Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er straks ferdig med bryllupsinvitasjonene. Kjenner nå at jeg angra litt på valget mitt om å lage de selv...fryktelig lite gjennomtenkt å lage 50 innvitasjoner. Og så skulle det jo bli stilig. Jeg har revet kantene av, og dyppet 50 ark i vann, og så "dabbet" våte teposer på arkene (blir sånn gammelt papir effekt) Så limte jeg rødt satengbånd på disse 50 invitasjonene. Laget 50 wax seals av superlim, shotglass og svart spraymaling, limte så disse på de røde båndene, og i morgen må jeg printe ut, klippe, lime inn og skrive navn på 50 "kort" med dato sted osv..... Altså...bordkortene blir butikkjøpte!!! Dagens mest poengløse innlegg. Gubben sover, og alle venninnene mine er plutselig m.i.a...
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 hehe, den siste kommentaren ang gubben og venner skulle også inneholde "så jeg har ingen å klage/skryte" til!
Nikamo Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Fy flate, du har jo gjort en kjempejobb! Flinkis (Jeg bestilte ALT ferdig - så kreativ er jeg liksom ) Du får legge ut et skrytebilde av invitasjonene synes jeg...!
Kortslutning Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Skjønner deg godt, det tar tid å lage så mange kort. Er lettere hvis man får noen til å hjelpe seg. Da går det mye kjappere:) Lykke til videre:) Tipper kortene dine blir kjempefine:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Hehe, men du får jo kjøpt sånn gammelt papir, og sånn forseglingslakk? Uansett, god innsats! Bare ikke slikk på frimerkene så du tar en «Seinfeld» :-P Hva er m.i.a?
Gjest sug lut Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Imponerende flink du har vært! Antar gleden forsvant litt i samlebåndsproduksjonen, men når du er ferdig kan du jo virkelig klappe deg selv på skulderen.
Mor Løvehjerte Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Dæven. Hva er m.i.a. lurer jeg også på...
Gjest sug lut Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Missing in action, vettu. Borteborte, vekk.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 Haha, takk alle sammen, trodde ikke det skulle komme så mange koselige svar Jeg var litt redd for å bruke sånn ekte voks, for mange av de må sendes i posten, kan ikke de knekke ganske lett!? Og det med ferdig papir, det koster VELDIG mye mer enn vanlige kopiark og litt te Syns tanken om å bestille ferdig høres veldig lurt ut jeg!! Nå er de ikke ferdige da, og bildet er tatt med webcam, så ikke av beste kvalitet (papiret er litt mørkere i virkeligheten) Men slik ser de i alle fall ut utenpå:
Himmel og hav Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Fytti, du er flink! Jeg tror jeg hadde gitt opp etter to...
Gjest sug lut Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 Nydelige segl du har laget, hvordan fikk du dem så jevnt runde og fine? Mine blir alltid en blobb med teite kanter og sot på. Har du brukt sånn vokspinne som må smeltes, eller finnes det noe lurere?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har brukt superlim fra limpistol, og lite shotteglass med olje på Takk forresten Klemte ut en grei sirkel med superlim, så venter jeg til den blir litt "fastere i kantene" (slik at man kan ta på den i kanten uten at limet henger igjen i fingrene) og så trøkka jeg shotglasset på midten av sirkelen.. man må bare passe på at limet ikk er for løst eller for hardt, for da blir det bare krøll. Det lureste er å lage 4-5 om gangen.. Så sprayet jeg bare alle når de var ferdige
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 Må bare huske å tørke bort restene av oljen på seglene før man sprayer!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 De ble kjempefine! Veldig smart, når jeg tenker meg om...sånn voks blir ganske sprøtt, og kan nok knekke om du sender det i posten, spesielt om det er kaldt.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 Takk takk, ja, var litt redd for en hel haug med konvolutter fulle av knust voks. Hadde liksom ikke hatt helt samme effekten Nikamo, tusen takk bare hyggelig, og takk for at du tok deg tid til å titte
Gjest sug lut Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har brukt superlim fra limpistol, og lite shotteglass med olje på Takk forresten Klemte ut en grei sirkel med superlim, så venter jeg til den blir litt "fastere i kantene" (slik at man kan ta på den i kanten uten at limet henger igjen i fingrene) og så trøkka jeg shotglasset på midten av sirkelen.. man må bare passe på at limet ikk er for løst eller for hardt, for da blir det bare krøll. Det lureste er å lage 4-5 om gangen.. Så sprayet jeg bare alle når de var ferdige Oj, du er ikke skuggredd - det kaller jeg løssluppen omgang med superlim
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 2. mars 2012 #21 Skrevet 2. mars 2012 Mulig jeg er helt fjern nå, men hva betyr skuggredd?
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2012 #22 Skrevet 2. mars 2012 Mulig jeg er helt fjern nå, men hva betyr skuggredd? Hehe, det betyr noe sånt som generelt engstelig, hvilket de fleste er når de driver med superlim, vil jeg tro - inkl meg, som en gang limte sammen fingrene.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 2. mars 2012 #23 Skrevet 2. mars 2012 Ahaaaa... hehe..unnskyld at jeg ler, men HAHA. Det er ganske bra gjort! Hvordan i alle dager fikk du til det? Jeg får til det meste av slike ting jeg også, (løper på dørkarmer, knuser glass i hendene osv) men jeg har enda igjen å lime sammen fingrene
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2012 #24 Skrevet 2. mars 2012 Ahaaaa... hehe..unnskyld at jeg ler, men HAHA. Det er ganske bra gjort! Hvordan i alle dager fikk du til det? Jeg får til det meste av slike ting jeg også, (løper på dørkarmer, knuser glass i hendene osv) men jeg har enda igjen å lime sammen fingrene Bitteliten tube superlim + normalt store pølsefingre + bittesmå deler av ett eller annet som skulle limes sammen...
Kortslutning Skrevet 2. mars 2012 #25 Skrevet 2. mars 2012 Lynlim og fingrer er er farlig kombinasjon;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå