Gå til innhold

KONY 2012 - Se de usynlige barna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at kanskje du skulle lest litt om det før du tar deg retten til å snakke så nedlatende.

Uansett, det er din sak om du lar være å bry deg, lar være å bli berørt av det. Bare ikke snakk ned om folk som gjør det.

eh hvem har sagt at jeg ikke har satt meg inn i det? kanskje du ikke skulle være så nedlatende? jeg forbeholder meg allikevel retten til å tro at dette brennende engasjementet ikke stikker dypere enn at unge mødre i reprise brått ble viktigere.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist at du har den negative holdningen #26

Jeg håper og tror at flere vil bli mer oppmerksomme på problemet uavhengig av pengedonasjon!

Viktig at vi værtfall ser og reflekterer rundt det.

Skrevet

Jeg anbefaler å se den filmen. Det er ikke en stygg film, men en veldig engasjerende film. Det handler jo faktisk om at man skal dele den på facebook, slik at verden får øynene opp for Kony. Facebook er jo ikke en dårlig ting, når det kommer til nyheter. Synes du negative anonyme her oppe, burde se bort, i stedet for å virke apatisk.

Skrevet

Jeg anbefaler å se den filmen. Det er ikke en stygg film, men en veldig engasjerende film. Det handler jo faktisk om at man skal dele den på facebook, slik at verden får øynene opp for Kony. Facebook er jo ikke en dårlig ting, når det kommer til nyheter. Synes du negative anonyme her oppe, burde se bort, i stedet for å virke apatisk.

"burde se bort, istedet for å virke apatisk"...hmmm say what?!!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Så teit at jeg ikke så denne før jeg laget en ny tråd om akkurat det samme. Sorry!

Den som maser om "tomme høns som har snappet opp videoen på facebook". Joda, de fleste har vel sett den på facebook, men det kan jo også tenkes at flere her inne har hørt om, eller til og med er medlemmer av invisible children fra før!?

Noe engasjement er bedre enn total negativitet i alle fall. Hvor man har snappet det opp er vel ikke det viktigste, det å bry seg er derimot viktig.

Om du så visste om dette for 6 år siden, eller hørte om det i dag. Ta del i det, få det frem, vær med å stopp en krig uten mening.

Skrevet

Mente at du burde se bort fra tråden. Ikke svare på den:-p Sånn er det når man har litt for mye tanker i hodet:-p

Skrevet

er jo helt patetisk hvordan dere reagerer på dette her.. beskytte seg selv... haha jeg må le!

Vi har oversett barnesoldater alt for lenge, vi fortsetter vel med den innstillingen som blir presentert her.

Fy søren hvor nedlatende du er :(. Man kan da vel engasjere seg i ting uten å måtte utsette seg for bilder man ikke ønsker å utsette seg for. Men treger slettes ikke blunde for det helvete barnesoldater utsettes for eller neglisjere det faktum at de trenger hjelp og gi bidrag uten at man måtte fore seg selv med deres helvete. Det går fint an å tenke seg til hvordan dem måtte ha det uten å spise elendigheten med hull og hår. Og jeg ler ikke i hele tatt, synes det er tragisk.:(

Skrevet

Jeg så filmen i går og kan fortelle at den inneholder mer informasjon og intervjuer enn forskrekkelige bilder av hva som skjer i Uganda. Den er rørende og verdt å se, ikke "skummel" og in your face med masse syke bilder/videoer :-)

Mulig enkelte mener dette bare er "overengasjement" fra mennesker som ikke bryr seg med å lese annet enn det som står på facebook, men se ting i et litt større perspektiv. Det er fantastisk flott at folk blir engasjert i det store og hele. Handlingene som skjer mot menneskene som lever i Uganda er forferdelige, og de som blir utsatt for slike gjerninger trenger å bli sett og hørt (uansett om det er i The New York Times, på facebook eller i ei bygdeavis).

Hvis man er skeptiske til å donere penger kan man i hvertfall spre budskapet videre og gjøre Kony kjent. Enkelt og greit :-)

Skrevet (endret)

Jeg synes det er flott med engasjement, og vi har da alle våre hjertesaker.Det er viktig å engasjere seg i ting og akkurat det synes jeg er flott å se her.

jeg har en stefar som har arbeidet med menneskerettigheter i en årrekke og jeg er selv engasjert i mange sakeri.Har foreks gjennom mine foreldre treffet ei fattig indianer dame fra Chile, hvor også konfliktnivået er høyt og komplisert mellom regimet og fattige indianere, og hun kom hit gjennom utveksling og humanitært arbeide for å få kunnskap om egen skjebne. Altså her ga man hjelp for at de skal kunna hjelpe seg selve i et digert prosjekt.

Jeg var i min tid veldig engasjert i Nestles sine overgrep mot ammende kvinner i U- lenderne, og registrerer med trist hjerte at noe av den dritten tydligvis foregår den dag i dag.

Jeg har/ er vært involvert i forskjellig og det føles bra for meg. PåTVUNGET engasjement funker forøvrig ofte dårlig, og når de som engasjerer seg i dette nærmest blir sint når man stiller spørsmål, eller ikke ønsker å engasjere seg like dypt som dem selve, da blir det flaut, platt og uintressant for min del. Slikt virker faktisk kunnskapsløst og umotiverende for min del.

Jeg har min egen kunnskap om barnesoldater i Afrika, og konfliktnivået der. Jeg Trenger ikke noen film sånn egentlig for å vite hva det dreier seg om. men jeg skal innrømme at jeg blir en smule sær når man nærmest må mase seg til å få vite hva den linken egentlig inneholdt og når noen først gidder å fortelle kommer det med en masse møkk i tilegg.

Tenk litt over hvordan dere vil spre deres hjertesaker for å samle folk, isteden for å virke nedlatende mot dem som vil vite mere, eller som faktisk ikke ønsker å vite noe som helst. Kan jo være dem har nok hjertesaker å kjempe for.

Endret av Cat.68
Skrevet

Dette er et MEGET shady prosjekt, og organisasjonen med. Det finnes så mange andre organisasjoner som ikke glorifiserer krig og "den hvite mann som skal redde Afrika ". Hvis dere ønsker å lære mer om hvorfor det er verdt å undersøke før en faller pladask for propaganda, søk på kony 2012 kritikk. Misforstå meg rett: kony er en grusom mann og må stoppes. Men det er så mange bedre måter å gjøre det på. Minimum av pengene dere donere når de faktiske ofrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...