Iselilja Skrevet 3. mars 2012 #26 Skrevet 3. mars 2012 Jeg konsulterte en ekspert som antydet i boka si at den første sjenansen kommer ved 9-årsalderen...(Dr. Spock, som igjen har det fra gamle Freud) - jeg syntes vel kanskje motsatt at du var en smule kategorisk i din "diagnose" , at de ikke vasker seg fordi de er flaue for å være i damegarderoben?? Hvor har du det fra? Mine har i 4-5-årsalderen ikke en gang vært klar over at det var en damegarderobe, eller at det fantes en annen... Nei, det kan godt hende dine er sjenerte, men det betyr ikke at det er generelt for 5-6-åringer at de oppfatter seg selv som "kjønn". Kjønn og nakenhet er sosiale faktorer, og dere kan jo ha en helt annen hjemmekultur enn vi. Her renner vi mye nakne i heimen. Og jeg kunne ikke ha levd med at 5-åringen min var for sjenert til å dusje i damegarderoben, all den stund han ikke er stor nok til å stelle seg aleine i herregarderoben. Men han opplever det ikke som unormalt å være med meg, og det hindrer han i alle fall ikke i å vaske seg. Så om de ungene lar være å vaske seg, som HI skriver, tror jeg det er noe annet galt. F eks mangel på veiledning fra den voksne som er der sammen med dem. Kommer ikke bare an på hjemmekulturen. Eldste her ville heller sunket i jorda enn å vise seg naken allerede fra treårsalder, mens nr to, som nå er 6 år, ikke kunne brydd seg mindre, og kunne fint komme på å gå i svømmehallen uten badebukse. Veldig ulike personligheter på de fleste områder
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2012 #27 Skrevet 3. mars 2012 Uansett ikke grunn til å la være å vaske seg, sorry ass.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #28 Skrevet 3. mars 2012 Hva?????? Er det sånn at gutter må vaskes????? Nei og nei, der har jeg missa noe.... Guttemamma
Iselilja Skrevet 3. mars 2012 #29 Skrevet 3. mars 2012 Hva?????? Er det sånn at gutter må vaskes????? Nei og nei, der har jeg missa noe.... Guttemamma Neida! Gutter må ikke vaskes. De svetter jo så mye under fotballtreninger, og det er mye vann i svette. Holder i massevis om du i tillegg gir dem en omgang med teppebankeren hver skuddårsdag. Det gjør vi, og nå er de skinnende rene, alle tre
SmellyCat Skrevet 3. mars 2012 #30 Skrevet 3. mars 2012 Hva?????? Er det sånn at gutter må vaskes????? Nei og nei, der har jeg missa noe.... Guttemamma Neida! Gutter må ikke vaskes. De svetter jo så mye under fotballtreninger, og det er mye vann i svette. Holder i massevis om du i tillegg gir dem en omgang med teppebankeren hver skuddårsdag. Det gjør vi, og nå er de skinnende rene, alle tre Flaks at skuddår nettopp har vært, så slipper du å tenkte på dette en stund.hehe. Jeg skjønner at her er det bare å slappe av til man evt.får jenter senere. Hilsen enda en guttemamma
silje1989 Skrevet 3. mars 2012 #31 Skrevet 3. mars 2012 hehe, gå inn i herregarderoben neste gang, og spør mannfolka om du skal hjelpe dem med å vaske snoppen dems
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. mars 2012 #32 Skrevet 3. mars 2012 Jeg hører dere mener dere er renslige, men hvorfor er det da ingen gutter som dusjer og vasker seg skikkelig før de skal i basenget? HI Hvordan vet du at ingen gutter dusjer og vasker seg skikkelig, når du selv dusjer i damegarderoben? Eller går du ut fra de svært få gutter i veldig ung alder som av og til bruker å være der?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. mars 2012 #33 Skrevet 3. mars 2012 Femåringer er ikke sjenerte. Da er det noe annet galt. Fint at du slo fast dette, sånn at vi vet det. Mine barn har blitt sjenerte ifht kropp i fire-femårsalderen, men jeg skjønner jo nå at det må være fordi jeg har gjort noe alvorlig galt i barneoppdragelsen. Ettersom alle femåringer utvikler seg helt likt på dette området. Jeg er rundt 30 år, og er fortsatt sjenert. HATER å dusje i damegarderoben i bassenget, men blir jo nødt til det. Så sjenanse har ingenting med alderen å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #34 Skrevet 3. mars 2012 Jeg hører dere mener dere er renslige, men hvorfor er det da ingen gutter som dusjer og vasker seg skikkelig før de skal i basenget? HI Hvordan vet du at ingen gutter dusjer og vasker seg skikkelig, når du selv dusjer i damegarderoben? Eller går du ut fra de svært få gutter i veldig ung alder som av og til bruker å være der? Jeg lurer ikke på hvordan guttene oppfører seg, jeg lurer på hvorfor ikke mødrene, som er til stede i damegarderoben, ikke passer på at guttene vasker seg. Jentenes mødre passer på at jentene vasker seg skikkelig. Det kan da ikke være vanskligere for dem som har med seg gutter? For alt hva jeg vet kan det hende det er motsatt i herrregarderoben, at guttene vasker seg der, men ikke jentene. Det vet jeg ingenting om. Jeg lurer bare på det som foregår i damegarderoben. HI Dere mødre som har med dere gutter i damegarderoben, hvorfor sørger dere ikke for at de vasker seg skikkelig?
Mammaaaaaa Skrevet 3. mars 2012 #35 Skrevet 3. mars 2012 Hahahahahaha ja de stakkars guttene som sto der blant stirrende sjokkerte damer og ikke ville ta av seg badebuksa for vaske seg skikkelig, de representerer ALLE gutter i hele vide verden! Sånn er det bare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå