prins2010+lilleprins2012 Skrevet 16. mars 2012 #26 Skrevet 16. mars 2012 min sønn på 2 susser oss hade hver dag i barnehagen, god natt hver kveld og ellers litt ila dagen alt ettersom han føler for! det faller meg veldig naturlig, har vokst opp i en veldig kjælen familie, og vil att mine barn skal få en like trygg og go (som jeg mener innebærer mye kosing også) som min. jeg ber ofte om suss, og vil han så får jeg, vil han ikke så sier han nei, og da er det greit! jeg syns det er synd hvis vi skal bli så innsnevret i dette samfuunnet att det blir rart å ha fysisk kontakt med barna våre. dere som sier det bli for intimt, mener dere seksuelt? det er jo isåfall noe med tankegangen, og jeg håper dere klarer å endre syn.. kjærlige, koseunger er det flotteste i verden <3
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 16. mars 2012 #27 Skrevet 16. mars 2012 Jeg nusser tulla på munnen, og hun kysser meg også, og jeg synes bare det er koselig <3 hun er bare 11 mndr da. det går bra så lenge hun er såppas lita, men blir feil føler jeg når barna kommer opp i alderen..
herewego Skrevet 17. mars 2012 #28 Skrevet 17. mars 2012 Jeg er veldig opptatt av at sønnen min skal få mye kos, klemmer og nærkontakt. Siden han er litt guttegutt (fysisk stor og sterk og veldig opptatt av "gutteting") tror jeg det er spesielt viktig at vi ikke glemmer kosinga og den fysiske nærkontakten, tror han på sikt vil ha mye igjen for å ha litt kontakt også med sine mykere sider Men å nusse han på munnen faller meg allikevel veldig lite naturlig, det handler ikke om at sønnen min ikke får kos og mye fysisk kontakt. Han har nusset meg på munnen et par ganger på eget initiativ, jeg har ikke avvist han de gangene han har gjort det, men det er heller ikke noe jeg oppfordrer til. Som regel gir han oss store, våte kyss på kinnet når vi ber om en kos og det synes jeg er helt greit. Han er forresten 3 år. For all del, jeg ønsker at barna mine skal få et naturlig forhold til kroppen sin og til nærkontakt mellom mennesker, men å nusse foreldrene sine - eller andre for den sakens skyld, på munnen er ikke for meg naturlig og ikke noe jeg ønsker å lære barna mine. Kyssing kan godt være en "kjæresteting" etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #29 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har ei jente på 12 og en gutt på 19 mnd., begge to kommer rett som det er for å gi meg en nuss. Jeg ber ikke de om nuss, men synes faktisk at det er koselig at de selv tar initiativ til å gi meg en nuss, det kunne uansett ikke falt meg inn å avvise de på noen måte!
BareLykke*GravidLykke* Skrevet 17. mars 2012 #30 Skrevet 17. mars 2012 jeg har tre barn på 12, 8 og 5 en jente og to gutter. Ser ikke noe kjærstegreier med det? en nuss er en nuss. Koooos er det... Tvinger man ungene til det er det feil, men ikke ellers....
Tordensky Skrevet 17. mars 2012 #31 Skrevet 17. mars 2012 Har aldri nusset mine foreldre på munnen. Ble nusset på panne og kinn i flust og mye "jeg er glad i deg"-fraser. Min lillebror (attpåklatt) var veldig kosete og hadde en periode da han var rundt 2 da han skulle nusse på munnen, men da bare meg og mamma. Ellers var han bare veldig kosete og ville være nær (eller ani, som vi sier i Bergen) noen hele tiden. Jeg kommer ikke til å oppmuntre nussing på munnen når jeg nå snart blir mamma selv, men kommer selsagt til å overøse den lille med nuss og kjørlighet. Kommer selvsagt heller ikke til å æsje om h*n gir meg et nuss på munnen
3a33a til 6 Skrevet 26. mars 2012 #32 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har 5 barn og alle har jeg nusset til de blir tussete- men jeg nusser på kinnet, nesen, panna, nakken, hendene, haka eller hodet. Det å nusse på munnen til barna synes jeg hører bare forldrene til, men jeg synes ikke det passer til oss. Synes ikke det gjør noe når de er små, altså under året gamle. Men når barna blir så gamle at de skal i barnehage eller til dagmamma synes jeg at foreldrene bør slutte eller avvenne barna, eller iallefall lærer barna hvem som kan susse og nusse dem, slik at de ikke tar med vanen og susser og nusser på munnen hos barnehagetanter og dagmammaer. Det er upassende synes jeg. Ellers synes jeg det er bare sunnt å nusse på barna sine, det skaper nærhet og vi voksne er nok mer friske og i godt humør med litt kos synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå