Gå til innhold

Nuss på munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp i en litt kald familie, og har ikke lyst til å gi barna mine den samme kalde oppveksten. Men når jenta mi har begynt å nusse meg på munnen blir jeg litt satt ut. Kjæresten min mener alle nusser barna sine på denne måten. Er det jeg som er rar fordi jeg har vokst opp i en litt rar familie? Nusser dere småtrollene midt på truten? Det er jo koselig på et vis, men det er litt mer intimt enn det jeg er vant til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg nusser han ikke på munnen, men han nusser gjerne oss på munnen. Gjør det ikke først, men steiler ikke om han gjør det. Er jo bare et smellkyss fullt av snørr og spytt, så er veldig lite intimt. Tenker uansett ikke på ting han gjør som intime. Han er jo sønnen min.

Skrevet

Musser masse her...:-) Et muss fra sine barn er bare fint.

Skrevet

her får jeg suss hos sønnen min på 19 mnd i allefall 2-3 ganger i uka :) det er bare koselig :D

Skrevet

Jeg pleide aldri å nusse på mine foreldre da jeg var liten (eller nå, hehe).. Men jeg nusser sønnen min på 3 år på munnen. Han er en veldig kosete gutt og er veldig avhengig av intimitet, så det har egentlig fallt meg helt naturlig å gjøre det.. Han kan ofte komme bort til meg bare for å gi meg en suss på kinnet <3

Skrevet

Her er det mange nusser i uka :D Aldri sett på det som noe problem. Snørr nuss <3

Skrevet

Har 2 barn på 11 og 8, begge gir meg nuss på munnen! :) Synes det er koselig, de har ikke tid til å sitte så mye på fanget til mamma lengere, men en suss før de drar avgårde eller skal legge seg synes de hører med! Glad for det! :)

Skrevet

Småbarn syns jeg det er helt ok med.

Nusser jenta mi på 2, 5.

Eldre barna syns jeg ikke bør nusse på munnen.

Nussing på munnen er en kjæresteting.

Rart med det, jeg er bygdis, og venninna mi som har vokst opp i en størrre by syns nussing på munnen mellom barn og voksne er dritekkelt! Skulle tro det var omvendt... INGEN som nussa foreldrene sine på munnen når jeg vokste opp hvertfal, hadde daua hvis mamma hadde prøvd seg på det. æSJ!

Nå hadde jeg også de holdningene før forsåvidt, men når den lille ungen kommer med den rare lille sussemunnen sin så er der liksom så søtt likevel. ;-)

Venninna mi har akkurat fårr barn hun også, så vi får se åssen det blir når ungen vokser til... ;-)

Skrevet

...Mulig at jeg er litt rar, men jeg syntes det er kjempe ekkelt!

Kan fint kose og nusse på panne,kinn osv.. men munnen, nei takk!! Og iallefall ikke med snørr og spytt... Grøsser når jeg ser sånne barn :/

Men som sagt, det er mange andre måter å vise nærhet og kos på, man Må ikke nusse på munnen -Det er ikke noe barna instinktivt gjør, men lærer seg... ;)

Skrevet

Min gutt hadde en periode da han var ca. 2 år at han gjerne ville susse på munnen, spesielt når han så mamma og pappa susse :)

Syntes det var litt rart, men og veldig søtt. Lot han få lov til å susse oss på munnen, men vi tok ikke initiativet til det. Nå er han 3, og det hender at han gir oss en suss på munnen, men som regel blir det på nesa eller kinnene.

Skrevet

Jeg har ikke vokst opp med nærhet og "jeg er glad i deg" fraser....men er nettopp derfor jeg prøver å gjøre det motsatte med mine. Datteren på 9 gir meg alltid suss før leggetid og når hun skal på skolen. Ser seriøst ikke noe feil med det. Vil heller si det er noe feil med de som reagerer på det. For det er jo absolutt ikke noe seksuelt over det...og dersom det er derfor enkelte synest det er ekkelt så bør de kanskje rense hjernene sine litt. Den dagen hun ikke vil for det er flaut, så er det opp til henne.

Skrevet

Nuss på munn når ungen er 9år?!

Ja, det syntes jeg er rart.

Skrevet

Sønnen min er veldig glad i å nusse oss. På munnen, kinnet, panna etc etc. Og det synes jeg er fantastisk!!!

Skrevet

Min sønn nusser også oss foreldre på munnen, ser ikke noe problem med det. Men det er helt opp til han, men han er veldig kosegutt og vi får flere nusser om dagen, både på munnen, skinnet og pannen :-)

Men syns nussing på munnen er forbeholdt mor/far og barn.

Skrevet

Og eventuelt små søsken selvfølgelig :-)

Skrevet

Kan fint kose og nusse på panne,kinn osv.. men munnen, nei takk!! Og iallefall ikke med snørr og spytt... Grøsser når jeg ser sånne barn :/

Men som sagt, det er mange andre måter å vise nærhet og kos på, man Må ikke nusse på munnen -Det er ikke noe barna instinktivt gjør, men lærer seg... ;)

Du har ikke barn enda du vel?

Skrevet

Vi får store gode smellkyss på munnen stadig vekk og ofte helt uten forvarsel!

Og både vi foreldre og barnet tar initiativ til det. :)

Det slutter vel den dagen han vil tenker jeg, ikke noe unaturlig over noe slikt nei. :)

Skrevet

Jeg er heller ikke vokst opp med nær fysisk kontakt med mine foreldre. Jeg har også prøvd en eller to ganger å skrive glad-i-dere på slutten av en sms for å sjekke tilbakemeldingen, men den er uteblitt. Jeg har blitt ganske kroppslig anstrengt av dette. Mannen min derimot er fra en kose og susse-familie. Når vi fikk barn kom det som det naturligste i verden å susse henne på munnen. Nå er vi en liten sussefamilie. :)

Skrevet

Så lenge barna er de som ønsker det og bestemmer, ser jeg det heller på som en avvisning om jeg ikke skulle kunne tillate en kjapp suss på munnen, enn som at det er noe rart eller unaturlig. Men det handler vel mye om oppvekst og holdninger kanskje? Jeg elsker at ungene mine er åpne om følelsene sine og klarer å vise dem, det gjør meg stolt! <3

Skrevet

Jeg syns sussing på munnen er veldig rart. Generelt for mye kosing og sussing (på panna, kinnet, nesa osv). Men har tenkt at dette må vi ta som det kommer. Venter første nå og kanskje det faller meg helt naturlig når ungen kommer.

Skrevet

Med for så mener jeg at jeg er positiv til, ikke at det blir for mye...

Skrevet

Du har ikke barn enda du vel?

Helt korrekt, Venter min første om 1uke.

Har 5 søsken, 4 av de yngre en meg (10år og nedover) samt div nevøer.

Veldig glad i barn, og kan gjerne nusse, kose og leke -Men "snørr kyss"?! grøss...

Har en generell affeksjon imot snørr. Og tviler på at det endrer seg med mitt eget barn! ;) (nå går det jo ann å vaske ungene da, men det er en annen diskusjon.)

Og nussing på munnen, syntes jeg bare er rart...faller meg ikke naturlig med barn.

Til nød en "toddler", men etter fylte 2år...*rister på hodet*

Skrevet

selvfølgelig susser vi på munnen. gutten min liker også å susse på kinnet mitt og panna mi, men ikke på pappas kinn, for det stikker :P jeg susser gutten min over alt, mest i bakhodet når han sitter på fanget. Det faller seg så naturlig at jeg ikke tenker over det i det hele tatt

Skrevet

Vi har en pode på 2 år.. og han har en greie for seg at han først gir en klem på vært kinn så en nuss på truten. Vi snakker da en nuss ikke noe kyss. Og vi spør aldri om nuss, det er noe han gir oss dersom han vil. Helt greit. Dersom det er snørr og gørr sier vi at vi ikke vil ha, men han gir seg ikke så lett ;)

Skrevet

Nusser gutten min på munnen på 1 år ja,bare koslig det :) Hvordan forhold får man til nærkontakt, om foreldre som får nuss av barna synes det er ekkelt da og ikke vil!!!

Barn blir trygge og glade av mye nærkontakt og ømhet, barn trenger det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...