Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #26 Skrevet 3. mars 2012 Voldsomt hvor mye fokus det var på kjønn her da?! Mor eller far; uansett syns jeg meget synd i barnet.
Gjest Heartbroken Skrevet 3. mars 2012 #27 Skrevet 3. mars 2012 Her er det en mor som prioriterer på samme måte som mange i utallige tråder klager på at deres partner gjør, men så er det plutselig noen som syns det er ok fordi det er mor som er egoisten her? Den skjønte jeg ikke?
Kortslutning Skrevet 3. mars 2012 #28 Skrevet 3. mars 2012 Oii, tragisk! Rett og slett tragisk! Og jeg som har dårlig samvittighet for at jeg ser ungen min bare 4 timer om dagen!!
silje1989 Skrevet 3. mars 2012 #29 Skrevet 3. mars 2012 Jeg blir med inn til gutta med klut og såpe, jeg... i will!! fritt for å vaske dem
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. mars 2012 #30 Skrevet 3. mars 2012 Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan? Jeg siterer fra samme artikkel: "Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka. Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke." Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid. Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også??? Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme. Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg.... Problemet er vel at det finnes tusenvis av fedre i Norge som reiser hele tia og nesten ikke ser barna sine. Likevel, ser jeg aldri innlegg her om en forretningsmann, advokat osv er såå dårlig far fordi han ser barnet sitt sååå lite. Jeg synes IKKE det er greit at noen av foreldrene nesten aldri ser sine barn. Jeg bare reagerer på at samme problemstilling som omfatter FAR og ikke mor, aldri har blitt reist på forumet her så lenge jeg kan huske
Ingen kommentar Skrevet 3. mars 2012 #31 Skrevet 3. mars 2012 Mannen min og jeg er begge opptatt av trening, og har sikkert like mange treningstimer hver uke. Vi har imidlertid prioritert å innrede et treningsrom i kjelleren. Dette gjør at vi kan trene både før datteren vår står opp opp og etter at hun har lagt seg. Dessuten er det billigere enn sats...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #32 Skrevet 3. mars 2012 Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan? Jeg siterer fra samme artikkel: "Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka. Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke." Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid. Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også??? Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme. Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg.... Problemet er vel at det finnes tusenvis av fedre i Norge som reiser hele tia og nesten ikke ser barna sine. Likevel, ser jeg aldri innlegg her om en forretningsmann, advokat osv er såå dårlig far fordi han ser barnet sitt sååå lite. Jeg synes IKKE det er greit at noen av foreldrene nesten aldri ser sine barn. Jeg bare reagerer på at samme problemstilling som omfatter FAR og ikke mor, aldri har blitt reist på forumet her så lenge jeg kan huske Muligens fordi disse fedrene gjør en viktig jobb? Samfunnet ville neppe gått rundt om ingen var feks forretningsmenn, advokater eller jobbet i nordsjøen. Dessuten vil jeg tro at disse foreldrene prioriterer barnet/a sin/e når de ikke er på jobb? I denne artikkelen virker det som om situasjonen er slik hele tiden.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. mars 2012 #33 Skrevet 3. mars 2012 Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan? Jeg siterer fra samme artikkel: "Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka. Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke." Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid. Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også??? Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme. Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg.... Problemet er vel at det finnes tusenvis av fedre i Norge som reiser hele tia og nesten ikke ser barna sine. Likevel, ser jeg aldri innlegg her om en forretningsmann, advokat osv er såå dårlig far fordi han ser barnet sitt sååå lite. Jeg synes IKKE det er greit at noen av foreldrene nesten aldri ser sine barn. Jeg bare reagerer på at samme problemstilling som omfatter FAR og ikke mor, aldri har blitt reist på forumet her så lenge jeg kan huske Muligens fordi disse fedrene gjør en viktig jobb? Samfunnet ville neppe gått rundt om ingen var feks forretningsmenn, advokater eller jobbet i nordsjøen. Dessuten vil jeg tro at disse foreldrene prioriterer barnet/a sin/e når de ikke er på jobb? I denne artikkelen virker det som om situasjonen er slik hele tiden. Fordi disse fedrene gjør en viktig jobb? Tror du ikke det finnes kvinnelige forretningsmenn, advokater og kvinner som jobber i nordsjøen?? Flere forretningsmenn holder på slik i mange år. Synd at du mener menns jobb er viktigere enn kvinners.
Gjest Heartbroken Skrevet 3. mars 2012 #34 Skrevet 3. mars 2012 Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan? Jeg siterer fra samme artikkel: "Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka. Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke." Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid. Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også??? Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme. Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg.... Problemet er vel at det finnes tusenvis av fedre i Norge som reiser hele tia og nesten ikke ser barna sine. Likevel, ser jeg aldri innlegg her om en forretningsmann, advokat osv er såå dårlig far fordi han ser barnet sitt sååå lite. Jeg synes IKKE det er greit at noen av foreldrene nesten aldri ser sine barn. Jeg bare reagerer på at samme problemstilling som omfatter FAR og ikke mor, aldri har blitt reist på forumet her så lenge jeg kan huske Har vi vært på samme forum? Ukentlig (om ikke daglig) er det innlegg som klager på at far er for mye borte. Han kommer sent hjem, er sliten og utålmodig med barna, prioriterer jobb foran familie osv... Selv om det ikke blir spesifisert hvilket yrke mannen har i alle disse klageinnleggene, er jo tonen her inne at det stort sett er mor som prioriterer familien, mens far er borte, og at man ikke er fornøyd med dette. At en forelder, uansett kjønn, klarer å prioritere bort de verdifulle barneårene for å vinne en amatørkonkurranse er i mine øyne mer enn merkelig.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #35 Skrevet 3. mars 2012 Huff, stakkars, stakkars vlille gutten. Hvorfor i huleste velger noen å få barn når de åpenbart ikke har tid. Ufattelig tragisk at det er mulig å bli så egosentrisk. Trodde de fleste som fikk barn fikk en opplevelse av at noen er viktigere enn megselv nå, men tydelivis ikke alle. Får inderlig vondt av denne lille gutten som ikke får med seg opplevelsen av å være det viktigste i verden for sine foreldre. Jeg står virkelig inne for at disse foreldrene ikke skulle fått barn før de hadde tid til det. Vi har vurdert å anskaffe et hus dyr, men slo det fra oss på ubestemt tid fordi vi ikke følte vi hadde nok tid. Jeg hadde hatt mer enn 4 timer i uken til å stelle dette dyret, men jeg føler virkelig et dyr trenger berdre omsorg enn det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #36 Skrevet 3. mars 2012 Det står vel i artikkelen at i noen uker har hun ikke sett sønnen mer enn i 4,5 timer, ikke at dette er regelen. Det står og at en av foreldrene er sammen med sønnen i alle hans våkne timer, da har han det vel bra? Ser ut som far er mye på banen, kanskje gutten er mer knyttet til han enn til mor. Fins masse fedre som trener x antall timer i uka i tillegg til jobb, til Birken osv.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #37 Skrevet 3. mars 2012 Det står vel i artikkelen at i noen uker har hun ikke sett sønnen mer enn i 4,5 timer, ikke at dette er regelen. Det står og at en av foreldrene er sammen med sønnen i alle hans våkne timer, da har han det vel bra? Ser ut som far er mye på banen, kanskje gutten er mer knyttet til han enn til mor. Fins masse fedre som trener x antall timer i uka i tillegg til jobb, til Birken osv. Hvor står det at en av foreldrene er med barnet når det er våkent? Begge foreldrene jobber, og gutten er i barnehagen. Han blir også passet mye av besteforeldre, onkler/tanter og nabojenta. Synes så synd på gutten, får helt vondt i hjertet her jeg sitter. Foreldrene burde reflektert litt mer over hva de faktisk holder på med, spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #38 Skrevet 3. mars 2012 Fordi disse fedrene gjør en viktig jobb? Tror du ikke det finnes kvinnelige forretningsmenn, advokater og kvinner som jobber i nordsjøen?? Flere forretningsmenn holder på slik i mange år. Synd at du mener menns jobb er viktigere enn kvinners. Jeg ser nå at innlegget tydeligvis ble veldig feil, mener ikke at dette kun gjelder fedre. Poenget var egentlig at det er litt forskjell på en jobb og noe som egentlig er en fritidsaktivitet.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. mars 2012 #39 Skrevet 3. mars 2012 Fordi disse fedrene gjør en viktig jobb? Tror du ikke det finnes kvinnelige forretningsmenn, advokater og kvinner som jobber i nordsjøen?? Flere forretningsmenn holder på slik i mange år. Synd at du mener menns jobb er viktigere enn kvinners. Jeg ser nå at innlegget tydeligvis ble veldig feil, mener ikke at dette kun gjelder fedre. Poenget var egentlig at det er litt forskjell på en jobb og noe som egentlig er en fritidsaktivitet. Det er absolutt ingen forskjell for barnet... barnet ser forelderen sin like lite om forelderen er borte på jobb eller trening.
Gjest thricane Skrevet 3. mars 2012 #40 Skrevet 3. mars 2012 Hadde savnet ungen min noe helt forferdelig. Trenger ikke være noe galt i at mor trener og far leverer i barnehagen, men for meg er det helt sprøtt å prioritere å dra på lunsj med ei venninne og få idrettsmassasje, når du knapt nok har sett ungen i løpet av dagen. Ungen har sikkert det den trenger rundt seg, men rart med det å føle at noen virkelig øNSKER å bruke tiden sin på deg.....
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 3. mars 2012 #41 Skrevet 3. mars 2012 Grusom får vondt sv barnet. " flere burde hatt det dom meg" skriver hun samtidig som hun har dårlig samvittighet.. Grusomt synd på gutten dom ber mammaen ikke trene g strekker armene for å kose! Får elg vondt i meg hvorfor få barn om man ikke vil se de. 4-5 tiner pr uke er sinnsykt lite å se sin egen sønn! Her syntes jeg faktisk noen fagpersoner burde ta en skikkelig prat med de og tilknytningen til barn og å skape trygge barn og stabile rammer og mye nærhet, supermamma my ass!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #42 Skrevet 4. mars 2012 "– Det er ikke så nøye om det flyter litt hjemme hos oss. Vi er jo nesten aldri der." Stakkars lille gutt.. Er trening virkelig viktigere enn sitt eget barn? Burde kanskje ikke fått barn de..
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2012 #43 Skrevet 4. mars 2012 Fordi disse fedrene gjør en viktig jobb? Tror du ikke det finnes kvinnelige forretningsmenn, advokater og kvinner som jobber i nordsjøen?? Flere forretningsmenn holder på slik i mange år. Synd at du mener menns jobb er viktigere enn kvinners. Jeg ser nå at innlegget tydeligvis ble veldig feil, mener ikke at dette kun gjelder fedre. Poenget var egentlig at det er litt forskjell på en jobb og noe som egentlig er en fritidsaktivitet. Det er absolutt ingen forskjell for barnet... barnet ser forelderen sin like lite om forelderen er borte på jobb eller trening. Man kan kanskje ikke velge bort det å jobbe? Trening kan man drive med mens barna også er til stede, på turer og utelek. De kan ta skiturer med toåringen i pulken. Masse måter å få mosjon på. å jobbe er ikke et valg, det er en borgerplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå