Musemorbr / Skrevet 5. mars 2012 #26 Skrevet 5. mars 2012 For meg var den redninga da epiduralen ikke virka. Og jeg vet ikke om jeg hadde overlevd uten.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #27 Skrevet 5. mars 2012 Det hjalp ikke en dritt. Noe som ble bevist, da jordmor uten å si fra til meg slo av lystgassen og satte på oksygen i stedet, uten at jeg merket noe eller protesterte. Pusta i maska som en gærning fordet, tror det var noe med å ha noe å konsentrere meg om som hjalp litt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #28 Skrevet 5. mars 2012 sjekk med ditt lokale sykehus, der du har tenkt å føde, om de har lystgass.. ikke alle slutter med det.... jeg prøvde ikke med min første, og har heller ikke tenkt å prøve med nr to i april.... du får bestemme deg den dagen du er der med rier stole på jordmor
Gjøkeredet③ Skrevet 5. mars 2012 #29 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har brukt gassen begge gangene og spydd begge gangene. Vet ikke om spyinga er pga gassen eller fødselen generelt sett. For meg hjelper det helst ved at jeg klarer å fokusere på noe under riene. På med maska og telle til ti.. Hehe!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #30 Skrevet 5. mars 2012 Brukte lystgass under første gødsel, men ble kvalm så de satte ned styrken på den. Om den hjalp meg så mye vet jeg ikke, men jeg syns det var godt å puste inn i maska, få tanke litt bort. Selv med en hard fødsel, etter hva jordmor og lege sa så trengte jeg ikke annen smertelindring. Jeg savnet lystgassen, eller maska når jeg fødte andre gang. Da hadde sykehuset sluttet med dette siden de ikke hadde god nok ventilasjon. Men valgte petidin eller hva det heter, og da angret jeg på at jeg ikke gjorde dette under første fødsel.
marsve Skrevet 5. mars 2012 #31 Skrevet 5. mars 2012 Eneste den funka for var å puste.. jeg slet så latterlig med å puste at det var grusomt. Var sikker på jeg kom til å hyperventilere og dø hvis ikke jeg konsentrerte meg 100% om å puste og sånn sett var den jo god å ha. Men ble jo ikke noe mindre smerter av den, og ble kvalm etter kun kort tid.
Junifrue Skrevet 6. mars 2012 #32 Skrevet 6. mars 2012 Var ikke mange supene jeg rakk, men de få jeg hadde syns jeg funket godt. Var ikke direkte smertelindrende, men gjorde at jeg taklet smertene bedre syns jeg. Ble litt sånn deilig småfull av den også Var litt fornærmet da jeg måtte legge bort maska for å presse, ville ha den jo;)
Svins&Småsvansene Skrevet 6. mars 2012 #33 Skrevet 6. mars 2012 Brukte den til å hyle i, hjalp veldig:D Haha, samme her! husker jeg var ganske skuffa til å begynne med, for smertene var jo like sterke, men gassen hjelper en til å slappe veldig mye bedre av mellom riene, og dermed få henta seg inn. Også som andre har sagt, å fokusere på pust. Samt et redskap å klore seg fast i(husker jeg fleipa med at jeg ville ta med meg maska hjem, etter fødselen ville jeg ikke se den engang haha:) og noe å dempe hyla med!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 6. mars 2012 #34 Skrevet 6. mars 2012 Virket bare kvalmene på meg første gang, men så var det en helt annen setting enn "normal fødsel".. Fødsel i uke 21. Prøvde det igjen når jeg fødte i fjord, og gikk som en drøm, pustet dypt inn når rien startet, og da slapp jeg toppen av rien Når selve pressriene slo inn gikk jeg over til vanlig oksygen bare, kunne velge selv, men pustet for mye i masken når det var lystgass, så jeg følte meg noe dritings, ble lettere når det bare var oksygen i masken, for da fokuserte jeg på pustingen Nå er det snart fødsel igjen, og denne gangen skal det bli godt når vi kommer til det pungtet at jeg får den maska i hendene
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 6. mars 2012 #35 Skrevet 6. mars 2012 Ble bare irritert på den og kasta den fra meg Hele rommet gikk rundt og jeg kasta opp masse så da kjente jeg heller riene frem til jeg fikk epidural
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #36 Skrevet 6. mars 2012 syns dere det funket? var det smertelindrene? eller ble det brukt bare for å flytte fokuse over på annet enn smertene? ble du dårlig av det? takk for alle som gidder å svare.. For meg var det redningen. Det tok det verste av smertene (det var likevel sinnsykt vondt, men tålelig), og jeg fikk skiftet fokus. Måtte konsentrere meg om pusten. Uansett hva som gjorde det så hjalp det noe enormt. Jeg ble ikke dårlig av gassen. Spydde som en gris før jeg kom så langt, men det gjorde jeg alle 9 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå