Gå til innhold

Penger og status viktigere enn barna dine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er status å ha fint hus,fin bil og mest av alt fine,søte og velfungerede barn med sammen mann!

Og da gjerne at barna går i reima og div og er smilende og glade!

 

Vel vi har mer enn nok penger, men kjøper ikke merkeklær til min aktive barnehage barn fordi det er in, men barna er nydelige og livet er herlig uansett:)

Har et normalt hus, og en fin bil (en audi), kanskje det eneste som er litt "status" eller fint hos oss. Klær kjøper vi gjerne på salg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er status å ha fint hus,fin bil og mest av alt fine,søte og velfungerede barn med sammen mann!

Og da gjerne at barna går i reima og div og er smilende og glade!

 

Vel vi har mer enn nok penger, men kjøper ikke merkeklær til min aktive barnehage barn fordi det er in, men barna er nydelige og livet er herlig uansett:)

Har et normalt hus, og en fin bil (en audi), kanskje det eneste som er litt "status" eller fint hos oss. Klær kjøper vi gjerne på salg!!

 

Selvfølgelig er det status med fin bolig, flotte biler og smilende, glade unger og merkeklær. I det hele tatt ting som viser at en har mye penger og ellers er vellykket på livets mange områder. Dette er ikke et fenomen spesielt for vår tid, sånn har det vel vært siden vi mennesker ble siviliserte.

 

Det er vel bare i 2012, og på dinbaby.com, at man blir ansett for å være opptatt av status og penger utelukkende fordi både mannen og kvinnen er i lønnet arbeid. Da er man jo RIK, må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig å insinuere at å ha to inntekter da er ensbetydende med å velge status fremfor barna sine. Vi jobber fullt begge to og har jenta i bhg, men har absolutt ikke god råd likevel. Vi har valgt å kjøpe oss en liten, brukt enebolig (100 kvm) i et rimelig område, i den grad det finnes i stor-Oslo, kjører forholdsvis ny bil med lavt forbruk fordi vår gamle kostet oss skjorta i reparasjoner og vi eier verken båt eller hytte. Jeg valgte meg en håndverkermann og selv om vi var etablerte og voksne valgte vi ikke å vente med barn til slutten av 30-åra som mange andre, dt vil også si at vi ikke har lagt oss opp mange penger utenom egenkap i bolig.

 

Vet om flere som er hjemme med barna og har menn som tjener mye. Vi er ikke i den situasjonen og vi ville hatt det veldig trangt, men jeg skal ikke si det ikke hadde gått. Det jeg derimot er skeptisk til er de familiene hvor mannen da er svært lite hjemme for at kona skal være hjemmeværende. Vi ønsker at jenta vår skal ha et nært forhold til begge foreldrene og at vi ofte har litt forskjellige arb tider betyr kortere dager i bhg og egentid med både mor og far, i tillegg til familietid hvor vi alle er sammen. Jeg synes vi prioriterer familie i stor grad selv om begge nå jobber fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...