Gå til innhold

Stiller meg undrende til at folk bruker melange i 2012!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye meierismør\ margarin får dere i dere egentlig?! Jeg så og si verken det ene eller det andre annet en i baking og et fåtall sauser. Så jeg tror verken det ene eller det andre valget utgjør noen stor trussel for vekta eller helsen min....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melange egner seg kun til skokrem!!

Den er stappfull av flerumettet fett, og palmeolje.

Det fettet legger seg rett på magen, rompa og ikke minst hjertet!

Man kan fint bake og lage sauser meg f.eks soft flora, vita osv.

Enkel regel damer: Jo hardere smøret er, desto mer skadelig er det for kroppen din.

Litt enig, men melange er IKKJE smør. Smør er smør.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg bruker merlange til steking fordi det gir en bedre stekeskorpe. Ellers bruker jeg smør.

Så det er små mengder palmeolje vi får i oss

Er du så sikker på at det er små mengder med palmeolje dere får i dere?? Det er palmeolje i MYE! Nugatti, sjoko-pålegg, buljong, smør, tacoskjell, rema sine tacolefser, ferdig pizza, fiskepinner osv.. osv... Litt her og litt der, blir til ganske mye!

Det er palmeolje i smør? Slutt nå å vrøvle. Nei, det er melkefett i smør. Er det noe annet i det, så kan det ikke selges under navnet smør, da heter det margarin eller blandingsprodukt.

Og i buljong er det salt, krydder og hydrolyserte proteinier, hovedsakelig. (For øvrig får man i seg en teskje buljong pr halvliter suppe/saus man har det i. Så hvor mye blir det, liksom, i året?)

Sjokoladepålegg, ferdigpizza, fiskepinner og alt junket som fins på Rema: vel, bavis på at dem som bryr seg om smak framfor helse neppe får i seg mye palmeolje. For dette er jo bare drittmat uten næringsstoffer uansett. Om de velger å kjøpe sånt så er Melangen deres minste problem!

Skrevet

Jeg bruker merlange til steking fordi det gir en bedre stekeskorpe. Ellers bruker jeg smør.

Så det er små mengder palmeolje vi får i oss

Er du så sikker på at det er små mengder med palmeolje dere får i dere?? Det er palmeolje i MYE! Nugatti, sjoko-pålegg, buljong, smør, tacoskjell, rema sine tacolefser, ferdig pizza, fiskepinner osv.. osv... Litt her og litt der, blir til ganske mye!

Det er palmeolje i smør? Slutt nå å vrøvle. Nei, det er melkefett i smør. Er det noe annet i det, så kan det ikke selges under navnet smør, da heter det margarin eller blandingsprodukt.

Og i buljong er det salt, krydder og hydrolyserte proteinier, hovedsakelig. (For øvrig får man i seg en teskje buljong pr halvliter suppe/saus man har det i. Så hvor mye blir det, liksom, i året?)

Sjokoladepålegg, ferdigpizza, fiskepinner og alt junket som fins på Rema: vel, bavis på at dem som bryr seg om smak framfor helse neppe får i seg mye palmeolje. For dette er jo bare drittmat uten næringsstoffer uansett. Om de velger å kjøpe sånt så er Melangen deres minste problem!

Jeg finner da ganske mye mat uten palmeolje og osv på Rema, jeg;) Hvor folk kjøper maten har da vel neppe noe å si på hvor mye de bryr seg om helse eller ikke.

Nok om det... Her i huset er det melkeallergi og melkeprodukter er utelukket, dermed også smør og veldig mye ferdigmat. Vi lager det meste fra bunnen, bruker oljer og Melange (uten salt og melk) blir brukt til evt bakst. Blå Soft er til brødskiva. Jeg er forholdsvis bevisst på hva vi putter i oss, fisk, grønnsaker, grovest mulig brød, gjerne hjemmelaget. Syns Melange og Blå soft har en god smak i mat og passer mye på ellers å ikke velge ting som er merket "vegetabilsk olje/fett". Handlet på Rema!;) Hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...