Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hørt fra flere bhg. at dette med hvem som skal hente barnet er strengt, forrige bhg. sønnen min gikk i var de også veldig strenge på dette. De må de jo være! Sønnen min er veldig sosial, å er venn med de fleste. De blir 5 år i år, å har begynt å besøke hverandre litt på ettermiddagen. Men det er spesielt ett foreldrepar som skiller seg ut. De rett og slett etterlater seg sønnen sin i bhg. Skriver en mld. til meg om at sønnen min så gjerne ville ha han med hjem, så de bare drar igjen. Jeg står på jobb, å kan som regel ikke lese mld. før jeg skal gå. Så dette stresser meg litt, å jeg har tenkt å si i fra at lekebesøk er helt greit, men det skal avtales kvelden før. For dette har skjedd sååå mange ganger nå! Da jeg hentet disse to barna i bhg. så ristet personalet bare på hodet, for faren hadde bare styrtet ut uten barnet sitt, å uten å gi noen beskjed. Bhg. sa til meg at de har gjort slikt med flere, å skjønte at jeg ikke likte måten dette ble gjort på. Så jeg trodde jeg hadde barnehagen som skjønte meg... Men i dag så fikk jeg en mld. Der sto det bare at: "Vi tar med sønnen din hjem i dag" Jeg så den mld. etter at det hadde gått nesten 30 min. Så jeg ringte da bhg. Spør om sønnen min er der. Men nei, han hadde blitt med xxx hjem. Men kan dere det da, spør jeg, jeg har jo ikke sagt at det er greit? Nei, de kunne vel ikke det.. Men hørte i bakgrunnen: "Hu har fått en mld. av faren til xxx, hun kan bare si i fra så kommer de hjem med han om det ikke passer" Så sa de også: "Han (min sønn) hadde så lyst!" Men gjør dette det til at det er greit at de tar med seg sønnen min hjem uten noen avtale? At det er greit at bhg. bare sender sønnen min avgårde uten å ha avklart med meg? Er det virkelig sønnen min som bestemmer? Spør de han så klart han har lyst! Jeg liker ikke diskusjoner, men føler at de utnytter meg (foreldrene til han andre gutten), å så føler jeg at barnehagen tar avgjørelser over hodet på meg. Jeg syns overhodet ikke at det er greit selv om jeg har fått en mld. For jeg fikk ikke sjans til å svare på den mld. før de allerede hadde gjort det! Hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Synes det skal lages avtaler på forhånd dersom noen andre enn foreldrene skal hente. Hvem som helst kan jo ikke bare ta med seg barnet?? Du må si til barnehagen at du gir beskjed dersom ikke du eller pappaen skal hente.
Serepta Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Nei, dette synes ikke jeg er greit. Jeg hadde sagt fra.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Absolutt ikke greit! Hadde tatt det opp både med barnehagen, FAU og de andre foreldrene for å få satt helt klare rammer på dette. Det andre foreldreparet hadde jeg også vurdert å sende en bekymringsmelding til barnevernet på, for sånt gjør man bare ikke!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Nei, dette er selvfølgelig ikke greit. Det er du som forelder som bestemmer hvem som kan hente barnet, At barnehagen har latt noen andre ta ditt barn med seg må du si klart i fra om at ikke er akseptabelt. Det er antakelig i strid med deres egne interne rutiner også. All grunn til å reagere!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Hadde tilta, og sagt det jeg mente! Gå til leder du.
Fru.Vestavind Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Dette er IKKJE greit i det heile tatt! Enn om det kom ein eller anna skrulling innom bhg og godsnakka med gutungen din, slik at han ville vere med vedkomande. Hadde dei ansatte då og sagt det var greit, så lenge du fikk ein sms??? Dessutan er skal barnehagen ha beskjed frå foreldra om det er nokon anna enn dei som skal hente ungen, nettopp for sikkerheita si skuld. Dei kan ikkje sende ungen heim med kven som helst, erleg talt!
pifi med tre nurk Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Herlighet! Dette er i mine øyne helt klart ikke greit!! Jeg hadde blitt forbannet om noen andre foreldre bare tok med mitt barn hjem uten at det var avtalt på forhånd. Og at barnehgen i det hele tatt godtar det er helt ukseptabelt, Synes du skal gå rett til styrer med dette og så snakke ordentlig med foreldrene. Du kan jo si at du setter pris på at sønnen din har en god venn og at du synes det er kjempehyggelig at han og foreldrene ønsker å ha han på besøk, men at det må avtales dagen før. Hvis de ikke forstår dette er de jo bare rare i mine øyne..og dfa blir konsekvensen at du må si til barnehagen at de under ingen omstendigheter skal sende sønnen din med noen andre enn personener som er godkjent av deg på forhånd ( noe som burde være en selvfølge at de ikke gjør)
Bustehue Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Det synes jeg egentlig ikke er ok. Jeg ville sagt ifra om at jeg vil at de skal ringe og avklare det først. Trodde det var normalt jeg at man ikke slapp avgårde barna til noen andre enn foreldrene hvis dette ikke var avtalt.. Du kan jo bare si det til de i bhg, så slipper du å ta det opp med foreldrene og lage en stor sak av det. Neste gang kan da de ansatte i bhg si f.eks. "Vi har ikke lov å slippe barna til andre uten at vi snakker med foreldrene først". Også ringer de til deg. Hvis de ikke får svar må jo de bare si at det ikke går fordi de ikke fikk tak i deg. Jeg er kanskje litt kontrollfrik..
MinTurSn@rt? Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Hei hi. skjønner din frustrasjon på dette. dette er noe du må ta opp med pedleder eller styrer. Dette er ikke lov. da det skal avklares med begge foreldrene før det kan avklares. Jeg jobber selv i barnehage. Vis for eks. skilte foreldre har faste dager di henter barne i barnehagen. så må di varsle vis det blir endringer. Vi sender ikke med mor han hjem vis det er far sin dag. da ringer vi å avklarer. dette gjør vi også når det gjelder å bli med andre barn hjem. kommer "ole" å sier han skal være med "per" hjem. Å mor til per kommer å sier di har avklart det med mor til ole så sender vi han ikke med før vi har ringt foreldrene. dette er strengt. å slik skal det være. Hilsen barnehage ansatt.
Nickey Mouse Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Absolutt ikke greit. Har vært i situsjonen selv at barn vil være med mitt barn hjem. Da har jeg ringt foreldrene først, svarer de ikke eller det ikke passer, så har jeg sagt til barna at vi kan avtale en annen dag. Ikke greit av hverken de foreldrene som tok med seg barnet ditt elker bhg!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 Godt å lese at dere er enig med meg. For jeg er dritforbanna! Foreldrene til han andre stusser jeg veldig over, men det er nå en ting. Men her syns jeg barnehagen i tillegg har gått langt over streken! For de har brutt en regel. Jeg syns nå han faren ikke er helt riktig heller da, for det faller vel ikke naturlig for normale mennesker å bare gjøre slikt! Trodde de at de gjorde meg en tjeneste fordi gutten deres har vært mye hos oss i det siste? Jeg liker å hente sønnen min jeg, å skal han noe annet så skal jeg vite det dagen før. Ikke i det øyeblikket det skjer. Jeg skal si tydelig i fra til faren i dag at lekebesøk, kjempekoselig! Men det skal avtales på forhånd. Men det er barnehagen som skuffer meg mest nå. For jeg tenkte at disse foreldene kunne finne på slikt, men jeg tenkte at da ville jo barnehagen sette foten ned. For de har ikke lov til annet. Men der tok jeg feil... Takk for svarene!
2 hjertegull :) Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 Nei! Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne her jeg sitter! Barnehagen har ikke lov!! Så enkelt er det! Det er DU som bestemmer, og det holder ikke med en sms fra andre foreldre! Herregud!! "han hadde jo så lyst"??? Hva så!?? DU skal være trygg på at ditt barn er der det skal være, og at barnehagen har ansvar for han fram til du henter. Helt satt på spissen, så kan du faktisk annmelde barnehagen, dette er en grov feil altså!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #15 Skrevet 8. mars 2012 Nei, det er ikke greit. I vår barnehage gikk det enda lengre en gang. Jeg hadde flatt battei på telefonen og fikk ikke meldingen som ble sendt. Da jeg kom for å hente hadde alle ansatte på min datters avdeling gått hjem ettersom det ikke var flere barn der. Der sto jeg uten hverken barn eller noen som viste hvor hun var. Dette var rett før stengetid og alle de ansatte ble satt til å lete. Politiet ble kontaktet og det ble i det heletatt stor ståhei. Jeg fant henne jo etter ca en halvtime, men reglene ble kraftig innskjerpet i barnehagen og hun som hadde ansvaret for min datter fikk skriftlig advarsel.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #16 Skrevet 8. mars 2012 Jeg tar ofte med meg barn spontant hjem, men jeg gjør det jo ikke uten å ha snakket direkte med foreldrene først. En SMS er ikke nok.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 8. mars 2012 #17 Skrevet 8. mars 2012 Her hadde jeg gitt barnehagen klar beskjed om at dette ikke er greit, og at konsekvensen av at de gjentar dette, er at de blir politianmeldt. Dette hadde jeg ikke godtatt. Som 18:13 skriver så kan man jo gjerne være spontan, men man Må snakke med foreldrene!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #18 Skrevet 8. mars 2012 Bhg har da ikke lov til det de gjorde der?! I bhg til nevøen min måtte jeg vise legitimasjon første gang jeg skulle hente han -Senere var jeg der med moren, så nå er det greit, de kjenner meg Men fortsatt må de ha muntlig beskjed ifra moren -holder ikke at jeg møter opp og sier at hun blir forsinket på jobb, de må høre det ifra henne selv. Og sånn bør det være, tenker jeg... Men hva om HI hadde en avtale, at dere skulle noe, eller rett og slett det at HI er skeptisk til foreldrene og selv vil ha kontroll over hvor ungen er... Selv hadde jeg klkikket i vinkel på den BHG! :/
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #19 Skrevet 8. mars 2012 Takk for flere svar! Ja, jeg syns også spontant er greit, eller jeg syns det var greit helt til jeg så hvordan dette utviklet seg. Da syns jeg det ble mas, for jeg fikk mld. flere ganger i uka hvor de etterlot han til meg. Da vil jeg avklare på forhånd. Men jeg kan også være spontan, eller sende sønnen min hjem med andre OM de har fått tak i meg først. Jeg kan også godt sende en mld. å spør andre foreldre, men jeg hverken etterlater meg mitt barn uten svar, å jeg tar hvertfall ikke med meg andres barn før jeg har fått beskjed om at det er greit. Trodde helle ikke barnehagen godtok noe annet. Når jeg ikke får svar, så sier jeg som en annen oppi her til barna at i dag går det ikke, men vi avtaler en annen dag. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #20 Skrevet 8. mars 2012 #15 Ja sånn kan det jo fort gå når barnehagen glipper på den regelen der! Fy søren, du må ha hatt hjerte i halsen og vondt i magen. Blir uvel bare av å tenke på det. Barn stikker jo av fra barnehagen, så hadde jeg oversett denne mld. hadde jeg blitt så redd om barnet mitt ikke var i bhg. når jeg kom for å hente! Jeg så heldigvis mld. Men trodde det ikke da jeg fikk beskjed om at de hadde sendt han avgårde..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #21 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hørt fra flere bhg. at dette med hvem som skal hente barnet er strengt, forrige bhg. sønnen min gikk i var de også veldig strenge på dette. De må de jo være! Sønnen min er veldig sosial, å er venn med de fleste. De blir 5 år i år, å har begynt å besøke hverandre litt på ettermiddagen. Men det er spesielt ett foreldrepar som skiller seg ut. De rett og slett etterlater seg sønnen sin i bhg. Skriver en mld. til meg om at sønnen min så gjerne ville ha han med hjem, så de bare drar igjen. Jeg står på jobb, å kan som regel ikke lese mld. før jeg skal gå. Så dette stresser meg litt, å jeg har tenkt å si i fra at lekebesøk er helt greit, men det skal avtales kvelden før. For dette har skjedd sååå mange ganger nå! Da jeg hentet disse to barna i bhg. så ristet personalet bare på hodet, for faren hadde bare styrtet ut uten barnet sitt, å uten å gi noen beskjed. Bhg. sa til meg at de har gjort slikt med flere, å skjønte at jeg ikke likte måten dette ble gjort på. Så jeg trodde jeg hadde barnehagen som skjønte meg... Men i dag så fikk jeg en mld. Der sto det bare at: "Vi tar med sønnen din hjem i dag" Jeg så den mld. etter at det hadde gått nesten 30 min. Så jeg ringte da bhg. Spør om sønnen min er der. Men nei, han hadde blitt med xxx hjem. Men kan dere det da, spør jeg, jeg har jo ikke sagt at det er greit? Nei, de kunne vel ikke det.. Men hørte i bakgrunnen: "Hu har fått en mld. av faren til xxx, hun kan bare si i fra så kommer de hjem med han om det ikke passer" Så sa de også: "Han (min sønn) hadde så lyst!" Men gjør dette det til at det er greit at de tar med seg sønnen min hjem uten noen avtale? At det er greit at bhg. bare sender sønnen min avgårde uten å ha avklart med meg? Er det virkelig sønnen min som bestemmer? Spør de han så klart han har lyst! Jeg liker ikke diskusjoner, men føler at de utnytter meg (foreldrene til han andre gutten), å så føler jeg at barnehagen tar avgjørelser over hodet på meg. Jeg syns overhodet ikke at det er greit selv om jeg har fått en mld. For jeg fikk ikke sjans til å svare på den mld. før de allerede hadde gjort det! Hva syns dere? Jeg har jobbet med barn i bhg og som dagmamma i over 10 år og hele greiene er horribelt. Jeg hadde gitt barnehagen klar beskjed at de har ikke lov å sende hjem med andre en deg , far eventuelt andre faste som dere har klargjort kan hente. De har ikke lov å sende barnet med andre. I bhg her ringer de meg om jeg har glemt å gi bekjed at barna skal hentes av tante eller søskenbarn selv om disse henter et par ganger i mnd. Og jeg har når jeg er på jobb selv aldri sent barnet med en person uten at det var gitt klarsignal. Og i forhold til den andre gutten og foreldre som forventer at dere tar han med, neste gang når du ser melding så sender du svar at det desverre ikke passer idag så de får reise og hente han. Og så hadde jeg ikke tatt han med. Om han blir hentet for sent pga dette er det ikke ditt ansvar.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #22 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hørt fra flere bhg. at dette med hvem som skal hente barnet er strengt, forrige bhg. sønnen min gikk i var de også veldig strenge på dette. De må de jo være! Sønnen min er veldig sosial, å er venn med de fleste. De blir 5 år i år, å har begynt å besøke hverandre litt på ettermiddagen. Men det er spesielt ett foreldrepar som skiller seg ut. De rett og slett etterlater seg sønnen sin i bhg. Skriver en mld. til meg om at sønnen min så gjerne ville ha han med hjem, så de bare drar igjen. Jeg står på jobb, å kan som regel ikke lese mld. før jeg skal gå. Så dette stresser meg litt, å jeg har tenkt å si i fra at lekebesøk er helt greit, men det skal avtales kvelden før. For dette har skjedd sååå mange ganger nå! Da jeg hentet disse to barna i bhg. så ristet personalet bare på hodet, for faren hadde bare styrtet ut uten barnet sitt, å uten å gi noen beskjed. Bhg. sa til meg at de har gjort slikt med flere, å skjønte at jeg ikke likte måten dette ble gjort på. Så jeg trodde jeg hadde barnehagen som skjønte meg... Men i dag så fikk jeg en mld. Der sto det bare at: "Vi tar med sønnen din hjem i dag" Jeg så den mld. etter at det hadde gått nesten 30 min. Så jeg ringte da bhg. Spør om sønnen min er der. Men nei, han hadde blitt med xxx hjem. Men kan dere det da, spør jeg, jeg har jo ikke sagt at det er greit? Nei, de kunne vel ikke det.. Men hørte i bakgrunnen: "Hu har fått en mld. av faren til xxx, hun kan bare si i fra så kommer de hjem med han om det ikke passer" Så sa de også: "Han (min sønn) hadde så lyst!" Men gjør dette det til at det er greit at de tar med seg sønnen min hjem uten noen avtale? At det er greit at bhg. bare sender sønnen min avgårde uten å ha avklart med meg? Er det virkelig sønnen min som bestemmer? Spør de han så klart han har lyst! Jeg liker ikke diskusjoner, men føler at de utnytter meg (foreldrene til han andre gutten), å så føler jeg at barnehagen tar avgjørelser over hodet på meg. Jeg syns overhodet ikke at det er greit selv om jeg har fått en mld. For jeg fikk ikke sjans til å svare på den mld. før de allerede hadde gjort det! Hva syns dere? Nei dette er ikke greit! Det er ikke greit at de lar barnet (de andre sitt barn) når de vet at de ikke er avtalt på forhånd. da må de si til foreldrene, at vi har ikke fått bekreftet av mammaen til X at han skal være med dem hjem i dag, så dere må desverre levere han der selv når de er kommet hjem. Det er ikke greit at de bryter taushetsplikten og innrømmer ovenfor dere at de er klar over at dette er et problem! Det er overhode ikke greit at de leverer ut ditt barn til noen andre når du ikke har fortalt/bekreftet at dette er ok! Dersom du ikke har fortlat at barnet ditt skal være med X hjem etter barnehagen i dag, og foreldrene til X insisterer, må barnehagen ringe deg for å høre om det er ok før de får ta hen med seg! Dette hadde aldri vært en problemstilling der jeg jobber! Hilsen Pedleder!
kaklemor Skrevet 8. mars 2012 #23 Skrevet 8. mars 2012 ABSOLUTT IKKE! Ærlig talt, begynner å lure på hva som går i hodet på enkelte! Hva om de en dag plutselig gjør noe annet? (satt på spissen) - som foreks å plutselig ha dratt avgårde på hyttetur, flere timer unna og sønnen din ville selvsagt være med. De hadde jo klær uansett så de bare tok med han og sendte deg mld.. Sett en strek og si at enten du eller far henter i bhg, og om noe annet skjer så ringer du til bhg eller omvendt!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #24 Skrevet 8. mars 2012 Nei, det er ikke greit. I vår barnehage gikk det enda lengre en gang. Jeg hadde flatt battei på telefonen og fikk ikke meldingen som ble sendt. Da jeg kom for å hente hadde alle ansatte på min datters avdeling gått hjem ettersom det ikke var flere barn der. Der sto jeg uten hverken barn eller noen som viste hvor hun var. Dette var rett før stengetid og alle de ansatte ble satt til å lete. Politiet ble kontaktet og det ble i det heletatt stor ståhei. Jeg fant henne jo etter ca en halvtime, men reglene ble kraftig innskjerpet i barnehagen og hun som hadde ansvaret for min datter fikk skriftlig advarsel. Hvor var barnet ditt da, sendt hjem med noen andre?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #25 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hørt fra flere bhg. at dette med hvem som skal hente barnet er strengt, forrige bhg. sønnen min gikk i var de også veldig strenge på dette. De må de jo være! Sønnen min er veldig sosial, å er venn med de fleste. De blir 5 år i år, å har begynt å besøke hverandre litt på ettermiddagen. Men det er spesielt ett foreldrepar som skiller seg ut. De rett og slett etterlater seg sønnen sin i bhg. Skriver en mld. til meg om at sønnen min så gjerne ville ha han med hjem, så de bare drar igjen. Jeg står på jobb, å kan som regel ikke lese mld. før jeg skal gå. Så dette stresser meg litt, å jeg har tenkt å si i fra at lekebesøk er helt greit, men det skal avtales kvelden før. For dette har skjedd sååå mange ganger nå! Da jeg hentet disse to barna i bhg. så ristet personalet bare på hodet, for faren hadde bare styrtet ut uten barnet sitt, å uten å gi noen beskjed. Bhg. sa til meg at de har gjort slikt med flere, å skjønte at jeg ikke likte måten dette ble gjort på. Så jeg trodde jeg hadde barnehagen som skjønte meg... Men i dag så fikk jeg en mld. Der sto det bare at: "Vi tar med sønnen din hjem i dag" Jeg så den mld. etter at det hadde gått nesten 30 min. Så jeg ringte da bhg. Spør om sønnen min er der. Men nei, han hadde blitt med xxx hjem. Men kan dere det da, spør jeg, jeg har jo ikke sagt at det er greit? Nei, de kunne vel ikke det.. Men hørte i bakgrunnen: "Hu har fått en mld. av faren til xxx, hun kan bare si i fra så kommer de hjem med han om det ikke passer" Så sa de også: "Han (min sønn) hadde så lyst!" Men gjør dette det til at det er greit at de tar med seg sønnen min hjem uten noen avtale? At det er greit at bhg. bare sender sønnen min avgårde uten å ha avklart med meg? Er det virkelig sønnen min som bestemmer? Spør de han så klart han har lyst! Jeg liker ikke diskusjoner, men føler at de utnytter meg (foreldrene til han andre gutten), å så føler jeg at barnehagen tar avgjørelser over hodet på meg. Jeg syns overhodet ikke at det er greit selv om jeg har fått en mld. For jeg fikk ikke sjans til å svare på den mld. før de allerede hadde gjort det! Hva syns dere? Det der er helt høl i huet! Hadde ALDRI godtatt at det hadde skjedd mine barn! Hva om vi hadde planer rett etter barnehagen og hadde dårlig tid f.eks.? Heldigvis har det aldri skjedd hos oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå