Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #26 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har vært sykemeldt 100% fra innsett ivf. Er i morgen 3 måneder gravid. årsaken er først og fremst at arbeidsgiver nekter å tilrettelegge. Jeg har en svært stressende jobb med høyt tempo, mye reising og lange dager. Sjefen har sagt at enten jobber du 110% eller så er du sykemeldt. Har riktignok vært helt tappet for energi og enormt trøtt. Merker at bare å gå i butikken eller gjøre noe sosialt slår meg helt ut. Skal til legen i morgen og er spent på hva videre fremdrift blir.
Himmel og hav Skrevet 29. mars 2012 #27 Skrevet 29. mars 2012 Jeg ble sykmeldt fra hhv uke 29 og 28 i mine svangerskap. Jeg jobbet i barnehage og hadde bekkenløsning. Det viste seg å være en vanskelig og smertefull kombinasjon. Til slutt gikk det rett og slett ikke, for jeg var nødt til å bruke krykker og kunne ikke gå mer enn noen minutter før jeg måtte sette meg ned, jeg kunne ikke bære noe eller noen, og selv det å ligge var smertefullt. Jeg er også så kort i livet at jeg får en kjempediger, rett fram- mage så da jeg forklarte barna på avdelingen at jeg ikke kunne komme på en stund, så var det en kvikk 3-åring som kom opp til meg og sa, med hodet på skakke og i en forklarende tone: "Du kan ikke jobbe i harnehaven når du ikke har fang, vettu!" Det hadde han jo forsåvidt rett i
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #28 Skrevet 29. mars 2012 I første svangerskap i uke 20 tror jeg, pga bekkenløsning som jeg ikke tok tak i tidlig nok. Har en jobb jeg ikke kan tilrettelegge alt for mye. I andre jobbet jeg hele tiden, samme jobb men tok tak i bekkenplagene så fort de kom og klarte å holde det så i sjakk at jeg kunne jobbe hele tiden. Nå viste jeg hva jeg ikke kunne gjøre.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #29 Skrevet 29. mars 2012 I svangerskap nr V1 ble jeg sykmeldt ut i 3. måned en gang grunnet grov trakassering, totalmangel på tilrettelegging på jobb. I svangerskap nr 2 gikk jeg helt til uke 34, studerte full og jobbet kveld. Fra uke 34 måtte jeg kaste inn håndkleet grunnet null søvn, gangsperre og store bekkensmerter. Det ironiske er at jeg jobbet i et og samme selskap under begge svangerskapene, bare i forskjellige avdelinger med to vidt forskjellige sjefer! Tror du er inne på noe veldig viktig. I min forige jobb ver det mye konflikter mellom de ansatte. Ingen angikk meg dirrekte, men arbeidsmiljøet var relativt surt, og det ble rett og slett slitsomt å være der. Jobbet fullt frem til uke 34, men måtte da sykmeldes 40%. Kastet opp hver dag hele svangerskapet og fikk moderate bekkenplager. I dette svangerskapet (nr 4) er jeg egentlig "sykere". Kaster også denne gangen opp daglig, også på jobb, og bekkenet og ryggen er vondere enn sist. Sover minimalt, og er stadig svimmel (blodtrykk 80/50). Arbeidsmiljøet er derimot supert, og selv om jordmor og lege anbefaler sykmelding (pga min egen helse, ingen fare for fosteret), "tviholder" jeg på jobben fordi jeg mener jeg har så godt av det psykisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå