Gå til innhold

Blir dette for simpelt til en dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dåp nærmere sommeren, og vi har en jente.

Vi skal ha festen i hjemmet vårt, helst ute under markise.

MEN vi har ikke servise nok til alle, hvertfall ikke i samme stil.

Vi har 11 store tallerkner i en stil, og 11 store i en annen stil (en knust av hvert servise).

Jeg mener det blir for dyrt for vår økonomi å ta oss råd til å kjøpe 12 tallerkner til av den ene typen (vet de selger på ikea fortsatt).

Jeg syns det er likegreit å bare kjøpe disse;

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60209676/

og disse til dessert;

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50209672/

og serveringsfat;

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00209542/

alt i rosa, siden vi har jente. Samboer mener det blir for simpelt.

Planen er å ha gryterett med salat, ris og baguetter til tilbehør.

Hva synes dere?

Bedre å investere i mer asjetter (kommer jo flere anledninger, eller går det an med plasttallerkner i dåp (skal ikke være formelt med taler f.eks. kun nærmeste familie)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint! Viktigste er jo å samles og ha det hyggelig:-)

Skrevet

Kremt... takk og lov at ikke samboeren din er min... Vi hadde engangsplasttallerkner i dåpen til sønnen min.

Ingen som reagerte på det.

Skrevet

ville heller hatt vanlige plast talerkner da. men i dåp er det jo kunn nerme familie. kan ikkje du bare bruke 11 av en type så bruker du resten av en annen type ?

om du trenger 2 bord går det jo ann og dekk på med en type per bord ?

Skrevet

Eldre personer kan som regel ikke fordra å spise fra papptallerken så da hadde jeg heller dekket på med to forskjellige servise.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Gjør akkurat det som passer dere! Det er feiring og hygge, ikke noen design-messe!

Det er forresten ikke noe i veien for å bruke forskjellige tallerkener heller om du vil bruke det du har!

Skrevet

Jeg ville dekket med to ulike servise istedenfor. Jeg ville synes det var veldig rart med slike tallerkener i dåp. Etter min mening passer de best ute eller i et barneselskap. I tillegg, hvis mannen ikke liker det så bør det kanskje revurderes?

Skrevet

Jeg hadde heller lånt servise fra familie eller naboer. Det er en veldig rimelig, for ikke å si gratis, løsning! Greit at man ikke skal blakke seg på en barnedåp, men de der var veldig PLASTIKK! Ble ikke den store høytidsdagfølelsen av de...Og hva skal du med en haug rosa plasttallerkener og skåler etterpå?

Skrevet

Bruke i bursdager opp igjennom ? Greit å slippe å ødelegge servise i barneselskap eller haste rundt for å finne papptallerkner?

Hmm.. kanskje like greit å enten investere eller låne servise.

takker for svar.

HI

Skrevet

Jeg ville heller dekket på med to forskjellig typer tallerker. Det spiller da ingen rolle, og er faktisk ganske vanlig. Har vært i mange selskaper hvor vertskapet har brukt sitt eget service og i tillegg har lånt et, da blir det to forskjellige på bordet og det er helt greit.

Selv kjøpte vi helt enkle hvite middagstallerkner til 10 kr stk på Sparkjøp da vi skulle ha første barndåp, de har blitt brukt mange ganger siden.

Skrevet

Jeg har vært i en del barndåper der de har brukt engangs tallerkner i papp eller plastikk... Ingen som har reagert på det.... Trur faktisk det er relativt vanlig.... Det er andre ting som er viktigere enn servise på en sånn dag..

Skrevet

Hvor mange personer blir det da ?

Disse hadde jeg kunnet bruke på barnetbordet, men ikke til voksne. Da er det bedre med de 22 tallerkene du har, selv om de er ulike. Evt låne fra famile/venner.

Skrevet

Helt ok, ...om de hadde vært hvite.

Har du tenkt på hvordan gryteretten kommer til å se ut på de rosa talerkene (pokker, hvordan staver jeg tallerknene da?)?

Ikke spesielt appetittlig!

Skrevet

Greit nok at det er ei jente som skal feires, men blir det ikke vel mye rosa?:)

Skrevet

Ser bare ikke problemet med å ha litt forskjellige tallerkener... dere er jo hjemme hos dere selv.....Om slike ting er veldig viktige er kanskje tingen å finne seg et serveringssted og gjøre dette mer formelt.

Bruk det dere har og pynt heller litt med blomster og greier :-)

Skrevet

Jeg ville heller brukt to ulike tallerkentyper. Men det er fordi jeg selv syns det er litt "vanskelig" å spise av plastting. De er så lette og bare farer rundt.

Skrevet

ikke for å dra samboeren din ned her, men dersom han syns IKEA service er simpelt så bør han heller tenke på at dere skal servere gryterett i barndåpen...

Skrevet

Hvis du har 2 forksjellige serviser, så ha annerhver fat annerledes, hvis du skjønner hva jeg mener. Ser jo fint ut det helt sikkert! Men sånne fargerike plast liker jeg ikke ;)

Skrevet

ikke for å dra samboeren din ned her, men dersom han syns IKEA service er simpelt så bør han heller tenke på at dere skal servere gryterett i barndåpen...

Har du kikket på "service" som HI lurer på å bruke? Er plastbrett...

Hvorfor kan dere ikke bare bruke det dere har? Skjønner ikke problemet med å bruke 2 ulike.

Skrevet

Vi kjøpte billige glasstalerkner og skåler på IKEA. Tror vi kjøpte 40 av hver. Det var billigere enn papp og ser OK ut. Vi bruker dem i alle sammenhenger der vi er mange og spessielt der det er fare for at noe knuser.

Jeg liker ikke å spise av papp selv, spessielt ikke om jeg må flytte på talerknen. Derfor liker jeg denne løsningen mye bedre.

Skrevet

Takker igjen for mange svar.

Grunnen for at jeg tenkte på de rosa plasttallerknene var fordi jeg tenkte det var billigere å kjøpe 24 av hver av disse enn å kjøpe 12 av det servise vi har fra før av

110 kr + mot 700 kr.

Har også tenkt på de LUGN tallerknene jeg ser flere legger ut (de for 5 kr stk), blir jo 120 kr for 24 tallerkner.

Får se hva det blir til.

Gryterett i dåp er en slags tradisjon vi har her i familien. Er billig å lage i tillegg. Og nei, vi har ikke mye penger akkurat nå for tiden..

HI

Skrevet

Vi planlegger pølse og lompe eller bestille pizza til navnefesten (litt tidlig å planlegge, men dog) :). Jeg digger at ting som _egentlig_ skal være høytidelig blir dratt skikkelig ned på jorda. Så om det blir forskjellig service eller plastic fantastic fra Ikea, kjør på! Det viktigste er at alle slapper av og koser seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...