Gå til innhold

Legger dere ut bilder av barna deres på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig på hva som er vanlig... Selv gjør jeg ikke det, men jeg er kanskje bare overbeskyttende :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, på facebook. Men jeg ordner det sånn at kun de jeg velger får se det ;)

Skrevet

Legger ut bilder på facebook i ny og ne ja.

Og i bursdagsannonser/fødselsannonser i nettutgaven(og papirutgaven) til lokalvisa

Gjest Tullmusa83
Skrevet

La ut velkommen til verden annonse. I tilleg la min far ut to bilder, men fikk han til å fjerne navn. Da jeg helst ikke vil ha bilder av gutten min tilgjenngelig for folk. De kan han besørge selv hvis han syns det er kult om 15 år.

Skrevet

vi legger ikke ut bilder på nette av barna. det fordi vi ikke ønsker og oppleve bilder missbrukt.

ingen rundt oss får lov og legge ut bilder av barna eller oss.

Skrevet

Jeg legger ut bilder på facebook. Helt enkle vanlige bilder. Ikke nakenbilder, eller bilder som kan være til sjenanse senere. Er heller ikke alle og enhver som får se de bildene. Sletter alltid etterhvert.

Skrevet

Det hender vi legger ut bilder eller at ungene figurerer på hjemmesiden til for eksempel barnehagen eller idretsforeningen. Er ikke bekymret for misbruk.

Skrevet

Sladder ekte bilder, men føler det er trygt å legge ut tegnet bilde.

Greit å være føre var, for ingen vet hva som skjer i den digitale verden i tiårene framover.

Skrevet

Jeg legger ut på facebooksiden min, men har lukket profil så det er ikke tilgjengelig for hvem som helst. Bare de vennene jeg har der :)

Skrevet

Nei, jeg legger ikke ut bilder av barna på nettet.

Men sender en mail med bilder til familie som bort langt vekke i ny og ne :)

Skrevet (endret)

Ja det kan jeg finne på å gjøre. På facebook er det greit fordi der er det bare familje og venner som kan se dem, men har jo også hatt en hjemmeside, og der ligger det noen bilder, og har sent inn bilder i div konkurranser. Er ikke spesielt redd for misbruk.

Endret av Cat.68
Skrevet

Legger ut noen bilder på facebook slik at utvalgte venner og familie får sett.

Det hender også at barnehagen legger ut bilder på nettsiden sin, men de aller fleste bildene her er lukket slik at det kun er foreldrene som får sett.

Er ikke spesielt redd for misbruk av bildene.

Skrevet

Nei, aldri.

Mannen min har lagt ut et par stykker på facebook, typisk noen år gamle for kun de vi kjenner.

Skrevet

vi kommer til å legge ut ett nyfødtbilde av jenta vår når hun kommer, men det er alt. Greit at det blir lagt ut bilder på facebook og at bare de dere velger får se det, men det er slik at bilder på facebook "eier" facebook og kan i prinsippet gjøre hva de vil med det. Det er heller INGEN sak å komme inn på lukkede profiler på facebook å ta bildene...Du må vite litt om data og programvare, men det er visst ikke noe problem.

Skrevet

Har noen på facebook, men der har jeg lukket profil og bare litt over 30 venner så ser ingen stor fare ved det.

Har også deltatt i noen fotokonkurranser oppgjennom.

Men hverken blogger eller har nettside, de bildene som kommer på "åpnet nett" av ungene må de selv ha valgt å legge ut, så det blir en problemstilling vi må ta i den alvorlige nettvett-samtalen vi må ha med dem om noen år.

Skrevet

legger ut bilder av barna mine på facebook -men, passer alltid veldig på at de ikke er bilder med så mye som et hint av nakenhet.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Har heller ikke lagt ut noen bilder av guttungen, og alle som tar bilder av han får beskjed om at det ikke er lov å legge de ut noe sted. Liker heller å være føre var, og så kan poden få legge ut bilder når han blir eldre og kan velge det selv :)

Skrevet

Legger ikke ut bilder av lillemor på nettet nei, og ingen andre får lov å gjøre det heller. Ikke fordi jeg tror de vil komme til å bli misbrukt eller noe, men fordi jeg rett og slett mener at jeg ikke har rett til å velge et potensiellt evig liv på nettet for henne. Man vet aldri, selv om sannsynligheten for at noen skal kopiere og spre videre fra facebook eller andre sider er ganske liten. Internettlivet sitt skal hun få styre selv, når hun blir gammel nok. Og hvor gammelt det er har jeg ikke tatt stilling til ennå ;)

Skrevet

Nei. Barn kan ikke ta avgjørelser, og bør derfor beskyttes lengst mulig, mener jeg.

Skrevet

Ja, jeg legger ut skrytebilder av barna mine på fb. Kun fine bilder, ikke noe bli flau over når man blir 13 år. Har lukket profil. Ser ingen problemer med det i det heletatt.

Skrevet

Jeg så ei som la ut bæsjebleie bilde en gang, et ganske ulekkert ett med blaut bæsj, sånn for å vise hvordan det går når babyen ikke har bæsjet på et par dager. Det var ikke noe å legge ut mener jeg og jeg ble litt kvalm at det bildet. Håper hun ikke finner tilbake til det bilde når hun blir litt eldre:)

Skrevet

Har noen få, men er veldig bevist på hva jeg legger ut. Bildene jeg legger ut er mest for at familie som ikke bor så nerme skal se og det er som oftes ungene som sier jeg må legge ut slik at onkel kan se.

Skrevet

For meg blir det litt rart når man sier at man legger ut så bare noen få kan se, men likevel passer på at det er ikke nakenbilder el i tilfelle misbruk? Hvis man viser bilder til personer man ikke stoler på, hva sier det om deg? Og fryktelig naivt å tro at de er beskyttet på FB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...