Gå til innhold

Har alle her inne samboers passord til FB? I tilfelle hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Tror vel han kan passordet mitt for jeg er så lur at jeg har samme passordet på alt jeg har passord på, ikle så lurt, men glemmer så lett. Jeg har ikke hans, men om jeg spør får jeg det sikkert. Men det har jeg ikke hatt behov for.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Vi har passordet til hverandres data. Enkelt og greit i tilfelle jeg er bortreist og det er noe på dataen han må ha, eller som jeg må ha.

Dette betyr ikke at vi sniker på hverandres kontoer, facebook osv.

Eller, jeg sniker ikke på hans, vet ikke om han lurer på min.

Skrevet

Jeg så hans ved en tilfeldighet, sa fra og da gadd han ikke å endre det. Sånn fikk jeg vite det.

Jeg er på hans fb innimellom, fordi jeg kjeder meg og titter på folk sine profiler, som jeg ikke har på min fb. Ikke for å snoke på han, se hva han skriver med folk ol, det gjør han da via mobilen og jeg har da ingen interesse av å bry meg med sånt.

jeg er på mailen hans når han ber meg om det - om å sjekke noe eller kanskje vi venter på svar ang noe, eller for å finne en faktura. jeg er på nettbanken hans innimellom for å betale regninger eller se hvordan vi ligger an - og han vet jo alltid om det, der er det en åpen tillit mellom oss, han har også tilgang på min, vi har felles økonomi men løser det ved å ha tilgang til nettbankene. de gangen jeg ser på mobilen hans, er når han sier feks "se meldingen jeg fikk fra ****...." og det e det.

leser ofte diskusjoner om dette, og ja.....for oss har ikke det med at vi stoler/ikke stoler på hverandre hatt noe å si om at vi har det litt åpent mellom oss. vi er bare ikke så nøye på alt.

Gjest Miryks
Skrevet

Hvordan ser man "tilfeldigvis" et passord? Når man ser at noen taster inn et passord på dataen, så ser man ikke "tilfeldigvis" ned på tastaturet?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Mannen min har ikke fb, men jeg har passordet til mailen hans. Dette pga at han ofte er på jobb uten tilgang til data, og da spør han om jeg kan inn og sjekke forskjellig.

Jeg er jo ikke dummere enn at jeg vet at om han hadde noe å skjule, så hadde han lagt seg en hemmelig mailadresse :)

Men heldigvis slipper jeg å bekymre meg for det - goe mannen min :)

Jeg tror ikke han har noen av mine passord, men jeg er ikke helt sikker.

Skrevet

Vi har åpne passord, både fordi det er praktisk - men også fordi det handler litt om tilitt. Hadde du spurt meg for ti år siden, ville jeg sagt at netopp mangel på tillitt ville vært årsaken til at man hadde hverandres passord, men jeg har forandret meg. Jeg hadde et forhold i flere år mens jeg var gift, før ble skilt og traff han som i dag er mannen min. Jeg er ikke stolt av det, og bakgrunnen for utroskapen er helt uinteressant i denne sammenheng. Det som derimot er sikkert - er at det var mobil og e-post (dette var før FB), som gjorde forholdet mulig. Jeg levde et dobbeltliv, der jeg kommuniserte i skjul gjennom disse kanalene. Jeg gikk og passet på mobilen min, hadde den med på do osv for å kunne holde forholdet ved like. Det er en tid jeg aldri vil ha tilbake. I mitt nåværende forhold, der vi begge har vært enten utsatt for utroskap eller selv vært utro, har vi blitt enige om å være helt åpne når det gjelder PC/telefon osv. Det handler ikke om å snoke i hverandres private meldinger eller lignende, men det handler om å vise i handling at man ikke har noen hemmeligheter. Nå er vi "eldre" enn mange her inne, og har en historie med oss, så da er det kanskje litt annerledes. Vi synes i hvert fall dette fungerer godt, uten at det egentlig har vært noe tema utover helt i starten når vi ble sammen (det er nå 7 år siden). Vi åpner ikke hverandres brev, men vi kjenner hverandres passord og lar mobiler ligger fremme :-)

Skrevet

Vil heller si at vi stoler såpass på hverandre at selvom vi vet passord så er vi ikke inne på den andres område..

Skrevet

Jeg er samboer med etter min mening verdens beste mann. Vi sitter ofte i sofaen ved siden av hverandre, han viser ting til meg på sin FB (morsomme kommentarer, bilder osv), ingen problem å låne dataen hans for å betale regninger osv, eller mobilen. Han kan også låne min data så mye han vil, og jeg viser ham ting på min FB. MEN! Ingen av oss har den andres passord til mobil, FB, hotmail eller andre ting. Han skjuler ingenting fra meg, men ingen av oss har spurt om å få den andres passord til disse tingene.

