Gå til innhold

Faen i **** Jeg tror jeg er gravid igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tre dager over tiden nå, noe jeg aldri er. Ingen tegn til mensen, men har vært svimmel, kvalm, trøtt, SUR og ekstremt følsom for lukt lenge nå. (Jeg har merket det veldig tidlig alle de andre gangene jeg har vært gravid også..)

Mannen min vil ikke ha flere barn (vi har tre), og jeg VIL ha flere barn, men har "slått meg til ro" med at vi ikke skal ha flere.

Men å ta abort, å fjerne et barn jeg i utgangspunktet vil ha, blir jo noe helt annet!!!

FAEN!

Må vel teste over helga, men ber til høyere makter om at jeg skal slippe å ta et vanskelig valg...

Noen andre her som har blitt gravide når mannen ikke ville ha flere barn? Hva endte dere opp med å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid med nr 3. Hadde belstemt oss for at 2 var nok. Da jeg fortalte nyheten til mannen min kom det: FAEN!!!! Men nå er vi lykkelige foreldre til 3;-). Selv om han i utgangspunktet ikke ønsker flere barn, kan det snu seg når han innser at du er gravid..

Skrevet

Her skulle mannen sterilisere seg etter unge nr tre, han var helt bestemt på at vi ikke skulle ha flere og jeg slo meg til ro med det.

Men før han kom seg til Dr. Snurp ble jeg gravid ved et uhell.

Jeg gråt da jeg fortalte det til han, men han reagerte helt annerledes enn jeg hadde forventet. Han sa: Faan, er du gravid? (og han banner virkelig aldri). Så lo han, tok rundt meg og sa at dette går helt fint, dette fikser vi helt greit!

Jeg vet at han aldri ville foreslått abort, det er like utelukket for oss alle, men at han skulle ta det med en smil det var jeg overhodet ikke forberedt på...

Så nå har vi fire barn, og steriliseringen er gjort ;)

Skrevet

All prevensjon kan svikte, så hvis mannen din har vært bestemt på at han ikke har ønsket seg flere barn burde han ha kutta strengen. Han kjenner godt historien om blomsten og bien så han trenger ikke å se ut som et spørsmålstegn eller komme med de dersom det viser seg at du er gravid. Lykke til :)

Skrevet

Hi her.

Jeg er bare så redd for at han skal bli sint!

At han skal tro at jeg har lurt ham, siden jeg har vært så klar på at jeg ønsker meg enda et barn, mens han har vært så klar på at han IKKE ønsker seg det.

Jeg har ikke brukt prevensjon, og det har han vært fullstendig klar over. Vi har derfor brukt kondomer, med mindre det er type "dagen etter mensen" eller lignende. (Jeg har jo hatt så regelmessige sykluser hele livet at jeg har ansett det som trygt.)

Men så ble vi litt revet med her for noen uker siden, og så klarte vi ikke å vente, så vi kosa litt uten kondom på før han trakk seg ut. Ikke mye, men tydeligvis nok... Uansvarlig? Ja, det var vel det...

Han har jo vært med på det, han har jo vært klar over hvordan ting har vært, men allikevel føler jeg på en måte at det er JEG som burde ha sørget for at vi ikke "slurvet". Siden det liksom er vi damene som vet mest om hvordan slikt fungerer.

Men jeg MENTE jo ikke å bli gravid!!!

Hærregud, som jeg gruer meg til å teste, og til å si noe til ham!

Tenk om han tror at jeg på et eller annet vis har planlagt dette, og at det ødelegger tilliten hans til meg?!?! For det kunne jeg ALDRI ha gjort!

Han kommer til å bli så utrolig sint/skuffa, og jeg er redd for at det kommer til å ødelegge forholdet vårt (som ellers er veldig godt) dersom jeg har blitt gravid, og velger å bære fram et barn :(

DRITT!

Skrevet

Herregud, det var AKKURAT sånn jeg ble gravid. Mannen var inne i meg ørlittegrann under forspillet (var ikke i nærheten av at det gikk for han), men en liten dyktig svømmer befant seg tydeligvis i smøringen fra penis under forspillet for gravid ble jeg...

Men mannen min tok det pent da, som han selv sa hadde VI slurvet (er jo to om slurvingen også da!), og det var jo ikke sånn at han i hjertet ikke ville ha flere barn, var heller fornuften som mente det var best å ikke få fler.

Når skjebnen (eller slurvingen med prevensjon ;)) likevel sørget for en graviditet med enn planlagt var det da både hjerterom og husrom hos oss.

Hilsen anonym nr #3

Skrevet

Gratulerer, du skal bli mamma igjen! Hurra!

Hva gjelder mannen din, så er han like skyldig som deg.. på tide å ta en tur til doktor Snurp da, eller hur?

Hvis han blir sur over dette, kan han egentlig mest være sur på seg selv.

Håper det går bra for deg og dere HI! Lykke til!

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Hi her.

At han skal tro at jeg har lurt ham, siden jeg har vært så klar på at jeg ønsker meg enda et barn, mens han har vært så klar på at han IKKE ønsker seg det.

Jeg har ikke brukt prevensjon, og det har han vært fullstendig klar over. Vi har derfor brukt kondomer, med mindre det er type "dagen etter mensen" eller lignende. (Jeg har jo hatt så regelmessige sykluser hele livet at jeg har ansett det som trygt.)

Men så ble vi litt revet med her for noen uker siden, og så klarte vi ikke å vente, så vi kosa litt uten kondom på før han trakk seg ut. Ikke mye, men tydeligvis nok... Uansvarlig? Ja, det var vel det...

Han har jo vært med på det, han har jo vært klar over hvordan ting har vært, men allikevel føler jeg på en måte at det er JEG som burde ha sørget for at vi ikke "slurvet". Siden det liksom er vi damene som vet mest om hvordan slikt fungerer.

Tenk om han tror at jeg på et eller annet vis har planlagt dette, og at det ødelegger tilliten hans til meg?!?! For det kunne jeg ALDRI ha gjort!

Han kommer til å bli så utrolig sint/skuffa, og jeg er redd for at det kommer til å ødelegge forholdet vårt (som ellers er veldig godt) dersom jeg har blitt gravid, og velger å bære fram et barn sad.png

DRITT!

Vet du, hvis han blir sint for det, så kan han bli sinna på seg selv! For kjære vene, it takes two to tango! Han er like klar over risikoen som det du er, og når dere har sex uten kondom (selv om det bare er en liten stund i starten) så er sjansen stor for at en krabat kommer seg ut og kan befrukte et egg.

Siden han vet at du ikke bruker noen prevensjon kan han ikke akkurat skylde på deg og si at du har lurt han?

Og selv om han skulle bli sinna når du forteller det, så skal du ikke se bort i fra at gleden kommer snikende når han får tid til å fordøye det. Hvis du vil gjøre det litt mykere for han kan du fortelle han nå - før du tester - at du har fått de samme symptomene som du hadde de forrige gangene du ble gravid, og at du vil kjøpe en test for å sjekke. Da er han innlemmet i hele prosessen og sjansen vil nok være mindre for at han føler seg lurt eller at han får det tredd nedover hodet.

Og hvis du ikke er gravid så var det hele bare en falsk alarm :)

Skrevet

Se på hva du skriver da: "Vi ble revet litt med...".

VI. Dere var to om det og han vet utmerket godt hva som kan skje i en slik stund. Kan hende han blir sint, men det er ingen grunn til å bli sint på deg. Selvsagt ble du ikke gravid med vilje!

Uansett hvordan han reagerer, så vil jeg tro at alt ordner seg til det beste, skal du se.

Skrevet

Hi her.

Han kommer til å bli så utrolig sint/skuffa, og jeg er redd for at det kommer til å ødelegge forholdet vårt (som ellers er veldig godt) dersom jeg har blitt gravid, og velger å bære fram et barn sad.png

DRITT!

Vet du, hvis han blir sint for det, så kan han bli sinna på seg selv! For kjære vene, it takes two to tango! Han er like klar over risikoen som det du er, og når dere har sex uten kondom (selv om det bare er en liten stund i starten) så er sjansen stor for at en krabat kommer seg ut og kan befrukte et egg.

Siden han vet at du ikke bruker noen prevensjon kan han ikke akkurat skylde på deg og si at du har lurt han?

Og selv om han skulle bli sinna når du forteller det, så skal du ikke se bort i fra at gleden kommer snikende når han får tid til å fordøye det. Hvis du vil gjøre det litt mykere for han kan du fortelle han nå - før du tester - at du har fått de samme symptomene som du hadde de forrige gangene du ble gravid, og at du vil kjøpe en test for å sjekke. Da er han innlemmet i hele prosessen og sjansen vil nok være mindre for at han føler seg lurt eller at han får det tredd nedover hodet.

Og hvis du ikke er gravid så var det hele bare en falsk alarm :)

og opplever dere en falsk alarm nå tar han ansvar om det er veldig viktig for han å ikke ha flere barn. Da er det sikrere prevensjon fra nå av...

Jeg synes også du skal fortelle om mistankene dine før du tester. Fortell nå i kveld, akkurat nå (og oppdater oss etterpå).

Lykke til!

Skrevet

Jeg må uansett få lagt de to største barna først, og så må jeg vente på at mannen skal komme hjem fra butikken.

Jeg får særiøst vondt i magen og blir kvalm bare ved tanken.

Og så VIL jeg jo egentlig ikke ha en unge til ENDA, uansett! Minstemann er bare 1 år!

Så bare tanken på et barn til er skremmende nok i seg selv, og ikke MINDRE skremmende av at mannen er så klar på at han IKKE vil!

Faen!

Her blir det å bestille legetime og ordne mer pålitelig prevensjon til uka dersom jeg mot all formodning ikke er gravid nå!

Jeg har foreslått at mannen skal sterilisere seg (men fryse ned noen doser dersom han en gang skulle ombestemme seg), men det vil han av en eller annen grunn ikke. Snakker om at det er dyrt, vondt og så noe om manndommen?

På det viset hadde vi sluppet overraskelser, om ikke annet...

Ambivalent? Thats me right now...

Skrevet

Hi her.

DRITT!

Jeg beklager at jeg sier dette, men mannen din er like mye skyld i dette(hvis det nå viser seg at du er gravid). Menn har noen ganger sædavgang før selve utløsningen/orgasmen kommer. Og da kan man faktisk bli gravid. Og om HAN som mann ikke tok ansvar for å passe på å ta på seg kondom så er HAN like mye skyld i at du nå kanskje er gravid.

Skrevet

Ja, da har mannen kommet hjem.

Han står på kjøkkenet og vasker opp (snille, flinke mannen min) mens jeg sitter her på stua med PCn.

Alle ungene sover, så "kysten er klar", men jeg får meg liksom ikke til å bryte stillheta og si noe.

Hva skal jeg si, liksom?

Hei, du forresten. Jeg tror jeg er gravid igjen?

Aaaaaargh! Jeg blir gal!

Skrevet

Kan du ikke vente til du har testet da? For å være helt sikker?

Skrevet

Jo, men jeg er litt enig med de damene her inne som skriver at sjansen nok er større for at han føler seg "tatt på senga" dersom jeg holder dette skjult for ham fram til jeg har testet.

(Blir jo ikke å teste før på tirsdags morgen uansett, siden jeg må vente til jeg er ferdig på jobb på mandag med å komme meg på apotektet, og så må vente til neste dag med å teste for å få morgenurin.)

Har uansett hintet litt til ham nå. (Pyse, jeg?)

Jeg tok en generell diskusjon om prevensjon, og at det ikke var særlig lurt av oss å holde på slik vi har gjort siden veslegutten kom til, og at han burde undersøke sterilasjon nærmere.

Det skulle han gjøre.

Jeg sa også at jeg flere ganger hadde vært redd for at jeg skulle være gravid (noe som stemmer, for jeg har blitt kjempebekymret hver gang vi har slurvet litt...) og at jeg NOK EN GANG var bekymret for at jeg hadde blitt gravid.

Jeg fortalte at jeg var noen dager for sein med mensen, og at det ikke trengte å bety at jeg var gravid, men at det uansett gjorde at jeg ikke hadde det noe godt.

Så da er han i det minste en smule forberedt...

Blir vel ikke noe sex på meg de neste dagene, for å si det sånn, for nå ble han vel så redd for at jeg skal være gravid at han ikke klarer å få den til å stå på flere uker ;)

Vel, vel. Han frika jo ikke ut, i det minste.

Sitter og ser TV nå, tilsynelatende uberørt.

Og det lover jo godt?

Skrevet

Faen heller!

Jeg ringer søstra mi som driver og prøver på barn nummer to, og hører om jeg kan få kjøpe av henne en test. Så får jeg testet meg i kveld eller i morgen tidlig.

Hadde egentlig ikke tenkt at noen skulle få vite det, men men...

Skrevet

Gikk jo bra dette da? Hadde det vært verdens undergang, så ville han vel sagt noe på det, en liten diskusjon eller noe? Siden du sa til han at du allerde lurte på om du kunne være gravid nå? Men hold oss oppdaterte da, om du er det eller ikke. Lykke til! :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet (endret)

Jeg tror dette går veldig bra jeg :) Hvis du er gravid så har du i det minste fått forberedt han litt nå. Du kan jo nevne i forbifarten at du skal kjøpe en test på mandag så du kan være sikker den ene eller andre veien, og så klapser du han på rompa og sier noe spøkefullt som "ja, og så kjøper jeg en haug med kondomer samtidig, så må vi bare huske å bruke de". Da letter du litt på stemninga (kanskje??) samtidig som du forbereder han på at det KAN være noe, men at du skal sjekke det ut. Veldig bra at du ahr luftet det litt nå, så får han ikke et slag i trynet på tirsdag hvis det skulle vise seg at du er gravid :)

Det er et godt tegn at han virker uberørt nå i alle fall :) Masse lykke til videre, uansett resultat på testen :)

Endret av Mentha & Junior
Skrevet

oi oi oi... Dette var spennende lesing! ;)

Og jeg lurer veldig på hvordan det går med HI?!??

Godt han tok det pent, for syns nå han gjorde det da han satt og så på tv helt avslappet. ;) Han fikk nok tid til å få det sunket inn litt og det evt sjokket om du er gravid vil nok bli dempet. ;)

Og kan jo til og med hende han blir litt skuffa om du ikke er gravid ;) Så blir det jo kanskje til at han også ønsker en liten en til etter hvert! :)

ønsker deg lykke til og håper du oppdaterer oss her inne!! :)

Skrevet

Oi, dette var jo skremmende mye likt til situasjonen vi havnet i.

Da jeg ble gravid med nr fire ved at han var inne i meg litt under forspillet var minstebarnet ganske nøyaktig 1 år. Det ble 21 mnd mellom de to yngste våre...

Hilsen anonym #3 igjen.

Håper det ordner seg for dere, fikk du tak i en test fra søsteren din? Kan jo være greit å ha henne som støtte gjennom dette uansett.

Skrevet

Jeg fikk låne en test. Klarte ikke vente til i morges, så testet i går kveld, og den var negativ.

Er både glad, forvirret og kanskje litt skuffa? Mange rare følelser, og vanskelig å vite hva som er hva, egentlig.

Må vel vente til i morgen, komme meg på apoteket og få kjøpt skikkelige tester (min søster hadde bare en sånn strimmelgreie). Så får jeg testet skikkelig på tirsdags morgen.

Det kan jo være at mensen er sein fordi jeg har stresset sånn med dette?

Har testet tidlig positivt med alle de andre barna, så rart om jeg plutselig skulle teste seint positivt denne gangen?

Men godt at mannen ikke frika helt ut.

Kanskje kan han komme på gli, slik at vi kan vurdere et barn til om et års tid eller noe? :)

HI

Skrevet

Får vi høre hva den neste testen sier på tirsdag da?! :)

Jeg er ikke så kjent med testene nå om dagen, så vil ikke si noe fra eller til rundt det. Men tror kanskje jeg ville testen igjen bare for å være sikker siden du ikke føler deg trygg på den type test som din søster hadde.

Men da mannen din ikke friket ut så kan det jo hende det går an å ta det opp med han igjen om en stund ja! Greit å ta det opp til vurdering i og med du ønsker et barn til! ;)

Kjenner til ønsket ditt... :) Så krysser fingrene for dere!

Skrevet

HI

Klart dere skal få vite!

Jeg stoler aldri på tester, jeg. Uansett hva resultatet er. Har sikkert testet 10 ganger positivt for hvert barn før jeg har trodd på det ;)

Uansett hva det ender opp med denne gangen, så virker det ikke som om mannen min er så fremmed for et barn til som jeg hadde trodd, så kanskje jeg får ta det opp med ham om noen mnd.

Men jeg forstår fortsatt ikke hva som feiler meg? Hvorfor er jeg så trøtt, svimmel, kvalm og hormonell, og hvorfor kommer ikke mensen?

Jeje... ;)

Skrevet

En kjenner jo kroppen best selv ;) Så kan være at det er noe på lur men ikke ville vise seg i dag..

Men vet en kan føle seg som gravid men ikke være det da en prøver.. men det blir en annen setting enn hos dere nå, så vil tro du får svaret innen en uke. Enten en positiv test, eller at mensen kommer! ;)

Men godt han ikke var så imot et barn til da! For kommer det ikke nå så kanskje en kan begynne prøving om noen måneder! ;)

Håper å være der selv innen noen måneder :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...