Gå til innhold

Hva synes dere om navnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaspian? Er ikke det nydelig fint? Det skal sønnen min hete! Elsker det navnet :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra for deg *grøss*

Skrevet

Liker det ikke. Er det fra Drømmen om Narnia ?

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Jeg syns nå egentlig det var litt fint, jeg da :)

Fikk litt sånn kongefølelse her.......... hmmmm............. :D

Skrevet

Siden du spør om min mening: Nei, det synes jeg ikke er noe fint navn i det hele tatt. Jålete og tilgjort. Hva betyr navnet?

Skrevet

Jeg liker det ikke, men det er ikke værre enn at jeg sikkert hadde vent meg til det om jeg ble kjent med en.

Skrevet

Da tenker jeg Carosander, Emilian og alle slike motbydelige navn, dessverre.

Skrevet

Jeg syns det er kjempe fint :) Men jeg ville ha skrevet med C

Caspian.

Skrevet

Jålete og tilgjort, som en annen sa. Klissete. Sorry.

Men iallefall best med K.

Skrevet

Jeg forbinder det jo med Narnia og at det er vakkert i den forbindelse. Ville ikke brukt det på min sønn

Skrevet

Av en eller annen grunn tenker jeg at det er et fint navn til en gris.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det er en grunn til at det ikke er flere enn 37 i landet som har dette navnet. Det er ikke pent, det er kunstig og jålete. Vær også obs på at for- og etternav bør fremstå som en helhet.

Skrevet

Helt enig med de fleste....stygg stygg stygg!

Skrevet

Det er en grunn til at det ikke er flere enn 37 i landet som har dette navnet. Det er ikke pent, det er kunstig og jålete. Vær også obs på at for- og etternav bør fremstå som en helhet.

Hei du, det er ikke en selvfølge at navnet er stygt siden det er få som heter det!

Det finnes mange flotte, glemte og gamle navn som det såvitt er folk som heter. Man må ikke hete Lucas eller Noah for at det skal være fint..

Skrevet

Forbinder det med Narnia.

Ikke noe feil med navnet, men ikke i min sjanger. Jeg foretrekker mer tradisjonelle navn.

Skrevet

Skjønner at HI ber om bråk når hun "våger" å lufte et navn på anonymforum som ikke tilfredstiller kriteriene til det fantasiløse navnepolitiet her inne.

Syntes det er fint jeg! Hurra for at ikke alle har lik smak :)

Skrevet

Jeg syns ikke navnet er så veldig fint. Blir litt voldsomt.

Men det er jo bare min mening. Vi har alle forskjellig smak, og bra er det;)

Min sønn har ett navn som endel her inne syns er" gørrkjedelig", men jeg syns nå det er superfint ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kasper kan jeg like. Kaspian...tja.... ikke helt min greie

Skrevet

Jeg synes navnet er kjempe stygt!

Kan heller ikke se for meg en 50-60 åring presantere seg: Hei, jeg heter Kaspian!

Hahahahahaha!! ;)

Skrevet

synst navnet er fint jeg, men kunne ikke tenkt meg det til min gutt.

Men igjen er det mange navn som jeg synses er fine og vakre, men vil ikke ha de navnene selv :)

Dersom du synst det er fint så bryr du deg ikke om hva andre synes ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns dessverre at Kaspian/Caspian og lignende navn som er henta rett fra bøker og tv-serier burde forbli i boka eller serien. Thelma, Ronja, Ofelia, Caspian, Arwen, Aragorn, Galadriel, Sol Angelica, Villemo osv er navn jeg aldri ville ha brukt på et levende barn. Lyden av det klinger sikkert flott når det leses høyt. Men det er et "leke-navn" i mine ører, og jeg griper meg i å anta at mora var 18 og et halvt år da hun fikk barnet, og nettopp ferdig med å lese Narnia.

Skrevet

Syns dessverre at Kaspian/Caspian og lignende navn som er henta rett fra bøker og tv-serier burde forbli i boka eller serien. Thelma, Ronja, Ofelia, Caspian, Arwen, Aragorn, Galadriel, Sol Angelica, Villemo osv er navn jeg aldri ville ha brukt på et levende barn. Lyden av det klinger sikkert flott når det leses høyt. Men det er et "leke-navn" i mine ører, og jeg griper meg i å anta at mora var 18 og et halvt år da hun fikk barnet, og nettopp ferdig med å lese Narnia.

Litt morsomt, kjenner noen som har kalt ungene sine for Arwen og Kaspian :) Og de foreldrene er ikke 18 år for å si det sånn. Men jeg synes det er fint med litt forskjellige navn til ungene. Alle kan ikke ha de samme tradisjonelle navnene, og vi kan ikke like alle. Smaken er som baken :)

Men jeg synes Kaspian er fint jeg :) Tenker ikke på Narnia automatisk. Synes sånne samenligninger er så tåpelige.

Skrevet

Grøss, grøss og dobbeltgrøss.

Skrevet

Det blir jo bare litt for dummt da..

Kjenner flere som heter Sol, Ronja og ei som heter Villemo Syns ikke det er leke-navn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...