Gå til innhold

Tråden om skatteoppgjøret:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får igjen 18 tusen og kjempe glad! =D Begynte å ny jobb i september, så blir lite med feriepenger. Greit med skattepenger da ja =D Wohooo!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

26000 fikk jeg igjen.

LITT skuffet faktisk, i fjor fikk jeg igjen 40000. Og har slitt så hardt dette året økonomisk pga mye lån, og at jeg er alenemamma og student.

Skrevet (endret)

Trenger ikke svar på det jeg spurte om likevel ;)

Endret av Mandalas
Skrevet

Kanskje noen kan hjelpe meg litt? Sjekket i dag morges og synes siden var litt anerledes enn i fjor. Men så sjekket jeg på et emne som het beregnet skatt. Der stod det ca 12 000. Men er det dette jeg får igjen eller skal betale? Brukte altinn sin nye portal tror jeg

Skrevet

Vi fikk 36000 tilsammen igjen, så nå blir det bryllup hihi :)

Lurer på en ting. På selvangivelsen et sted kan man krysse av om man er samboer med felles barn og samboer med felles gjeld. Det har jeg på begge. Må vi krysse av her, lønner det seg, eller vil dette gjøre om på skatten vår. Er kjempe redd for å gjøre feil og få straffeskatt

Skrevet

Ser i menyen at det står nederst "se oppdatert skatteberegning", er dette en snarvei for å se hva man evt får igjen??

Og nå husker jeg aldri år fra år, men hvilket beløp er det man ser på for å se hva man får igjen er det det som er uthevet eller det uten rente?

Foreløpig beregnet skatt og avgift etter skattefradrag

-Forskuddstrekk (trukket av oppgavegiver mv.)

Foreløpig beregnet skatt til gode (uten rente)

Skrevet

Jeg kommer f*** ikke inn! Altfor stor trafikk! :/

Skrevet

Fikk igjen 4000 kr på skatten, og er veldig skuffet over det. I fjor fikk jeg igjen 27 000, håpte på å få hvertfall over 10..

Skrevet

Dere som er skuffet over at dere får lite igjen, dere VET at skatt dere får tilbake bare er penger dere har betalt for mye i året før? Det er ikke noen slags gavepakke fra staten som man er "heldig" og får mer eller mindre av.. Hvor mye dere får igjen kan dere selv kontrollere om dere setter dere inn i skatt og fradrag og selv regner på forventet lønn og fradrag.... Virker som om flere her inne ikke har peiling på hva de vil få og det vitner jo om liten forståelse for skattesystemet.. Kanskje lurt å ta seg 5-10 min å lese litt på nett eller på veiledningen dere fikk i posten?

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

ÅÅhhh, baksmell pÅ 28 000. MÅ endre pÅ noe av det, sÅ fÅr kanskje halvert summen, men ai ai ai. Det er første gangen for meg, det. Hva gjør jeg nÅ? Man fÅr vel en sÅnn en nedbetalingsavtale-greie?

Skrevet

Får bare igjen litt over 2000, er egentlig skuffet for jeg syns jeg skattet så mye i fjor.

Skrevet

Mannen AAP: 7700

Jeg får 13 000 kr, men tror det er en feil her. Jeg skal ha mere enn dette!

Skrevet

Jeg fikk baksmell på 802kr, det er noe dritt når jeg går på dagpenger og ikke har 800kr å avse. Vet ikke hva samboeren min får ennå, han får sjekke i kveld.

Men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor jeg får formue på bolig på selvangivelsen, når det kun er samboeren som får gjelda. Sier seg jo selv at jeg ender med baksmell når jeg har formue og ikke gjeld.

Møkk altså.

Skrevet

Vi får 36 000 tilsammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...