Gå til innhold

Har dere sex under graviditeten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er mitt 5. svangerskap, og det har stort sett vært likt hver gang.... De tre-fire første mnd. er det lite sex pga. alle svangerskapsplagene som er verst for meg da.

 

Men så skjer det!!!! Mer kåt enn vanlig, og kan gjerne ha sex når som helst og hvor som helst ;) Mye av den beste sexen jeg har hatt, har vært når jeg har vært gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøverør her også.

Mistet 3 ganger før - begynte å miste hver gang etter sex, så nå er det sølibat for meg..!! Tar bare ingen sjangse når jeg endelig har kommet over 12 uker..

(misunner samboeren som kan ordne "biffen" sjøl..)

Er 12+6 noen minutter tiL;)

 

Hvilke uker mistet du de tre gangene?

Vi damer kan jo også fikse "biffen" selv da....

 

Joda, det kan vi;), men VI tar ingen sjanser denne gangen..

MA i 10 uke, SA i 8 uke og SA i 7 uke..

Denne gangen tar jeg ingen sjanser:

(15000 i medisiner avskrekker meg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Her i gården er det litt mindre enn vanlig, men kosen er der fortsatt. Ettersom gubben jobber i Stockholm og bare er hjemme i helgene vil det automatisk bli mindre en normalt. Men han slipper ikke unna ;) Vi prøver og feiler og finner ut hva som passer for oss. Jeg tror at å snakke om hva man føler og tenker gjør sexlivet mye enklere under graviditeten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Kirkir

Vi har sex som før (kanskje litt mindre) men merk er ikke noe til det.

Første 3mnd så var jeg mye kvalm og kastet opp mye, da var ikke sex så fristende. Pluss at det gjorde vondt i både skjeden og livmora men det var bare enkelte ganger.

 

Nå er jeg i tredje trimester og vi har sex som vanlig, ikke noe som helst farlig.

Eneste som er en smule plagsomt er magen som er litt i veien. Men vi er kreative og finner stillinger som passer oss. Noen ganger har jeg opplevd at sexen er bedre enn noen gang ;-) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke hatt sex på snart tre mnd nå, ikke for at jeg ikke vil, men vi begge er livredd for at sammentrekninger i livmoren ved orgasmer kan fremprovosere abort (har hatt to sa tidligere). Å ha sex uten orgasmer er for meg ikke sex, da lar jeg heller være.

 

Anonymous poster hash: 0b425...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye 3 første mnd. Men nå er alt som normalt igjen :)

 

Syns sambo har blitt så ultrabarsk og deilig i det siste. Blitt som en forelsket fjatt med mye lyst:P



Anonymous poster hash: d3f1b...9cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som bekymrer seg over hva sammentrekningene i livmoren ved orgasmer kan føre til?

 

Anonymous poster hash: 0b425...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved friske svangerskap skal hverken samleie eller orgasmer være til fare. Faktisk sies det at orgasmer er bra, da det øker blodgjennomstrømningen i livmor ;) 

 

Selv har vi hatt forbud frem til nå, men skal til gyn på fredag og får sannsynligvis klarsignal for å prøve oss litt i halmen da. Er akkurat sluttet på crinone som gir et fryktelig gris og som irriterer slimhinnene, så det har helt ærlig ikke vært et savn hittil ;) Men vi stiller i en særpossisjon da, forbudet er pga høy risiko, tidligere aborter, lett blødende slimhinner osv. Noe de aller fleste heldigvis slipper å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har masse sex ! Var noen uker i begynnelsen at det var lite pga kvalme, men nå i uke 24 er det flere ganger i uka, veldig fornøyd med det egentlig :) Eneste er de irreterende kynnerne jeg får ved orgasme, men det er vel kanskje normalt ?



Anonymous poster hash: 23d99...d6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, desverre.. Fått streng beskjed fra legen om å holde meg unna mannen for nå, muligens hele svangerskapet. Grunnet lettblødende slimhinner og abortfare. Det har ikke vært noe problem heller hittil, grunnet voldsom svangerskapskvalme. Er i 17. uke nå og det begynner heldigvis å gi seg nå, men tørr ikke trosse legen. Så vi får vente på klarsignal.



Anonymous poster hash: a8614...2a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke hatt sex på 3 måneder av ulike grunner. Har gjort eggdonasjon og gått på crinone helt til nå (12+5 i dag), har heller ikke hatt lyst og jeg er også redd for abort.

