: Er ikke hver kveld jeg spiser, men 2-3 skiver.

 

Spiser ellers litt frukt, snop eller kjeks iløpet av dagen.

 

Er det lov å spørre om du er anorektisk?

 

Hehe, selvfølgelig er det lov! Nei, jeg er ikke anorektisk! Da hadde jeg vel ikke spist i det hele tatt eller? Min bror, far og farmor og sikkert flere før henne er/var slank, så det ligger i genene. Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde et par kilo ekstra, men det er utroooolig vanskelig for meg å legge på meg. Hadde håpt på å beholde noen av graviditetskiloene også, men alt var vekke etter en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho...

Jeg har vel ikke noe fasitsvar her, det kan svinge fra dag til dag...

Men en helt vanlig dag så prøver jeg å spise en skive brød hver tredje time med hva jeg vil av pålegg.

Middag ca halv fem-fem, og da spiser jeg det jeg vil ha, men ikke store mengder. Har altfor sjeldent grønnsaker til maten. ALTFOR sjeldent... :/ Men men.. :P

På kvelden spiser jeg somregel en bolle med is.. *kremt*

Så har vi de dagene jeg klarer tre måltider (på grunn av altfor travel kalender), mens andre dager støffer jeg innpå godis gjennom hele dagen i tillegg til førstnevnte matmodell... :P

OG, tattah: Jeg er overvektig... :P Jeg ER klar over det, og ønsker å gå ned, men slanker meg selvfølgelig ikke nå mens jeg er gravid. Skal prøve å få mer grønt inn i kostholdet mitt, men mitt "problem" i forhold til min overvekt er mangel på mosjon. :) Så jeg vil ta tak i det før jeg reduserer matinntaket. Det, og kutte ned småspisinga på godiset... :P OM jeg klarer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvor mye mat dere klarer å dytte i dere på en dag...

 

Jeg spiser to hovedmåltider om dagen.

Lunsj to brødskiver med grovt brød og middag. Balansert og som regel sunn.

Imellom måltidene spiser jeg en frukt eller grønnsak, kanskje noen kjeks, drikker cola utpå ettermiddagen og til kvelds snackser jeg.

 

Gjør meg vel egentlig ikke noe tjeneste i det lange løp, men klarer ikke å dytte i meg mer mat i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 35 kg overvektig. I løpet av en dag spiser jeg dette:

 

Frokost: 1 0+0% yoghurt

Lunsj: 2 skiver brød med alminnelig pålegg

Mellommåltid: en frukt eller et knekkebrød

Middag: En vanlig porsjon ( 1 potet, 2 kjøttkaker, grønnsaker)

Kveldsmat: 1 skive brød og en frukt.

 

Jeg drikker: vann, te uten søtning og tab. I helga unner jeg meg litt snacks og litt sjokolade ( tilsvarende 2-3 never potetgull og 1 liten sjokolade) og et glass vin eller konjakk.

 

Dette er nok til å holde vekten min stabil. Jeg vet ikke hvordan jeg skal spise noe mindre og allikevel fungere normalt.

 

Hvordan greide du å få 35 kg overvekt med denne kosten (og opprettholde det)? Det hørtes ikke helt normalt ut, forstår godt du ikke kan spise mindre - jeg spiser mye mer og er helt normal

 

Det kan jeg svare på: Hun er mest sansynlig insulinresistens og tåler derfor dårlig karbohydrater. Hun kan fint spise mye mer kalorier, men må redusere på karbohydratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 35 kg overvektig. I løpet av en dag spiser jeg dette:

 

Frokost: 1 0+0% yoghurt

Lunsj: 2 skiver brød med alminnelig pålegg

Mellommåltid: en frukt eller et knekkebrød

Middag: En vanlig porsjon ( 1 potet, 2 kjøttkaker, grønnsaker)

Kveldsmat: 1 skive brød og en frukt.

 

Jeg drikker: vann, te uten søtning og tab. I helga unner jeg meg litt snacks og litt sjokolade ( tilsvarende 2-3 never potetgull og 1 liten sjokolade) og et glass vin eller konjakk.

 

Dette er nok til å holde vekten min stabil. Jeg vet ikke hvordan jeg skal spise noe mindre og allikevel fungere normalt.

 

Hvordan greide du å få 35 kg overvekt med denne kosten (og opprettholde det)? Det hørtes ikke helt normalt ut, forstår godt du ikke kan spise mindre - jeg spiser mye mer og er helt normal

 

Det kan jeg svare på: Hun er mest sansynlig insulinresistens og tåler derfor dårlig karbohydrater. Hun kan fint spise mye mer kalorier, men må redusere på karbohydratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei som påstår at dei ikke spiser noe men er mange mange kg for tunge har et problem dei ikke vil innrømme. Begynn med det - å innrømme at ja, jeg kanskje burde kutte ut småspisinga på kveldstid eller hva det nå skal være. Så skal man ikke ha noe problem med vekta!

