Gå til innhold

Voksenlivet suger.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk å vært liten igjen, uten noen bekymringer.

Skrevet

Ja, men som voksen så slipper man å spørre om man får lov til alt, man slipper inne og leggetider osv:)

Gjest sug lut
Skrevet

Det er fint på papiret, men når det såkalt frie voksenlivet pålegger legging i ni-ti-tida for å ha mulighet til å klare neste dag er det neigu ikke mye å skryte av. Og ja, man kan få sukker på pannekakene og det eneste man får ut av det er at man blir feit fordi det ikke gjenstår tid til å være nok aktiv, hvilket det alltid gjorde da man var barn og ikke hadde så jævla mange ting man måtte. Igjen, til helvete med det.

Skrevet

Det hender jeg står i butikken og kikker bort på småbarna som er der for å kjøpe lørdagsgodt. Morsomt når de teller pengene sine og regner for harde livet for å finne ut hva de har råd til. :)

Da hender det jeg putter kurven full av snop, masse, masse snop, uten å regne på hverken penger eller kalorier, og drar hjem og har en skikkelig voksen snopfest for å feire at jeg endelig kan bestemme selv.

Skrevet

hadde en gjennomgang av livet så langt i går, og fant ut at hver alder hadde sine bakdeler, så fant ut at det var like greit å innfinne seg med 32, en unge, to bikkjer og en samboer. Hadde ikke villet være unge igjen ihvertfall. Muuuuuligens 25 når jeg tenker meg om. Da var jeg utvekslingsstudent, fri som fuglen, null forpliktelser (utenom eksamenstid da), og hadde masse artige folk rundt meg. Jeg hadde nok mine mørke stunder da også, men sånn totalt sett så hadde jeg det utrolig kjekt. Men jeg hadde blitt lei av det livet i lengden. Ikke så sjarmerende å være 32 og leve slik ;) ;)

Skrevet

Det verste med å være voksen er jo at illusjonen om at "alt er mulig" og "verden er magisk" som man har som barn er bortevekk... Nå vet jeg at alt er slettes ikke mulig, verden er urettferdig og grusom og ikke det spøtt magisk (unntatt når roen senker seg og jeg sjelden gang kan sette meg ned på kvelden uten mann og barn og snope og lese bøker uten noen som henger over meg eller forventer noe av meg.. )..

Egentlig er voksenlivet en gigantisk løgn, alt du trodde skulle bli så enkelt er jo slettes ikke enkelt..

- "Når jeg blir stor skal jeg være oppe så lenge som jeg vil" - joda, bare vær oppe men det imponerer neppe sjefen neste dag der man sitter med tannpirkere i øya og kveler gjesp etter gjesp..

-"Når jeg blir stor skal jeg spise så mye godteri jeg bare orker!" - joda, sett i gang og bli schvææær hval på land som tar livet av nærmeste liv i 5 meters omkrets hver gang man snur seg..

-"Når jeg blir stor skal jeg bo sammen med en prins i et slott og få vakre barn" - høhø... Trenger denne å kommenteres?

-"Når jeg blir stor skal jeg bruke pengene mine på akkurat hva jeg vil" - resultat: inkassoselskapene gnir seg i hendene og ser dollartegn samtidig som banken forbereder bakholdsangrep sammen med namsmannen...

Nei, tenk å være 5 år og fortsatt ha troen på det gode i mennesker, julenissen og tannfeen.. Livet hadde definitivt vært enklere..

Skrevet

Hvis "voksenlivet" defineres etter snop/fedme-problematikk, jobb og mangelen på julenissefantasier, så skjønner jeg at det suger.

Men prøv å stappe kurven full av snop foran sukkersugne unger dere også, bare for å se på uttrykkene deres, så vil dere forstå at det å være voksen kan være skikkelig kult!

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Hm velge seg en alder.Kan jeg få

Kroppen fra jeg var 23 å trente hver dag

Soltimene fra jeg backpacket australia.

Dagens omgangskrets og familie, bytter ikke bort babyen og nerden min nei.

Økonomien fra å være i fast arbeid bare uten helg å ettermidags jobbing.

Hvis ikke trur jeg jeg holder meg her stortrives med denne aldren selv om jeg ammer 3 ganger på natta og må opp mellom 6-7 på moran uansett ukedag. Vekta viser for høye tall.

Syns egentlig livskvaliteten bare stigger for hvert år som går.

Gjest sug lut
Skrevet
Hvis "voksenlivet" defineres etter snop/fedme-problematikk, jobb og mangelen på julenissefantasier, så skjønner jeg at det suger. Men prøv å stappe kurven full av snop foran sukkersugne unger dere også, bare for å se på uttrykkene deres, så vil dere forstå at det å være voksen kan være skikkelig kult!
Det er alt det andre. forsikringer og forfall og lån og ansvar og oljefilter og fritid. Og først og fremst de jævla trivielle tinga som ikke gjør seg sjøl. For eksempel å måtte ise av fryseren en vakker søndag i mars fordi *noen* - antakelig meg - ikke har lukket døra skikkelig og nå er det kompakt is i hele fryseren og døra kan ikke lukkes i det hele tatt og det er egt for varmt til å ta ut alt så da må det pakkes individuelt i aviser og legges sirlig tett i skyggen på balkongen og så håper man det beste mens man hakker is og tørker smeltevann og skifter kjeler med kokende vann som blir kaldt på et blunk. Og ute skinner sola og bakom synger skogene og hadde jeg vært åtte hadde jeg vært ute og lekt boksen går.
Gjest Tullmusa83
Skrevet

Da skjønner jeg at voksenlivet sugger, men snart er det sommer og ferie. Tenk på det du luten så får du bare luke fryseren godt så du slipper å gå glipp av sol dagene resten av året.

Gjest sug lut
Skrevet

Da skjønner jeg at voksenlivet sugger, men snart er det sommer og ferie. Tenk på det du luten så får du bare luke fryseren godt så du slipper å gå glipp av sol dagene resten av året.

Det var et bra perspektiv. Hvis nå det viser seg at ikke all maten har tint skal jeg vurdere å ikke dævve og heller satse på en kveldstur.
Skrevet

Husk også at du som voksen faktisk er i besittelse av en fryser som du kan fylle med kroneis, som du kan spise sent i kveld etter kveldstur. Det kan ikke 8-åringen.

Skrevet

Bytte bort muligheten å nyte kveldsolen med et glass Sandeman i hendene.

Gjest sug lut
Skrevet

Bytte bort muligheten å nyte kveldsolen med et glass Sandeman i hendene.

Gå tur med Sandeman høres enda bedre ut.
Skrevet

Syns det er helt fett å være voksen, bortsett fra at jeg av og til ikke har lyst å gå en meter til, men bli dytta rundt i vogn. Og så syns jeg det er noe alvorlig dritt å se at man snart er den eldste i familien.

Skrevet

Det jeg er mest misunnelig på er at toåringen får bli pakket inn i en varm sovepose og får ligge å sove så lenge han bare vil midt på dagen! Daaa har jeg lyst å være liten igjen. Og mens han ligger der og har det deilig i vogna si, må jeg som er voksen rydde, vaske, snekre, betale, fikse, ordne, planlegge, organisere, lage mat, vaske klær osv. osv. osv...... Trøster litt med det snopet ja, men det er søren meg ikke nok alltid.. ;-)

Gjest sug lut
Skrevet

Husk også at du som voksen faktisk er i besittelse av en fryser som du kan fylle med kroneis, som du kan spise sent i kveld etter kveldstur. Det kan ikke 8-åringen.

Jeg hakka is fra ti til seks. Hurra. Men under over alle under, maten hadde ikke tint, og dessuten voldtok jeg isbilen i firetida. Hjemis løser ikke problemer men gjør dem hakket mer døyvet.
Skrevet

haha..det der med vogna er jaggu noe jeg har missunt ungen min, for ikke å snakke om den pulken hun ligger og purker oppi mens mora blodsvetter seg opp bakkene (som straff for all sjokkoladen mor har stappet i seg). Virker i grunnen også ganske digg å diktere to voksne rundt bare ved å vræle....

Gjest amandine
Skrevet
Hvis "voksenlivet" defineres etter snop/fedme-problematikk, jobb og mangelen på julenissefantasier, så skjønner jeg at det suger. Men prøv å stappe kurven full av snop foran sukkersugne unger dere også, bare for å se på uttrykkene deres, så vil dere forstå at det å være voksen kan være skikkelig kult!
Det er alt det andre. forsikringer og forfall og lån og ansvar og oljefilter og fritid. Og først og fremst de jævla trivielle tinga som ikke gjør seg sjøl. For eksempel å måtte ise av fryseren en vakker søndag i mars fordi *noen* - antakelig meg - ikke har lukket døra skikkelig og nå er det kompakt is i hele fryseren og døra kan ikke lukkes i det hele tatt og det er egt for varmt til å ta ut alt så da må det pakkes individuelt i aviser og legges sirlig tett i skyggen på balkongen og så håper man det beste mens man hakker is og tørker smeltevann og skifter kjeler med kokende vann som blir kaldt på et blunk. Og ute skinner sola og bakom synger skogene og hadde jeg vært åtte hadde jeg vært ute og lekt boksen går.

Bleier er nydelige væøskeoppsamlere for avising av fryser.. Løp og kjøp!
Gjest sug lut
Skrevet

Bleier er nydelige væøskeoppsamlere for avising av fryser.. Løp og kjøp!

Genialt. Skal brukes neste gang jeg skal PLANLAGT av-ise. Dette var ikke planlagt... For man kan jo bli mildt sinnsyk av å stå med skurefilla og vri opp og vri opp - har tydeligvis et kjøleskap konstruert av idioter (Bosch) for det er ingen tappe-mulighet eller oppsamlingstrau i bånn, sånn som det forrige (Gaggenau).Og veldig mye av smeltinga foregår jo ned langs bakveggen og så inn under nederste skuff...
Gjest Tullmusa83
Skrevet

Voldtok du isbilen. Jaja hver sin lyst. Skulle den forville seg inn til studentbyen her en vakker dag skal jeg handle så døra ikke går igjen på frysern og jeg må spise overskuddet.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, jeg tok blomsten til isbilen. I mange smaker. Solbærpinne og kroneis og raringer med smil og sandwich og diverse. Men så var også utgangspunktet her at døra ikke gikk igjen av andre grunner.

Skrevet

Hvorfor brukte du ikke hårføner? mye mer effektivt

Gjest sug lut
Skrevet

Hvorfor brukte du ikke hårføner? mye mer effektivt

Kanskje - men mengden is tilsa føning i noen timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...