Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Dette blir langt! Kort først,vi har 3 barn under 5 år og er 30 år! Mannen skulle bort på legetime i en annen by,fordi behandlingen han skulle ha ikke var tilgjengelig her. Avtalen var at han først skulle til en kompis fra tirs til tors morgen,så dra videre til timen sin og returnere tors kveld. Dette er en kompis i et litt lugubert nettverk,ingen jobb,bil,har ik barnet sitt,jeg møter han aldri(han bor ca 3t unna) så jeg er ikke overstadig begeistret for at mannen skal dit for å drikke og hva annet han nå gjør der..mannen min tok med seg MYE øl,ca 18liter,noe jeg heller ikke likte:-( Jeg gav han beskjed om at det måtte være mulig å få tak i han på tlf,og det var greit. Så dro han. Senere på kvelden ringte jeg og tlf var slått av/utenfor dekning. Det var den til i 23tia på kvelden,da han ringte tilbake,etter å ha sett sms fra meg..jeg sa at jeg syntes det var ubeagelig å ikke få tak i han og blir engstelig når han er på heisatur hos en jeg ikke liker så godt,pga miljøet osv. Jada,de hadde vært hos en annen kompis hvor det ikke er dekning. Jaja,ok sier jeg. Men ha nå tlf på lyd da,så om det er noe at jeg kan få tak i deg. Jada,det skulle han. Skulle ringe å vekke han neste morgen,han er sååå treg å stå opp,så det hadde vi avtalt. Morgenen kommer og jeg ringer..og ringer..og ringer..klokka går og jeg ser at han blir ikke å nå timen sin..blir irritert,tenker på avbest. gebyret og at han ikke får gjort det han skal... Til slutt ringer han da,når jeg er på tur ut døra til bhg..morn sier han. Han har avbestilt timen og skal ikke dra sier han! Jeg eksploderer,fordi jeg tror han har gjort dette før han dro.. Sier han skal komme hjem da,men han sier han kommer på fredag,altså neste dag. Dette fordi jeg hadde sagt det var greit at han dro til foreldrene og hvilte ut etter timen. Men det er jo en helt annen situasjon nå,sier jeg. Jeg skal på jobb og noen må passe barnet vårt som ikke er i bhg. Men neida,han kommer hjem fredag ettemiddag og er såååå sliten at han må legge seg..er i tillegg syk hele neste dag,lørdag,så jeg må gjøre alt med barna alene..:-( Så finner jeg ut at han faktisk hadde avbestilt timen allerede før han dro,og helt bevisst løyet til meg!!!ellers hadde han ikke fått dra sier han.. Han fikk jo dra og skulle videre etterpå.. Jeg er så irritert og sur!!!synes det er helt bedritent å lyve sånn til meg..og la meg sitte i mange dager med barna fordi han skal på festetur!! hva hadde dere gjort/sagt da???Han mener selv det er helt ok:-(
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Hva jeg hadde sagt? Ojojoj, det egner seg ikke på trykk....
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Dytt,dytt!! Jeg er skikkelig skuffa og sur,han mener det er ok..kom igjen,det ER ikke heg som er urimelig her,eller?!?:-O HI
B-real Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Men...hvorfor følte han at han måtte lyve til deg for å få reise til kompisen?
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Fordi han mener at da hadde han ikke fått dratt. Han fikk jo dra,og så dra videre til timen sin. m Men nei, han hadde ikke fått dra 4 dager på heisatur midt i uka og lage problemer for meg som skulle på jobb fredag og i tillegg sitte med tre barn alee disse dagene. Kan i tillegg legge til at han ikke er spesielt flink å hjelpe til hjemme i utgangspunktet!!!