Hjelper gubben litt, så han kan ha det litt godt ihvertfall :) Får de når vi skal prøve oss på sex igjen, frister ikke enn så lenge iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før uke 13 var det lite pga min kvalme. Men nå er vi i gang igjen! Og mer enn vanlig sånn som sist  :fnise:  Jeg blir litt mere vill i nikkersen enn vanlig når jeg er gravid, og mannen synes min gravide kropp er både fin og frodig, så her går det unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt sex på et par mnd nå, men det er ikke lysten det står på.

Jeg syns rett og slett det er for ubehagelig, fordi det føles ut som om noen stikker meg i eggstokkene med en gaffel når vi holder på. Er førstegangsgravid, så jeg vet ikke helt hva jeg kjenner etter, men tror det er kynnere. Nå har vi ikke utforsket andre stillinger enn "den vanlige", men jeg har lyst å prøve igjen snart. Det blir litt lenge å vente hvis vi skal holde ut til etter fødsel, renselse osv  :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke det. Er i uke 19 nå og ikke hatt sex i det hele tatt siden positiv test. Jeg er livredd for at noe skal skje med babyen, eller at jeg får en infeksjon eller noe. Men nå har jeg et høyrisiko svangerskap da, og vi har mistet en baby til termin tidligere. Nå tar jeg med andre ord ingen sjanser (hverken med sex eller mye annet som mat, trening, stress etc)

 

Anonymous poster hash: b4124...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Vi har ikke det. Er i uke 19 nå og ikke hatt sex i det hele tatt siden positiv test. Jeg er livredd for at noe skal skje med babyen, eller at jeg får en infeksjon eller noe. Men nå har jeg et høyrisiko svangerskap da, og vi har mistet en baby til termin tidligere. Nå tar jeg med andre ord ingen sjanser (hverken med sex eller mye annet som mat, trening, stress etc)

 

Anonymous poster hash: b4124...8b5

Ble vissy Anonym gitt, men det var altså meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kjenner smerter i livmoren når jeg får orgasme, men det bekymrer meg ikke så mye. Regner med det er normalt å ha sex og få orgasme under svangerskap?!

 

Nå har jeg derimot fått kjønnsvorter, håper ikke det ødelegger romantikken :-/

 

Anonymous poster hash: 85a0c...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første tre mnd var det ganske labert. Ikke fordi jeg var redd for å ha sex, men mer fordi jeg følte meg fæl. Kvalm, oppblåst og sur, og øm og verkende livmorhals. Den kombinasjonen gav null sexlyst gitt.  Men nå har jeg begynt å lande litt tilbake i normalen, så nå er vi i gang igjen :) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å ta seg opp igjen nå, men har slitt med voldsom hyperemesis. Problemet nå er overskudd til å ha sex, jeg er helt ferdig når frøkna har lagt seg kl 19.00. Prøver å ta meg sammen litt innimellom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi sex ofte hihi! Han er ute på jobb 4 uker og hjemme 4 uker, og jeg er nå 29+2 og vi har hatt sex hele tiden. Der eneste jeg fikk beskje hos jordmor var at rundt 6-7 uker før termin skulle vi ikke ha sex så mye, for vist han kom kunne det starte fødselen. Men jeg kjente forskjell fra hver gang etter han hadde vert ute på jobb 4 uker. Vi brukte andre stillinger en den vanlige for da ble det ikke vondt for meg. Så du kan jo prøve flere stilliger :)

 

Anonymous poster hash: c3455...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kjenner smerter i livmoren når jeg får orgasme, men det bekymrer meg ikke så mye. Regner med det er normalt å ha sex og få orgasme under svangerskap?!

 

Nå har jeg derimot fått kjønnsvorter, håper ikke det ødelegger romantikken :-/

 

Anonymous poster hash: 85a0c...962

Hvis du får vondt av orgasme ville jeg vært litt forsiktig. Snakk med legen din.

 

Anonymous poster hash: 5411f...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja. Kjenner smerter i livmoren når jeg får orgasme, men det bekymrer meg ikke så mye. Regner med det er normalt å ha sex og få orgasme under svangerskap?!

 

Nå har jeg derimot fått kjønnsvorter, håper ikke det ødelegger romantikken :-/

 

Anonymous poster hash: 85a0c...962

Hvis du får vondt av orgasme ville jeg vært litt forsiktig. Snakk med legen din.

 

Anonymous poster hash: 5411f...a18

Det er bare musklene rundt livmoren som trekker seg sammen, null stress. Det går over etter 3 sekunder.

 

Anonymous poster hash: 85a0c...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...