Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Skal jeg gå i fra han? Hva mener dere? Altså, er man gammel nok til å få barn og mann må man for h**** være moden nok til å ta en så stor avgjørelse alene og ikke be mange ukjente folk om deres meninger! Ja, noen ganger trenger man andres synspunkter, MEN ta en avgjørelse ALENE og ikke med masse andre folks meninger! Og herregud hvor mange som syter over mannen sin!! "Han ringer ikke når han skal, han har for store forventninger til meg i sengen, han vil at vi skal gjør ditt men jeg vil datt" Ta det opp med den det gjelder og gjør det slutt eller slutt å syt!! Hater folk som syter over livs situasjonen og ikke gjør noe med det selv... Dette var min dagens utblåsning!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Det virker nok bare slik fordi de som bare bestemmer seg og de som er fornøyde sjelden skriver innlegg om dette Det er litt som med, feks., NAV og NSB. Man gidder ikke lage artikler om alle de tusen som er fornøyde når man kan selge langt flere aviser på de tre som er misfornøyde
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Og du er singel antar jeg hehe.. VÆR GLAD DERE HAR EN MANN!! Bla bla bla
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Helt enig HI. Noen av damene her inne klare ikke å tenke selv, derfor kommer dem inn hit for å få andre til å tenke for seg.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Forhold er ting man skal jobbe med. Enkelte ganger har man ingen å snakke med, og man er irritert og opphisset av sinne, og er redd for å gjøre noe man angrer på i ettertid. Derfor vil man rådføre seg med andre som kanskje har lignende erfaringer og kan gi råd og se på situasjonen fra annet standpunkt enn det "låste" som HI befinner seg i. Samtidig som det er VELDIG lurt å heller blåse ut på forumet istedet for å krangle med partneren om alt. Man kan godt irritere seg over mann som ikke er punktlig, men å gnåle om det hele tiden bedrer ikke akkurat forholdet. En gang i blant må man kunne få opp dampen. Samtidig som man igjen gjerne vil ha synspunkter fra andre, hvis man ikke har venninner å snakke om sexliv og samliv med, hva som er gjengs vanlig og hva er verdt å reagere på.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Er ikke singel! Har en helt fantastisk mann og har hatt han i over 8 år! og vi har problemer som alle andre forhold har, MEN GIDDER IKKE SYTE OM DET TIL MASSE FREMMEDE FOLK! og husk: DET ER ALLTID 2 SIDER AV EN SAK!!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 På samme måte som med studier, jobbavgjørelser osv er det ofte sunt å lufte ideer og problemstillinger med andre for å kunne få synspunkter fra annen vinkel enn sin egen. To hoder er vanligvis bedre enn ett.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Er ikke singel! Har en helt fantastisk mann og har hatt han i over 8 år! og vi har problemer som alle andre forhold har, MEN GIDDER IKKE SYTE OM DET TIL MASSE FREMMEDE FOLK! og husk: DET ER ALLTID 2 SIDER AV EN SAK!! Ja, men da har du kanskje venninner å snakke om vanskelige ting med? Det finnes folk som IKKE har venninner, og derfor må rådføre seg her inne, har du tenkt på det? Jeg fikk samboer i alder av 18 år, min første kjæreste. Min mor snakket aldri med meg om sexliv og samliv, og jeg har aldri hatt venninner. Derfor visste jeg ikke hvordan et forhold skulle være og hva som var normalt og akseptabelt, sånn gjengs. Mener at denne siden var ganske mye til hjelp for meg.
Gjest Heartbroken Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Jeg er faktisk ganske sjokkert over at det finnes så mange kvinner som finner seg i så mye dritt som det som kommer frem her. Jeg trodde faktisk at vi var kommet lenger i 2012 enn at man finner seg i å ikke dele på hverken ansvar for barn eller hushold. At det finnes menn som nekter å være alene med barna, men selv kan reise bort når det passer dem, at det finnes menn som ikke finner det naturlig å dele på økonomiske utgifter, og som syns det er ok å være ufine med både barn og kone visste jeg jo, men jeg trodde faktisk ikke det var Så mange.... Men det er nok sånn at de som er fornøyde ikke skriver inn, for man blir fort nok beskyldt for å både være skrytete og ville tråkke andre ned i dritten ved å fortelle at man faktisk har det ganske ok i livet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Jeg er faktisk ganske sjokkert over at det finnes så mange kvinner som finner seg i så mye dritt som det som kommer frem her. Jeg trodde faktisk at vi var kommet lenger i 2012 enn at man finner seg i å ikke dele på hverken ansvar for barn eller hushold. At det finnes menn som nekter å være alene med barna, men selv kan reise bort når det passer dem, at det finnes menn som ikke finner det naturlig å dele på økonomiske utgifter, og som syns det er ok å være ufine med både barn og kone visste jeg jo, men jeg trodde faktisk ikke det var Så mange.... Men det er nok sånn at de som er fornøyde ikke skriver inn, for man blir fort nok beskyldt for å både være skrytete og ville tråkke andre ned i dritten ved å fortelle at man faktisk har det ganske ok i livet. Neida, man blir ikke beskyldt for å være skrytete hvis man forteller om det. Men man kan bli det hvis man svarer "men mannen min gjør ikke sånt og vi har det bare bra og driter regnbuer hele gjengen" i en tråd der ei fortvilt dame søker råd. det å godte seg på andres regning er ikke pent, uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #11 Skrevet 2. mars 2012 Skal jeg gå i fra han? Hva mener dere? Altså, er man gammel nok til å få barn og mann må man for h**** være moden nok til å ta en så stor avgjørelse alene og ikke be mange ukjente folk om deres meninger! Ja, noen ganger trenger man andres synspunkter, MEN ta en avgjørelse ALENE og ikke med masse andre folks meninger! Og herregud hvor mange som syter over mannen sin!! "Han ringer ikke når han skal, han har for store forventninger til meg i sengen, han vil at vi skal gjør ditt men jeg vil datt" Ta det opp med den det gjelder og gjør det slutt eller slutt å syt!! Hater folk som syter over livs situasjonen og ikke gjør noe med det selv... Dette var min dagens utblåsning! Det er da ingen som tvinger deg til å lese disse innleggene. Gleder har de fleste noen å dele med i livet sitt, det er irritasjon og råd man gjerne trenger å lufte på et forum. Derfor er det naturlig at det kommer mange klage poster og vel lite annet. Disse som klager her inne har antatligvis ikke noen de kan diskutere dette med ansikt til ansikt, enten fordi de nettopp ikke har noen. Eller fordi man ikke ønsker å dele det med andre i omgangskretsen. Jeg er singel og har vært det i 3 år, den dagen jeg kastet han ut var det ingen rundt oss som ante at vi hadde hatt problemer. Ingen som ante hvordan jeg slet pga han, like lite som de nå vet hvor mye jeg sliter med egen helse eller hvor vansklig det er å ha et barn som er funksjonshemmet. Noen ganger i løpet av mange år har jeg lesset ut her inne når ting har toppet seg for meg, fordi jeg har hatt behov for å fortelle til noen hvordan jeg har det, for å få råd eller bare rett og slett få lov å klage litt. For å høre at jeg ikke er helt gal som føler det slik jeg gjør...... Men samtidig ikke få den på seg i omgangskretsen at man klager eller fortelle folk rundt meg ting jeg ikke egentlig vil at de skal vite. For klok av skade forteller man noe til en vet plutselig veldig mange det. For selv om jeg slet meg ut på forholdet med en mann som var egoistisk og ikke snill ønsket jeg aldri at folk skulle gå rundt å tenke dette om han, eller i og etter bruddet at barna skulle få høre masse negativt om pappan sin om det er aldri så sant så er han pappan deres. Fordi jeg ikke ønsker at barnet mitt skal ses på med negative øyne, vil jeg ikke at de rundt meg skal vite om alt det negative som må tas tak i rundt det også videre. Nå har jeg ikke skrevet mer en 5-6 poster på disse årene men jeg skjønner godt at folk har behov for å få lov å klage litt og tømme seg en gang i mellom. Husk at det er masse poster om det her inne det betyr ikke at det er en eller to som klager igen og igjen men mange som trenger å lufte tanker en gang i mellom.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #12 Skrevet 2. mars 2012 Skal jeg gå i fra han? Hva mener dere? Altså, er man gammel nok til å få barn og mann må man for h**** være moden nok til å ta en så stor avgjørelse alene og ikke be mange ukjente folk om deres meninger! Ja, noen ganger trenger man andres synspunkter, MEN ta en avgjørelse ALENE og ikke med masse andre folks meninger! Og herregud hvor mange som syter over mannen sin!! "Han ringer ikke når han skal, han har for store forventninger til meg i sengen, han vil at vi skal gjør ditt men jeg vil datt" Ta det opp med den det gjelder og gjør det slutt eller slutt å syt!! Hater folk som syter over livs situasjonen og ikke gjør noe med det selv... Dette var min dagens utblåsning! jeg leser sjeldent slike inlegg, men ser jo overskriftene. jeg blir enda mer glad i min mann:-) mange er sammen med sånne raringer. å en ting, vil du ikke være sammen med typen din så gjør det slutt. enkelt og greit
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #13 Skrevet 2. mars 2012 Det er vel ikke det at de ikke klarer å tenke selv det hele går ut på. Av og til når man står i en situasjon, så er det ikke alltid like enkelt å se helt reelt på den. Da er det godt å få høre andre sine synspunkter. Det er vel derfor mange av oss er her inne, for å høre andres meninger om navn og hvor mye klær man har på barna om dagen og økonomi og bla bla bla... Kan jo liksegodt si det samme om folk som spør "hvilket navn skal vi velge??" Er de også mennesker som ikke klarer og tenke selv?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 2. mars 2012 #14 Skrevet 2. mars 2012 Er ikke singel! Har en helt fantastisk mann og har hatt han i over 8 år! og vi har problemer som alle andre forhold har, MEN GIDDER IKKE SYTE OM DET TIL MASSE FREMMEDE FOLK! og husk: DET ER ALLTID 2 SIDER AV EN SAK!! Det er kanskje nettopp det som er befriende for noen - å kunne klage over mannen til noen vilt fremmede, som heller ikke vet hvem de er. Og ja, klart det er to sider av en sak, og derfor er det innimellom greit å kunne blåse ut sin frustrasjon andre steder enn midt i ansiktet på mannen. Hvis det plager deg sånn så foreslår jeg at du slutter å lese trådene med klager over mannfolk og fokuserer på andre ting
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 2. mars 2012 #15 Skrevet 2. mars 2012 En ting mange gjør feil er at vi beklager oss til våre fortrolige, enten mamma eller noen venninner. Er vi skuffa eller forbanna over noe mannen har sagt/ ikke sagt, gjort/ ikke gjort, så forteller vi det til dem. Problemet da er at vi ofte svartmaler partneren vår og lar de andre sitte igjen med et dårlig bilde av mannen. De ser jo ikke at vi gjør opp, de får ikke alltid med seg de 100 gode sidene hans når det er de negative sidene vi fokuserer på. Derfor er det flott at vi har mulighet til å blåse ut litt damp på et anonymt forum hvor andre ikke vet hvem vi snakker om
Gjest Heartbroken Skrevet 2. mars 2012 #16 Skrevet 2. mars 2012 Slutt og klag, kast den slitne joggedressen og fiks deg opp litt for faren til barnet deres! Kanskje han slipper å søke til andre damer for litt humor og oppmerksomhet`? Dagens utblåsning fra meg Som forsåvidt er strålende fornøyd med mannen min! Sånne innlegg er i mine øyne nesten morsomme! At du faktisk tror at man må kaste den slitne joggedressen og fikse seg opp for å forhindre at mannen går til andre kvinner, får meg til å tro at du kanskje ikke er så trygg som du burde på mannen din! Om en mann ikke takler at man til tider daffer rundt i joggedress med håret i hale i den mest travle perioden i livet (for de fleste av oss), så hadde han nok fort funnet en annen grunn for å søke "humor og litt oppmerksomhet" fra andre!
stadig_større Skrevet 2. mars 2012 #17 Skrevet 2. mars 2012 hehe, sier ikke at det ikke er lov med joggedress, men det er ikke et obligatorisk plagg fra uke 5 og utover. Det jeg prøver å poengtere (ved å overdrive) er at det er vårt ansvar også, det å holde fyr i forholdet og mannen vår interessert. Det har ingenting med sikkerheten min på vårt forhold å gjøre
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #18 Skrevet 2. mars 2012 hehe, sier ikke at det ikke er lov med joggedress, men det er ikke et obligatorisk plagg fra uke 5 og utover. Det jeg prøver å poengtere (ved å overdrive) er at det er vårt ansvar også, det å holde fyr i forholdet og mannen vår interessert. Det har ingenting med sikkerheten min på vårt forhold å gjøre ... men selv om det er vårt ansvar også, så betyr ikke det at alle som klager over mennene sine er ufikse joggedresselskende kjerringer som driver mennene sine ut i utroskap, mens mennene deres er helt fantastiske serru...
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2012 #19 Skrevet 2. mars 2012 Er ikke singel! Har en helt fantastisk mann og har hatt han i over 8 år! og vi har problemer som alle andre forhold har, MEN GIDDER IKKE SYTE OM DET TIL MASSE FREMMEDE FOLK! og husk: DET ER ALLTID 2 SIDER AV EN SAK!! Må du gaule sånn? Det er ikke akkurat som om du har oppdaget formelen for sirkelens kvadratur, så ikke skrik - noen syter heller til fremmede enn å slite ut sine venner, noen har ikke venner, og noen saker har ikke så veldig mye mer enn en side men er ikke enklere av den grunn.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 2. mars 2012 #20 Skrevet 2. mars 2012 hehe, sier ikke at det ikke er lov med joggedress, men det er ikke et obligatorisk plagg fra uke 5 og utover. Det jeg prøver å poengtere (ved å overdrive) er at det er vårt ansvar også, det å holde fyr i forholdet og mannen vår interessert. Det har ingenting med sikkerheten min på vårt forhold å gjøre Hvorfor er det aldri noen som nevner at MANNEN må holde oss interessert? Hvorfor skal damene pynte seg, være villdyr i senga osv, mens mannen kan gå rundt, rape og se ut som en dass?
stadig_større Skrevet 2. mars 2012 #21 Skrevet 2. mars 2012 Der er fokuset igjen, hvorfor skal JEG når HAN ikke gjør noe. Det er klart mannen må ta sin del av ansvaret når det gjelder å holde fyr i kjærligheten for hverandre. Hva med oss? vi? Det jeg mener er at mange av de som skriver inn sin frustrasjon her, er så opptatt av hvor jævlig mannen er og viser lite av hvordan en selv er. Mener jo ikke at alle er joggedressbærende, slitne damer, men har sett min andel av de også. Folk blir jo så fornærma av alt, så det nytter ikke skrive noe imot her. Utroskap har jeg heller ikke nevnt, bare bemerket at en mann også trenger humor og oppmerksomhet i livet, på lik linje med oss damer. Og husk, jeg skrev også dette i frustrasjon fordi jeg syns det var et bra forum å få utblåsning på Jeg irriterer meg over ynkende, klagende mennesker som skylder på alle andre.. enkelt og greit. God helg!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #22 Skrevet 2. mars 2012 Da jeg har spurt min da nye kjæreste om han synes jeg bør sminke meg og style håret hver dag, så sa han at han helst ville se meg uten sminke, naturlig. Jeg går alltid i fine klær, men slenger på ettersittende joggis på kveldene etter dusjen. Jeg synes at mannfolk som er avhengig av at dama er stivpynta hele tiden, er overfladiske (har vært gift med en slik før, som begynte å fly med 18-åringer etter at jeg fikk barn og ble mindre opptatt av 6-pack, sminke og frisyrer). I flere undersøkelser kom man også frem til at menn mer gjerne inngår i et forhold med naturlige kvinner som ikke bare er opptatt av utseende, enn sminkedukker med enormt ego og sminke/parfyme/trening som eneste interesse. Min daværende kjæreste er nå min samboer og forlovede. Han kysser meg god morgen med kjærlighet i blikket, og ikke skvetter av å se morratrynet mitt. Samtidig som jeg synes han er kjempesøt når han akkurat har våknet, med bustet hår, halvåpne øyne... Så jeg synes menn som nekter å ha sex med kona eller er utro hvis kona ikke konstant er pyntet, ikledd sexy undertøy, stylet fra topp til tå og smilende, er noen overfladiske idioter. Sorry. Slik man ville jeg aldri ha.
stadig_større Skrevet 2. mars 2012 #23 Skrevet 2. mars 2012 Det er forskjell på å være sminkedukke og ordne seg litt. Dette blir tolket i alle retninger kjenner jeg tar helga jeg!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 2. mars 2012 #24 Skrevet 2. mars 2012 Det er forskjell på å være sminkedukke og ordne seg litt. Dette blir tolket i alle retninger kjenner jeg tar helga jeg! Du fokuserer kun på utseende. Derfor slike svar. At man skal være pyntet for å holde mannen interessert. At man skal være snill, omtenksom, med gode familieverdier, hjelpsom, samarbeidsvillig og ha forståelse for det å være et par og familie, skriver du absolutt ingenting om. For menn som er interessert i langvarige forhold, er disse tingene mye mer interessante enn vakkert utseende.
stadig_større Skrevet 2. mars 2012 #25 Skrevet 2. mars 2012 Skriver heller ikke kun om utseende, men har tydeligvis tråkket noen på tærne med det innlegget. Du beskrev det perfekt hvordan rt forhold skal være altså (bare så jeg ikke blir misforstått) . Jeg ordla meg ikke godt nok i det oprinnelige innlegget, men fokuset var ment på det at det ikke alltid er hannen som har gjort noe "feil". Og at det mye klaging om det temaet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå