Gå til innhold

Tror du det er mulig for en mann og en kvinne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... å bli veldig gode venner uten at det er noe "bak"? Type snakke sammen hver dag på sms/facebook om alt og ingenting? Kan det bare være at man deler en felles interesse og har god kjemi? Eller er det slik at det trolig ligger en annen type tiltrekning bak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... å bli veldig gode venner uten at det er noe "bak"? Type snakke sammen hver dag på sms/facebook om alt og ingenting? Kan det bare være at man deler en felles interesse og har god kjemi? Eller er det slik at det trolig ligger en annen type tiltrekning bak?

selvsakt går det ann. jeg har masse guttevenner jeg aldri har gjort noe med eller har hatt lyst til å gjøre noe med, og mannen min har nesten bare jentevenner. han har ikke sex med dem av den grunn ;)

Skrevet

Ja det er helt klart mulig

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Håper da det, en av mine beste venner er gutt. Vi snakker sammen om alt og ingenting, slik som to venninner ville gjort. Har aldri vært noe mellom oss, og kommer heller aldri til å bli det.

Skrevet

Nei.

Det vil sikkert funke for en periode, men aldri i lengden. Dessverre.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

19.40.. har du erfaringer? Jeg har vært bestevenn med denne gutten/mannen i 8 år, og ingen av oss tenker på noe mer enn vennskap.

Han er som en bror for meg, og han sier jeg er som ei søster for han,

Skrevet

Det går helt fint. Har hatt en guttevenn i snart 20 år, vi har hengt sammen på fritiden, vært på overnatting hos hverandre, lagt i samme seng, uten at det har vært noe seksuelt.

Vi har ilp av disse årene hatt partnere , og mens vi hadde partnere , så ble det jo ikke overnattinger, men gjerne turer , kino, filmkvelder, både med og uten partnere .

Hvis man har en så tett venn av motsatt kjønn, så er det viktig å informere ny partner om dette, så får denne velge om den vil ha deg og det som følger med, eller ikke..

Skrevet

Selvsagt!

Jeg har vært på mange turer med guttevenner. Ikke noe annet enn at vi har felles interesser og liker hverandres selskap. I det ene tilfelle av lengre turer, var vi begge i forhold og bodde flere døgn i telt hvert år (pga hobby). Jeg har også vært på hyttetur, sydentur osv med guttevenn uten en klem i sikte!

Og det har vært gjensidig. Man kan godt ha en god venn av annet kjønn uten å ville være kjæreste/ha sex med vedkommende.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Ja det er jeg sikker på at går. Min aller bestevenn er mann og vi snakker sammen jevling og gjerne i flere timer, vi kan være bare oss på middag sammen uten at partneren min føler seg truet. Og han er litt av en flørtepus, men vi er altså kun venner og vil vel alltid være det. Vi er så like på verdier, men så forskjellige på livet i praksiss

Skrevet

Det må i så fall være ekstremt sjelden. Tror det skal godt gjøres at begge ønsker det kun platonisk. I 99% av tilfellene ville nok den ene hoppet til køys med den andre gitt sjansen.

Og alle de som tenker "neida, aldri i livet!" - har dere tenkt på at guttekompisene deres ganske bankers ville hatt sex med dere hvis de fikk..? ;)

Skrevet

Det må i så fall være ekstremt sjelden. Tror det skal godt gjøres at begge ønsker det kun platonisk. I 99% av tilfellene ville nok den ene hoppet til køys med den andre gitt sjansen.

Og alle de som tenker "neida, aldri i livet!" - har dere tenkt på at guttekompisene deres ganske bankers ville hatt sex med dere hvis de fikk..? wink.png

Då er eg ekstremt sjelden ;) Så kjekt.. Har ein meget nær guttevenn, å slik har det vert siden 2003. Ingen av oss vil hoppe til køys, mulighetar har det vert nok av, siden me har overnatta mykje hos kvarandre. Snakka om ALT + litt til :P Eg er i eit forhold, men har likavel overnatta hos han, berre me to.. Ingen problem det
Gjest Miryks
Skrevet

Klart det er mulig! Har mange guttevenner.

Flere jeg prater med hver dag på facebook, en pleier å være på besøk om han er i nærheten (bor et stykke unna).

Skrevet

Og alle de som tenker "neida, aldri i livet!" - har dere tenkt på at guttekompisene deres ganske bankers ville hatt sex med dere hvis de fikk..? ;)

Det får jo i tilfelle være hans problem?

Skrevet

Då er eg ekstremt sjelden wink.png Så kjekt.. Har ein meget nær guttevenn, å slik har det vert siden 2003. Ingen av oss vil hoppe til køys, mulighetar har det vert nok av, siden me har overnatta mykje hos kvarandre. Snakka om ALT + litt til tongue.png Eg er i eit forhold, men har likavel overnatta hos han, berre me to.. Ingen problem det

Så du tror at dersom du hadde villet ligge med han, så hadde han sagt nei? Heller tvilsomt. Vi jenter ser det storsett fra vår side, nemlig at VI ikke vil, men gutta er stort sett parate om de får sjansen. Vi er nok ofte herlig naive... ;)

Skrevet

Jeg tror ikke, jeg vet at det går an.

Skrevet

Jepp, det er jeg jo helt enig i, men nå var det ikke det som var spørsmålet. Det var jo hvorvidt det går an at man er helt platoniske og jeg tror nok neppe det går, uavhengig av hvem som kunne tenkt seg å ligge med hvem.

Skrevet

Jepp, det er jeg jo helt enig i, men nå var det ikke det som var spørsmålet. Det var jo hvorvidt det går an at man er helt platoniske og jeg tror nok neppe det går, uavhengig av hvem som kunne tenkt seg å ligge med hvem.

Det er jo helt platonisk så lenge ingenting skjer. Hva man tenker i sitt stille sinn betyr jo egentlig ingenting.

Skrevet

Jeg tror ikke, jeg vet at det går an.

Men du har ikke sett inn i mannens hode! Jeg sier ikke at de som har vært venner i årevis går og har lyst på hverandre, men i startfasen nekter jeg å tro at sex ikke har streifet verken han eller henne...

Tror svarene hadde vært ganske annerledes hadde spørsmålet vært postet på et forum med mest menn.

Skrevet

Det er jo helt platonisk så lenge ingenting skjer. Hva man tenker i sitt stille sinn betyr jo egentlig ingenting.

Poenget er fortsatt at selv om INGENTING skjer, så nekter jeg å tro at ingen av partene noensinne har tenkt tanken eller hatt lyst på den andre.

Skrevet

Poenget er fortsatt at selv om INGENTING skjer, så nekter jeg å tro at ingen av partene noensinne har tenkt tanken eller hatt lyst på den andre.

Det betyr likevel ikke at det ikke går an å være kun venner, uten at noe i det hele tatt skjer. Jeg har vært nær venn med en mann i 15 år, uten at noe som helst har skjedd- og det kommer heller ikke til å skje.

Om han tenker det ene eller det andre er revnende likegyldig, vi er gode venner- og KUN det, uansett.

Skrevet

Det betyr likevel ikke at det ikke går an å være kun venner, uten at noe i det hele tatt skjer. Jeg har vært nær venn med en mann i 15 år, uten at noe som helst har skjedd- og det kommer heller ikke til å skje.

Om han tenker det ene eller det andre er revnende likegyldig, vi er gode venner- og KUN det, uansett.

Det er ikke det jeg sier - og det er jo heller ikke det som er spørsmålet til HI! Les igjen!

"Tror du det er mulig for en kvinne og en mann å bli veldig gode venner uten at det er noe "bak"? Type snakke sammen hver dag på sms/facebook om alt og ingenting? Kan det bare være at man deler en felles interesse og har god kjemi? Eller er det slik at det trolig ligger en annen type tiltrekning bak?"

Jeg tror nei, uten at det dermed er sagt at det vil skje noe. Men noen har tenkt tanken på sex i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg har håpet og trodd det, men det har hver gang vist seg i ettertid at kompisene mine hadde andre tanker om vennskapene våre enn meg.

Så forresten en diskusjon som dette på et forum med mange menn en gang. Ble faktisk skuffet. Samtlige menn sa de hadde null interesse av å bare være venn med damer. At det alltid lå en tanke/et ønske om noe mer bak.

Men det finnes sikkert unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...