Gjest Ziva Skrevet 6. mars 2012 #26 Skrevet 6. mars 2012 Jeg hadde hastesnitt, var temlig nær å miste søta. Men jeg har ingen ting å utsette på noe bortsett fra barnepleieren fra helvete på barselavd. Ingen luftsmerter, oppe kl 8 dagen etter snittet, generelt i fin form, ingen plager. Ingen ks er like og folk oppfatter de ulikt. Skulle jeg absolutt ha fått flere barn så blir det ks pga at min kropp ikke fremkaller rier. Men toget med å få flere barn har forlatt perrongen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #27 Skrevet 6. mars 2012 At de glemte å gi meg bedøvelse, auuuuuu!! Heldigvis ble jeg lagt raskt i narkose. Ellers var jeg i kjempefin form etter keisersnittet. Var oppe og gikk samme dag, trengte ikke smertestillende etterpå heller.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 6. mars 2012 #28 Skrevet 6. mars 2012 Takk for mange svar. Det er noe jeg tenker på daglig. Jeg syns Ks virker veldig skummelt, og gruer meg til tiden etterpå, da jeg ikke kan bære og styre med tanke på arret. Barna mine blir 5 og 6 til baby kommer. så de er jo sopass store at de klarer de meste selv. Skjere brødmat skal jeg klare Flaksen er jo også at mannen min blir hjemme dei 5 - 6 første ukene, (ca fordi det passer sammen med ferien han skal ha) ) HI Kjempe bra at han skal være hjemme Jeg var så heldig at jeg hadde mannen min hjemme i litt over uker jeg og.. vet ikke hvordan jeg hadde klart meg uten han altså. Skjønner at du gruer deg, men de er så flinke og det er som med en fødsel, ingen er like. Og vi har jo forskjellig smerteterskel og, samt at du skal ha et planlagt ks.noe som er forskjellig fra et haste eller katastrofe ks hvor de omtrent river op magen på deg for å få ungen ut. Det er jo en operasjon i tillegg til en fødsel om du skjønner) så selvsagt er det hardt, men smertene går fort over skal jeg love deg, og du blir bedre for hver dag Lykke til, dette kommer nok til å gå så bra skal du se
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 6. mars 2012 #29 Skrevet 6. mars 2012 Takk for mange svar. Det er noe jeg tenker på daglig. Jeg syns Ks virker veldig skummelt, og gruer meg til tiden etterpå, da jeg ikke kan bære og styre med tanke på arret. Barna mine blir 5 og 6 til baby kommer. så de er jo sopass store at de klarer de meste selv. Skjere brødmat skal jeg klare Flaksen er jo også at mannen min blir hjemme dei 5 - 6 første ukene, (ca fordi det passer sammen med ferien han skal ha) ) HI Kjempe bra at han skal være hjemme Jeg var så heldig at jeg hadde mannen min hjemme i litt over uker jeg og.. vet ikke hvordan jeg hadde klart meg uten han altså. Skjønner at du gruer deg, men de er så flinke og det er som med en fødsel, ingen er like. Og vi har jo forskjellig smerteterskel og, samt at du skal ha et planlagt ks.noe som er forskjellig fra et haste eller katastrofe ks hvor de omtrent river op magen på deg for å få ungen ut. Det er jo en operasjon i tillegg til en fødsel om du skjønner) så selvsagt er det hardt, men smertene går fort over skal jeg love deg, og du blir bedre for hver dag Lykke til, dette kommer nok til å gå så bra skal du se litt over 5 uker skulle det stå hehe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #30 Skrevet 6. mars 2012 Takk Skal vel overleve et planlagt ks. Fikk lyst til det nå. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #31 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har kommet meg greit gjennom både ks og vanlig fødsel. Ks var jævlig fordi jeg var syk i tillegg. HELLP. Etter snittet følte jeg at jeg gikk glipp av så mye med guttungen. Vet at dette ikke er normal praksis ved et planlagt snitt. Dessuten fikk jeg noe så uglamorøst som forstoppelse etter ks. å komme seg skikkelig på do i etterkant var rene fødselen :-P Takk og lov at jeg hadde enerom akkurat da. Naturlig fødsel var det beste for meg, hadde det med andre barnet. Fødslen var ukomplisert og rask, vondt siden det gikk så fort, og måtte sy mye etterpå. Allikevel langt bedre enn ks. I ditt tilfelle, med to tøffe fødsler bak deg, så vet jeg at andre som har hatt det samme, har også hatt en mye bedre opplevelse av et planlagt ks. Siden jeg selv har vært gjennom begge deler, har jeg også snakket med en del om dette i etterkant. Og for de som har tøffe fødsler, er planlagt snitt en bedre opplevelse. Det er stor forskjell mellom et katastrofesnitt/akutt snitt og et planlagt.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #32 Skrevet 6. mars 2012 Etter mitt siste fødsel har jeg hatt masse plager med forstoppelse og hemroider. Noe som gjør at jeg har helt avsmak for det meste med underliv og plager. Men hvordan er det å gå på do etter et Ks. Er det ikke vond å trykke noe ut med magen el? Hi
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #33 Skrevet 6. mars 2012 Etter mitt siste fødsel har jeg hatt masse plager med forstoppelse og hemroider. Noe som gjør at jeg har helt avsmak for det meste med underliv og plager. Men hvordan er det å gå på do etter et Ks. Er det ikke vond å trykke noe ut med magen el? Hi Har du gått til noe terapi etter fødslene? Visst ikke kan det kanskje være smart at du bestiller en time til legen å ber om det? Det kan ikke være godt å ha ett slikt forhold til underlivet sitt som du skriver om i ett tidligere innlegg.
2SmåTroll Skrevet 6. mars 2012 #34 Skrevet 6. mars 2012 At spinalbedøvelsen ikke satt som den skulle. Smerter fra helvete.......!
zombie2be Skrevet 6. mars 2012 #35 Skrevet 6. mars 2012 Tross en dårlig spinalbedøvelse i et akutt ks, så har jeg ikke latt meg skremme om d skulle vært et planlagt snitt altså. Stort sett så går ks på skinner.ogmeddine dårligeerfaringer så skjønner jeg om du velger ks. sørg for å holde magen iorden før operasjonen da,spis fiber,drikk mye og hiv innpå duphalac så slipper du hvertfall å bli forstoppa..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #36 Skrevet 6. mars 2012 Takk for gode råd Snakket med en gynekolog for litt over ett år siden. Lurte på om jeg var normal, og risisko for evt ny fødsel. For har jo veldig lyst på ett barn til. Jeg var normal, og ingenting som tyda på noe galt. Bortsett fra et inngrodd sting som ligger helt tett til "inngangen". Noe som de ikke vil fikse da det kan bli verre. (det kan stikke selv etter 5 år) Har gått til samtale med to ulike jordmødre og en overlege. Nå er det overlegen (hun som har siste ord på fødeavdelingen) som har hovedansvaret for meg frem til fødsel. Hun skal hjelpe meg med å finne ut hva som vil bli det beste for meg. Ellers liker jeg å snakke med dere på Dib. Hi
Isola&Lille+julegave Skrevet 6. mars 2012 #37 Skrevet 6. mars 2012 Luftsmertene var megavondt!! De kunne heller skjært meg opp 4 steder til!! Men bortsett fra det, var det en veldig fin opplevelse! Var ikke redd, alt gikk som det skulle. Følte det veldig trygt med ks, da viste jeg at alt kom til å gå bra med lillegull. Hadde ikke vondt i såret. Mer plager med bekkenløsning, faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå