Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Synest når ein kommer til Norge uten å ha papirene i orden. Søker om opphald og avslag på avslag. DA BURDE EIN TENKE AT BARNA SOM KOMMER I ETTERTID BLIR MED På LASSET VEDR DEI PAPIR AVSLAGET. Står fast på kva stoltenberg sier. Norge har hatt mangen 10 år til og ordne opp i den asylpoletikken men ikkje klart det nå og da vil detta fortsette i fleire 10 år til. Da er det samme mølja igjen. kom til Norge og søk om opphald og pul på dokke unger så får dokke opphold. Slik er logikken i dag og vil bli slik i 10 år til. Lett lurt for å få opphald i Norge.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Både du og Stoltenberg har hørt om "særlig tilknytning til Norge", etter utl. § 38, skal barns tilknytning til riket tillegges særlig vekt, og hva er mer særlig tilknytning til Norge enn barn som er født og oppvokst her? Er ikke disse barna like tilknyttet Norge som mine og dine barn? Skammelig at Norge kan behandle barn på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Nei, ikke like tilknyttet som de som har foreldre som er født å oppvokst her.. Synes ikke det er skammelig. Synes foreldrene til disse barna skal slutte å bruke dem for å få bli i landet! Synes de skal pakke snippsekken å forsvinne når de har fått avslag.. Når vi nå snakker om synsing!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Så tilknytning til et land eller et sted beror altså på hvor foreldrene kommer fra? Et barn med foreldre fra Tyskland og fra Tromsø vil ikke ha like stor tilknytning til Stavanger som et barn med foreldre fra Stavanger selv om alle tre barna er født i Stavanger og alltid har bodd i Stavanger?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Nei, helt riktig, og det er på grunn av at de har familie der foreldrene kommer fra.. De har tilhørighet dit.. Sier ikke at de ikke føler seg tilknyttet "Stavanger", men de har ikke like stor tilknytning som en som har foreldre og øvrig familie på samme sted..
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Dersom de ikke har familie i Tyskland og i Tromsø. Familien er enten død eller har flyttet til Spania og til Haugesund, familiene i Stavanger har aldri vært verken i Spania eller i Haugesund. Hva da? Kan man ikke skape sin egen tilknytning til et land og til en by man er født i og alltid har bodd i gjennom venner, nabolaget, barnehagen, skolen osv.? Er det umulig? Er det kun øvrig familie som betyr noe med tanke på tilknytning, mener du? For å ta meg selv som eksempel: Jeg er fra Tromsø. Jeg er født i Tromsø og har alltid bodd i Tromsø. Mamma er fra Stokmarknes og pappa er fra Elverum. Jeg har aldri følt noen tilknytning til verken Stokmarknes eller til Elverum. De er ikke mine byer, med mine gater, min skole, mitt nabolag, mine venner eller mitt fotballlag. Men utfra din teori så er min tilknytning sterkere til Stokmarknes og til Elverum ettersom jeg har besteforeldre og en tante der. Hvor er dine foreldre fra? Hvilket sted føler du deg mest tilknyttet?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Det er akkurat det jeg mener ja.. Jeg er ikke fra en "stor" by som deg selv, så jeg velger å ikke si noe om hvor jeg er fra, men jeg bor på min mors hjemsted.. Jeg føler likevel tilknytning til min fars hjemsted fordi jeg har familie der.. Jeg skjønner at ikke alle er som meg, og føler likt, men jeg mener likevel at du blander litt mellom det å føle tilknytning og det å faktisk ha det! En innvandrerfamilie HAR mer tilknytning til hjemlandet sitt enn til Norge, slik er det bare..
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 "En innvandrerfamilie HAR mer tilknytning til hjemlandet sitt enn til Norge, slik er det bare.." Og et barn som er født i Norge er IKKE innvandrer. Slik er det bare. Et barn som er født og oppvokst i Norge er norsk og har Norge som sit hjemland, slik som du og jeg har. Det at du føler tilknytning til ditt fars hjemsted er din følelse. Du kan ikke definere tilknytning utfra hvordan du føler det.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Et barn som har foreldre som er innvandrere tilhører en innvandrerfamilie.. Men herregud da! Det er jo du som definerer tilknytning utfra følelser. Det er jo det jeg prøver å si!! En ting er å føle tilknytning, en annen ting er å faktisk HA det..
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 "Et barn som har foreldre som er innvandrere tilhører en innvandrerfamilie.. Men herregud da! Det er jo du som definerer tilknytning utfra følelser. Det er jo det jeg prøver å si!! En ting er å føle tilknytning, en annen ting er å faktisk HA det.." Barnet er fortsatt ikke innvandrer. Noe flere har skjønt ettersom barna, som er født i Norge, av innvandrere som skal kastes ut kan få bli i Norge hos verger eller fosterforeldre. Som hun Verona. Tror kanskje det er du som ikke helt henger meg i svingene her. Jeg derfinerer ikke utfra følelser, men fra det landet og den byen / stedet du er vokst opp i. Det er fakta, ikke føleri. Hva du føler har ingen interesse for andre enn deg selv.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Greit nok, men fortsatt en del av invandrerfamilien.. Skjønne og skjønne, fru blom, man kan vel være uenig fordet om man faktisk henger med i svingene (regner med det var det du mente, ettersom jeg ikke prøver å henge deg).. Ingen vits å bli ufin! Men så la barna bli da, det er ikke det som er greia.. Enten kan foreldrene ta barna med seg, eller la de være igjen, helt grei måte å gjøre det på, i stede for at foreldrene skal få bruke barna for å snike seg til å få bli i et land de ikke hører til i!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Syns egentlig det rette hadde vært og latt barna bli, men sendt ut foreldrene. Da hadde det ikke lønnet seg og "avle" seg frem til en oppholdstillatelse. Uansett syns jeg faktisk at de som får være her i om så bare 1-2 mnd skal være glade for det! Gratis ferie i den stunden på skattebetalernes regning!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er kjempesplittet i denne saken... Jeg vil jo ikke sende ut barna, men vi kan jo ikke belønne folk som har fått avslag på søknadene sine og som blir likevel? Mange har satt disse barna til verden for å få bli... Det er jo systemet vårt det er noe galt med, de som får avslag skal sendes ut tvert, vi kan jo ikke bare la de blir her uten papirer. Vi må jo vise dem konsekvensene for å utnytte systemet, altså må de sendes ut uavhengig av hvor mange barn de har født her.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Men tingen i mange av disse sakene er jo at UDI bruker så lang tid på å behandle sakene. Man kan anke vedtaket fra UDI 2-3 ganger mener jeg og når hver søknad tar nesten 1 år så går det fort 3-4 år før man får det endelige avslaget. Behandlingen av søknadene må kortest ned, slik at de maks er i landet i 1-1,5 år også sende de ut når de har fått sitt endelige avslag. Så mye av dette er UDI/regjeringen sin feil. Når ett barn er født og oppvokst her og bodd 6-7 år i Norge så blir det for gale å kaste de ut. Hva med hun jævla Marie Ameli eller hva hun het? Hun har brudt utlendingsloven og oppholdt seg ulovlig i landet. Brukt falsk identitet og jobbet svart. Dette skal føre til et utvisningsvedtak med ett x-antall år bortvisning fra Norge, men neida hun er en hvit søt jente så da er det greit. Hadde det vært brune Mohammed fra Irak hadde ingen brydd seg ett sekund. Loven skal være lik for alle, og når den ikke er det så synes jeg det er feil å sende ut alle disse barna det er snakk om,
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Men tingen i mange av disse sakene er jo at UDI bruker så lang tid på å behandle sakene. Man kan anke vedtaket fra UDI 2-3 ganger mener jeg og når hver søknad tar nesten 1 år så går det fort 3-4 år før man får det endelige avslaget. Behandlingen av søknadene må kortest ned, slik at de maks er i landet i 1-1,5 år også sende de ut når de har fått sitt endelige avslag. Så mye av dette er UDI/regjeringen sin feil. Når ett barn er født og oppvokst her og bodd 6-7 år i Norge så blir det for gale å kaste de ut. Hva med hun jævla Marie Ameli eller hva hun het? Hun har brudt utlendingsloven og oppholdt seg ulovlig i landet. Brukt falsk identitet og jobbet svart. Dette skal føre til et utvisningsvedtak med ett x-antall år bortvisning fra Norge, men neida hun er en hvit søt jente så da er det greit. Hadde det vært brune Mohammed fra Irak hadde ingen brydd seg ett sekund. Loven skal være lik for alle, og når den ikke er det så synes jeg det er feil å sende ut alle disse barna det er snakk om,
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 Hvis han jobber og oppfører seg, hvorfor ikke la han bli da pga barna? Det å la barna bli uten en oppegående far er jo helt feil.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Et barn som har foreldre som er innvandrere tilhører en innvandrerfamilie.. Men herregud da! Det er jo du som definerer tilknytning utfra følelser. Det er jo det jeg prøver å si!! En ting er å føle tilknytning, en annen ting er å faktisk HA det.. Og hva er forskjellen på å føle og å ha tilknytning til et sted? Min familie bor i Tromsø. Jeg føler meg mye mer knyttet til det stedet jeg bor nå, men det er jeg altså ikke, selv om jeg føler det slik?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #18 Skrevet 22. mars 2012 Slike innlegg som dette gjør at jeg forstår hvordan holocaust kunne skje. Det er dette med å tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv. Jeg blir kvalm.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #19 Skrevet 22. mars 2012 Det er skremmende at små barn skal lide for foreldrenes og den norske stats "feiltrinn" Vi har mange innvandrere i Norge, og selvsagt skal loven følges, men det er mange som burde vært sendt ut før en småbarnsfamilie med lovlydige mennesker som forsørger seg selv og har et nettverk rundt seg på stedet der de bor.
♥ anonym♥ Skrevet 22. mars 2012 #20 Skrevet 22. mars 2012 hos oss var det jo faktisk sånn at vi måtte flytte ut av landet når vårt barn var 3 år, for å bo sammen med pappaen. det gikk helt greit for barnet det... barnet hadde jo tross alt størst tilknytning til mammen og pappen sin. ikke til stedet, barnehage og venner... Jeg er selv gift med en innvandrer (derfor fikk vi ikke bo i norge) og er splittet i denne saken. (vi har to barn født i norge på 5 og 3 år..)Jeg mener at det ikke blir noe bedre i de landene man kommer fra hvis alle skal flytte hit, men at vi heller kan hjelpe de der, hvis de vil, slik at det blir bedre land å bo i. De mente at vår familie ikke hadde nok tilknytning til riket, enda jeg er norsk. så hvordan de skal kunne la alle de barna bli er for meg ett stort spm.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #21 Skrevet 22. mars 2012 hos oss var det jo faktisk sånn at vi måtte flytte ut av landet når vårt barn var 3 år, for å bo sammen med pappaen. det gikk helt greit for barnet det... barnet hadde jo tross alt størst tilknytning til mammen og pappen sin. ikke til stedet, barnehage og venner... Jeg er selv gift med en innvandrer (derfor fikk vi ikke bo i norge) og er splittet i denne saken. (vi har to barn født i norge på 5 og 3 år..)Jeg mener at det ikke blir noe bedre i de landene man kommer fra hvis alle skal flytte hit, men at vi heller kan hjelpe de der, hvis de vil, slik at det blir bedre land å bo i. De mente at vår familie ikke hadde nok tilknytning til riket, enda jeg er norsk. så hvordan de skal kunne la alle de barna bli er for meg ett stort spm. Så fordi dere opplevde det dere gjorde, synes du at små barn skal kastes ut av landet? "Hvorfor skal de behandles noe bedre enn oss"?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #22 Skrevet 22. mars 2012 hos oss var det jo faktisk sånn at vi måtte flytte ut av landet når vårt barn var 3 år, for å bo sammen med pappaen. det gikk helt greit for barnet det... barnet hadde jo tross alt størst tilknytning til mammen og pappen sin. ikke til stedet, barnehage og venner... Jeg er selv gift med en innvandrer (derfor fikk vi ikke bo i norge) og er splittet i denne saken. (vi har to barn født i norge på 5 og 3 år..)Jeg mener at det ikke blir noe bedre i de landene man kommer fra hvis alle skal flytte hit, men at vi heller kan hjelpe de der, hvis de vil, slik at det blir bedre land å bo i. De mente at vår familie ikke hadde nok tilknytning til riket, enda jeg er norsk. så hvordan de skal kunne la alle de barna bli er for meg ett stort spm. Så fordi dere opplevde det dere gjorde, synes du at små barn skal kastes ut av landet? "Hvorfor skal de behandles noe bedre enn oss"? Handler ikke om det, men at barn tåler å bli flyttet veldig bra. Og at det er foreldrenes ansvar å ta ansvar for barna. ikke den norske stat. Når de vet at de ikke har god nok grunn for opphold burde de reist med en gang, ikke satt barna i den situasjonen som de nå er i. Barn er foreldres ansvar og de burde tenkt over konsekvensene ved valgene sine. Det er synd for barna. selvfølgelig. men ikke uoverkommelig. skal alle som kommer hit få bli da, hvis man bare passer på å sende inn nok klager å drøye sakene slik at det blir vanskelig å flytte hjem igjen? har selv sittet å hørt store grupper planlegge hvordan de skal best utnytte situasjoner for å få opphold i norge... (så alt er ikke sånn det blir fremstilt i media hele tiden..)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #23 Skrevet 22. mars 2012 Slike innlegg som dette gjør at jeg forstår hvordan holocaust kunne skje. Det er dette med å tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv. Jeg blir kvalm. fin hersketeknikk.. det å ha ulik mening om innvandringspolitikk gjør ikke at man er nazi eller fornekter holocaust.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #24 Skrevet 22. mars 2012 Slike innlegg som dette gjør at jeg forstår hvordan holocaust kunne skje. Det er dette med å tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv. Jeg blir kvalm. fin hersketeknikk.. det å ha ulik mening om innvandringspolitikk gjør ikke at man er nazi eller fornekter holocaust. Ikke at man fornekter. Men det at man rolig og fornøyd ser på at barn som har levd hele livet sitt i Norge sendes til land der de ikke snakker språket, ikke kjenner noen - det er samme mekanismer i funksjon som hos tyskerne som rolige så togvognene fylles.
2 hjertegull :) Skrevet 23. mars 2012 #25 Skrevet 23. mars 2012 Herlighet, det kan da ikke sammnelignes.. Og det er fullstendig lov å ha ulik mening om invandringspolitikken vi driver i Norge, det er faktisk ganske viktig! Ikke snakker språket? Tull, foreldrene snakker språket, og de snakker så dårlig norsk at de er nødt å snakke sitt eget språk hjemme.. Innvandrerbarn har jo litt vanskeligere for å lære det norske språket, og snakker det gjerne dårligere når de starter på skolen, nettopp fordi vårt språk ikke snakkes hjemme.. Det er min erfaring i allefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå