Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Vi er litt uenige her om single som bevisst går etter opptatte menn/damer, eller fortsetter forhold med en slik en etter at de har oppdaget dette. Jeg mener at selv om single ikke har noen forpliktelser, så burde de ha moralsk sperre mot å bevisst gå etter dem som har kone/mann og familie hjemme, og bryte ut av et forhold der det viser seg at den man har involvert seg med, har familie hjemme. Resten i vennegjengen min mener at single er fullstendig uten ansvar, verken moralsk eller på annen måte, og hvis de vil gå og forføre opptatte folk, så er det fritt fram. Hva mener dere?
Iselilja Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Enig med deg, spesielt hvis det er barn inne i bildet.
Gjest uni kum Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Ansvaret ligger vel først og fremst hos den som er i et forhold. Men synes nå den andre part også har et ansvar, trenger ikke oppmuntre til et forhold, før evt det som er fra før er avsluttet. Men det skal sies at når jeg var 18 år, så datet jeg en som var samboer, og jeg visste det. Jeg kutta han ut, for det var ikke noe stas å ikke kunne hilse på han når jeg møtte han i byen osv. Hemmelighetskremmeriet var ikke kjekt. Hadde uansett ikke kunne vært i et lengre forhold med han, han startet jo med meg med å være utro... Ikke noe å samle på.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Greit nok, single har ikke noe ansvar og kan gjøre som de vil, sånn sett... Men moralsk sett så er jo ikke det der noe bra. Jeg er hvertfall ganske dømmende ovenfor folk som bevisst går inn for å kapre menn (eller damer) som er opptatt.. Mulig at mannen likevel ville vært utro med noen andre om en singel person satt ned foten, men når de bevisst går inn for å få det til så blir det jo en fristelse for enkelte som kanskje kunne vært unngått også, om dere skjønner hva jeg mener De mangler uansett empati og medfølelse for den andre parten hvertfall!
litekreativtbrukernavn Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Litt både og... Selv mener jeg at hovedansvaret ligger hos parten som er i et forhold. Har f.eks aldri forstått meg på de som blir forbannet på og skal ta hevn på elkerinnen/elskeren...Det er jo ektefellen/samboeren som har begått det største sviket?! At man har et moralsk ansvar som singel?! Jo, forsjovidt.... Men mener fortsatt at det ikke er 100%deres feil at den andre parten er så "svak" og umoralsk at man faller for en annen person på den måten.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Greit nok, single har ikke noe ansvar og kan gjøre som de vil, sånn sett... Men moralsk sett så er jo ikke det der noe bra. Jeg er hvertfall ganske dømmende ovenfor folk som bevisst går inn for å kapre menn (eller damer) som er opptatt.. Mulig at mannen likevel ville vært utro med noen andre om en singel person satt ned foten, men når de bevisst går inn for å få det til så blir det jo en fristelse for enkelte som kanskje kunne vært unngått også, om dere skjønner hva jeg mener De mangler uansett empati og medfølelse for den andre parten hvertfall! Det er heller ikke sikkert at den opptatte personen hadde vært utro med en annen. Det finnes situasjoner i livet (som jeg ikke på noen måte forsvarer, men forstår) der man er på nippet til utroskap på grunn av store problemer hjemme, sitter full på en bar med giftering på osv. Hvis da den single personen ikke involverer seg, blir det ikke noe utroskap, da kan den opptatte personen legge seg langflat og få en "vekker" på en måte. Kronglete forklart, men dere skjønner hva jeg mener. Ikke alle som ikke får "respons" fra en singel person ift utroskap, går rett til noen andre for det samme. Veldig ofte blir noen i forhold betatt av en kollega, en treningskamerat, en som jobber på butikken osv, når man har down-periode hjemme. Hvis denne betatt-tilstanden ikke får næring og man blir avvist, så blir det jo ikke noe utroskap da... Man går over den dårlige perioden og glemmer den man har vært betatt av. Og det å bli betatt av andre, skjer veldig mange i løpet av helt liv. Selvfølgelig ligger hovedansvaret hos den som er opptatt, det er helt klart. Men jeg ser ned på home-wreckers som ikke vil involvere seg med single siden da det er risiko for at den andre etterhvert ønsker seriøst forhold. Når man går med en som er opptatt, vet man jo at det er bare sex og moro.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Det var noe sånt jeg mente med innlegg 5.. at utroskap KUNNE vært unngått om ikke noen single gikk bevisst inn for å kapre en opptatt mann.. Alle kan bli fristet (selv om det ikke kan unnskyldes) og plutselig går man i fella.. er ikke alltid mannfolka bevisst går inn for å være utro, men greier ikke si nei om de først får muligheten. Selv om det også til syvende og sist er mannfolket sin skyld som gir etter.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Det verste jeg vet er disse "venninnene" som mener at de har sex med en opptatt kompis for å trøste ham siden kjerringa hans er sånn bitch. Så de påtar seg helgenrollen de, og skryter av det (har møtt på noen sånne i løpet av livet). De lytter, flørter og til slutt har sex med dem for å "få dem til å føle seg verdsatt, stakkars de får sikkert ikke sex hjemme av den kjipe dama si". Fysj.
Musemorbr / Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 I utgangspunktet tenker jeg som hi, men om man treffer den rette og faller totalt er det kanskje ikke så lett å holde seg unna. Jeg tror jeg mener at om personen har familie er det helt uaktuelt. Om samboer uaktuelt med mindre samboer forlates før man faktisk innleder forhold. Om den man faller for dater noen er det fritt frem, egentlig. Så fremst den andre ikke er en venn, for da er det igjen uaktuelt. Men igjen, det er langt mellom teori og praksis, og så var det jo det der med krig og kjærlighet. Ingen vet sikkert før de har opplevd det,og det har jo ikke jeg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Jeg er av den oppfatning at alle voksne mennesker er ansvarlig for sine handlinger. Singel eller opptatt.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Jeg mener at alle har et ansvar for å unngå å forvolde andre smerte. Det direkte ansvaret ligger hos personen som er i et forhold, og har spilleregler å forholde seg til. Men man bidrar jo like fullt til elendigheten når man velger å involvere seg med noen som er i et forhold. Rart at de fleste mener at de som medvirker eller oppfordrer noen til å mobbe andre, selv om de ikke mobber selv, har skyld. De som oppfordrer andre til å skulke, jukse osv har skyld. Men når det gjelder sex, da er det slik at single må få lov å pule på akkurat dem de vil, uten å ta hensyn til at andre kan bli skadelidende. neida, for sex med akkurat den man har lyst på, er en menneskerett?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 Enig med Lilleva. Å bevisst gÅ etter menn eller kvinner som er gifte, er dÅrlig. Har inntrykk av at det trigger mange, at det er en ring pÅ fingeren. Akkurat som om "erobringen" er større da...? DÅrlig Åkke som!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 Enig med deg. Hva slag venner har du?? Og av en eller annen grunn blir jeg mer sint på damer som gjør det enn menn. Kanskje fordi man hadde forventet mer. En mann som gjør det er en kåt idiot. Ei dame derimot blir mer ei ondskapsfull hurpe uten skrupler.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. mars 2012 #15 Skrevet 8. mars 2012 Jeg synes kvinner kan bli mye flinkere til å vise solidaritet med andre kvinner. Hvorfor mener man det er greit å potensielt ødelegge livet til en medsøster bare for å føle seg bra selv? Ja, mannen har mye ansvar, men det har jaggu meg den single kvinnen også. Hvis man synes det er greit å ta fra barn pappaen sin og en annen kvinne mannen sin, bare fordi man selv er singel og uten forpliktelser, så bør man gå i seg selv. Kanskje hadde venninnene dine ikke syntes det var så greit om noen gjorde dette mot dem?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #16 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har et forhold til en gift mann. Vi har til og med barn sammen. Jeg føle ingen skyld eller noe som helst ansvar overfor hans kone og barn. Det ansvaret får han ta selv.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. mars 2012 #17 Skrevet 8. mars 2012 Hva slags folk er det som bevisst går inn for å være "den andre kvinnen" eller for å si det på en annen måte, går bevisst inn for å ødelegge et forhold eller en familie? Hvis man møter en mann som etterhvert viser seg å være i et forhold, så bør man ha stolthet og respekt nok til å be han ta et valg - deg eller henne - og har han familie så bør man bare dra seg raskt unna. Fatter ikke de som har samvittighet til å holde på sånn, jeg hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg visste at jeg var med på å gi kjæresten/samboeren/kona til en mann angst og berettiget sjalusi hver gang mannen gikk ut av døra. Nei vet du, sånne damer (og menn) har jeg null respekt for. å si at skylden ligger hos den som er i et forhold fra før er bare tull, man har like stort ansvar når det kommer til bevisst utroskap. It takes two to tango, og det er vanskelig for en mann å være utro alene, med mindre dama nekter han å ronke...
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. mars 2012 #18 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har et forhold til en gift mann. Vi har til og med barn sammen. Jeg føle ingen skyld eller noe som helst ansvar overfor hans kone og barn. Det ansvaret får han ta selv. Virkelig..? Så han bare ramlet oppå deg og laget barn helt mot din vilje? Du var overhodet ikke med på leken...? For det er vel det eneste som kunne ha fritatt deg for skyld i denne sammenheng. Og stakkars barnet ditt som har så ubetenksomme foreldre.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #19 Skrevet 8. mars 2012 10.37 igjen. Jeg kan videre fortelle at det at han var gift, gjorde vårt forhold mye mer spennende og intenst. Jeg hadde muligens ikke gått inn i et forhold med ham, hadde han vært singel.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #20 Skrevet 8. mars 2012 #17 Må le litt av sånne som deg. Snakke om å leve av smulene som faller ned fra bordet.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #21 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har et forhold til en gift mann. Vi har til og med barn sammen. Jeg føle ingen skyld eller noe som helst ansvar overfor hans kone og barn. Det ansvaret får han ta selv. Virkelig..? Så han bare ramlet oppå deg og laget barn helt mot din vilje? Du var overhodet ikke med på leken...? For det er vel det eneste som kunne ha fritatt deg for skyld i denne sammenheng. Og stakkars barnet ditt som har så ubetenksomme foreldre. Joda, jeg har vært med på leken hele tiden. Over flere år. Men jeg føler ingen skyld. Han er min også.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #22 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har et forhold til en gift mann. Vi har til og med barn sammen. Jeg føle ingen skyld eller noe som helst ansvar overfor hans kone og barn. Men han har ingen planer om å forlate kona til fordel for deg? Det ansvaret får han ta selv. Virkelig..? Så han bare ramlet oppå deg og laget barn helt mot din vilje? Du var overhodet ikke med på leken...? For det er vel det eneste som kunne ha fritatt deg for skyld i denne sammenheng. Og stakkars barnet ditt som har så ubetenksomme foreldre. Joda, jeg har vært med på leken hele tiden. Over flere år. Men jeg føler ingen skyld. Han er min også.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. mars 2012 #23 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har et forhold til en gift mann. Vi har til og med barn sammen. Jeg føle ingen skyld eller noe som helst ansvar overfor hans kone og barn. Det ansvaret får han ta selv. Virkelig..? Så han bare ramlet oppå deg og laget barn helt mot din vilje? Du var overhodet ikke med på leken...? For det er vel det eneste som kunne ha fritatt deg for skyld i denne sammenheng. Og stakkars barnet ditt som har så ubetenksomme foreldre. Joda, jeg har vært med på leken hele tiden. Over flere år. Men jeg føler ingen skyld. Han er min også. Om du ikke har skamvett nok til å føle skyld overfor hans kone, så burde du i alle fall kunne skrape sammen litt skyldfølelse til hans barn fra tidligere og deres felles. At du tydeligvis ikke har noen respekt for deg selv får du vel bare leve med.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. mars 2012 #24 Skrevet 8. mars 2012 10.37 igjen. Jeg kan videre fortelle at det at han var gift, gjorde vårt forhold mye mer spennende og intenst. Jeg hadde muligens ikke gått inn i et forhold med ham, hadde han vært singel. Er det spennende å være den han ikke vil bli sett offentlig med? Den han gjemmer unna som en råtten hemmelighet? Tenk på hans stakkars kone og ikke minst barna til dere begge, hvor vondt du gjør de alle sammen! Hva sier du når hn spør hvor pappa er? "Nei lille venn, han er hjemme hos sin ekte familie".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå