Gå til innhold

Hva sier "folk" om magen deres da damer?


Leirha

Anbefalte innlegg

Mange har en mening om magen, og mange av dem har tydelig ikke peiling.

Enten er du for liten eller så er du for stor.

 

Jeg tror jeg er relativt normal i magestørrelse, men jeg har blitt spurt om jeg venter tvillinger, og i motsatt ende..Om jeg er sikker på babyen har det bra, for magen er så liten... Jaja, folk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får jeg høre mest om hvor liten magen mine er og hvor lavt jeg bærer. Magen er ikke liten og på målene ligger den på normalen, ikke bærer jeg noe særlig lavt heller men har liten overkropp - bebis ligger akkurat der han skal ligge. Kunne ønske noen kunne si "så FIN mage du har!", hadde vel begynt og gråte og gitt den personen en klem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at mange av dem som uttaler seg faktisk går utifra en HØYgravidsmage, som om den skal poppe fram i lØpet av natten.

 

Klart man bærer lavt i begynnelsen, eller ihvertfall at magen er lavere enn når man er stØrre.

 

Og til dem som mener at magen er stor når den syns i uke 27, jeg lurer på om de gjerne tenker at magen ikke skal synes enda?

Jeg hadde en venninne som ikke hadde sett meg på en god lang stund som mente at jeg ikke burde ha mage i uke 27, for det var da så lenge igjen til termin...Jaja, folk altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 27 nå, og alle mener at magen min faktisk er liten, og når jeg mener alle, så ja da er det familie og nære venner, og de aller fleste har vært gravide mer enn en gang i tillegg. Jeg er førstegangs, selvsagt skal ikke magen 'ploppe' ut i full størrelse allerede nå.

 

 

#2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mange kommentarer, mest på at den er stor og om det er tvillinger.

 

Men en dag i uke 32 satt jeg på legekontoret med influensa og følte meg ganske ille. Ved siden av meg satt en gammel dame, og begynte å spørre om det var slitsomt og sann. Jeg svarte høfkig nok, og tenkte at jeg orker ikke å høre masse synsing om magen er stor nå. Men så sa hun bare "du har da hvertfall en flott mage". Begynte nesten å ta til tårene der jeg satt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre at jeg har typisk jentemage (spiss og at det ikke syns bakfra), at den er liten (enda symfysemålet er over streken), at den er god å ta på og at den er fin :) Jeg er veldig fornøyd med den, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått høre at jeg har typisk jentemage (spiss og at det ikke syns bakfra), at den er liten (enda symfysemålet er over streken), at den er god å ta på og at den er fin :) Jeg er veldig fornøyd med den, jeg :)

 

Spiss tutmage som ikke synes bakfra er typisk guttemage;)

 

Jeg får veldig diskrete "nå begynner det å synes litt"-kommentarer fra folk rundt meg. Nesten så jeg har lyst til at de skal si mer for jeg føler de går rundt og tenker ting uten å tørre å si noe! Men jeg har en temmelig normal "guttemage" midt på da så er vel ikke så mye å kommentere :P

 

Mannen min erter meg og den stooore magen min hele tiden da - med masse kjærlighet for vi har ventet så på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre at det ser ut som magen vokser rundt hele kroppen.... Ja jeg har nok langt like mye på meg bak som foran, og det er ikke noe kjekt.. Stor rumpe og kjærlighetshåndtak... Urk. Akkurat som sist. Jeg har gutt i magen og gutt fra før, men har på ingen måte hatt noen "typisk guttemage". Er nok slik jeg er gravid. Kroppen min er nok programmert til å tro at den trenger å lagre opp reserver, og det på tross av at jeg har mer enn nok reserver fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre av alle at magen er liten.... Er du sikker på det er en baby der inne? Er du sikker på at det vokser som det skal osv osv!

 

Ikke sånn veldig kjekt å høre liksom... Men alt har vært bra på både UL og hos jordmor så :) Ligger innenfor det "grønne" på skjemaet ihvertfall:)

 

Men jeg er høy og lang i ryggen, så sikkert derfor magen ikke går så mye utover...

 

Hater forresten at folk kommenterer/tar på magen min!!! Det har fått meg til å skjule magen litt faktisk:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en spiss mage som ikke synes bakfra tyder på guttemage ja:)Venter min 3.gutt, og min mage er slik:)

Får høre at jeg har liten mage til å være i 7.mnd, men d syns jeg ikke selv da;)Og nå vokser jo den lille kjempefort så den blir mye større ja:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter gutt, og vet at jeg har typisk jentemage. Har alltid hatt det..Og jeg har to gutter fra før.

Jeg tar det med gutte/jentemage med en ganske stor klype salt, tror mer det har med kvinnens anatomiske oppbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter gutt, og vet at jeg har typisk jentemage. Har alltid hatt det..Og jeg har to gutter fra før.

Jeg tar det med gutte/jentemage med en ganske stor klype salt, tror mer det har med kvinnens anatomiske oppbygging.

 

Det har vel aldri vært snakk om at det stemmer for alle da, derav "typisk guttemage". Men det stemmer for overraskende mange faktisk og da er den veldig karakteristisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får høre av de fleste kjente som ikke har sett meg på over en uke at "JøSS nå er du blitt skikkelig svær altså!" Og familien sier "Du kommer til å bli svær akkurat som din mor og din søster ble" Magen min ligger greit over streken på symfysemålet. Og dessuten, når man hadde litt mage fra før man ble gravid så er det noe med å føle seg sinnsykt stor akkurat nå... Jeg har tross alt 3 mnd igjen, håper det jevner seg mer ut fra nå av, og det ikke vokser til det uendelige! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått høre fra endel ukjente "åh, du får tvillinger du da" eller "du har ikke lenge igjen"... Men det er bare én, og har i underkant av tre mnd igjen... Eller 87 dager.. Men heldigvis er det individuelt med størrelse, veldig fornøyd med at det i allefall er synlig at jeg er gravid, og ikke bare har lagt på meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også kommentar på at jeg var Så stor! Om jeg egentlig var sikker på at det ikke var to der inne!? Skjønner ikke hva folk tenker på jeg, tror de at de kan si alt mulig bare fordi man er gravid!? Jeg er i uke 26 nå, er da vel vanlig at det synes at man er gravid da vel? Jaja, man får bare la det prelle av! glad magen vokser hvertfall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen ble jeg spurt om jeg hadde termin i september. Jeg bare: eh nei i begynnelsen av JUNI. Tydelig at vedkommende syns den var i minste laget, men sånn er det når man er høy og slank fra før visstnok. Jaja, jeg liker magen min og er glad jeg ikke har blitt en flodhest allerede for det ville vært tungt. Småtti følger vekstkurven som h*n skal, så da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg går i butikker er det alltid noen som sier jeg har pen mage, dem stryker med hånda over magen og begynner å spørre når er termin og om kjønn osv. Veldig koselig synes jeg :) er 39+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre at jeg har typisk jentemage (spiss og at det ikke syns bakfra), at den er liten (enda symfysemålet er over streken), at den er god å ta på og at den er fin :) Jeg er veldig fornøyd med den, jeg :)

 

Spiss tutmage som ikke synes bakfra er typisk guttemage;)

 

 

Det kommer visst helt an på hvem en spør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mytene på babyverden ang kjønn:

 

Mageformen:

Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente.

 

http://www.babyverde...-barnets-kjonn/

 

Jeg venter gutt for tredje gang. Magen er mindre enn de to første gangene.

Jeg går visst litt omvendt, blir mindre og mindre for hvert svangerskap.

Og myten stemmer på meg. Det syns ikke bakfra ;)

Endret av Gjøkeredet③
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter gutt, og magen er ikke så stor, men den syns jo. Har fått høre at magen er liten og at det er en typisk guttemage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææææ....sikker på at det bare er en der inni? Hei tjukka! Veldig kjekt må jeg si. Magen er veldig stor, og kunne sikkert ha poppa i morgen. Har fått påvist mye fostervann. Blir tre fine mnd i vente. Gleder meg veldig til frøkena melder sin ankomst i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ofte høre at jeg er stor til å være så "kort" på vei. Magen poppet veldig fra uke 24 og utover. Er 29+1 nå. Tar meg ikke nær av det :) Er kort i overkroppen og har stor svai i ryggen, så klart at magen kommer mer ut da. Men det er mange som blir overrasket når de hører at det er nesten 3 mnd igjen til termin ja ;) Hehe. Ellers er folk flinke til å gi komplemanger, så jeg koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått veldig mange kommentarer på magen, og de aller fleste synes at jeg har Såååå FIN mage :) Fastlegen min synes jeg har en helt nyyyydelig mage :) Har større symfysemål enn med en, men det har gått litt mer ned mot normalen siden en av tvillingene døde. De fleste synes ikke jeg har så stor mage, mens et fåtall synes jeg er svær! Jeg synes den er fin :) Har ikke lagt så mye på meg selv. Blir jente, men den sitter ganske lavt nå og er ganske rund. Kommet litt mer ut på sidene nå i det siste, men tror ikke det syns så mye bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag traff jeg en gammel kollega som ikke har sett meg på en god stund. Han synes magen var "elegant" ! Ha, ha.... var fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...