Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Vi skal ha ny bil, siden nr. 2 snart melder sin ankomst.. Vurderer VW Touran, Toyota Verso og Ford C-Max, men lurer på om noen av dere der ute har noen andre tips å komme med? Vi trenger god plass til to barneseter, samt god plass til om + annen bagasje bak.. (som alle andre småbarnsfamilier)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 (endret) Mercedes VIto 1995 mod.har vi og er veldig fornøyd!!! Stor og trygg familiebil uten å være kassebil... og det er god plass mellom setene og alle setene er store nok til å ha barneseter på uten at det blir trangt... vi har for tiden 4 barneseter! Finnes i 3 forskjelige lengder, vi har den største som er 9 seter, men finnes også i 8 seter. Det er 3 seterader og dei 2 bakeste seteradene kan man ta ut enkeltseter etter behov. Og det er god bagasjeplass til bl.a barnevogn bak! Søk på finn.no på flerbruksbil, Mercedes vito 8 eller 9 seter så får du en oversikt! Lykke tli med bilkjøp! Endret 2. april 2012 av JenteOgGutterMamma!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Vi skal ha ny bil, siden nr. 2 snart melder sin ankomst.. Vurderer VW Touran, Toyota Verso og Ford C-Max, men lurer på om noen av dere der ute har noen andre tips å komme med? Vi trenger god plass til to barneseter, samt god plass til om + annen bagasje bak.. (som alle andre småbarnsfamilier) Forundrer meg at du ikke setter sikkerhet først!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Vi skal ha ny bil, siden nr. 2 snart melder sin ankomst.. Vurderer VW Touran, Toyota Verso og Ford C-Max, men lurer på om noen av dere der ute har noen andre tips å komme med? Vi trenger god plass til to barneseter, samt god plass til om + annen bagasje bak.. (som alle andre småbarnsfamilier) Forundrer meg at du ikke setter sikkerhet først!! Og det sier du fordi? Hva er galt med VW Touran i forhold til sikkerhet? Og god plass til barneseter, er ikke det en del av sikkerhet og trivsel ved bilreisen? Hvis du er så spesialist på hvilke biler som er sikrest, så kanskje kan du legge ut en liste over disse bilene, istedet for å komme med surmaga og bedrevitende kommentarer? Hilsen ikke HI som er lei forsuring av forumet.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Skal man sette sikkerhet først bør man først og fremst droppe bilkjøring.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Skal man sette sikkerhet først bør man først og fremst droppe bilkjøring. Jepp, for det er ikke mulig å kræsje med tog, buss, taxi, fly og whatsoever. Eller å ha uhell på sykkel.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Skal man sette sikkerhet først bør man først og fremst droppe bilkjøring. Jepp, for det er ikke mulig å kræsje med tog, buss, taxi, fly og whatsoever. Eller å ha uhell på sykkel. Selvsagt er det det, men hvem har sagt at man må frakte barna i ting som kan kollidere? Sikkerheten først, og da holder man seg hjemme om man har barn.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Må tilføye i huset i skogen nær ambulanse, politi, brannvesen og sykehus.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Tusen takk for avlede gode rådene ang bil damer!!! HI
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Den ultimate familiebilen er Ford S-max. At den er ganske snasen å se på, gjør heller ingen ting. ;-)
Rosepus™ Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Den ultimate familiebilen er Ford S-max. At den er ganske snasen å se på, gjør heller ingen ting. ;-) Vi har planer om to barn..men har og en til voksen som ofte vil være med oss, går det med 2 barneseter og en voksen i baksetet på S-max? Kupper tråden litt her...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #12 Skrevet 2. april 2012 Vi har 3 (4) barn og har nettopp kjøpt en Ford Grand C-max (den med skyvedører). Ikke fått brukt den enda siden den i øyeblikket blir produsert, men var veldig fornøyd da vi prøvekjørte den. Den har lite bagasjeplass når alle setene er oppe, det er det eneste dumme. Den fikk 5 stjerner i NCAP (toppscore), så hva megga over her i tråden prøver å si, det aner jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Vi har nettopp prøvekjørt en Ford grand c-Max, og likte den egentlig veldig godt! Genialt med skyvedører i en trang garasje egentlig.. Vi kommer sjelden til å bruke bakerste seterad, så da har vi greit med bagasjeplass til vanlig. Men så har vi liksom muligheten til å ha med et par ekstra passasjerer hvis nødvendig.. Og hvorfor denne bilen (eller Touran eller Toyota Verso) skal være mindre sikre enn andre biler, jeg jammen meg ikke sikker på.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #14 Skrevet 2. april 2012 Den ultimate familiebilen er Ford S-max. At den er ganske snasen å se på, gjør heller ingen ting. ;-) Vi har planer om to barn..men har og en til voksen som ofte vil være med oss, går det med 2 barneseter og en voksen i baksetet på S-max? Kupper tråden litt her... Har ikke prøvekjørt Ford s-Max, men kikket på den i dag i Ford-butikken, og den er stor, og jeg vi tro at du får plass til en voksen i baksetet sammen med to barneseter.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #15 Skrevet 2. april 2012 Skyvedører ER genialt. Vi har hatt bil med skyvedører i 6 år og det var et helt klart kriterie da vi skulle ha ny bil. Vi prøvde S-max og synes den var flott, MEN noe av det første som skjedde da vi kom til et kjøpesenter en lørdag var at 3-åringen smelte bildøra inn i sidebilen. I tillegg tok vi veldig stor plass da vi skulle feste de minste barna i bilsetene. Hadde S-max hatt skyvedører, så hadde vi godt for den. Men heller en litt mindre bil med, enn en stor bil uten.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #16 Skrevet 2. april 2012 Et poeng til c-Max da Og jeg tror vi fikk et greit tilbud av selger.. Men jeg synes versoen er veldig fin, så jeg vil gjerne titte litt nærmere på den før vi bestemmer oss helt! Gøy å kjøpe ny bil HI
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #17 Skrevet 2. april 2012 Et poeng til c-Max da Og jeg tror vi fikk et greit tilbud av selger.. Men jeg synes versoen er veldig fin, så jeg vil gjerne titte litt nærmere på den før vi bestemmer oss helt! Gøy å kjøpe ny bil HI Hvilken pris fikk dere?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #18 Skrevet 2. april 2012 vi har skoda oktavia. kjempe fornøyd. er god plass. får plass til 3 seter. plass i bagasjen til det man skulle trenge. kjempefornøyd. ikke dyr på verksted. som er et pluss for de som ikke vil bruke alt for mye penger på en bil. vi skal ha en bil til snart. og mannen vil ha varebil. bare for og ha frem å tilbake til jobb. vil ikke anbefale vito. vi har hatt det. og ikke bra erfaring. vi brukte så mye penger på og fikse den bilen. er god plass men dyr i drift.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #19 Skrevet 2. april 2012 Angående Vito...så vet jeg at dei bilene som ble produsert før 2004 var det endel reperasjoner på, men dette ble utbedret fra 2004! Så om dere kjøper nyere bil enn 2004 så er det svært lite feil på og er en super familiebil, stor god og ikke minst trygg!
MrsMilla Skrevet 2. april 2012 #20 Skrevet 2. april 2012 Har ny toyota verso sjuseter. Fantastisk god bil, sikker og trygg - og lite feil på de. Men med to barn mener jeg dere har mye å velge i og ikke nødvendigvis trenger noen 7seter - vi hadde toyota corolla med to barn, byttet til verso nå som vi skal ha tre.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #21 Skrevet 2. april 2012 Ville ikke valgt noe av VW ihvertfall. Vi har hatt både caddy og touran og hatt veeeeldig mye problemer. Og vanvittig irriterende når dørene fryser så fort det blir minusgrader. Aldri mer VW. Toyota er jo veldig driftssikkre biler, har to toyotaer nå og har ikke hatt noen problemer. Men ikke særlig spennende biler, og syns personlig versoen er altfor liten. Ford c-max har jeg ingen erfaring med, og ser ikke for meg hvordan en c-max ser ut. Men syns Ford sånn rent utseendemessig har kommet seg veldig. S-maxen er ihverfall knalltøff. Og skyvedør har jeg drømt om lenge....
kaktusen Skrevet 2. april 2012 #22 Skrevet 2. april 2012 Gå på tv2 hjelper deg. De har testa familiebiler Der kan du sikkert få noen gode tips og råd
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. april 2012 #23 Skrevet 2. april 2012 Vi har vw touran og er kjempefornøyde! Når jeg skal ha ny bil om noen år blir det vw sharan. Den ligner touran, men er litt lenger. (Det er mannen her som kjører touranen. Hvis han skal bytte vil han ha ny touran).
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #24 Skrevet 2. april 2012 Har vw nå, og er veldig fornøyd.. En synes både Verso og c-Max er finere biler å se på og så er det jo det med skyvedører på c-maxen da Vi fikk tilbud om ny c-Max med div ekstrautstyr + bensinmotor til 320 000 HI
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 2. april 2012 #25 Skrevet 2. april 2012 Vi har en Mercedes E-klasse, her er det ivertfall god plass til 3 barneseter. Vi har foreløpig bare 2 barn og 2 barneseter men det er god plass til en voksen person i midten mellom setene. I tillegg er det fantastisk god plass i bagasjerommet, bilen er meget god og kjøre og fantastisk og sitte i;) Men hadde valgt diesel da bensinutgaven bruker vel mye drivstoff.. Men en kjempegod bil som vi ikke har hatt noen problemer med til tross for at den er en 99 modell har vi ikke hatt en eneste reprasjon på den;) bare skiftet olje og vanlige slitedeler;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå