Jønimi Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Vi har to gutter, den ynste er 15 mnd. Vi har veeeldig lyst på ei jente, hadde tenkt å prøve om 1 år til. Men i går kveld da mannen trakk seg ut, så var det ikke noe dong på! Jeg måtte "inn" å hente den. Kjente jo at det var endel gøsj helt ytterst i skjeden. Har noen blitt gravid på denne måten? Tenk om jeg blir gravid da! Og jeg hadde jo tenkt at vi ikke skulle ha sex de nærmeste dagene før EL når vi skal til å prøve, fordi da er det størst sjanse for å få gutt? Jeg har såååå lyst på jente! Sjekket kinesisk fødselskart- og den viser faktisk jente, hvis det skulle vise seg at jeg blir gravid nå. Hva mener dere jenter? Tror dere jeg blir gravid nå? Og kan jeg håpe på at det gblir jente selv om det var dagen før EL?
Mars78 Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Hei,om du blir gravid er det mest sannsynlig at det blir en gutt til,siden det var nær el.Vi hadde sex 4 dager før el og fikk gutt,hadde sex 2dager før el.gutt igjen,sex på el og gutt igjen.
Jønimi Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2012 Det er det jeg også er "redd" for, at det blir gutt. Jeg blir jo uansett kjempeglad for et nytt barn, hvis jeg blir gravid nå. Men jeg har såå lyst på jente, og dette blir nok siste barnet. Men du, Mars78, fikk altså gutt selv sex 4 dager før? Da tenker jeg at det burde blitt jente liksom? Håper det kinesiske fødselskartet stemmer på meg, hvis dette resulterer i graviditet Men det må være litt forskjell på kvaliteten på spermen til gutta og? Hvertfall til de som får flere barn med samme kjønn tenker jeg.
kaklemor Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Vel, "dongen" har detti av, sprekt og blitt ødelagt her, men har ikke blitt gravide de gangene. Her er det faktisk planlegging som gjorde oss gravid første pp. Det er 53% sjans for å få gutt og 47% sjans for å få jente. (en art. som undersøkte)
Jønimi Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2012 Okey, da blir det sikkert ikke noe av det her heller Hvis jeg blir gravid nå og det blir gutt, så tenker jeg at da må det være "Gods will". Hvis det blir jente blir jeg superglad! Ellers så blir det prøving om et år til og da skal aksjene legges inn maaange dager i forveien + at prøvemåneden må stemme med kinesisk fødselskart såklart. Flere som har blitt opphengt i kjønn?
Gjøkeredet③ Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Når man har to av samme kjønn, så så er faktisk 74 prosent sannynlighet for at nummer 3 blir samme kjønn! Bare for å være skikkelig kjip her Og i følge det kinesiske fødselskartet så skulle 2 av mine gutter vært jenter.. Bare siden jeg var i gang med de dårlige nyhetene.. Endret 18. mars 2012 av Gjøkeredet③
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har to gutter selv, og skjønner veldig godt at du har lyst til å få en jente når det er snakk om tredje og absolutt siste graviditet, tenker det samme selv... Likevel synes jeg det er litt kjipt å si at man blir "superglad" for en jente, mens det er "guds vilje" hvis det blir enda en gutt. :/ Tror forøvrig ikke det med 74% sjanse for samme kjønn tredje gang stemmer...
Mars78 Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Jeg tror heller ikke det med 74% er riktig.Jeg er også veldig opphengt det med kjønn.Har 3 gutter og er gravid for siste gang.Jeg håper virkelig denne gangen er det en jente.Graviditeten var ikke planlagt i det hele tatt,så jeg aner ikke når h.n ble unnfanget. Kinesisket fødselskartet stemte på alle mine gutter og folk rundt meg.Denne gangen viser det jente,så vi får se.Jeg har full empati for din ønske om å få en jente,for det har jeg også lyst. Tror jeg skal velge å ikke vite kjønnet denne gangen.ønsker deg også lykke til.Håper du er gravid men en liten jente denne gangen
Mars78 Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Det er det jeg også er "redd" for, at det blir gutt. Jeg blir jo uansett kjempeglad for et nytt barn, hvis jeg blir gravid nå. Men jeg har såå lyst på jente, og dette blir nok siste barnet. Men du, Mars78, fikk altså gutt selv sex 4 dager før? Da tenker jeg at det burde blitt jente liksom? Håper det kinesiske fødselskartet stemmer på meg, hvis dette resulterer i graviditet Men det må være litt forskjell på kvaliteten på spermen til gutta og? Hvertfall til de som får flere barn med samme kjønn tenker jeg. Jaa,4 dager før el.resulterte gutt.Så jeg vet ikke om denne teorien stemmer helt.Hvis teorien stemmer så burde han jo vært jente,men det er han ikke
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Nja, hun er ikke helt på jordet ang høy prosent sjanse for samme kjønn, ifølge Jordmor Siri http://jordmorsiri.n...n/messages/null Bla ned til spørsmål/svar fra nina
Jønimi Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2012 Hmm... den skjønte jeg faktisk ikke helt. Jordmor Siri skriver at med nr. 3 så er det 70 % sjans for å få samme kjønn (hvis man har 2 av samme kjønn fra sør). Men 4 de barnet er man tilbake til 50-50 % sjanse? Var ikke det rart?
Jønimi Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 18. mars 2012 Koselig at folk svarer! Jeg må jo bare si at det er kjipt egentlig å gå med tanker om å ønske seg jente så sterkt. For jeg har ikke lyst til å bli skuffet hvis det blir en gutt til. Et nytt barn er jo fantastisk uansett. Jeg jobber endel med å ikke tenke så mye på det. Nå skal jeg begynne å strikke jentetøy til mine nieser, slik at jeg kanskje får dekket endel av dette "jentebehovet". Jeg er skikkelig glad i å strikke! Til nå har jeg bare strikket guttetøy. Men nå hiiiiiiger jeg etter å strikke jentefarger kjenner jeg! Kanskje ønsket om å få jente egentlig mest handler om jenteTøYET. Så får vi se om ønsket blir mindre. Jeg er redd for at hvis jeg ønsker meg jente så utrolig mye, så minskes sjansen for å få det. Men hvis jeg ikke bryr meg så mye, så kan det være hun kommer likevel?
Jønimi Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2012 Mars 78: Er du helt sikker på EL dagen da? Temper du? Jeg har liksom tenkt at det er løsningen å ha sex endel dager før EL, men det er ikke sikkert det er sånn altså? Jeg har en fordel, og det er at mine gutter har to fedre. Derfor så burde vi ha en bedre sjans til også å få jente. Faren til min mann fikk først gutt, så jente- jente
Mars78 Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 Mars 78: Er du helt sikker på EL dagen da? Temper du? Jeg har liksom tenkt at det er løsningen å ha sex endel dager før EL, men det er ikke sikkert det er sånn altså? Jeg har en fordel, og det er at mine gutter har to fedre. Derfor så burde vi ha en bedre sjans til også å få jente. Faren til min mann fikk først gutt, så jente- jente Jada,jeg er heelt sikker på el dagen
Mars78 Skrevet 18. mars 2012 #15 Skrevet 18. mars 2012 Koselig at folk svarer! Jeg må jo bare si at det er kjipt egentlig å gå med tanker om å ønske seg jente så sterkt. For jeg har ikke lyst til å bli skuffet hvis det blir en gutt til. Et nytt barn er jo fantastisk uansett. Jeg jobber endel med å ikke tenke så mye på det. Nå skal jeg begynne å strikke jentetøy til mine nieser, slik at jeg kanskje får dekket endel av dette "jentebehovet". Jeg er skikkelig glad i å strikke! Til nå har jeg bare strikket guttetøy. Men nå hiiiiiiger jeg etter å strikke jentefarger kjenner jeg! Kanskje ønsket om å få jente egentlig mest handler om jenteTøYET. Så får vi se om ønsket blir mindre. Jeg er redd for at hvis jeg ønsker meg jente så utrolig mye, så minskes sjansen for å få det. Men hvis jeg ikke bryr meg så mye, så kan det være hun kommer likevel? Uff,jeg skjønner deg så godt.jeg får heller ikke dekket jentebehovet mitt.Uansett hvor mye jeg ønsket meg det,fikk jeg ikke det.Er enig med deg at man kanskje ikke skal tenke så mye på det.jeg skal få mitt 4.barn og jeg tør ikke å håpe eller tenke på kjønn.Er så redd for å bli skuffet.Ikke fordi jeg fikk gutt,men jenta jeg aldri fikk.Man tenker alle får men ikke jeg.Du har min fulle empati.Håper vi også får en liten prinsesse.
Gullunger Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har tre gutter på 8, 11 og 14. Når jeg gikk gravid med nr tre hadde jeg selvfølgelig tenkt at det hadde vært gøy med en jente. Skuffelsen varte i tre sekunder tror jeg. Kjempespennende med et nytt lite liv uansett!!! I alle disse årene har jeg aldri savnet en jente! Jeg stortrives med guttene mine. Nå går jeg gravid med nr.4. Klart jeg håpet litt på en jente. Men jeg visste at det blir BRA UANSETT!!! Nå viser det seg jo at jeg får jente, og det er selvfølgelig stas for hele familien. Men jeg VET, at en lillebror hadde vært like velkommen!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Hvorfor så opphengt i det kinesiske fødselskartet? Det er jo bare tull. Her ble jeg gravid og fikk en jente mens jeg gikk på p-piller. (Aner derfor ikke hvordan det var med eggløsninga) I følge kartet er hun gutt.... Hadde mensen ei uke før eggløsning, og ut kom en gutt! (Ikke helt brennsikker på eggeløsninga, men hadde mensen 1 juni og var bortreist fra 5-19 juni så graviditeten må ha kommi fra sex mårran den 5.før jeg reiste.) Og jaggu viser kartet at gutten min er jente! HAHAHA!
Mars78 Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har tre gutter på 8, 11 og 14. Når jeg gikk gravid med nr tre hadde jeg selvfølgelig tenkt at det hadde vært gøy med en jente. Skuffelsen varte i tre sekunder tror jeg. Kjempespennende med et nytt lite liv uansett!!! I alle disse årene har jeg aldri savnet en jente! Jeg stortrives med guttene mine. Nå går jeg gravid med nr.4. Klart jeg håpet litt på en jente. Men jeg visste at det blir BRA UANSETT!!! Nå viser det seg jo at jeg får jente, og det er selvfølgelig stas for hele familien. Men jeg VET, at en lillebror hadde vært like velkommen!!! Gratulere masse med lille jenta.Jeg tror jeg ikke skal velge å vite kjønn.Det tør jeg ikke,men de fleste får vel motsatt kjønn etter 3 av samme kjønn.Hvordan er symptomene dine nå??Er den annerledes i forhold til guttene?
Mars78 Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Hvorfor så opphengt i det kinesiske fødselskartet? Det er jo bare tull. Her ble jeg gravid og fikk en jente mens jeg gikk på p-piller. (Aner derfor ikke hvordan det var med eggløsninga) I følge kartet er hun gutt.... Hadde mensen ei uke før eggløsning, og ut kom en gutt! (Ikke helt brennsikker på eggeløsninga, men hadde mensen 1 juni og var bortreist fra 5-19 juni så graviditeten må ha kommi fra sex mårran den 5.før jeg reiste.) Og jaggu viser kartet at gutten min er jente! HAHAHA! Hvilken kart så du på?Den på babyverden stemmer ikke.
frupingu Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 I familien min har det ikke blitt født gutt på 46 år. Så må si jeg har ett lite ønske om å få det.
Gullunger Skrevet 19. mars 2012 #21 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har tre gutter på 8, 11 og 14. Når jeg gikk gravid med nr tre hadde jeg selvfølgelig tenkt at det hadde vært gøy med en jente. Skuffelsen varte i tre sekunder tror jeg. Kjempespennende med et nytt lite liv uansett!!! I alle disse årene har jeg aldri savnet en jente! Jeg stortrives med guttene mine. Nå går jeg gravid med nr.4. Klart jeg håpet litt på en jente. Men jeg visste at det blir BRA UANSETT!!! Nå viser det seg jo at jeg får jente, og det er selvfølgelig stas for hele familien. Men jeg VET, at en lillebror hadde vært like velkommen!!! Gratulere masse med lille jenta.Jeg tror jeg ikke skal velge å vite kjønn.Det tør jeg ikke,men de fleste får vel motsatt kjønn etter 3 av samme kjønn.Hvordan er symptomene dine nå??Er den annerledes i forhold til guttene? Hos meg stemte faktisk mange "myter"! Jeg var bare litt småkvalm med guttene, og svangerskapene var ganske like. Denne gangen var jeg kjempekvalm til uke 14. I tillegg har jeg veldig dilla på appelsiner/friske ting. Også har jeg lagt på meg litt mer rundt hoftene/rumpa...
Emilie k Skrevet 19. mars 2012 #22 Skrevet 19. mars 2012 Hadde også svært lyst på jente da vi skulle prøve. Sjekket alle sider med kjerringråd, kinesiske fødselskart osv. Jeg er nå 15 uker på vei, og i følge spesialutdannet jordmor er det ei jente der inne. Hun målte babyen og kom frem til at unnfangelsen skjedde den 24. Akkurat på min eggeløsningsdato. Så tror ikke på det tullet med kjerringråd, fødselskart osv. Vi må faktisk bare innse at det er ingen ting man kan gjøre for å bestemme kjønnet på barnet. Alt avhenger av tilfeldigheter. Håper du får ei lita jente denne gangen da. Det er morsomt å handle til ei lita dokke.
Jønimi Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #23 Skrevet 19. mars 2012 Jeg tror faktisk det var kartet på babyverden jeg så på. Hvilket er riktig?
Mars78 Skrevet 19. mars 2012 #24 Skrevet 19. mars 2012 I familien min har det ikke blitt født gutt på 46 år. Så må si jeg har ett lite ønske om å få det. Ojj,er det sant?Dette kan du få til vet du.Ha sex på el dagen :)Lykke til...
Jønimi Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #25 Skrevet 19. mars 2012 Å, jeg blir sÅ glad nÅr jeg hører at det gÅr an Å fÅ jente pÅ eggløsningsdato eller rett før! Tenk Å fÅ ei lita dokke... ÅÅÅÅ drømme drømme, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå