Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #26 Skrevet 9. august 2017 Da jeg så tittelen på innlegget ble jeg usikker på om det skulle omhandle noe annet eller var tull. Det er da ingen (oppegående) mennesker som tenker noe som helst negativt om barn med briller? Noen mennesker er ikke vel bevart. Jeg visste ikke at det fantes fordommer mot slikt. Anonymkode: a5db5...b51
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #27 Skrevet 9. august 2017 På 4.4.2012 den 8.23, Anonym bruker skrev: Det søteste jeg ser er små barn med briller. Helt hærlig Enig. Jeg synes det er så sjarmerende! Anonymkode: 94c9c...a52
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #28 Skrevet 10. august 2017 På 4. april 2012 den 6.21, Anonym bruker skrev: Overhørte en samtale på cafe idag og ble oppriktig lei meg. To damer som snakket om hvor glad deres unger ikke gikk med briller og hvor "lavmål" det så ut som... Jeg har en gutt som er veldig langsynt (+6) som får briller rett over påske. Er det virkelig sånn der ute? Små barn med briller blir sett ned på???? Det må vel være det mest åndssvake jeg har hørt... Blir som å si at mitt barn ikke får gå med støvler når det regner, fordi småsko er mer elegant. Folk som ikke skaffer adekvate og nødvendige plagg, hjelpemidler og utstyr til barna, er jo veldig fattige - enten på penger eller på vett. Det sistnevnte her, da. Anonymkode: 7fa81...cd6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #29 Skrevet 11. august 2017 Tvert imot. Jeg blir så sjarmert av barn med briller. Vet ikke hvorfor men synes de er så søte og gode. Fra et praktisk synspunkt er jo briller og barn noe herk. Ikke pga utseendet, men fordi de ødelegges, blir borte og kan være hemmende i mange situasjoner. Men at de ser dumme ut, nei! De er søte. Anonymkode: 063ac...312
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #30 Skrevet 11. august 2017 Er det lov å ha fordommer mot små barn? Herregud...nei,selvsagt ikke. Brors datter fikk briller da hun var 5 år. Jeg er mer opptatt av at hun lever en aktiv liv,druver med hvilken som helst idrett hun ønsker. Rett og slett at briller stopper ikke henne. Anonymkode: f6776...1c0
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #31 Skrevet 11. august 2017 Jøsses 😳 Jeg er veldig glad jeg kun har ei med lesebriller, men det er ikke pga utseende. Syns det er fint med briller, men mye styr Anonymkode: 6e13e...e9f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #32 Skrevet 11. august 2017 Er det noe som er lavmål, så er det oppførselen til de damene. Jeg husker at jeg ble mobbet på skolen pga briller. Men da var det nesten ingen som hadde det. Nå i dag er det så mange barn med briller på skolen at jeg ikke tror det er et tema engang. Anonymkode: 8dcc3...9f2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #33 Skrevet 11. august 2017 Min gutt fikk briller da han var 3,5 år. Dårlig språkforståelse, alltid sliten og veldig rigid i væremåten. Det viste seg at hah hadde +9 på begge øyene. For han ble det en hverdag, han klarer seg ikke en hel dag uten briller. Så nå kjenner han igjen folk. De i barnehagen var bekymret for han skulle bli mobbet pga briller og kobberrødt hår. Så håper ikke det finnes slike damer som beskrevet i hi. Hvertfall mtp alle fordommer mot rødhåra barn og. Anonymkode: fb40f...f82
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #34 Skrevet 11. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min gutt fikk briller da han var 3,5 år. Dårlig språkforståelse, alltid sliten og veldig rigid i væremåten. Det viste seg at hah hadde +9 på begge øyene. For han ble det en hverdag, han klarer seg ikke en hel dag uten briller. Så nå kjenner han igjen folk. De i barnehagen var bekymret for han skulle bli mobbet pga briller og kobberrødt hår. Så håper ikke det finnes slike damer som beskrevet i hi. Hvertfall mtp alle fordommer mot rødhåra barn og. Anonymkode: fb40f...f82 Sa de i barnehagen til dere at de var redd for at han ville bli mobba pga briller og rødt hår??? 😨😨😨😨 Anonymkode: 8dcc3...9f2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #35 Skrevet 11. august 2017 Det eneste jeg tenkte da jeg så et barn med briller i barnehagen var at jeg måtte huske å forklare sønnen min at briller er noe man skal være forsiktig med. Har barnehager egentlig noe slags forsikring mot ødelagte briller, eller bærer foreldrene risikoen selv? (Ikke at man ikke skal prøve å unngå det uansett, jeg er bare nysgjerrig...) Anonymkode: ddc4c...2d8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #36 Skrevet 11. august 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Sa de i barnehagen til dere at de var redd for at han ville bli mobba pga briller og rødt hår??? 😨😨😨😨 Anonymkode: 8dcc3...9f2 Ja, de sa det. For styrer har et barn med rødt hår og hun ble mobbet for det. Og siden han var gutt med rødt hår og i tillegg briller så var det sannsynlig. Anonymkode: fb40f...f82
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #37 Skrevet 11. august 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: De i barnehagen var bekymret for han skulle bli mobbet pga briller og kobberrødt hår. Atte det var for noe? I alle dager, da bør de virkelig jobbe med barnegruppene sine Anonymkode: 85946...bb2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #38 Skrevet 11. august 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det eneste jeg tenkte da jeg så et barn med briller i barnehagen var at jeg måtte huske å forklare sønnen min at briller er noe man skal være forsiktig med. Har barnehager egentlig noe slags forsikring mot ødelagte briller, eller bærer foreldrene risikoen selv? (Ikke at man ikke skal prøve å unngå det uansett, jeg er bare nysgjerrig...) Anonymkode: ddc4c...2d8 Det dekkes ikke av barnehagens forsikring i den barnehagen jeg jobber i, og det hørtes ut som om det var vanlig at det ble dekket av foreldrenes forsikring Anonymkode: 85946...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå