Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #26 Skrevet 12. mars 2012 Jehovas Vitner går IKKE I BURSDAGER, uansett om det er familie el ei. Det strider mot deres tro. Det må du da vel forstå. Det har da ikke noe med dattra de og gjøre, at hun ikke er verdt det. Jøye meg!!! Uannsett om du tar selskapet en annen dag en den egentlige dagen hennes så er det jo en feiring uansett. Hadde jeg vært deg så hadde jeg hatt et selskap for de som ikke er jehovas vitner så hadde jeg heller bedt svigers bort på middag en ettermiddag for og være sammen med de. At noen i svigerfamillien din har feiret bursdager selv, sier seg vel selv at mye jehovas vitner kan dem ikke være. Så kansje de kommer da. Men de som lever etter troa de går ikke i bursdager. Blir provosert av hele denne tråden her. Hadde jeg tilbedt satan hadde jeg vel faen ikke forventet at andre skal stille opp og gjøre det samme!!!!
Theaen Skrevet 12. mars 2012 #27 Skrevet 12. mars 2012 Jeg hadde blitt kjempe skuffet om de ikke ville kommet. Selv om de selv ikke ønsker å feire bursdag, så bør de respektere det dere tror på og komme. Det er tross alt barnebarnet det er snakk om, og det kommer før religion! En setter da virkelig ikke gud foran familien!
Gerd-Johan Skrevet 13. mars 2012 #28 Skrevet 13. mars 2012 Jehovas vitner feirer ikke bursdager. De feirer bare påsken. Jeg studerte jehovas vitner i 2 år, i forbindelse med en oppgave jeg skrev på skolen og jeg har i tillegg en venn som har brutt ut av Jehovas vitner. De mener det heter ikke "godt nytt år" fordi det er ikke noe godt nytt år. 17 mai,er ingen god dag. Bursdager skal ikke feires og jul skal ihvertfall ikke det,da det er en hedensk lysfest. Jehovas vitner lar ikke sine barn få blodoverføring om de er døden nær og trenger det, fordi : LIVET På JORDEN ER ONDSKAP OG VONDT og de venter på å få komme til et bedre sted, til den nye verden Jehova skal skape. Det er ikke i himmelen,men det er en ny jord. Med andre ord da: Alle skikker vi mennesker har for å ha det koselig og fint, de ønsker ikke vitnene å delta i. Dette liker ikke Jehova fordi jorden er ondskap og her skal det ryddes opp snart! Jeg husker da jeg fortalte hun som hadde bibelstudie med meg at jeg ønsket å bli lege... LEGE??? haha.. nei kjære deg, man trenger ingen leger i paradis. Sa hun.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #29 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er Jehovas vitne,og kan svare på spørsmålet ditt i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå