Gå til innhold

Blir dette for simpelt til en dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gryterett i dåp er en slags tradisjon vi har her i familien. Er billig å lage i tillegg. Og nei, vi har ikke mye penger akkurat nå for tiden..

HI

Da bruker dere det serviset dere allerede har fra før, så slipper dere utgiften på nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi planlegger pølse og lompe eller bestille pizza til navnefesten (litt tidlig å planlegge, men dog) smile.png. Jeg digger at ting som _egentlig_ skal være høytidelig blir dratt skikkelig ned på jorda. Så om det blir forskjellig service eller plastic fantastic fra Ikea, kjør på! Det viktigste er at alle slapper av og koser seg!

Den innstillinga digger jeg. Jeg har alltid "angst" for bursdagsselskap, dåp, bryllup (bare tanken på bryllup er uæææ), fordi folk alltid skal ha så mange meninger om det. Var maten perfekt, var bordet fint pynta, sa man de riktige tingene, var drikken variert nok? Oftest er det jo ganske mye å klage på har jeg skjønt ut fra de jeg har prata med og innlegg på nettet ;) Utrolig tåpelige ting å klage på i grunn..

Skrevet

Vi planlegger pølse og lompe eller bestille pizza til navnefesten (litt tidlig å planlegge, men dog) smile.png. Jeg digger at ting som _egentlig_ skal være høytidelig blir dratt skikkelig ned på jorda. Så om det blir forskjellig service eller plastic fantastic fra Ikea, kjør på! Det viktigste er at alle slapper av og koser seg!

Er det ingen anledninger som er verd å slå litt på stortromma for?Ingen mennesker som er verd å pynte bordet, pynte seg selv og servere noe lekkert for?

Om de få "store" dagene i livet blir "grandiosa i joggebuksa"-dager så synes jeg rett og slett at det er trist. Vi har hatt fin mat og bunad i både barnedåper, konfirmasjoner og brylluper, men jammen har folk slappet av og kost seg. Det har bare vært skikkelig selskap og en flott markering samtidig.

Skrevet

Jeg er ikke veldig fin på det, men for meg blir dette for uformelt til dåp.

Jeg synes du heller skal bruke de tallerknene du har, eller kjøpe billige hvite på ikea.

Selv har vi kjøpt annen sortering tallerkner på ikea til slike anledninger, samt vinglass til en svært billig penge.

Siden det er mange anledninger man kan bruke serviset, samt evnt låne det ut, er det en utgift som blir veldig liten sett over år.

Skrevet

Jeg syns ikke det gjør noe å ha to forskjellig service. Det er jo familien din.

Jeg har gjort det samme selv, og ingen som sa noe på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...