Og forresten, det er helt feil å begynne dagen med den minste måltida. Det er på morgenen kroppen trenger mat, da er det helt feil å spise en yogurt og tro at man skal holde seg slank på det.

Når noen skriver at dei spiser 2-3 never med potetgull, hvor blir resten av posen? Til neste helg wink.png

 

Nå kan det vel tenkes at det er flere i familien til å dele på en pose potetgull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Dei som påstår at dei ikke spiser noe men er mange mange kg for tunge har et problem dei ikke vil innrømme. Begynn med det - å innrømme at ja, jeg kanskje burde kutte ut småspisinga på kveldstid eller hva det nå skal være. Så skal man ikke ha noe problem med vekta!

Og forresten, det er helt feil å begynne dagen med den minste måltida. Det er på morgenen kroppen trenger mat, da er det helt feil å spise en yogurt og tro at man skal holde seg slank på det.

Når noen skriver at dei spiser 2-3 never med potetgull, hvor blir resten av posen? Til neste helg wink.png

 

Må faktisk ikke være slik, jeg singnerte anonym i sta, men kan godt la det fare nå :-P

Jeg er da den som skriver at hun veide 125 kg i en alder av 17 år.

Man kan slite psykisk, dra på seg spiseforstyrrelse (ja, overspising er en SF i de fleste tilfeller)

 

Jeg har skakk kjørt hele forbrenningen min, og vet det kan ta mange år før den er normal igjen (legen sa det kunne ta godt opp mot 10 år) om jeg skulle kuttet ut noe mer mat for å gå ned i vekt, ville jeg endt opp med anorexia, ikke ønskbart.

Og før du nevner trim: jeg er i bevegelse så og si hele dagen, husarbeid og to barn som skal følges opp gir ikke mye død tid, noen perioder trener jeg hver dag hele uka, og da er det snakk om full kroppstrening, men dette hjelper ikke hverken til eller fra på vekta, siden forbrenningen min er gått til helvete etter spiseforstyrrelser i nå 16 år, sliter fortsatt den dag i dag med bulimiske tendenser og periodisk overspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en vanlig dag:

 

Frokost: Ingenting (men tar en halvskive og spiser på kontoret i 10-tida som regel). Drikker i perioder en ernæringsdrikke for å få i meg litt.

 

Lunsj: 1-1,5 skive + noe frukt eller grønt. Prøver å velge noe med litt ekstra kalorier som avocado eller banan.

 

Middag: En porsjon, som oftest ganske liten porsjon med mindre det er noe jeg liker ekstra godt.

 

Kveld: Av og til en frukt eller et knekkebrød, men som oftest ingenting. I perioder en ernæringsdrikke. Noen ganger litt nøtter eller kjeks.

 

Sliter med veldig dårlig matlyst og er undervektig. Prøver å spise litt mer, men vanskelig når appetitten er helt fraværende. 163 cm og 42 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dei som påstår at dei ikke spiser noe men er mange mange kg for tunge har et problem dei ikke vil innrømme. Begynn med det - å innrømme at ja, jeg kanskje burde kutte ut småspisinga på kveldstid eller hva det nå skal være. Så skal man ikke ha noe problem med vekta!

Og forresten, det er helt feil å begynne dagen med den minste måltida. Det er på morgenen kroppen trenger mat, da er det helt feil å spise en yogurt og tro at man skal holde seg slank på det.

Når noen skriver at dei spiser 2-3 never med potetgull, hvor blir resten av posen? Til neste helg wink.png

 

Må faktisk ikke være slik, jeg singnerte anonym i sta, men kan godt la det fare nå :-P

Jeg er da den som skriver at hun veide 125 kg i en alder av 17 år.

Man kan slite psykisk, dra på seg spiseforstyrrelse (ja, overspising er en SF i de fleste tilfeller)

 

Jeg har skakk kjørt hele forbrenningen min, og vet det kan ta mange år før den er normal igjen (legen sa det kunne ta godt opp mot 10 år) om jeg skulle kuttet ut noe mer mat for å gå ned i vekt, ville jeg endt opp med anorexia, ikke ønskbart.

Og før du nevner trim: jeg er i bevegelse så og si hele dagen, husarbeid og to barn som skal følges opp gir ikke mye død tid, noen perioder trener jeg hver dag hele uka, og da er det snakk om full kroppstrening, men dette hjelper ikke hverken til eller fra på vekta, siden forbrenningen min er gått til helvete etter spiseforstyrrelser i nå 16 år, sliter fortsatt den dag i dag med bulimiske tendenser og periodisk overspising.

 

Jeg leste nylig (på forskning.no, tror jeg det var,) at dette med å fucke opp forbrenningen er en myte. Kroppen ordner visst raskt opp selv, så med mindre du har fått påvist ubalanse i stoffskiftet gjennom blodprøver, ville jeg stilt meg tvilende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho...

Jeg har vel ikke noe fasitsvar her, det kan svinge fra dag til dag...

Men en helt vanlig dag så prøver jeg å spise en skive brød hver tredje time med hva jeg vil av pålegg.

Middag ca halv fem-fem, og da spiser jeg det jeg vil ha, men ikke store mengder. Har altfor sjeldent grønnsaker til maten. ALTFOR sjeldent... :/ Men men.. :P

På kvelden spiser jeg somregel en bolle med is.. *kremt*

Så har vi de dagene jeg klarer tre måltider (på grunn av altfor travel kalender), mens andre dager støffer jeg innpå godis gjennom hele dagen i tillegg til førstnevnte matmodell... :P

OG, tattah: Jeg er overvektig... :P Jeg ER klar over det, og ønsker å gå ned, men slanker meg selvfølgelig ikke nå mens jeg er gravid. Skal prøve å få mer grønt inn i kostholdet mitt, men mitt "problem" i forhold til min overvekt er mangel på mosjon. :) Så jeg vil ta tak i det før jeg reduserer matinntaket. Det, og kutte ned småspisinga på godiset... :P OM jeg klarer... ;)

 

Hehe, nesten den eneste her som tydeligvis er overvektig og tør å innrømme at man har i seg litt ekstra :) Du er tøff!

 

Tenkte bare å komme med en litt gladmelding her til den dagen du får igang mosjonen: det kommer til å bli veldig mye lettere å ikke småspise! Merker når jeg trener at det er veldig lett å spise riktig akkurat de dagene :-)

 

Og husk all mosjon er bra, selv om det ikke er så mye som man helst skulle ha gjort, skal se det skal veldig lite til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel kanskje på grensen til å være undervektig. Jeg spiser nok mat, ikke veldig sunt, og ikke til riktige tider. Veldig ubalansert kosthold. Har de siste ukene gått ned 6 kg, noe som ikke er fryktelig pent, så må vel gjøre noe med kostholdet kanskje.

 

Mye snop blir det også, er i grunn helt håpløs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Dei som påstår at dei ikke spiser noe men er mange mange kg for tunge har et problem dei ikke vil innrømme. Begynn med det - å innrømme at ja, jeg kanskje burde kutte ut småspisinga på kveldstid eller hva det nå skal være. Så skal man ikke ha noe problem med vekta!

Og forresten, det er helt feil å begynne dagen med den minste måltida. Det er på morgenen kroppen trenger mat, da er det helt feil å spise en yogurt og tro at man skal holde seg slank på det.

Når noen skriver at dei spiser 2-3 never med potetgull, hvor blir resten av posen? Til neste helg wink.png

 

Må faktisk ikke være slik, jeg singnerte anonym i sta, men kan godt la det fare nå :-P

Jeg er da den som skriver at hun veide 125 kg i en alder av 17 år.

Man kan slite psykisk, dra på seg spiseforstyrrelse (ja, overspising er en SF i de fleste tilfeller)

 

Jeg har skakk kjørt hele forbrenningen min, og vet det kan ta mange år før den er normal igjen (legen sa det kunne ta godt opp mot 10 år) om jeg skulle kuttet ut noe mer mat for å gå ned i vekt, ville jeg endt opp med anorexia, ikke ønskbart.

Og før du nevner trim: jeg er i bevegelse så og si hele dagen, husarbeid og to barn som skal følges opp gir ikke mye død tid, noen perioder trener jeg hver dag hele uka, og da er det snakk om full kroppstrening, men dette hjelper ikke hverken til eller fra på vekta, siden forbrenningen min er gått til helvete etter spiseforstyrrelser i nå 16 år, sliter fortsatt den dag i dag med bulimiske tendenser og periodisk overspising.

 

Jeg leste nylig (på forskning.no, tror jeg det var,) at dette med å fucke opp forbrenningen er en myte. Kroppen ordner visst raskt opp selv, så med mindre du har fått påvist ubalanse i stoffskiftet gjennom blodprøver, ville jeg stilt meg tvilende.

 

 

Ikke vet jeg, forholder meg til hva legen har sakt her, driver ikke med selvdiagnosering. Men skulle inn for blodprøve taking, men ble gravid, og han sa da at blodprøvene han skulle ta kunne forstyrres av svangerskapet? Så spørs om det er dette han tror og ville teste?

Jeg hadde ikke noe interesse av å passe på egen kropp og helse før i 2009, da jeg hadde møtt min nåværende samboer.. Er en tung kamp å skulle bli fri fra alt dette, men det er jo en kamp man vil vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho...

Jeg har vel ikke noe fasitsvar her, det kan svinge fra dag til dag...

Men en helt vanlig dag så prøver jeg å spise en skive brød hver tredje time med hva jeg vil av pålegg.

Middag ca halv fem-fem, og da spiser jeg det jeg vil ha, men ikke store mengder. Har altfor sjeldent grønnsaker til maten. ALTFOR sjeldent... :/ Men men.. :P

På kvelden spiser jeg somregel en bolle med is.. *kremt*

Så har vi de dagene jeg klarer tre måltider (på grunn av altfor travel kalender), mens andre dager støffer jeg innpå godis gjennom hele dagen i tillegg til førstnevnte matmodell... :P

OG, tattah: Jeg er overvektig... :P Jeg ER klar over det, og ønsker å gå ned, men slanker meg selvfølgelig ikke nå mens jeg er gravid. Skal prøve å få mer grønt inn i kostholdet mitt, men mitt "problem" i forhold til min overvekt er mangel på mosjon. :) Så jeg vil ta tak i det før jeg reduserer matinntaket. Det, og kutte ned småspisinga på godiset... :P OM jeg klarer... ;)

 

Hehe, nesten den eneste her som tydeligvis er overvektig og tør å innrømme at man har i seg litt ekstra :) Du er tøff!

 

Tenkte bare å komme med en litt gladmelding her til den dagen du får igang mosjonen: det kommer til å bli veldig mye lettere å ikke småspise! Merker når jeg trener at det er veldig lett å spise riktig akkurat de dagene :-)

 

Og husk all mosjon er bra, selv om det ikke er så mye som man helst skulle ha gjort, skal se det skal veldig lite til :-)

 

Takk takk du! :P Hehe... Har vel ikke så mye med tøff å gjøre, men jeg ser da meg selv, ser hva jeg spiser, og kaller en spade for en spade... :P Hehehe... Den eneste jeg evt. hadde lurt om jeg hadde jugd, hadde vært meg selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 50 kilo. Spiser følgende;

Frokost: 2 brødskiver med sjokopålegg og melk (4. Måneden nå)

Lunsj: brødskive med smør og enkelt pålegg, ett glass juice

Middag: to store porsjoner med middag.

I helgene skeier jeg dessverre helt ut, og fortærer omlag to 250 g sjokoladeplater. Det er min last, Trener løping to ganger i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: et glass biola, en kopp te

Lunsj: en yoghurt, vann, frukt

Middag: spiser en porsjon av det vi har, drikker saft

Kvelds: litt frokostblanding eller en yoghurt.

 

Jeg er 1.70 og veier 70 kg, men slanker meg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier ca. 58-60 kg, noen perioder et kg eller to mindre, aldri over 60 kg. Er 170 cm høy. Løper fast 3 ganger i uka ca. 35-40 minutter, prøver dessuten å gå mest mulig dersom jeg har mulighet (til og fra jobb, eller til og fra barnehage). Er veldig glad i mat, er mye i aktivitet, har høy forbrenning, og spiser gjennomsnittlig:

 

Frokost: 2-3 brødskiver (med f.eks. hvitost, kaviar, leverpostei, salami) + melk/juice.

Lunsj: 3-4 brødskiver med variert pålegg

Middag: stor porsjon sunn hverdagskost(fisk, kjøtt, kylling, pasta, osv., bruker masse grønnsaker og salat som tilbehør).

Kvelds: 3-4 brødskiver og 1 egg

 

Mellommåltid: spiser 3-5 frukt om dagen (kiwi, appelsin, eple, banan, og div. frukt som ser bra ut på buikken). Er veldig glad i frukt, burde sikkert spist mer grønnsaker!

 

Kan godt ta meg et glass vin eller øl om kvelden.

 

Spiser alltid noe søtt til kaffen etter middag, en kjeks eller en liten bit sjokolade.

 

Ellers unner jeg meg alltid noe dersom jeg har lyst på eller at jeg er i selskap. Men har sjelden søtsug, så det blir liksom ikke noe søtt utenom spesielle anledninger..

 

Skulle gjerne veid et par kg ekstra på de rette plassene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, ganske intresann lesing igrunn!

Jeg har aldri vært direkte overvektig, men var litt rund i mine yngre dager. Etter at ungene kom, har jeg holdt meg normalvektig uten å ofre kostholdet en eneste tanke. å det er utrolig godt, etter å ha vært mye opptatt av det tidligere og ende opp med å spise mer enn nå..bare fordi jeg gikk rundt å tenkte på alt jeg ikke burde spise..

 

1.61 cm/51 kg, en vanlig dag:

 

Frokost: 1-2 brødskiver m/ost, te, 1 glass xtra lett melk

Lunsj: en frukt, kanskje litt youghurt el cottage cheese

Middag: en ganske stor posjon variert mat, tror middagen er ganske sunn..

Kvelds: te, en frukt, sjokolade om tilgjengelig

 

Drikker cola zero sikkert 4 dager i uka, spiser sjokolade like mange dager og kan trykke i meg en storplate på 250 g på null komma niks.

Ganske usunt, skulle heller erstattet godsakene med sunn mat..men gud hvor vanskelig det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpehøna

Jeg er et vanedyr og spiser veldig mye av det samme når jeg først har funnet noe jeg liker. Slik kan en vanlig dag se ut:

 

Frokost: Havregrøt laget av 1 dl melk og 2 dl vann med hakkede nøtter. 1 lite glass appelsinjuice.

 

Lunsj: 2 Hjemmelagede knekkebrød med feks ost/egg/skinke. Gjerne med en salat og avokado til.

 

Mellommåltid: Atkinsbar og en frukt eller en skyr med nøtter og 70% sjokolade.

 

Middag: Mye protein, masse grønnsaker og litt karbo (Spiser til jeg må ligge bakover i sofaen :P)

 

Kvelds: Smoothie med bringebær, blåbær og Skyr eller enda en Skyr med nøtter og sjokolade.

 

Drikker bare vann eller farris om dagen, før drakk jeg pepsi max ganske ofte men har klart å slutte med det nå som jeg er gravid. Har i meg ca 2 kopper kaffe med melk per dag også.

Det hender jeg tar meg en sånn liten melkesjokolade til kaffen noen dager. Jeg har hatt bulimi, men har sluttet å kaste opp. Spiser jeg derimot mer snop enn min "daglige grense" så går alt til helvete og jeg kan spise ekstreme mengder mat. Prøver derfor å spise lite godteri :P

 

Aldri vært overvektig og veier 50 kg/160 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Veier 42 kg og er 163,5 cm

 

Frokost: 2-3 skiver og et glass melk

Lunsj spiser jeg ikke nå siden jeg er hjemme med småen

Middag: 1 stor porsjon middag.

Kvelds: Er ikke hver kveld jeg spiser, men 2-3 skiver.

 

Spiser ellers litt frukt, snop eller kjeks iløpet av dagen.

 

Er det lov å spørre om du er anorektisk?

 

Hehe, selvfølgelig er det lov! Nei, jeg er ikke anorektisk! Da hadde jeg vel ikke spist i det hele tatt eller? Min bror, far og farmor og sikkert flere før henne er/var slank, så det ligger i genene. Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde et par kilo ekstra, men det er utroooolig vanskelig for meg å legge på meg. Hadde håpt på å beholde noen av graviditetskiloene også, men alt var vekke etter en uke...

 

Jeg synes du spiser alt for lite når du er så tynn... Mat 2 ganger om dagen ER for lite, uansett om man er hjemme eller på jobb. Bedre å spise 4-5 mindre måltider og få i seg nok kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg i alle fall 20 kg for tung etter to tette graviditeter med dårlig form og lite aktivitet.

 

Frokost: 1-2 skiver med pålegget som er tigjengelig, noen ganger ingenting.Kanskje et lite glass melk.

Lunsj 1-2 skiver med det samme som frokost

Middag: Én porsjon av det vi har, spiser fisk 2-3 ganger i uken og grov pasta i alle fall Én gang fordi eldste elsker det. Har ikke så ofte ris, og spiser maks Én potet og heller mer fisk og grønnsaker.

Kvelds: Én til to skiver, middagsrester eller ingenting.

 

Spiser lite frukt og få mellommåltider. Nå som jeg ikke fullammer mer har jeg mindre søtsug, men for et par måneder siden klarte jeg ikke alltid å motstå et lite sukkerkick om det bød seg.

 

Jeg går saaaaaakte ned nå, skal slanke meg mer aktivt når jeg er ferdig å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...