Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Men så var det denne vekten da som er litt høyere enn jeg vil ha den. Har en avtale med samboer om at godteri og kaker bare spises engang i uken, men mannen godtar jo en hver unnskyldning. Fnys han er selfølgelig en naturlig slank type. Han spiser ikke godter med mindre det settes fram, men begynner jeg å komme med unnskyldninger for kake er han helt med med en gang. Her prøver jeg å utpeke han til familiens ansvarlige voksne når det gjelder sukker, men han er jo like slepphendt med sukker som bestefar jo. Noen som ar litt viljestyrke og sende meg? Evt hypnotiser meg over nett linja til å godta litt frukt i stedet.
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Tørt og kjedelig svar: skjær opp masse frukt og håp det beste. Litt mindre tørt: lag humus og tzatziki og dypp gulrøtter, broccolibunter og blomkål. Deretter er du selvforsynt med gass til oppvarming også. Realistisk: jeg har akkurat vært bollemamman og varme hjembakte (fra fryseren riktignok) og nesquick gir tilbake tro på livet.
Rosepus™ Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Nesquick er undervurdert!!!! Men, drakk et glass i morrest...
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Uh gulerøtter og dipp fjortis mimring delux. Verste med det er at det egentlig er mye bedre enn potetgull bare litt mer arbeid. Husker jeg hadde med meg 2 kg oppskjært gulerot og dipp på klassetur. Gulerøttene ble faktisk oppspist før noen åpna potetgull fordi alle syns det var så himla godt. Har laga meg et fruktfat nå og prøver å få hjernen til å glemme at søte knasende epler er sundt. Det er jo egenlig veldig godt.
Gjest amandine Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Litt usunn kanel på eplene gjør susen! Eller del opp eplene og ha litt presset lime over - da smaker de så godt som bare brus kan gjøre;-) -sier Broremann på 8. Eller dypp frukten i itt vanilje kesam om du vil ha søt dip.Og glem alle fristende tanker om Daim og Troika... Fy fader jeg er helt hekta!
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Det er sant, og så er det mer tygging, og tygging er godt. Men som du sier, det VIRKER i hvert fall som mer jobb. Pink Lady epler er jo kjempedigg. Særlig i båter. Selv skal jeg spise asparges som var igjen fra middagen, det er litt deilig luksus også.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Uh asparges. Her ble baconet som jeg kunne gofflet spist opp til midagen. Jamen har ikke naboen låst meg ute og jeg som tenkte å invadere sofaen hennes. Hvis hun fortsetter med dette må jeg be om nøkkel da blir hun paff gitt.
Gjest Siklerotte Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Hø, gulrøtter bedre en potetgull? Ikke i min verden. Stekt sopp. Salat med masse sitron og en halv kilo fetaost. Hjelper kanskje ikke så mye på kaloriene, men godt er det.
Patetica fåkksi Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Visste ikke dere at alt man spiser på fredager ikke inneholder kalorier?
Gjest sug lut Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Og det samme gjelder det du spiser sammen med andre. Og hvis du spiser en gulrot først kan du nulle kaloriene på alt du spiser etterpå, fram til midnatt.
Rosepus™ Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Synes å huske at alt frossent og flytende heller ikke har kalorier:)
Rosepus™ Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 Fant det: HVORDAN TELLE KALORIER: 1. Dersom du spiser noe, og ingen ser det, har det ingen kalorier 2. Dersom du drikken en lettbrus sammen med en sjokoladeplate, vil kaloriene i sjokoladeplaten nulles ut av lettbrusen 3.Dersom du spiser sammen med andre teller kun de kaloriene du spiser mer en dem. 4. Mat som inntas for medisinske formål (som feks. karsk, solbærtoddy, varm sjokolade, vin etc) teller ALDRI! 5. Jo mer du feter opp de som til daglig er rundt deg, desto tynnere virker du selv! 6. Mat (feks. popcorn,brus, sjokolade) som inntas som en del av underholdningen ved å se en film, eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi de ikke inntas som mat eller føde, men som en del av underholdningen. 7. Kakestykker eller småkaker inneholder ikke fett dersom de brytes opp og spises bit for bit, fordi fettet fordamper når de brytes opp. 8. Alt som slikkes av kniver, slikkepotter og skjeer mens du lager mat, inneholder ikke kalorierfordi det er et ledd i mattilbredelsen. 9. Mat med samme farge har samme jaloriinnhold( som feks. tomater og jordbæryltetøy, sopp og hvit sjokolade) 10. Mat som er frosset inneholder ikke kalorier, fordikalorier er en varmeenhet.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 Mener også at alt man spiser når man er sjuk er bra, dette fordi at det er viktig å få i seg masse energi så man blir fortere frisk.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Jeg er spesielt begeistret for nr 6 kjenner jeg!
Rosepus™ Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Jeg er spesielt begeistret for nr 6 kjenner jeg! Ikke sant!
Gjest Mentha & Junior Skrevet 9. mars 2012 #17 Skrevet 9. mars 2012 Det har forøvrig gått hardt på nr 4 i dag. Føler meg mye bedre.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 9. mars 2012 #18 Skrevet 9. mars 2012 Hm ser regel 8 er regelen for meg. Når frossen mat ikke har kalorier. Hvordan blir det da med tilbehøret til is som sjokolade og peanøtter smittes de av null kaloriene til isen?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. mars 2012 #19 Skrevet 9. mars 2012 Jeg går for nr 6 i dag jeg da =))) Denne må jeg lagre, genialt =) =)
Gjest Mentha & Junior Skrevet 9. mars 2012 #20 Skrevet 9. mars 2012 Hm ser regel 8 er regelen for meg. Når frossen mat ikke har kalorier. Hvordan blir det da med tilbehøret til is som sjokolade og peanøtter smittes de av null kaloriene til isen? Det vil jeg tro. Hvis du ganger noe med null blir det alltid null, så husk å gange det opp og ikke addere. Is x sjokolade x peanøtter = 0. Enkel matematikk.
bIomstre Skrevet 9. mars 2012 #21 Skrevet 9. mars 2012 Jeg setter en pose anton berg marsipanegg for dagen på konto 4. Utmerket til å få bort pencilinsmak!
Gjest sug lut Skrevet 9. mars 2012 #22 Skrevet 9. mars 2012 Jeg setter en pose anton berg marsipanegg for dagen på konto 4. Utmerket til å få bort pencilinsmak! Det er deg vel unt!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mars 2012 #23 Skrevet 10. mars 2012 Jeg er nr 1, 4 og 6 ser jeg. Jeg vet det tåpelig å smugspise, jeg lurer jo kun meg selv, men slutte med det? Ikke det nei. Og kos er likestilt med å dytte ting inn i hodet. Mulig jeg trenger psykoterapi?
LanzaroteJenta Skrevet 13. mars 2012 #24 Skrevet 13. mars 2012 Samboern mente at vi maatte rydde skapet for godis i gaar. Dette fordi naar vi ikke har det i hus spiser vi ikke noe (Butikken ligger 3 minutter borti gata. Lett aa gaa dit. ) Vi skulle ikke hive godisen, men spise det opp fortest mulig slik at det ble tomt. Meningen er at vi ikke skal kjöpe mer....(Sannsynlig..) Vi "ryddet" veldig i gaar kveld. Fortsatt like fysen i kveld. Argh..
Gjest Tullmusa83 Skrevet 13. mars 2012 #25 Skrevet 13. mars 2012 Vi kjøper bare godter på fredager, men nå har vi bestemt at vi kjøper mindre enn før fordi jeg alltid kjøpte nok til helle helga selv om vi bare skal ha en dag. Uheldigvis så kan jeg bakke. Å inviterer gjerne folk kun for å lage meg en unnskyldning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå