Gå til innhold

Morsomme svigermor historier :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en meget spessiell svigermor, hun liker meg ikke for jeg er da ikke bra nok for hennes sønn, men jeg er en person som ikke lar henne krype under huden på meg og det irriterer vettet av henne.

Og det at jeg alltid er hyggelig å bli mot henne uansett hva hun gjør går henne virkelig på nervene.

På grunn av dette har jeg nå fått en del herlige historier :)

Første gangen vi var der på besøk fikk jeg låne maskinen og vasket noen klær. Hun har vaskerom med klessnorer. Så hang opp klærne og undertøyet mitt på disse snorene.

Da jeg skulle hente det var alt hengt opp på nytt med klesklyper. Til og med mine TRUSER hang pent og pyntelig på rekke og rad med klesklyper.

Jeg var så forfjamset å spurte om det var mannen min som hadde gjort det, og da kommer det skytende fra svigermor: Du hadde da ikke hengt klærne opp skikkelig, og du skal være kvinne?

Jeg lo å sa godt du er her for å lære meg da, hun snøftet bare å himlet med øynene.

I ettertid henger jeg klærne opp på hennes måte for å slippe at hun tukler med trusene mine.

Hun er også fæl til å klage på at jeg ALDRI hjelper til, er så lat og utakknemlig. Men setter jeg inn f.eks i oppvaskmaskinen tar hun ut ALT og setter det inn på nytt siden jeg gjorde det feil.

Kan komme med flere historier etterhvert, men nå vil jeg gjerne høre fra noen andre :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kanskje ikke så morsomt, mer tragikomisk. :P Har en svigermor som er såå sur for at de 5barna (16-30) aldri gjør en dritt hjemme. Og at ingen hjelper til når hele familien er samlet. Vi bor der gjerne 1uke om gangen pga reisevei, så da gjør jeg normale ting som å ta ut og inn av oppvaskmaskin, lager middag en av dagene osv. Til jul har jeg vasket hele huset. Samme gjør svigerinnen min. Og hver eneste gang kommer svigermor hjem stresset fra jobb, sur og sinna for at alle ungene bare sitter der, klager over at kjøkken og bad og stue ikke ser ut, og at ingen bidrar. Hun ser jo at kjøkkenet er rent, og at ting er gjort, men neida. Det er ikke bra nok. I tillegg tar hun ALT ut av oppvaskmaskinen og vasker det for hånd, før hun setter det inn igjen. Selv om vi har skyldt det. Ikke rart at ungene ikke gidder å gjøre noe.

Skrevet

Jeg lover at jeg har hatt en svigermor fra indre helvete. Vi bodde i sokkelleiligheten deres, og hun var av den hjelpsomme sorten, som låste seg inn med vasketøyet vårt fra fellesvaskeriet, bare for å ha mulighet til å snoke litt rundt inne hos oss.

En gang hadde vi vært litt raske i vendinga, og min kjære samboer hadde knytt sammen kondomet med innhold og kastet det fra seg i søppelbøtta, som var helt tom og ikke inneholdt søppelpose en gang (ja, jeg vet...). Selvfølgelig låser svigermor seg inn når vi er ute i butikken, skifter på senga og fjerner sin sønns brukte kondom. Brekker meg fortsatt av tanken!

Skrevet

Jeg lover at jeg har hatt en svigermor fra indre helvete. Vi bodde i sokkelleiligheten deres, og hun var av den hjelpsomme sorten, som låste seg inn med vasketøyet vårt fra fellesvaskeriet, bare for å ha mulighet til å snoke litt rundt inne hos oss.

En gang hadde vi vært litt raske i vendinga, og min kjære samboer hadde knytt sammen kondomet med innhold og kastet det fra seg i søppelbøtta, som var helt tom og ikke inneholdt søppelpose en gang (ja, jeg vet...). Selvfølgelig låser svigermor seg inn når vi er ute i butikken, skifter på senga og fjerner sin sønns brukte kondom. Brekker meg fortsatt av tanken!

ha, ha er det mulig :-)

Skrevet

Jeg har en så koselig svigermor og svigerfar at jeg fikk tilsendt en lang mail om at dem ikke likte meg og at jeg ikke var god nok for deres sønn. Jeg fikk beskjed om å bare holde meg vekke.

men jeg hevet meg over dem, giftet mwg med drømmemannen og fikk barn med han og venter nå nr 2. Svigerforeldrene mine lever nå i en verden av fornektelse og later som om dem aldri har hatt noe imot meg,er nok for å få ha noe med ungene å gjøre...

æsj jeg like IKKE falske mennesker. Og hvordan dem kan lage en så fantastisk mann, forstår ikke jeg!

Har maaaange historier jeg og... Hehe

Skrevet

Svigermor greide å mase seg til å besøke oss på sykehuset når mini ble født. De godtar egentlig ikke besøk på barsel, men hun greide å lure seg inn. Der presterte hun å klage på at hun ikke fikk servering, selv om mannen min hadde hentet en kaffekopp til henne på kjøkkenet. Kaffe er jo ikke noe godt uten noe søtt til, det vet vi vel at hun mener sier hun. Vi prøvde å si at det var litt vanskelig å få bakt på barselavdelingen (litt sarkastisk og oppgitt), men da kjeftet hun ut at vi kunne da vel gått i kiosken og kjøpt noe til hun kom! Jeg hadde veldig lyst til å lekse litt opp for henne da, men greide å bite det i meg.

Skrevet

Da jeg møtte mannen min var han på besøk i hjembyen og bodde hjemme. I det enorme huset var det ikke noe problem å gjemme svigermor og far, samt en svoger.

Dag nr 3 endte vi hos han, morgenen etter så snek vi oss inn på kjøkkenet til svogeren siden han var på jobb. Jeg hadde pulesveis og heller lettere påkledd.

Plutselig kom svigermor og svogeren inn... Heldigvis hadde ikke de forventet besøk heller så vi sto der alle fire bissart antrukket og hadde den rareste samtalen ever!

Svigermor er heldigvis en fantastisk dame fant jeg ut ganske fort og alle hennes sønner er utrolig snille og gode svogere!!

Skrevet

Svigermor er gjerrig, men prøver av og til å late som hun ikke er det. Hun tar av og til med noe å spise på når hun en sjelden gang gidder besøke oss, (det er billigere for henne om vi bruker bensin på å kjøre til henne. På høsten tar hun en tur da for vi har sagt hun kan få all frukt og bær hun vil ha fra hagen vår, så da plukker hun iherdig og fyller opp bilen og åker hjem igjen, gratis mat...) når hun da kommer med denne ene jordbærkurven eller hva hun nå tar med, så blir hun fornærma hvis det ikke er igjen noe så hun kan ta med hjem igjen...

Ikke gir hun sønnen vår bursdags eller julegave heller, for han skjønner jo ikke dette med gaver enda likevel... Hun gidder ikke gi noe til han før han husker at han fikk det tydeligvis, jaja...

Hvis vi skal til henne på feks grilling på sommeren forventer hun at vi har med mat og drikke selv... og da skal jo alt deles på. Slik at vi må spise 10 krs grillpølsene hennes og drikke billigølet hennes, for hun vil jo såklart heller ha våre marinerte kjøttstykker og vin...

Skrevet

Min svigermor er over gjennomsnittet opptatt av hvor "stor" jeg er. Er ei stor jente men et stykke igjen før jeg kan kalles feit.

Ihvertfall.... her er et lite knippe av hennes kommentarer og meninger opp igjennom..

-i fjor sommer var vi på badestranden sammen og da presterte hun å si:" jøss, du er jo ikke så tjukk som jeg trodde!!!!"

-hun dro frem en gjennomsiktig "pen" strandkjole som hun hadde brukt i syden året før og sa at denne kunne jeg bruke om jeg gikk ned 5kilo. Jeg var 25 og hun 65, kunne kanskje tenkes at klessmaken ikke akkurat var den samme, til tross for de 5ekstra kiloene;)

-hun spurte meg hva jeg ønsket meg til jul og jeg svarte som sant var: ullundertøy fra Kari Traa. i str. L. Da begynte hun å mase om at HUN brukte jo L og hun var jo MYYYYE mindre enn meg. Jeg svarte at jeg bruker også L i ullundertøy da jeg foretrekker at ullundertøyet er ettersittende.

Til jul pakker jeg opp et ullsett fra Kari Traa i str. XL. Jeg tar det ut av pakken og holder det opp foran meg og da sier gamlemor: jaja, men det er jo tøyelig!!! Og vis det ikke passer så er det bare å bytte til større. Jeg bare smiler pent, svelger noen kameler og motstår all min lyst til å fortelle henne et par sannheter. (fikk ikke byttet til MINDRE, da jeg uheldigvis mistet innpakninga så jeg er stuck med det jeg fikk. Kan bruke det men buksen er veldig romslig)

- en jul fikk jeg 2 gensere i str. 48-50. og en topp i str. 46. Jeg var mindre da enn jeg er nå og brukte på den tiden str. M (varierte fra 38 til 42) Jeg svømte jo praktisk talt i klærne.

Det må nevnes at jeg har alltid oppgitt str. når hun spør så litt frustrerende at hun konsekvent nekter å kjøpe det jeg ber omfordi hun har en annen oppfatning av hvilken str. jeg bruker.

utenom dette så har vi et strålende forhold og svigermor er ei kjempedame!

Skrevet

Tror jammen jeg hadde kjøpt for små klær til kjerringa og sett oppriktig oppgitt ut og sagt : næææmen har du lagt på deg!

Skrevet

"...utenom dette så har vi et strålende forholdt og svigermor er ei kjempedame..." ????

For meg hadde det ikke funnets noe "utenom dette"! Makan!

Jeg har heldigvis en søt svigermor, og det eneste "gale" ho gjør er å alltid fryse når ho er på besøk, samme hvor varmt det er. Vi har bodd i en leilighet i et par år med varmekabler overalt, og jeg har skrudd opp skikkelig når ho kommer, så vi andre går i minimalt med klær og svetter. Likevel så klager ho på at det er kaldt, og jeg lurer på å lage bastue i huset vi har kjøpt nå så ho kan bruke det som soverom.

Skrevet

Jeg har en meget spessiell svigermor, hun liker meg ikke for jeg er da ikke bra nok for hennes sønn, men jeg er en person som ikke lar henne krype under huden på meg og det irriterer vettet av henne.

Og det at jeg alltid er hyggelig å bli mot henne uansett hva hun gjør går henne virkelig på nervene.

Første gangen vi var der på besøk fikk jeg låne maskinen og vasket noen klær. Hun har vaskerom med klessnorer. Så hang opp klærne og undertøyet mitt på disse snorene.

Da jeg skulle hente det var alt hengt opp på nytt med klesklyper. Til og med mine TRUSER hang pent og pyntelig på rekke og rad med klesklyper.

Jeg var så forfjamset å spurte om det var mannen min som hadde gjort det, og da kommer det skytende fra svigermor: Du hadde da ikke hengt klærne opp skikkelig, og du skal være kvinne?

Jeg lo å sa godt du er her for å lære meg da, hun snøftet bare å himlet med øynene.

I ettertid henger jeg klærne opp på hennes måte for å slippe at hun tukler med trusene mine.

Hun er også fæl til å klage på at jeg ALDRI hjelper til, er så lat og utakknemlig. Men setter jeg inn f.eks i oppvaskmaskinen tar hun ut ALT og setter det inn på nytt siden jeg gjorde det feil.

Kan komme med flere historier etterhvert, men nå vil jeg gjerne høre fra noen andre :D

Men... Har dere ikke deres eget vaskerom? Eller egen oppvaskmaskin? Bor du sammen med svigermor??

Gjest Heartbroken
Skrevet

Men... Har dere ikke deres eget vaskerom? Eller egen oppvaskmaskin? Bor du sammen med svigermor??

De var på besøk! Ofte lurt å lese alle de små bokstavene ;)

Skrevet

Oj oj, hvor skal jeg begynne.

Min svigermor er så selvopptatt, hun er værre enn en trassig treåring.

Når mannen min har bursdag ringer hun ikke, hun forventer at han skal ringe og takke henne for at han ble født.

Da vi fikk vår sønn ble hun sjalu, fordi hun var ikke i rampelyste for en stakket stund.

Da hun fikk vita hva han skulle hete, et meget spesielt navn/ kombinasjon av navn, så fortalte hun om da hun i sin ungdom hadde vært sammen med en med dette navnet... Ja, kan jo stemme, men tror ærlig talt ikke det. :)

Hun er så gjerrig at hun spør om vi ikke kan kjøpe gaver til barna våre fra henne.

Hun blir sur om hun ikke får STORE gaver til bursdag og jul.

Kunne skrevet en avhandling om dette.. :-)

Skrevet

Husker når jeg og mannen fikk vårt første barn. Svigermor kom på besøk på sykehuset for å se sitt første barnebarn. Hun titter først oppi senga til lillemann, og sier: å, så søt. Deretter går hun bort til mannen min, stryker han på hodet og sier: Stakkars deg, så sliten du ser ut. Til meg sa hun gratulerer, hehe ;) Husker jeg ble sint og lei meg den gangen. Stakkars mannen min var sliten etter fødselen...HALLO, hva med MEG??? I dag ler jeg av det ;) Kan også legge til at mannen min er enebarn. Har mange historier jeg å ;)

Skrevet

Jeg er så uheldig at jeg har en svigermor som aldri stiller opp. Festlig

Skrevet

Jeg er så sjeleglad for at svigermor bor i nabolandet og ikke treffes så ofte.

I starten av forholdet vårt ringte hun konstant til sønnen sin og maste på ham at han måtte flytte hjem igjen til henne.

Første julen vår sammen ble feiret hos henne med resten av familien, da utbrøt hun: Hva i all verden har du i Bergen og gjøre, jeg bor jo her! Jeg ble helt målløs og gikk å la meg klokken 1800 den kvelden for å si det slik.

Hver gang vi er der, så tillater hun ikke at jeg skal hjelpe med å rydde, eller at jeg skal få gi en fotmassasje til mannen, fordi det skulle hun gjøre.

Hun kan fint reise til sin sønn nummer to i trondheim fire ganger i året, men ikke til Bergen - nei da må hun jo spare til billetten i fire år for å få råd, og hun venter sitt første barnebarn her i tillegg har vi sagt vi gjerne vil spandere den billetten på henne!

Når vi er på besøk der, så spør vi alltid om vi skal handle med noe til henne mens vi er på butikken: nei hun vil ikke ha veldedighet.

Om sommeren kan hun servere den deiligste grillmaten til alle, men jeg må stå for min egen!

Akk og ve. Dette var vel ikke særlig morsomt da. Ellers behandler hun sønnen sin (min mann) som om han var en liten unge, ringer daglig og sjekker at han har spist alle måltidene for dagen.

Skrevet

Svigermoren min kommer ikke i dåpen til barnebarne sitt engang, helt uten grunn, iallefall ikke en grunn hun gidder fortellle oss..

Hun er sykt spesiell, kunne fortalt mange historier med hennne.

Kan fortelle en før jeg går og legger meg også legger jeg kanskje til noen flere i morgan.

Hun kom innom oss engang så plutselig sier hun "Jeg har ikke drekke siden halloween og det er lenge siden, det var vel august" så sa jeg " halloween var i oktober det" så kommer hun "JA, oktober det er lenge siden, jeg har ikke drekke siden" og dette var i starten av Desember som vil si hun hadde latt være å drekke ca 5 uker.

Ja det er jo noe å være kjempe stolt av! Tenk å gå 5uker UTEN alkohol når man enda har to jenter på 15 og 12år også.

Skrevet

Drekke, grøss..... Det heter drikke! I fortid: drukket.

Skrevet

hehe..begynner å tenke at jeg faktisk har en helt okei svigermor selv om ho irriterer vettet av meg enkelte ganger ;)

Skrevet

Jeg har verdens snilleste svigermor, men hun er veldig spesiell. Er en kunstnertype som er veldig opptatt av sunn mat og trim ute i det fri. Hun er også bonde.

Første gang jeg hilste på henne tar hun meg i handa og sier: "Æ har akkurat vÆrt i fjøsn og inseminert ei ku!" (ååååååååkei. Fikk plutselig en ENORM trang til å vaske handa mi...)

ALT kureres med kammillete, skikkelig middag med potet og grønnsaker og frisk luft. Ja, også ringblomster da...

Etter bryllupet vårt satt vi å så på bryllupsbilder. Så utbryter hun: "Du va nu ei fin brud når du va så kraftig." (WOW! TAKK for komplimentet!)

Folk som jobber på kontor er kontorROTTER. Stillesittende innendørsarbeid er lavmål.

VÆrste kvinnelige mennesketype = kaffedrikkende røykende se og hør-lesere.

Skrevet

Er egentlig veldig fornøyd med min svigermor. Hun har sine rare ting, som at teknologi er veldig skummelt, og at hun alltid vet best. Hun har 4hjulstrekk på bilen, og skryter av det, men å koble den inn tør hun ikke fordi den kan bli ødelagt. Ingen må røre hennes fjernkontroll, fordi den kan bli ødelagt. Da tlf hennes slo seg av mens svigerfar var på platform i 3 uker, måtte en slektning kjøre 4 mil for å slå den på for henne. Hun ringte da svigerfar fra telefonboks, og han måtte ringe etter hjelp til henne. Internett later hun som ikke eksisterer. Pc er kun for svigerfars regnskap, og ikke noe hun trenger kjenne til. Hun ringer ofte for å fortelle om banebrytende informasjon hun mener kan gi oss en bedre hverdag, og kan ikke forstå at vi vet noe fra før. For eksempel kan hun informere om at det nå finnes både badebleier og babyqtips. Hun mener kun hennes lege er god nok, og må aldri få vite om det hvis vi har så mye som en forkjølelse i huset, for da maser hun enormt på at vi må komme dit og se hennes lege. Mannen får høre at han er en dårlig far og forsørger om han ikke sier han skal gjøre som hun sier, for hun vet best. Hun vet alltid best. Men mot meg er hun bare snill, faktisk. Helt eksemplarisk, og ikke falsk heller. Vanligvis er hun snill med sønnen sin også, med mindre han mener ungen overlever en forkjølelse uten sykehusinnleggelse da. :) Jeg er den eneste hun bare godtar at sier i mot henne. Ikke at jeg aner hvorfor heller, for jeg er ikke akkurat så sta og brautete av meg. Kanskje fordi jeg er ærlig og saklig. Men alt i alt er dama faktisk helt herlig. God og snill, og elsker barnebarnet sitt. :)

Skrevet

Skrev et innlegg her inatt..

Svigermoren min er også sånn at alt hun har er BEST, uansett!

Både meg og hun har et speilreflekskamera, hun satt og skrøyt så av at hun hadde et såå utrolig dyrt kamera og det var til og med HD på det, det måtte man få med seg, så sier samboeren min "navnet mitt, har også HD på kamera sitt" det latet hun som hun ikke hørte å svarte ikke.

Broren min sa han skulle kjøpe et tv i en spesiell størelse, da fortet hun seg å kjøpe det føre.

Hun slettet meg fra facebook og jeg var ikke velkommen til henne etter samboeren min hentet den andre nøkkelen sin hos henne for at jeg skulle ha den. (til leiligheten vi bor i)

Skrevet

Haha! Jeg kan ikke annet enn å le :)

Jeg har også en svigermor.. Hun er virkelig selvsentrert! Hun kan spørre meg om noe, men før jeg har rukket og komme halvveis i svaret har hun avbrutt meg og begynt og snakke om noe annet, og dette er noe hun gjør HVER GANG...(Ikke noe spesielt irriterende..) Hun er hypokonder til den store gull medalje.. om noen er syke kan du være sikker på at hun har det værre.. pga aldersforskjell mellom meg og sambo har hun ofte prøvd og "kue" meg, men desto tryggere jeg har blitt på meg selv, desto mer paff blir hun over svar hun kan erge fram fra meg.. Hjemme hos oss tror hun at hun skal ha ett ord med i laget om alt.. bare pga at det er sønnen hennes som eier halvparten.. hun kan jo tro det..

ingenting jeg blir bra nok heller, enda jeg vet jeg holder huset rent og pent, mye bedre enn henne faktisk. Sist hun kommenterte noe praktisk som skulle vært gjort hjemme hos oss fikk hun beskjed om at hun kunne gjøre det hun om det plaget henne slik. vi har tross alt 3 små barn, og jobber fult begge to.. kjærring..

kunne skrevet side opp og ned om situasjoner, kommentarer osv om henne..

Skrevet

Rart han ikke fikk laget en ny nøkkel.

Har merket det ved flere anledninger at det er lurt at noen andre også han nøkkel til huset. HVis det skjer noe mens vi er bortreist f.eks.

Svigermora mi er ei bra dame, selv om hun irriterer meg til tider slik som svigermødre har en tendens til ;-)

Veldig forskjellig syns på barneoppdragelse f.eks.

Hun oppdro unger på 70-tallet om mener f.eks at de SKAL skrike litt. Og jeg lar ikke babyen min ligge og skrike for seg selv altså! Uaktuelt.

Noe annet med hene, som egentlig er ganske morsomt, er at hun er VELDIG åpen om alt.

Etter fødselen var jeg f.eks veldig forstoppet en periode.

Hadde snakket med henne om dette for å få litt råd.

Noen uker tok hun det opp og spurte høyt og tydelig hvordan det gikk med avføringen min...

Probelemet var at vi satt i familiemiddag med 10-12 andre...!

HAHAHAAA! LITT FLAUT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...