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Alene med barna skulle det stå. Og dette er en fyr jeg ikke er særlig begeistra for,pga dårlig miljø.
vurdere1til Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 jeg hadde sakt han kunne pakket tingene å flyttet for godt.. hadde samboer blitt avslørt i en sånn løgn så haddet jeg ikke følt jeg kunne stolt på han, ikke hadde jeg vist om hadde løyet ofte til meg tidligere heller... det er IKKE ett sånn forhold jeg vil være i!!! det dær er null hensyn over for deg og barnet. men det er da min mening, heldigvis så er vi bestandig ærlig med hverandre om hva og hvor vi skal om vi skal noe... gjensidig respekt kalles det
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Å herlighet... dette var drøye saker. Jeg siterer hun over her: det jeg hadde sagt egner seg IKKE pÅ trykk. Mannen din er utrolig umoden ved Å gjøre noe slikt, og det aner meg at dette ikke er første gangen at han har gjort umodne ting? Det er jo helt pÅ trynet av flere grunner: bÅde at han bedriver løgn mot deg, at han faktisk lar deg sitte med ansvaret for tre barn over flere dager uten Å tenke pÅ at du trenger avlastning (nÅr han selv bare skal ha det moro) og ikke minst fordi han AVLYSER en legetime? Jeg regner vel med at helsetilstanden hans tilsier at han burde hatt denne timen? Tragisk. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg ville ha gjort. Hvis han er "tipp-topp" ellers (noe jeg mistenker at han ikke er) sÅ ville jeg kanskje ha latt det passere og plassert pÅ en tabbekonto som allerede nÅ var oppbrukt - men jeg ville nok hatt store problemer med Å stole pÅ mannen igjen. Hvor gammel er han, forresten? ER han ung, eller bare oppfører han seg som en unge? Hadde det ikke vært for at du kanskje er redd for barnas ve og vel, sÅ hadde jeg jaggu meg pakket sekken og reist avgÅrde pÅ et-eller-annet (tatt med ei venninne eller noe), sendt ham en SMS der du skriver at du reiser bort noen dager, kommer tilbake pÅ torsdag, men drøyer det til fredag. Rett og slett gi igjen med samme mynt. Men jeg vet ikke om det vil gÅ inn likevel? Huff, lykke til uansett!
Mia_73 Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 Jeg syns det er ganske merkelig argumentasjon fra hans side, at du ikke ville latt ham dra? Ser han ikke selv at det er bedritent gjort å dra på tur mens du må klare deg alene med 3 små? I tillegg er jeg veldig skeptisk å avbestille en legetime. Trenger han ikke gå til legen lengre? Huff, nei, dette høres ikke bra ut. Og å lyve på den måten - jeg hadde blitt veldig skeptisk til mannen. Respekt og ærlighet er for min del blant de viktigste tingene i et forhold og her mangler en stor del av begge.
2 hjertegull :) Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kan levende forestille meg hvordan det må ha vært. Jeg har en mann som jobber borte, men vi har pr i dag bare ett barn! Dere har tre! Det værste er strengt tatt ikke at han levner deg alene med barna, det klarer man over noen dager, men den løgnen.. Hmmm.. Og at han har avbestilt timen allerede før han dro.. Nei vet du hva!?! Hva jeg hadde sagt til han, egner seg nok heller ikke på trykk!
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 Å herlighet... dette var drøye saker. Jeg siterer hun over her: det jeg hadde sagt egner seg IKKE pÅ trykk. Mannen din er utrolig umoden ved Å gjøre noe slikt, og det aner meg at dette ikke er første gangen at han har gjort umodne ting? Det er jo helt pÅ trynet av flere grunner: bÅde at han bedriver løgn mot deg, at han faktisk lar deg sitte med ansvaret for tre barn over flere dager uten Å tenke pÅ at du trenger avlastning (nÅr han selv bare skal ha det moro) og ikke minst fordi han AVLYSER en legetime? Jeg regner vel med at helsetilstanden hans tilsier at han burde hatt denne timen? Tragisk. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg ville ha gjort. Hvis han er "tipp-topp" ellers (noe jeg mistenker at han ikke er) sÅ ville jeg kanskje ha latt det passere og plassert pÅ en tabbekonto som allerede nÅ var oppbrukt - men jeg ville nok hatt store problemer med Å stole pÅ mannen igjen. Hvor gammel er han, forresten? ER han ung, eller bare oppfører han seg som en unge? Hadde det ikke vært for at du kanskje er redd for barnas ve og vel, sÅ hadde jeg jaggu meg pakket sekken og reist avgÅrde pÅ et-eller-annet (tatt med ei venninne eller noe), sendt ham en SMS der du skriver at du reiser bort noen dager, kommer tilbake pÅ torsdag, men drøyer det til fredag. Rett og slett gi igjen med samme mynt. Men jeg vet ikke om det vil gÅ inn likevel? Huff, lykke til uansett! Takk for svar! Han er 32 År... Og han har en skikkelig gi faen holdning nÅr det gjelder hva jeg synes er greit eller ikke:-/ Jeg ble rasende da han ringte om morgenen og sa han ikke skulle dra, og enda mer sur da han ikke ble Å komme hjem heller. SÅ da jeg fant ut han hadde planlagt Å dra og avbestilt før han dro ble jeg skikkelig lei meg. Han hadde løyet helt bevisst fra starten av og avbestilt timen,for Å kunne være der enda lengre Å feste,drikke eller hva de nÅ har gjort. Jeg aner jo ikke, for hva mer kan han ha løyet om? Han mener selv at han har krav pÅ Å dra til kompisen sin, for han har ingen venner her sier han..Han gjør ikke noe for Å fÅ noen heller. Vi har jevngamle par med barn her som er mine venninner med mann, disse er helt ok folk,men ikke "godt" nok for han tydeligvis:-/ Jeg tør ikke dra fra ungene sammen med han sÅ lenge, fordi jeg synes han er sÅ ekkel mot særlig den eldste til tider..Slik at de grÅter og bir lei seg,vil til mamma,osv.. Han sier selv at jeg skal baaaare dra hvor jeg vil, han har aldri nektet meg sier han. Men poenget er at jeg drar jo aldri noen steder! Kanskje kafe i 2 timer pÅ kveldstid etter bara har lagt seg. Noe han ogsÅ har pÅpekt at det mÅ jeg bare slutte med, om ikke han kan dra til kompisen sin. Det er pÅ en mÅte STOR forskjell pÅ at jeg er borte 2 t etter de er lagt seg og at han lyver og er borte i flere dager!! Det er ogsÅ jeg som kjører til/fra bhg stort sett alltid,passer Å de har med seg det de skal,ordner med innkjøp.. Han har i tillegg ogsÅ brukt 10000,- av kredittkortet pÅ tull og tøv den siste tiden,selv om vi har snakket om at det ikke gÅr etter han gjorde det sist... Dette ble litt rotete skrevet, men oppsummert sÅ føler jeg meg veldig ofte bare som hushjelp,vaskekjærring,økonomisjef og sur fordi han er som han er.. :-(
2 hjertegull :) Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 Etter å ha lest alt dette, du med de tre søte små, så hadde jeg bedt han om å pakke snippsekken å pelle seg vekk! Du får det mye bedre uten! Og hvis du ikke tør/vil la barna være alene med han over tid fordi han er ekkel med dem, ja da er noe riv ruskende galt spør du meg!
vurdere1til Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 sånn som han behandler deg så kan du ikke være nettopp mere enn det som du skriver selv: hushjelp, vaskejærring osv i hannes øyne.. det som forundrer meg er faktisk at så mange kvinner faktisk finner seg i å bli behandlet på dette viset :/ mannen din er en stor IDIOT, ingen familie-fedre med vett i knollen oppfører seg på dette viset.. i en familie så prioroiterer man familien først og fremst!! din mann er en stor egoist.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 Bedre at du tar det nå enn senere. Jeg satt nemlig et helt svangerskap og tillot dette. Enda på visa var at jeg tok han i utroskap. Menn kan tidvis være fantastiske.
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 Takk for svar:-) Ja, han er en stor egoist. Det har jeg sagt til han ,men han mener han må få tid for seg selv, han er jo aaaaltid hjemme med oss, aldri ute på byen osv. Sånn er familielivet svarer jeg.. Han er heller ikke flink å stå opp om morgenene, det faller alltid på meg å hale han opp, og da er han dritsur og kjip og sier jeg har så negativ tone..Ja,klart det, når han aldri kan stå opp først og må hale tia ut hver dag:( Jeg merker at vi har det mye hyggeligere uten han de gangene han er borte. Da slipper jeg å irritere meg over at han ikke gidder/vil hjelpe til med klesvask,husvask,gå ut med ungene osv. jeg kan konsentrer meg fullt om ungene, istedet for å bli skuffa over at han nok en gang ikke gidder finne på noe eller hjelpe til. Han gjør selvfølgelig ting med dem innimellom, men jeg synes det er så kjipt å gå å vente på "smulene" som kan drysse på oss av hygge innimellom.. Vi har vært på familievernkontoret en gang i 2010, men han ville ikke tilbake dit igjen og nekter å være med på det, når jeg har foreslått dette for å få ting på rett kjøl..(slik som JEG vil ha det,mener han...) Det er jo derfor jeg vil ha han dit,slik at vi kan få innspill fra en tredjepart, som ikke er familie og ikke tar "side"! Tro meg, jeg vurderer sterkt å gå fra han nå, selv om jeg synes det er trist og jeg så gjerne ville ha det familielivet med mor, far og barn:( Jeg har svelget nok kameler i årene som har gått synes jeg..
2 hjertegull :) Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 Alle når et metningspunkt før eller siden. Kanskje har du nådd ditt.. Uansett ønsker jeg deg lykke til! Ingen fortjener å ha det slik som du! Sender en god klem
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 Ja, jeg kjenner at jeg er ganske nær maxgrensa nå!!! :-P
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 i enkelte tilfeller tor jeg gresse er grønnere på den andre siden.. dette er ett slikt tilfelle lykke te
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 Ja, jeg kjenner at jeg er ganske nær maxgrensa nå!!! :-P Du burde ta en pause, ta med barna å bo til fam ei stund
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Vis ham denne tråden, hi.. Kanskje han da innser at du ikke er heeelt ute og sykler, men at dette er en gjengs oppfattelse blant oss mødre
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #21 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har tenkt å gi han den,ja Men herrlighet så lei jeg er...Det føles som om han er min oppkjeftige tenåringssønn og jeg må være den sure mora...Sånn blir det ikke akkurat super stemning av heller
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 1. mars 2012 #22 Skrevet 1. mars 2012 Jeg holder med damene i denne saken, denne mannen er du bedre tjent med å ha ut av huset. Hvorfor vil han på 4-dagers heisatur i utgangspunktet? Tipper han og kompisen ikke satt alene akkurat. Best å få vekk skylappene og se han for hva han er, en egoistisk fjott! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #23 Skrevet 1. mars 2012 At han er frekk og udugelig er ikke viktig. At han drar på guttetur er ikke viktig. At du ikke vil reise bort en helg fordi HAN IKKE ALLTID ER SNILL mot barna, særlig ikke eldsteman-... Se DET er viktig! De er det viktigste som står i denne tråden spør du meg. Horfor vil du at barne dina skal vokse opp med en pappa som ikke får dem til å føle seg bra?
Gjest ♥ 3 små ♥ Skrevet 1. mars 2012 #24 Skrevet 1. mars 2012 Ja, jeg tenkte han skulle få lese den.. Men han mener jo seff at han har rett uansett regner jeg med Jeg er så drittlei hele fyren nå, at jeg kjenner jeg føler litt vemmelse når jeg ser på han! usj... Skal prøve å ta en prat med han ikveld kanskje..Han bør prøve å ta tak i dette nå, ikke utsette og skyve det bort med unnskyldninger og ønsker om å ikke snakke om livssituasjonen vår. Han er nemlig flink til det, det passer aldri! Jeg føler meg fastlåst i en situasjon som blir verre og verre og trivselen min er veldig synkende.
Gjest sug lut Skrevet 1. mars 2012 #25 Skrevet 1. mars 2012 Orka ikke lese hele hovedinnlegget eller noen av svarene - men ble fascinert av ideen om atten liter øl? Jøjemeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå