Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #26 Skrevet 8. mars 2012 Det er ikke alle som forstår hvorfor barnehagen har slike regler. Jeg var selv oppe i en situasjon med en bestefar som kom for å hente sine to barnebarn. Jeg visste jo hvem han var, men hadde ikke fått beskjed om at han skulle hente. Sa til han at jeg måtte ringe mamma for å bekrefte at han skulle hente før de kunne reise. Han ble dritsur, og sa at han var jo ikke en terrorist heller som skulle kidnappe ungene. Jeg var tåpelig siden jeg visste at han var bestefaren, og han var ikke interessert i å vente på at jeg skulle ringe mamma. Gikk i garderoben og kledde barna uten å bry seg. Har og opplevd å bli skjelt ut og nesten slått ned av en pappa fordi hans 3 år gamle sønn hadde sovnet på sofaen i en halvtime av ren utmattelse. Ingenting vi gjorde kunne holdt han våken. Det er mange snodige folk ute og går, og det er ikke alltid så lett være ansatt i barnehage
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #27 Skrevet 8. mars 2012 Ja det reagerte jeg også på, at de faktisk sa til meg at dette var et forholdsvis kjent problem hos dem, med disse foreldrene. Nå har jeg fått snakket med faren. Sa i fra at lekebesøk var helt greit, men at jeg ville at det skulle avklares på forhånd. Ikke i hentesituasjonen. Sa også at bhg. ikke hadde lov til dette. Men da ble det dekket bak at slik hadde de alltid gjort, å at vi bor på en liten plass. Men det spiller for meg ingen rolle! Dessuten har vi bare bodd her i 6 mnd. Så vi kjenner absolutt ikke folkene her like godt som de gjør. Jeg er mamman, jeg skal ha beskjed, å jeg skal bestemme hva som er okey. Jeg sa til han at sønnen min får ikke bestemme dette (selv om hans barn får..) Men det burde jo egentlig vært unødvendig å si da.. Tror nok han syns jeg lagde storm i vannglass.. Jeg tok det rolig opp, å vi ble enige. Håper jeg! Sånn, da gjenstår bare bhg. i morgen. Vet ikke helt hva jeg skal si. Men tror jeg bare kommer til å si at dette ikke er lov. Så det får de ikke gjøre igjen. Tipper de skjønner at de har gått over streken, så tviler på at de gjør det igjen. Huff.. Liker ikke konflikter.. Men i dag følte jeg meg overkjørt! Takk så mye for tilbakemeldingene!
-spent- Skrevet 8. mars 2012 #29 Skrevet 8. mars 2012 Nei, dette er ikke greit. Man kan ikke ta med andres barn uten at foreldrene har gitt beskjed først. Man skal ikke gi fra seg et annet barn uten beskjed, da bhg har ansvaret.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #30 Skrevet 8. mars 2012 Nei!! Dette er IkkE greit! For det første hadde jeg sagt fra til foreldrene at jeg vil at besøk fra sønnen deres skal avtales å forhånd! For det andre hadde jeg gjort det helt klart til bhg at det er KUN du, og evt pappaen som får lov til å hente! I vår bhg er det sånn. Skal noen andre hente, skal vi foreldre si fra på morgenen så de kan skrive opp i en bok! Hadde faktisk blitt ganske forbanna om noen hadde bare tatt med seg mne unger! dessuten er det ikke hvem som helst som får kjøre med de i bilen heller!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #31 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hørt fra flere bhg. at dette med hvem som skal hente barnet er strengt, forrige bhg. sønnen min gikk i var de også veldig strenge på dette. De må de jo være! Sønnen min er veldig sosial, å er venn med de fleste. De blir 5 år i år, å har begynt å besøke hverandre litt på ettermiddagen. Men det er spesielt ett foreldrepar som skiller seg ut. De rett og slett etterlater seg sønnen sin i bhg. Skriver en mld. til meg om at sønnen min så gjerne ville ha han med hjem, så de bare drar igjen. Jeg står på jobb, å kan som regel ikke lese mld. før jeg skal gå. Så dette stresser meg litt, å jeg har tenkt å si i fra at lekebesøk er helt greit, men det skal avtales kvelden før. For dette har skjedd sååå mange ganger nå! Da jeg hentet disse to barna i bhg. så ristet personalet bare på hodet, for faren hadde bare styrtet ut uten barnet sitt, å uten å gi noen beskjed. Bhg. sa til meg at de har gjort slikt med flere, å skjønte at jeg ikke likte måten dette ble gjort på. Så jeg trodde jeg hadde barnehagen som skjønte meg... Men i dag så fikk jeg en mld. Der sto det bare at: "Vi tar med sønnen din hjem i dag" Jeg så den mld. etter at det hadde gått nesten 30 min. Så jeg ringte da bhg. Spør om sønnen min er der. Men nei, han hadde blitt med xxx hjem. Men kan dere det da, spør jeg, jeg har jo ikke sagt at det er greit? Nei, de kunne vel ikke det.. Men hørte i bakgrunnen: "Hu har fått en mld. av faren til xxx, hun kan bare si i fra så kommer de hjem med han om det ikke passer" Så sa de også: "Han (min sønn) hadde så lyst!" Men gjør dette det til at det er greit at de tar med seg sønnen min hjem uten noen avtale? At det er greit at bhg. bare sender sønnen min avgårde uten å ha avklart med meg? Er det virkelig sønnen min som bestemmer? Spør de han så klart han har lyst! Jeg liker ikke diskusjoner, men føler at de utnytter meg (foreldrene til han andre gutten), å så føler jeg at barnehagen tar avgjørelser over hodet på meg. Jeg syns overhodet ikke at det er greit selv om jeg har fått en mld. For jeg fikk ikke sjans til å svare på den mld. før de allerede hadde gjort det! Hva syns dere? det har ikke barnehagen lov til!da må barnehagen si,da må dere vente så skal vi snakke med barnets mor el far,el dere må avtale på forhånd. snakk med styrer i morgen,og si a du ikke synes det er greit,da må styrer snakke tmed både sine ansatte og det aktuelle foreldreparet,og det er fint om styrer sender en generell info brev til alle foreldre,skal barn bli med hverandre hjem skal det avtales på forhånd,de ansatte skal ha beskjed. hadde vi gjort slikt i barnehagen jeg jobber,hadde min styrer og sjefen for barnehage kjeden jeg jobber i,blitt sure. går din sønn i en barnehage "kjede" kan du også kontakte de sjefene. det er absolutt ikke greit.
Skylander Skrevet 8. mars 2012 #32 Skrevet 8. mars 2012 Sjokkert jeg! Jeg hadde ikke syntes det der var noe greit i det hele tatt. Hvis det hadde vært avtalt med de andre foreldrene kvelden i forveien og du hadde sagt det til de på barnehagen den morgenen at i ettermiddag så skal han være med de, så hadde jo saken stilt seg anerledes. Jeg er så streng på det å jeg at hvis noen slektninger som ikke har hentet min sønn før skal hente en dag, så må de faktisk vise legitimasjon.
lol:-) Skrevet 8. mars 2012 #33 Skrevet 8. mars 2012 Godt å lese at dere er enig med meg. For jeg er dritforbanna! Foreldrene til han andre stusser jeg veldig over, men det er nå en ting. Men her syns jeg barnehagen i tillegg har gått langt over streken! For de har brutt en regel. Jeg syns nå han faren ikke er helt riktig heller da, for det faller vel ikke naturlig for normale mennesker å bare gjøre slikt! Trodde de at de gjorde meg en tjeneste fordi gutten deres har vært mye hos oss i det siste? Jeg liker å hente sønnen min jeg, å skal han noe annet så skal jeg vite det dagen før. Ikke i det øyeblikket det skjer. Jeg skal si tydelig i fra til faren i dag at lekebesøk, kjempekoselig! Men det skal avtales på forhånd. Men det er barnehagen som skuffer meg mest nå. For jeg tenkte at disse foreldene kunne finne på slikt, men jeg tenkte at da ville jo barnehagen sette foten ned. For de har ikke lov til annet. Men der tok jeg feil... Takk for svarene! Det er ikke greit i det hele tatt! Skjønner godt at du reagerer, men du trenger jo ikke å være sint når du sier i fra til bhg.Si greit i fra om at dette likte du ikke, og at du/pappaen henter om ikke annet er avtalt. Skulle det skje igjen kan du heller gjøre et stort nummer ut av det:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #34 Skrevet 8. mars 2012 Nei altså, selv om jeg er irritert og kanskje virker sur her så kommer jeg ikke til å "klikke i vinkel" i bhg. i morgen. Men jeg trengte å høre hva andre syns om dette. Samt at jeg faktisk følte meg helt overkjørt i dag. Jeg ble skuffa over bhg. i dag. Jeg kommer bare til å si at jeg ikke likte det som skjedde i dag, å at sønnen min ikke skal være med noen andre hjem med mindre jeg har sagt i fra på morgene/evt. klarer å svare foreldre som ringer ved henting. Jeg skrev det også oppi her, at jeg tipper bhg. skjønner at de har gjort noe de ikke skal, så det holder nok å bare si i fra at dette var å gå over streken. Det gjentar seg nok ikke. Jeg har i tillegg sagt i fra til faren til dette barnet i dag. Jeg er ikke glad i å måtte ta opp slike ting, er litt konfliktsky så noe kjefting fra min side blir det ikke. Men å nevne det, det må jeg jo. Men takk for tilbakemelding!
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 9. mars 2012 #35 Skrevet 9. mars 2012 Huff, dette hadde ikke jeg likt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå