Gå til innhold

Hvorfor få barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på denne moren i artikkelen. "flere skulle hatt det som meg " sier hun. Er dette en hverdag noen av dere ønsker dere?

 

JEG syns selvrealiseringen hos denne moren er på, antagelig over, kanten. At hun setter seg selv så fremfor barnet at det kan føre til senskader som f. eks tilknytningsproblemer. Virker som ALT annet enn å være m barnet et av interesse. Ser også at "kvalitetstid m familien" er et utstrakt begrep.

 

Hva tenker dere?( bortsett fra at jeg skal passe mine egne saker som er standardsvaret her inne;-))

 

http://mobil.dn.no/article2343909.ece?REF=dispatched

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Å se et sÅ lite barn tre-fire timer totalt fra mandag til fredag, som hun selv skisserer, er ikke forsvarlig.

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

Skrevet

Da tenker jeg på denne moren i artikkelen. "flere skulle hatt det som meg " sier hun. Er dette en hverdag noen av dere ønsker dere?

 

JEG syns selvrealiseringen hos denne moren er på, antagelig over, kanten. At hun setter seg selv så fremfor barnet at det kan føre til senskader som f. eks tilknytningsproblemer. Virker som ALT annet enn å være m barnet et av interesse. Ser også at "kvalitetstid m familien" er et utstrakt begrep.

 

Hva tenker dere?( bortsett fra at jeg skal passe mine egne saker som er standardsvaret her inne;-))

 

 

 

 

http://mobil.dn.no/article2343909.ece?REF=dispatched

 

Forøvrig tenker jeg at dette paret ikke hadde tid til en katt engang.

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

 

Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid.

 

 

Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også???

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

 

Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid.

 

 

Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også???

 

Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns ingen små barn skal se en forelder eller viktig omsorgsperson i så lite som 3-4 timer tilsammen på hverdagene. Ikke en mor og ikke en far.

Skrevet

Stakkars unge....

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

 

Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid.

 

 

Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også???

 

Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme.

 

Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg....

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

 

Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid.

 

 

Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også???

 

Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme.

 

Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg....

 

Det er vel fordi de har delt permisjonen 50/50 og da har mor vært hjemme, slik far er nå.

 

Helt utrolig at man går av skaftet når mor skulle være så "frekk" å gjøre ting utenfor hjemme, men at en far trener eller jobber 4 uker i Nordskjøen er det ingen som leer på øyenlokket for

Gjest Antarctica
Skrevet

Jo, alle som jobber i Nordsjøen trekker på øyelokket sjøl. Og kompenserer alt de kan når de har fri. (Og der jobber både kvinner og menn, tenk!)

Skrevet

Jeg er for familiers frihet til å gjøre egne valg og at ikke min vei er den eneste rette, som førskolelærer i barnehage i 15 år har jeg møtt mange familier, men dette tok kaka da. Hvorfor har de ikke bare utsatt i 4-5 år å få barn?

 

Sønnen må jo føle at det er noe galt med han siden foreldrene stadig forlater han til fordel for andre aktiviteter. "Og etter Hundsund bad tar jeg han med på barnepassen på SATS" - du er ikke sammen med barnet ditt når det blir passet av ansatte på treningssenteret. Min datter på 10 måneder har vært passet på SATS noen ganger på formiddagen hun, men maks 1 gang i uka i ca 1 time, men det er jo helheten som teller!

 

Vi ble foreldre forholdsvis sent, jeg 36 år og mannen 35, og nå er det jobb og familietid som gjelder. Sunt med en kveld eller to med fritidsaktivitet el trening, men jeg gleder meg så mye over tid med datteren og mannen min at å velge det vekk over tid er helt uaktuelt!

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

 

Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid.

 

 

Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også???

 

Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme.

 

Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg....

 

Det er vel fordi de har delt permisjonen 50/50 og da har mor vært hjemme, slik far er nå.

 

Helt utrolig at man går av skaftet når mor skulle være så "frekk" å gjøre ting utenfor hjemme, men at en far trener eller jobber 4 uker i Nordskjøen er det ingen som leer på øyenlokket for

 

Vel, ingen er hjemme i permisjon. Kan du ikke lese?? Eneste som går av skaftet her er vel deg. Det handler ikke om kjønn, men om personen i artikkelen. Det er mor, og ikke far.

 

Mener du det er greit tilbringe så lite tid m barnet sitt fordi andre jobber borte fra hjemmet?

Skrevet

Fy f... Jeg bør sannsynligvis ikke si så mye mer enn at disse ALDRI skulle hatt barn.

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

 

Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid.

 

 

Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også???

 

Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme.

 

Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg....

 

Det er vel fordi de har delt permisjonen 50/50 og da har mor vært hjemme, slik far er nå.

 

Helt utrolig at man går av skaftet når mor skulle være så "frekk" å gjøre ting utenfor hjemme, men at en far trener eller jobber 4 uker i Nordskjøen er det ingen som leer på øyenlokket for

 

Vel, ingen er hjemme i permisjon. Kan du ikke lese?? Eneste som går av skaftet her er vel deg. Det handler ikke om kjønn, men om personen i artikkelen. Det er mor, og ikke far.

 

Mener du det er greit tilbringe så lite tid m barnet sitt fordi andre jobber borte fra hjemmet?

 

Har aldri sagt om jeg mener det er greit eller ikke. Jeg bare påpeker at du velger kun å snakke om mor, selv om far gjør det samme, og hadde artikkelen utelukkende handlet om far så ville den aldri funnet veien inn til Dib.

Skrevet

Da tenker jeg på denne moren i artikkelen. "flere skulle hatt det som meg " sier hun. Er dette en hverdag noen av dere ønsker dere?

 

JEG syns selvrealiseringen hos denne moren er på, antagelig over, kanten. At hun setter seg selv så fremfor barnet at det kan føre til senskader som f. eks tilknytningsproblemer. Virker som ALT annet enn å være m barnet et av interesse. Ser også at "kvalitetstid m familien" er et utstrakt begrep.

 

Hva tenker dere?( bortsett fra at jeg skal passe mine egne saker som er standardsvaret her inne;-))

 

http://mobil.dn.no/a...?REF=dispatched

 

hehe, gå inn i herregarderoben neste gang, og spør mannfolka om du skal hjelpe dem med å vaske snoppen dems ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Den traff vel feil sted, Silja...? (Men morsomt likevel!)

Skrevet

Den traff vel feil sted, Silja...? (Men morsomt likevel!)

 

haah faen feil tråd..

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg blir med inn til gutta med klut og såpe, jeg...

Skrevet

Kommer ikke inn på noen artikkel når jeg trykker på lenken... Kommer bare på en hovedside til en nettavis. Bruker iPad, en skulle ikke tro det hadde noe med saken å gjøre?

Skrevet

Du utelater liksom å nevne noe om far. Kan far gjøre som han vil og trene så mye som han vil, mens mor ikke kan?

 

Jeg siterer fra samme artikkel:

 

"Ektemann Kristian er heller ingen sofapotet. Han spiller ishockey i førstedivisjon for bærumsklubben Jutul, og er opptatt med treninger og kamp fire kvelder i uka.

Samlet treningstid for de to er 25 timer på en normaluke."

 

Kjære deg! Må alt her inne handle om likestilling? Nå er artikkelen mest om mor og derfor jeg skrev i den vinkelen. Forøvrig var det far som hentet og jeg forsto det slik at han trenet på kveldstid.

 

 

Om din mann hadde valgt å se barna så lite hadde det da automatisk vært greit for deg også???

 

Om jeg skulle skrevet innlegg om dette paret så ville jeg skrevet om PARET, ikke singlet ut mor eller far. De BEGGE, altså ikke bare mor, er for lite hjemme.

 

Vel, far leverer og henter i bhg. Han er hjemme m barnet etter jobb. I helgen er han m barnet i bassenget mens mor sin familiekvalitetstid foregår i eget basseng. Syns faren virker ha normalt mye m barnet å gjøre jeg....

 

Det er vel fordi de har delt permisjonen 50/50 og da har mor vært hjemme, slik far er nå.

 

Helt utrolig at man går av skaftet når mor skulle være så "frekk" å gjøre ting utenfor hjemme, men at en far trener eller jobber 4 uker i Nordskjøen er det ingen som leer på øyenlokket for

 

Vel, ingen er hjemme i permisjon. Kan du ikke lese?? Eneste som går av skaftet her er vel deg. Det handler ikke om kjønn, men om personen i artikkelen. Det er mor, og ikke far.

 

Mener du det er greit tilbringe så lite tid m barnet sitt fordi andre jobber borte fra hjemmet?

 

Har aldri sagt om jeg mener det er greit eller ikke. Jeg bare påpeker at du velger kun å snakke om mor, selv om far gjør det samme, og hadde artikkelen utelukkende handlet om far så ville den aldri funnet veien inn til Dib.

 

Far gjør jo ikke det samme. Han er ingen superfar i mine øyne, men han er mer m barnet og trener på KVELDEN!

Og jo, jeg hadde lagt inn link om art. handlet om far. Men nå handler den om mor!

Gjest yrild
Skrevet

Så lenge det er en pappa som stepper inn i den tradisjonelle morsrollen har jeg ikke noe å utsette på det, men jeg ville ikke valgt sånn selv (nå er jeg særdeles lite ambisiøs da, så jeg kan ikke helt sammenlikne meg da... :-)).

Gjest yrild
Skrevet

ok... så nå at far er nesten like mye borte... da er det hull i hodet spør du meg!!

Skrevet

Da tenker jeg på denne moren i artikkelen. "flere skulle hatt det som meg " sier hun. Er dette en hverdag noen av dere ønsker dere?

 

JEG syns selvrealiseringen hos denne moren er på, antagelig over, kanten. At hun setter seg selv så fremfor barnet at det kan føre til senskader som f. eks tilknytningsproblemer. Virker som ALT annet enn å være m barnet et av interesse. Ser også at "kvalitetstid m familien" er et utstrakt begrep.

 

Hva tenker dere?( bortsett fra at jeg skal passe mine egne saker som er standardsvaret her inne;-))

 

http://mobil.dn.no/a...?REF=dispatched

 

 

Ikke rart at det står «supermamma» og «superpappa» på den velfylte aktivitetskalenderen i entreenen. Reagerte på den her.. SUPERFORELDRE som er borte hele tiden fra to- åringen sin? Nei fy fader.. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...