Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #26 Skrevet 10. mars 2012 Jeg vil at vår førsteklassing skal gå til og fra skola, men det er far i huset som leverer, stort sett. Og han pakker ungene inn i puter og bommull og er livredd for bortføring og kidnapping og påkjørsler og spontan selvantenning. Så han kjører vår håpefulle til skolen hver dag. Skolen oppfordrer til at ungene skal gå, og når jeg har ansvaret så må hun gå. (går sammen med 3 andre jenter) Det er slitsomt med en overnervøs far til ungene..
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mars 2012 #27 Skrevet 10. mars 2012 Naboen har sitt barn på en privat skole, som er 50 meter nede i veien, på samme siden av veien som de bor(vi bor i et boligfelt) og hun blir kjørt, og går i 4.klasse. 50 meter å gå! Det tar min 4åring 5 minutter å gå den veien... 5.åringen dems bruker fortsatt smokk og vogn. 5 år! Jeg blir helt satt ut. Og han kan ikke sykle i gata alene engang (når vi sitter på terrassen) han er avhengig av moren, og hun lar han være det.... Hun mener jeg ikke er glad i mine barn, og hum sier at hun skal kjøre de så lenge de vil....
Ilenna Skrevet 10. mars 2012 #28 Skrevet 10. mars 2012 Nå har ikke jeg barn i skolealder enda, men om det hadde vært mulig så ville jeg latt barna mine gå til skolen så fort som mulig. Dette er noe jeg klarte fra 1. klasse og det burde også mine barn klare. Nå bor vi ca 1 mil unna skolen så å gå den veien er ikke aktuelt så alle barna her får skolebuss. Hadde de ikke lagt ned skolen som bare ligger noen hundre meter unna her vi bor så ville de fortsatt ikke gå til skolen alene for hele veien er en lang landevei med 80 km/t sone og MYE tungtransport uten fortau. Desverre, for jeg husker selv hvor fint det var å gå til og fra skolen med skolekamerater
Gjest Miryks Skrevet 10. mars 2012 #29 Skrevet 10. mars 2012 Da jeg var liten, kunne vi sitte i bil i 3 dager uten å ha vhs-spiller og TV i baksetet. Det var stort sett kun barnetv som var artig å se på, og TV2 i helgene. Ikke Disney Channel, Disney XD osv osv. Vi hadde bare nrk1, tv2 og tvNorge.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mars 2012 #30 Skrevet 10. mars 2012 Da jeg var liten, kunne vi sitte i bil i 3 dager uten å ha vhs-spiller og TV i baksetet. Det var stort sett kun barnetv som var artig å se på, og TV2 i helgene. Ikke Disney Channel, Disney XD osv osv. Vi hadde bare nrk1, tv2 og tvNorge. Og enda så klager de på at det ikke er noe å se på tror mange ikke vet hvor godt de har det...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #31 Skrevet 10. mars 2012 Da jeg var liten, kunne vi sitte i bil i 3 dager uten å ha vhs-spiller og TV i baksetet. Det var stort sett kun barnetv som var artig å se på, og TV2 i helgene. Ikke Disney Channel, Disney XD osv osv. Vi hadde bare nrk1, tv2 og tvNorge. Haha husker jeg var misunnelig på de som hadde tvnorge... det var spennende saker!
Tigerpote Skrevet 10. mars 2012 #32 Skrevet 10. mars 2012 Da jeg var liten gikk vi til og fra skolen, ble så og si aldri kjørt. På skidager og aktivitetsdager måtte vi pent bære utstyret med oss selv. Mamma var hjemme, så jeg slapp heldigvis å være "nøkkelbarn". Vi hadde kun nrk, og når vi hadde fri var vi ute og lekte oss hele dagen. Pizza, pølse, chips og kylling var kun helgemat, ikke hverdagsmat. Og ikke noe stress med at brødskive med brunost og syltetøy er fyfy. JA, mye var bedre før! Jeg tenker også at når barna mine blir store så kan de gå til skolen, og jeg gå tilbake til å gå på jobb! Bare tull å bo i bil hver eneste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå