Gå til innhold

Innvandringspolitikken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn er tilpasningsdyktig. Det er trist å flytte fra venner uansett om det er til et sted ett par timer unna, eller ett annet land. Med barn takler det veldig bra!

De voksne skyver barna forran seg og spiller på dårlig samvittighet og følelser for å få bli i Norge. De har ikke krav på beskyttelse, og det er andre som trenger det mer! Vi KAN ikke ta imot alle!!

Så "stakkars" barna som ikke vil flytte fra venner -argumentasjonen holder ikke for min del, desverre!

Foreldrene burde heller ikke skremme barna på den måten de gjør. De burde gjøre det til et eventyr for barna, og heller ta frem frustrasjonen når barna ikke ser. Slik som de fleste andre foreldre gjør i vanskelige situasjoner!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke like tilknyttet som de som har foreldre som er født å oppvokst her..

Synes ikke det er skammelig. Synes foreldrene til disse barna skal slutte å bruke dem for å få bli i landet! Synes de skal pakke snippsekken å forsvinne når de har fått avslag..

Når vi nå snakker om synsing!

Synes du skal lære deg at det ikke finnes noe som heter snippsekk, Ikke bruk ord du ikke har IQ til å forstå.

Skrevet

Herlighet, det kan da ikke sammnelignes.. Og det er fullstendig lov å ha ulik mening om invandringspolitikken vi driver i Norge, det er faktisk ganske viktig!

Ikke snakker språket? Tull, foreldrene snakker språket, og de snakker så dårlig norsk at de er nødt å snakke sitt eget språk hjemme.. Innvandrerbarn har jo litt vanskeligere for å lære det norske språket, og snakker det gjerne dårligere når de starter på skolen, nettopp fordi vårt språk ikke snakkes hjemme.. Det er min erfaring i allefall..

Samme hva din erfaring er, den stemmer ikke med virkeligheten. Niåringen som skal utvises i dag snakker ikke foreldrenes morsmål, kan bare forstå litt av det. Hun er født i Norge, og har gått tre år på norsk skole.

Og jo, selvsagt kan det sammenliknes, selv om det er lov å ha ulike meninger. Det var lov å vær nazist også. Er det fremdeles, faktisk. Blir ikke mer sympatisk av den grunn.

Skrevet

Synes ikke det er skammelig. Synes foreldrene til disse barna skal slutte å bruke dem for å få bli i landet! Synes de skal pakke snippsekken å forsvinne når de har fått avslag..

Synes du skal lære deg at det ikke finnes noe som heter snippsekk, Ikke bruk ord du ikke har IQ til å forstå.

å lære seg forskjellen på og og å er heller ikke dumt.

Skrevet

Herlighet, det kan da ikke sammnelignes.. Og det er fullstendig lov å ha ulik mening om invandringspolitikken vi driver i Norge, det er faktisk ganske viktig!

Ikke snakker språket? Tull, foreldrene snakker språket, og de snakker så dårlig norsk at de er nødt å snakke sitt eget språk hjemme.. Innvandrerbarn har jo litt vanskeligere for å lære det norske språket, og snakker det gjerne dårligere når de starter på skolen, nettopp fordi vårt språk ikke snakkes hjemme.. Det er min erfaring i allefall..

Samme hva din erfaring er, den stemmer ikke med virkeligheten. Niåringen som skal utvises i dag snakker ikke foreldrenes morsmål, kan bare forstå litt av det. Hun er født i Norge, og har gått tre år på norsk skole.

Og jo, selvsagt kan det sammenliknes, selv om det er lov å ha ulike meninger. Det var lov å vær nazist også. Er det fremdeles, faktisk. Blir ikke mer sympatisk av den grunn.

Hvis vi skal sette det at de ikke snakker sitt morsmål som kriterie for å bli, kan vi heller aldri ta imot flyktninger heller da. for de kan ikke norsk. da blir det vanskelig for de her...

Skrevet

å lære seg forskjellen på og og å er heller ikke dumt.

Hvis det eneste du hadde å si noe på var mitt ordvalg, så kan du ta deg en bolle! IQ er en fin bil! Kommenter heller det som har med saken å gjøre! Haha, jeg må nå le! :)

Skrevet

Vi snakker ikke om enkelt tilfeller her, vi snakker om det store bildet, og hvordan det faktisk er. Joda jeg vet det er en eller annen som skal sendes hjem, jeg har ikke nevnt dette mennesket med et ord. Jeg snakker generelt om hvordan det er i skolen.

Skrevet

Hvis vi skal sette det at de ikke snakker sitt morsmål som kriterie for å bli, kan vi heller aldri ta imot flyktninger heller da. for de kan ikke norsk. da blir det vanskelig for de her...

Idiotkverulering er jo kjempesmart i en så seriøs og trist sak. Dette handler om at små barn sendes bort fra alt kjent til land der alt er ukjent. Synes ikke sånne tullete svar hører hjemme i denne debatten.

Skrevet

Det der er ikke et tullete svar. Joda, det er trist at de kommer til noe ukjent, men de har da foreldrene sine.

Mitt barns venninne fra barnehagen skal flytte til sommeren, til et sted i landet hun ikke har noen tilknytning til.. Det er jo trist det også. Men de tilpasser seg, og får nye venner. Hvis vi skal ta imot alle som kommer hit, og la de få bli, så er det snart ikke noe igjen av vårt rike!

Skrevet

jeg liker anonyms svar om at alle argumenter han/hun ikke er enige i er bare tull... morsom.

forøvrig snakket ikke mine barn språket i det landet vi reiste til.

Ikke jeg eller pappen heller. men vi lærte oss. Og frem til vi hadde lært osss gikk det bra med litt engelsk og kroppsspråk.

Denne ene jenta har bodd med familien sin i norge, så hun har nok en måte å kommunisere med de på. da kan de også klare å lære henne sitt språk, på linje med alle andre som må lære seg et nytt språk ( er forøvrig veldig rart hvis denne jenta ikke kan ett eneste ord på sitt morsmål, kan nesten minne om sabotasje..)

Skrevet

alikevel må jeg si at jeg skjønner det er vanskelig å forlate stedet man har bodd i 11 år, og at systemet ikke er rettferdig sånn det er nå.

De må gjøre noe med at når man får negativt vedtak så kan de klage og den burde behandles innen kanksje 2 år etter de kom til landet. da blir det ikke så vanskelig for alle å gjøre det de må.

Og så må dere huske at det er ikke for å være lei mot de som er her at vi sender dem ut, det er for å ha kapasitet til å ta vare på å de som faktisk har behov for beskyttelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...