Gå til innhold

BF krever at stemor skal kalles mamma!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva barnet kaller familiemedlemmene sine betyr da ingen ting. Ungene vet hvem som er hvem uansett og det er ungene som bør få bestemme hvilke navn de vil bruke. Min mor ønsket å bli kalt mamma. Det har hverken jeg eller søsteren min vært interesert i. Jeg sa "mor" og søsteren min sa "Kari". Vi hadde to bestemødre som begge ble kalt "Bestemor" og to bestefedre som ble kalt "Bestefar", for ikke å snakke om at vi hadde en drøs med tanter og onkler som ble kalt "Tante" og "Onkel". Det var aldri nor problem. Tilknyttningen ligger ikke i tittelen men i oppfølgingen og kjærligheten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Jeg er litt delt egentlig..

Om en far er 100% fraværende og mor får seg ny mann når barnet er lite så vil vel barnet naturlig nok se på den nye mannen som en farsfigur i fravær av sin biologiske far.

MEN, problemene vil vel oppstå om det skulle bli slutt mellom mor og stefar. For barnet har jo krav på samvær med sin biologiske far, men ikke med sin stefar. Derfor vil jo stefaren etterhvert forsvinne ut av livet til barnet.... Eller.....???

Men jeg tror jeg ville styrt unna å kalle enhver ny partner for pappa, selv om far skulle være 100% fraværende. Ikke spesifikk rettet mot hi denne kommentaren, men sånn generelt. Tror ikke det er sunt for et barn å ha mange forskjellige "pappa'er" oppigjennom livet. Kall de heller ved navnet deres?

Skrevet

Far og mor er en tittel man får når man "lager barn", mamma og pappa er en tittel man må gjøre seg fortjent til.

Men er det rett at mor skal ta avgjørelsen når barnet er så lite? Mye kan skje i årene fremover og om faren ønsker samvær fra nå av kan ikke moren nekte.

Far og mor er en tittel man får når man "lager barn", mamma og pappa er en tittel man må gjøre seg fortjent til.

Men er det rett at mor skal ta avgjørelsen når barnet er så lite? Mye kan skje i årene fremover og om faren ønsker samvær fra nå av kan ikke moren nekte.

Det sa jeg ingenting om, far har rett på samvær, men det er barnet som gir tittelen mamma og pappa

Skrevet

Poenget her er jo at far straffer mor, fordi hun har tillatt datteren å kalle samboeren for pappa.

Du får fortelle ham at det er barnets valg hvem de vil kalle hva når den tid kommer. Enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...