Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Med deg selv: Hva er din verste egenskap? Hva er din beste egenskap? Grav dypt. Når det gjelder det verste, er det så lett å si ting som : jeg har kort lunte, jeg er utålmodig, jeg er rotete, distré, eller glemsom. Man hører sjelden: Jeg er egosentrisk, tåler ikke at andre er uenig, er unitelligent, osv. Samtidig er det jo ikke noe poeng i å ha negative tanker om seg selv, men det er interessant å prøve å være ærlig. Negativt om meg selv: Jeg er egosentrisk (ikke egoistisk: jeg synes ikke i prinsippet at jeg fortjener mer enn alle andre, men jeg er i mange sammenhenger så fokusert på mine egne behov at jeg ikke ser andres). Jeg har problemer med å kontrollere sinnet mitt. Jeg er ofte overbevist om at jeg har rett, og kan bli direkte stresset hvis noen er uenige i det jeg sier. Men: det at jeg har kommet til en ærkjennelse om at ting er slik, har også gjort at jeg har forbedret meg på mye av det. Beste egenskaper: ærlig, morsom, lidenskapelig, intelligent, empatisk, loyal, selvvsikker, realistisk, forutsigbar men interessant.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har et voldsomt temperament og kan bli litt hevngjerrig ovenfor menn. Jeg kan godt finne på å hit'em where it hurts, om de har såret meg dypt.. Ellers er jeg omtenksom, morsom, blid.. blablabla...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Negative: Har ofte, hvertfall innenfor forholdet alt for lett å kun se meg og min side i forholdet. Og når jeg og samboeren er uenig i noe, så har jeg som regel et intenst nivå for å "ha rett", enda jeg VET han har rett i saken Positive: Er god til å lytte når mine venner/familie trenger en som kan høre og forstå dem, og lett for å se løsningen på problemer
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Jeg takler veldig (!) dårlig å bli motsagt når jeg VET jeg har rett. Jeg er kontrollfreak. Jeg takler rett og slett ikke impulsive avgjørelser om det ikke er jeg selv som foreslår dem. Dette gjelder ikke i forhold til min mann bare så det står klart men f eks en spontan by tur, spontant besøk, utsetting av planer rett før de skal skje o.l. Jeg er svært omsorgsfull, setter alle andre foran meg selv og viser mye kjærlighet. Uff, høres så klisje aktig ut å skulle si slikt om seg selv .
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har et voldsomt temperament og kan bli litt hevngjerrig ovenfor menn. Jeg kan godt finne på å hit'em where it hurts, om de har såret meg dypt.. Ellers er jeg omtenksom, morsom, blid.. blablabla... Signerer. Har vært hevngjerrig overfor menn som virkelig såret eller bedratt meg. Altså, ikke ødelagt tingene deres og slikt, men lot alle få vite hvilke drittsekker de var.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Jeg er utrooolig sjalu! Men ingen har oppdaget dette;) Og selv om jeg er sjalu, liker jeg andre menn også. Er veldig god vennemateriale:)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Dette er vel både positivt og negativt, alt etter som hvordan jeg velger å bruke det...men jeg er veldig god på å "legge til rette" for at ting blir slik jeg vil de skal bli. Snor folk rundt lillefingeren. Jeg kan bruke dagevis på å legge forholdene til rette for at når jeg feks foreslår ditt eller datt for samboer, så får jeg det som jeg har planlagt. Har gjort det fra jeg var liten. Kan vel kanskje kalles manipulering. MEN. Jeg er veldig bevisst på det selv, og kan med hånda på hjertet si at det er noen år siden jeg har gjort det for egen vinning. Hadde litt problemer med det før, det fikk meg til å føle meg manipulerende og utspekulert, fikk dårlig samvittighet selv om jeg hadde oppnådd det jeg ville. Herregud..høres ut som en psykopat over her :S Positivt: Jeg er veldig omsorgsfull og stiller alltid opp.
salt_fisk Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 Jeg er egosentrisk, kontrollfrik (må ha oversikt over alt til enhver tid, og siste sekundet avtaler med bekjente gir meg fnatt og panikk), når jeg først blir sint så blir jeg skikkelig sint, sliter veldig med og være den som sier unnskyld først. Jeg bærer også nag lenge og går å husker på negative hendelser mer enn det jeg egentlig vil. Men, jeg vet er en god støttespiller når noen trenger meg, kan se ting fra flere sider, og finner en løsning på det aller meste. I følge min samboer er jeg også ganske så fantastisk siden jeg er så snill (hans egne ord hihi).