Her på DiB har jeg sett bare det siste døgnet at 3 stk skrev at de har logget på samboers FB og sett at han flørter med noen osv... Så derfor lurer jeg, er det virkelig så vanlig å ha hverandres passord på FB? Det er ikke noe livsviktig på samme måte som bankkort og innloggingsinfo til nettbank, personnummer osv. Det er bare en sosial medie. Så hvorfor utveksler folk hverandres påloggingsinfo på FB?

Jeg har ikke noen av hans passord, men vanligvis står macen hans på og han er pålogget, så det er garantert veldig lett å gå inn. har kun vært inne på hans sider en gang - og lurte veldig på hva som foregikk... viste seg at jeg trodde jo det var min facebook jeg var inne på, og så var det hans....

Skrevet

Min mann har ikke FB, men han har ikke mitt passord, og ikke har han bedt om å få det heller. Jeg hadde faktisk blitt forundret om han hadde bedt om å få det også. Hva skal han med det liksom?Finnes ikke noe på facebooken han vill vært nødt til å sjekke ut for meg, for om jeg ikke kan inn der selv en dag så kan det jo fint vente til jeg kommer til. Han hadde selvagt fått det om han ment han trengte det, men jeg hadde ikke skjønnt hvorfor, eller hva han ville sett. Jeg har ikke hans passord til hannes ting heller og skulle jeg en eller annen gang vært nødt til å ha dem til bank eller lignende så hadde jeg fått dem da. Kontoene vi disponerer sammen kommer jo frem på begges logger uansett.

Skrevet

Vi har hverandres passord til alt som finnes tror jeg, facebook, nettbank, hotmail, jobb-pc'n hans, mobilen...

Men han er ikke så flink til å huske passordene mine da :-P Det er jo såvidt han husker sine egne jo :-D

Vi har stort sett det samme passordet vi da :-P

Skrevet

Jeg ser at noen sa at hun gitt mannen sin passordet til fb fordi hun ville at han skulle hatt muligheten til å stenge facebooken etterhvert hvis hun skulle dø. Det har jeg når sant skal sies ikke tenkt på før Det må vel muligens vært eneste grunnen til at jeg kan tenke meg at mannen min burde hatt tilgang til mitt passord på facebook. Den var ikke så dum da......? Kanskje han skal få den likevel da ;)

Skrevet

Jeg har passordet til mailen til samboeren fordi jeg ofte hjelper han med mailer i forbindelse med jobben hans. Da er det litt bakvendt om jeg ikke kommer inn på mailen før han logger meg inn.

Jeg har også passordet på fb kontoen hans, det er flere grunner til det. Jeg har hjulpet han med innstillinger ol. på kontoen og da har jeg bare gått inn på min data. Nå var det også noen som hadde logget seg inn på hans fb profil for et par mnd siden når han ikke var hjemme og da logget jeg meg inn og endret passord. Hadde han endret passord selv hadde han nok fortalt hva det var. Ikke for at jeg hadde spurt, men tror han er redd for å glemme det hehe :P

Jeg har kontrollen på altinn, husker det ikke og sjekker det ikke, men har det nedskrevet pga han ikke skal miste det. Har også kontroll på pinkode på mobil og visakort. Ikke nettbank. Det er mest fordi han glemmer det og jeg er sånn at jeg tom husker bilskilter på biler vi hadde når jeg var liten..

Skrevet

Jeg vet passordet til både fb og mail. Husker ikke hvorfor det kom opp, skulle sikkert sjekke noe og han bytter aldri passord. Bruker de aldri.

Skrevet

nei, det har vi ikke. Om det av en eller annen grunn skulle være nødvendig for han å gå inn på min fb eller mail får han det, selv om jeg ikke helt ser hva en slik grunn skulle være. Jeg har en gang fått passordet til hans mail for å hjelpe han med noe der, men jeg husker ikke hva det var.

Skrevet

Voldsomt så enormt mye folk legger i disse passordene. Som om begges tillit til hverandre står og faller på noen passord liksom.

Vi har hverandres passord fra situasjoner der vi av ulike årsaker har sjekket noe for den andre. F.eks har mannen min hatt behov for at jeg har videresendt noe fra hans privatmail når han har vært på reise. Ingen skummel tvang eller overvåkning eller noe som helst. Går heeeelt fint.

Vi hadde stolt verken mer eller mindre på hverandre om vi ikke hadde kjent hverandres passord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...