Gjest Miryks Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Temperamentet mitt eller det at jeg aldri blir fornøyd er mine verste egenskaper. Min beste må være at jeg er veldig lojal.
pip pip Skrevet 1. april 2012 #10 Skrevet 1. april 2012 jeg kan surmule hvis jeg føler samboer er teit. Klarer ikke å gi slipp på ting fort, blir lett stresset. Dårlig selvbilde. Jeg er veldig omtenksom, gavmild, snill
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Min aller verste egenskap er at alt må skje på min måte. Klærne må brettes på min måte, tv'en må stå som jeg vil (men selvfølgelig slik at alle ser, bare at jeg bestemmer akkurat hvordan), tom. når barna skal hjelpe meg må det skje på min måte Jeg er veldig utålmodig og kan være sur og gretten for ingenting. Positive egenskaper er at jeg er hjelpsom og omsorgsfull, gavmild, stiller alltid opp for venner og familie og jeg er flink til å lure frem latteren. Har en egenskap som passer på begge til hver sin tid. Jeg prater om alt! Jeg er veldig ærlig og åpen og klarer ikke alltid helt og vite når jeg burde lukke igjen brødboksen..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Jeg kan bli sinnsykt meggete hvis jeg ikke får viljen min, og får jeg den ikke gir jeg faen. F.eks hvis jeg ikke får bestemme hvor vi skal gå tur så gidder jeg ikke bli med i det hele tatt. Sinnsykt barnslig, I know. Jeg er også en kontrollfrik, og alt må planlegges. Ting som skal skje i siste liten eller at vi får besøk uten beskjed gjør meg dritsur. En av mine bedre egenskaper er at jeg faktisk ER veldig rettferdig, og tåler ikke at folk er slemme med andre. Jeg stiller alltid opp for de som spør, og gjør mitt ytterste for å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Jeg har maaange dårlige sider Jeg krever mer av andre enn jeg bidrar selv (Eks. jeg er skikkelig rotete av meg, men forventer at mannen alltid rydder etter seg). Blir sur om ingen hjelper meg med noe, samtidig som jeg ikke alltid gidder å hjelpe andre. Jeg er gjerrig. Liker ikke å bruke mye penger på gaver til venner eller på meg selv. Får vondt i magen når mannen ga meg hjemmelaget "gavekort" der jeg må kjøpe meg klær til 1000 kr (! skulle tro det var snakk om fler tusen kroner). Jeg har ikke kjøpt meg ei skikkelig fin/dyr bukse siden 2008 selv om vi har nok penger fordi det er bedre/tryggere å ha de på sparekontoen... Sukk. Jeg tror jeg er sånn fordi min største frykt er å gå personlig konkurs, selv om jeg aldri har vært i nærheten av å komme i den situasjonen. Jeg liker ikke å ha besøk av venner eller dra til andre venner - det er svært sjeldent jeg gleder meg til å treffe venner. Når jeg først treffer de syns jeg som regel det er koselig, men syns det blir kjedelig om de blir lenger enn 1-2 timer. Derfor syns jeg det er best å dra bort i besøk for da kan jeg dra når jeg blir lei Merkelig nok tar folk kontakt med meg nesten hver dag for at de vil møte meg... "Er jeg virkelig såå trivelig?" tenker jeg da... Jeg liker ikke at gjester forsyner seg med noe jeg har lyst på. F.eks om de tar den siste sjokoladebiten som JEG ville ha.. Egoistisk med andre ord.... Jeg er utrolig "flink" til å skjule mine dårlige sider (Eks. Blir sur inni meg om jeg ikke får hjelp, men viser det ikke utenpå, eller jeg gir dyre gaver selv om det ikke føles godt osv. Sier ofte til gjester "Bare ta den siste du" *smiler*, selv om jeg vil ha den..). Gode egenskaper: Skoleflink. Står på for å nå egne mål: har for eksempel kombinert mastergrad med to små barn i svært ung alder, sparte opp nok penger til å komme tidlig inn på boligmarkedet (fordel ved å være gjerrig? ). Jeg er veldig følsom og forståelsesfull. Setter meg lett inn i andres situasjon. Kan gråte og være veldig lei meg om mine nærmeste har det vondt og gjør alt jeg kan for å hjelpe de. Så er jeg som regel en ekstremt god mamma
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #15 Skrevet 1. april 2012 Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro... Gi oss noen kroppsspråk-triks da ??
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #16 Skrevet 1. april 2012 Dette er både bra og dårlig synes jeg: Jeg har et stort behov for å ha en totaloversikt over alt som foregår og angår meg. I familien, på jobben, ferieplanlegging, kjøp av ny bil - jeg må alltid føle at jeg har oversikt og at alle aspekter av saken er belyst før vi kan ta en avgjørelse. Jeg liker ikke å bli skyndet på, eller at noen er så spontane at de vil sette igang med et prosjekt uten å ha analysert det, satt opp budsjett, konsekvensutredet og satt alle alternativer opp mot hverandre. Jeg blir dødsstresset dersom noen bare kjører på, gjør et valg uten å ha sett på alternativene engang og jeg bare må være med - da blir jeg faktisk litt hevngjerrig dersom det går galt: "Hva pokker var det jeg sa!?" Det blir negativt når andre føler at jeg begrenser deres handlingsrom og sinker oppstart av hva-det-nå-er-de-har-lyst-til... og så er det positivt hver gang jeg gjennomfører med stil og alle er fornøyde fordi ting har vært forutsigbare, rimelige og uproblematiske... Jeg forsøker å la det være et større rom for andre i min planlegging, men det er så vanskelig når andre ikke skjønner at det er så duuuuuumt å bare hoppe i ting uten å tenke gjennom dem først (Kanskje er det negativt at jeg har så liten tiltro til andre også da *humre*) ...Og så vil jeg gjerne slippe denne kontrollen fordi det er så mye merarbeid for meg. Jeg delegerer arbeidsoppgaver, men når jeg opplever at folk ikke gjør ting de har lovet ender jeg opp med å måtte gjøre det selv (og da føles det som om jeg like gjerne kunne gjort det selv fra begynnelsen av, for da vet jeg at det blir godt utført).
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #17 Skrevet 1. april 2012 Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro... Gi oss noen kroppsspråk-triks da ?? Om du ønsker å framstå som trygg og selvsikker på et intervju, så velger du en stol som er nære den som skal intervjue deg, og du trekker stolen litt ut fra et eventuelt bord slik at du sitter uten "beskyttelsen" fra bordet. Du kan gjerne vinkle stolen lett mot den som skal intervjue deg, men ikke så mye at det virker konfronterende. Sitt avslappet og godt innpå setet ( men uten å "henge") og uten å krysse bena og uten å krysse armene foran kroppen eller knytte hendene i fanget. Om du vil gestikulere, så gjør du det med små og få bevegelser. Ta gjerne små pauser før du svarer på viktige spørsmål ( 2-3 sek), det gir inntrykk av at du tenker deg om og at det er viktig for deg å ordlegge deg riktig. Faren er, at om du gjør det for ofte, eller om du sitter FOR avslappet, så ser du uinteressert ut. Om du vil virke engasjert så setter du deg lengre ut på stolen, eller lener deg litt framover og du kan gjerne bruke litt større bevegelser og mer tempo når du gestikulerer. Kroppsberøring gjør at folk husker deg og oppfatter deg som omsorgsfull, men det må brukes i riktige situasjoner. En kort berøring på en annens skulder,overarm eller underarm, er "ufarlig" men virker allikevel intimt nok til at motparten oppfatter det som at dere har en litt nærere relasjon eller at du bryr deg. Unngå ansikt, hår, hender, det er for intimt, og unngå ryggen, fordi det kan føles som en "dytt".
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #18 Skrevet 1. april 2012 Jeg har maaange dårlige sider Jeg krever mer av andre enn jeg bidrar selv (Eks. jeg er skikkelig rotete av meg, men forventer at mannen alltid rydder etter seg). Blir sur om ingen hjelper meg med noe, samtidig som jeg ikke alltid gidder å hjelpe andre. Jeg er gjerrig. Liker ikke å bruke mye penger på gaver til venner eller på meg selv. Får vondt i magen når mannen ga meg hjemmelaget "gavekort" der jeg må kjøpe meg klær til 1000 kr (! skulle tro det var snakk om fler tusen kroner). Jeg har ikke kjøpt meg ei skikkelig fin/dyr bukse siden 2008 selv om vi har nok penger fordi det er bedre/tryggere å ha de på sparekontoen... Sukk. Jeg tror jeg er sånn fordi min største frykt er å gå personlig konkurs, selv om jeg aldri har vært i nærheten av å komme i den situasjonen. Jeg liker ikke å ha besøk av venner eller dra til andre venner - det er svært sjeldent jeg gleder meg til å treffe venner. Når jeg først treffer de syns jeg som regel det er koselig, men syns det blir kjedelig om de blir lenger enn 1-2 timer. Derfor syns jeg det er best å dra bort i besøk for da kan jeg dra når jeg blir lei Merkelig nok tar folk kontakt med meg nesten hver dag for at de vil møte meg... "Er jeg virkelig såå trivelig?" tenker jeg da... Jeg liker ikke at gjester forsyner seg med noe jeg har lyst på. F.eks om de tar den siste sjokoladebiten som JEG ville ha.. Egoistisk med andre ord.... Jeg er utrolig "flink" til å skjule mine dårlige sider (Eks. Blir sur inni meg om jeg ikke får hjelp, men viser det ikke utenpå, eller jeg gir dyre gaver selv om det ikke føles godt osv. Sier ofte til gjester "Bare ta den siste du" *smiler*, selv om jeg vil ha den..). Gode egenskaper: Skoleflink. Står på for å nå egne mål: har for eksempel kombinert mastergrad med to små barn i svært ung alder, sparte opp nok penger til å komme tidlig inn på boligmarkedet (fordel ved å være gjerrig? ). Jeg er veldig følsom og forståelsesfull. Setter meg lett inn i andres situasjon. Kan gråte og være veldig lei meg om mine nærmeste har det vondt og gjør alt jeg kan for å hjelpe de. Så er jeg som regel en ekstremt god mamma Du er meg... Tror kanskje dette må være den beste beskrivelsen jeg har sett på mine egne dårlige egenskaper
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #19 Skrevet 1. april 2012 dette med å være egosentrisk høres veldig kjent ut..desverre. Som oftest skjønner jeg det først etterpå. Er faktisk ikke så mange år siden jeg forsto at jeg slett ikke er så flink til å se ting fra andre sin side. Kansje blitt en liten smule bedre no i det siste men må fremdeles ofte be om unnskyldning i etterkant når det endelig har demret for meg at jeg igjen har bare tenkt på mine egne behov :/ Også er jeg dårlig til å snakke om vanskelige ting, skyver dem helst under bordet og later som dem ikke eksisterer. Jeg er ærlig og kan innrømme å ha tatt feil. Er også opptatt av at ingen skal føle seg utenfor, så er flink til å inkludere alle i samtale osv. ..og er lett å underholde (dette setter samboeren veldig pris på ).
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #20 Skrevet 1. april 2012 Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro... Gi oss noen kroppsspråk-triks da ?? Om du ønsker å framstå som trygg og selvsikker på et intervju, så velger du en stol som er nære den som skal intervjue deg, og du trekker stolen litt ut fra et eventuelt bord slik at du sitter uten "beskyttelsen" fra bordet. Du kan gjerne vinkle stolen lett mot den som skal intervjue deg, men ikke så mye at det virker konfronterende. Sitt avslappet og godt innpå setet ( men uten å "henge") og uten å krysse bena og uten å krysse armene foran kroppen eller knytte hendene i fanget. Om du vil gestikulere, så gjør du det med små og få bevegelser. Ta gjerne små pauser før du svarer på viktige spørsmål ( 2-3 sek), det gir inntrykk av at du tenker deg om og at det er viktig for deg å ordlegge deg riktig. Faren er, at om du gjør det for ofte, eller om du sitter FOR avslappet, så ser du uinteressert ut. Om du vil virke engasjert så setter du deg lengre ut på stolen, eller lener deg litt framover og du kan gjerne bruke litt større bevegelser og mer tempo når du gestikulerer. Kroppsberøring gjør at folk husker deg og oppfatter deg som omsorgsfull, men det må brukes i riktige situasjoner. En kort berøring på en annens skulder,overarm eller underarm, er "ufarlig" men virker allikevel intimt nok til at motparten oppfatter det som at dere har en litt nærere relasjon eller at du bryr deg. Unngå ansikt, hår, hender, det er for intimt, og unngå ryggen, fordi det kan føles som en "dytt". Jeg har også mye kunnskaper om dette, men forskjellen på oss er vel at jeg prøver å være meg selv likevel, og ikke misbruker kunnskapene mine på området til å manipulere andre. Men slike som deg er faktisk enkle for slike som meg å gjenkjenne, selv om du lurer alle andre....
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #21 Skrevet 1. april 2012 Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro... Gi oss noen kroppsspråk-triks da ?? Om du ønsker å framstå som trygg og selvsikker på et intervju, så velger du en stol som er nære den som skal intervjue deg, og du trekker stolen litt ut fra et eventuelt bord slik at du sitter uten "beskyttelsen" fra bordet. Du kan gjerne vinkle stolen lett mot den som skal intervjue deg, men ikke så mye at det virker konfronterende. Sitt avslappet og godt innpå setet ( men uten å "henge") og uten å krysse bena og uten å krysse armene foran kroppen eller knytte hendene i fanget. Om du vil gestikulere, så gjør du det med små og få bevegelser. Ta gjerne små pauser før du svarer på viktige spørsmål ( 2-3 sek), det gir inntrykk av at du tenker deg om og at det er viktig for deg å ordlegge deg riktig. Faren er, at om du gjør det for ofte, eller om du sitter FOR avslappet, så ser du uinteressert ut. Om du vil virke engasjert så setter du deg lengre ut på stolen, eller lener deg litt framover og du kan gjerne bruke litt større bevegelser og mer tempo når du gestikulerer. Kroppsberøring gjør at folk husker deg og oppfatter deg som omsorgsfull, men det må brukes i riktige situasjoner. En kort berøring på en annens skulder,overarm eller underarm, er "ufarlig" men virker allikevel intimt nok til at motparten oppfatter det som at dere har en litt nærere relasjon eller at du bryr deg. Unngå ansikt, hår, hender, det er for intimt, og unngå ryggen, fordi det kan føles som en "dytt". Jeg har også mye kunnskaper om dette, men forskjellen på oss er vel at jeg prøver å være meg selv likevel, og ikke misbruker kunnskapene mine på området til å manipulere andre. Men slike som deg er faktisk enkle for slike som meg å gjenkjenne, selv om du lurer alle andre.... Deg om det. Fint for deg at du ikke er i tvil om egen fortreffelighet.
Brillemamma Skrevet 1. april 2012 #22 Skrevet 1. april 2012 Jeg er egoistisk...og så kan jeg være veldig manipulerende. En god egenskap er at jeg er veldig flink til å lytte, og er veldig lojal.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #23 Skrevet 1. april 2012 Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro... Gi oss noen kroppsspråk-triks da ?? Om du ønsker å framstå som trygg og selvsikker på et intervju, så velger du en stol som er nære den som skal intervjue deg, og du trekker stolen litt ut fra et eventuelt bord slik at du sitter uten "beskyttelsen" fra bordet. Du kan gjerne vinkle stolen lett mot den som skal intervjue deg, men ikke så mye at det virker konfronterende. Sitt avslappet og godt innpå setet ( men uten å "henge") og uten å krysse bena og uten å krysse armene foran kroppen eller knytte hendene i fanget. Om du vil gestikulere, så gjør du det med små og få bevegelser. Ta gjerne små pauser før du svarer på viktige spørsmål ( 2-3 sek), det gir inntrykk av at du tenker deg om og at det er viktig for deg å ordlegge deg riktig. Faren er, at om du gjør det for ofte, eller om du sitter FOR avslappet, så ser du uinteressert ut. Om du vil virke engasjert så setter du deg lengre ut på stolen, eller lener deg litt framover og du kan gjerne bruke litt større bevegelser og mer tempo når du gestikulerer. Kroppsberøring gjør at folk husker deg og oppfatter deg som omsorgsfull, men det må brukes i riktige situasjoner. En kort berøring på en annens skulder,overarm eller underarm, er "ufarlig" men virker allikevel intimt nok til at motparten oppfatter det som at dere har en litt nærere relasjon eller at du bryr deg. Unngå ansikt, hår, hender, det er for intimt, og unngå ryggen, fordi det kan føles som en "dytt". Jeg har også mye kunnskaper om dette, men forskjellen på oss er vel at jeg prøver å være meg selv likevel, og ikke misbruker kunnskapene mine på området til å manipulere andre. Men slike som deg er faktisk enkle for slike som meg å gjenkjenne, selv om du lurer alle andre.... Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro... Gi oss noen kroppsspråk-triks da ?? Om du ønsker å framstå som trygg og selvsikker på et intervju, så velger du en stol som er nære den som skal intervjue deg, og du trekker stolen litt ut fra et eventuelt bord slik at du sitter uten "beskyttelsen" fra bordet. Du kan gjerne vinkle stolen lett mot den som skal intervjue deg, men ikke så mye at det virker konfronterende. Sitt avslappet og godt innpå setet ( men uten å "henge") og uten å krysse bena og uten å krysse armene foran kroppen eller knytte hendene i fanget. Om du vil gestikulere, så gjør du det med små og få bevegelser. Ta gjerne små pauser før du svarer på viktige spørsmål ( 2-3 sek), det gir inntrykk av at du tenker deg om og at det er viktig for deg å ordlegge deg riktig. Faren er, at om du gjør det for ofte, eller om du sitter FOR avslappet, så ser du uinteressert ut. Om du vil virke engasjert så setter du deg lengre ut på stolen, eller lener deg litt framover og du kan gjerne bruke litt større bevegelser og mer tempo når du gestikulerer. Kroppsberøring gjør at folk husker deg og oppfatter deg som omsorgsfull, men det må brukes i riktige situasjoner. En kort berøring på en annens skulder,overarm eller underarm, er "ufarlig" men virker allikevel intimt nok til at motparten oppfatter det som at dere har en litt nærere relasjon eller at du bryr deg. Unngå ansikt, hår, hender, det er for intimt, og unngå ryggen, fordi det kan føles som en "dytt". Jeg har også mye kunnskaper om dette, men forskjellen på oss er vel at jeg prøver å være meg selv likevel, og ikke misbruker kunnskapene mine på området til å manipulere andre. Men slike som deg er faktisk enkle for slike som meg å gjenkjenne, selv om du lurer alle andre.... Deg om det. Fint for deg at du ikke er i tvil om egen fortreffelighet. Jeg er rå på å manipulere folk. Jeg har alltid vært interessert i non verbal kommunikasjon, og jeg kan mye om kroppspråk, umerkelige signaler osv som mennesker ubevisst reagerer på, og jeg bruker det til min fordel i ulike situasjoner. Men jeg gjør det aldri slik at noen blir direkte skadelidende. Det er mer slik at jeg manipulerer selgere, kolleger, samarbeidspartnere osv. Jeg bruker de samme teknikkene når det gjelder motivasjon av andre, for å selge meg selv på intervjuer osv. Positivt: Jeg er snill, varm og raus. Rett og slett et utrolig sympatisk menneske...om ikke det bare er noe jeg har manipulert deg til å tro... Gi oss noen kroppsspråk-triks da ?? Om du ønsker å framstå som trygg og selvsikker på et intervju, så velger du en stol som er nære den som skal intervjue deg, og du trekker stolen litt ut fra et eventuelt bord slik at du sitter uten "beskyttelsen" fra bordet. Du kan gjerne vinkle stolen lett mot den som skal intervjue deg, men ikke så mye at det virker konfronterende. Sitt avslappet og godt innpå setet ( men uten å "henge") og uten å krysse bena og uten å krysse armene foran kroppen eller knytte hendene i fanget. Om du vil gestikulere, så gjør du det med små og få bevegelser. Ta gjerne små pauser før du svarer på viktige spørsmål ( 2-3 sek), det gir inntrykk av at du tenker deg om og at det er viktig for deg å ordlegge deg riktig. Faren er, at om du gjør det for ofte, eller om du sitter FOR avslappet, så ser du uinteressert ut. Om du vil virke engasjert så setter du deg lengre ut på stolen, eller lener deg litt framover og du kan gjerne bruke litt større bevegelser og mer tempo når du gestikulerer. Kroppsberøring gjør at folk husker deg og oppfatter deg som omsorgsfull, men det må brukes i riktige situasjoner. En kort berøring på en annens skulder,overarm eller underarm, er "ufarlig" men virker allikevel intimt nok til at motparten oppfatter det som at dere har en litt nærere relasjon eller at du bryr deg. Unngå ansikt, hår, hender, det er for intimt, og unngå ryggen, fordi det kan føles som en "dytt". Jeg har også mye kunnskaper om dette, men forskjellen på oss er vel at jeg prøver å være meg selv likevel, og ikke misbruker kunnskapene mine på området til å manipulere andre. Men slike som deg er faktisk enkle for slike som meg å gjenkjenne, selv om du lurer alle andre.... Jeg synes det sier mye om deg at du er den eneste hittil i denne tråden som har følt behov for å komme med kritikk av andres negative egenskaper.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 1. april 2012 #24 Skrevet 1. april 2012 Jeg er langsint. Blir jeg sur på en person bærer jeg nag i mange år. Jeg var tidligere veldig dumsnill typen som altid sa ja når andre spurte en tjeneste dette endte ofte opp med at d skjøv det for langt å jeg sa aldri fra før det var gått så langt at jeg den dag i dag ikke tåler trynet på disse folka å her snakker vi år siden jeg har snakket med dem. Har skjerper meg når det gjelder dumsnilheten.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #25 Skrevet 1. april 2012 Dårlig: Jeg er sjukt lat og rotete. Jeg er til tider usosial, og vil helst ikke ut av heimen.' jeg mener bestemt at INGEN klarer å ta hånd om mitt barn like bra som meg selv. Jeg mener jeg vet best. Jeg kan være svært sjalu. Jeg irriterer meg mye over andre... Bra: Jeg er snill mot andre. jeg deler gjerne og ar ingen problemer med å låne bort. Jeg har middagen klar til samboeren kommer hjem fra jobb. Jeg får ofte folk til å le. Jeg er flink til å få folk til å føle seg vel, både nye og gamle... Jeg snakker ofte litt for ærlig om ting, og klovner litt for å få oppmerksomhet/for å få folk til å le. Liker å være midtpunkt når jeg for en gang skyld er sosial, og får ofte høre at jeg skaper liv/ er morsom osv Dette kan vel både være bra og dårlig går jeg ut i fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå