Gå til innhold

Dyremisshandling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja mange dyre eiere skjønner ikke det .noen lar tilogmed bikkja sitte i bilen også går de på stranda og bader mens bikkja står på parkeringsplassen ved stranda mitt i solsteika. mens resten av familien koser seg. Og når de skal hjem er begge bikkjene i bilen døde.dette skjedde i sommer her hvor jeg bor-.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvis jeg hadde sett en nabo satt bilen i garasjen med bikkja inni og lukket igjen så hadde jeg syns det vært litt spesielt.Kjempe bra dere er meldt.håper dere mister retten til å ha dyr-Hva skal dere med bikkje i det hele tatt.?

Noen har visst større behov for å kritisere enn å lese teksten skikkelig?

HI skriver at hunden er i bilen som står i et parkeringshus! Altså med masse rom og lys rund! Hvorfor er det så mye verre enn å ha den i et bur inne? Det er tross alt snakk om 2-3 timer i døgnet, ikke 24 timer!

Jeg håper ikke du har dyr siden du er så slurvete med å tilegne deg kunnskap!

Skrevet

Å "oppbevare" hunden i bilen er vel ikke det beste. Det blir fort varm i en bil nÅ som vÅren sÅ godt som er her.

Prøv heller Å jobb med roten til problemet eller gi den bort.

Skrevet

Jeg husker da vi bodde i lavblokker og hadde bod i parkeringshuset. Vi måtte kaste alt vi hadde der; det var helt nedsotet av eksos og stinket... Tenk på hva hunden puster inn?

Skrevet

Prøvd med bur innendørs da? Evt. med pledd over?

Mange hunder takler ikke å være hjemme alene når de har hele huset/leiligheten til rådighet, men et bur innendørs er til god hjelp. Evt. sett på litt radio slik at han har i bakgrunn.

Personlig så er jeg imot bruk av bur på hund innendørs, men i mange tilfeller så er dette til god hjelp.

Hunden vår har hele huset til rådighet, men ligger som oftest i senga på gjesterommet og sover...

Skrevet

Har dere prøvd å ha hunden i bur om dagen når den er alene. Og hva gjør dere hvis dere begge skal på jobb.

Bor selv i blokk, og hadde turna gærn hvis naboen hadde hatt en hund som bjeffet når den var alene.

Skrevet

Jeg har ikke vært i jobb på en periode nå pga lang sykemelding.

Hunden vil ikke være i buret i leiligheten engang, det er bare bilen som fungerer. Da hadde vi jo bare hatt han i buret i leiligheten....

Samboer har pleid og ta med seg hunden på jobb. Men på grunn av nye regler, pga allergier og sånn så går ikke det lenger.

Jeg har sagt til samboer at hunden vil få det bedre ett annet sted, Hva skjer når permisjonen er over og jeg igjen begynner og jobbe? Hunden kan ikke sitte i bilen hele dagen. Vi har den bare der når det er nødvendig, og det er jo ikke en ønskelig situasjon. Samboer har hatt hunden lenger enn vi har vært sammen. Og de er veldig knyttet til hverandre.

hi

Skrevet

Hvordan har dere prøvd å fått han i buret innendørs da? Med tvang? Godbiter?

Kun et par minutter(knapt det en gang) til og begynne med og deretter la han få komme ut. Trening,trening og atter trening.

La burdøra stå åpen innendørs. Legg godbiter i buret slik at han forbinder buret med noe positivit innendørs.

Ikke gi opp, det kan ta tid...

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er med den hunden. Men det er bare i bilen han vil sitte i buret. Setter vi buret rett utenfor bilen, så nekter han plent og gå inn.

Samboer har prøvd det meste.

Ene gangen satt han opp ett film kamera for og gå over hvordan hunden reagerte. Og hunden kom seg faktisk ut av buret. Han kom seg gjennom de "fengsel gittrene"

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Så lenge hunden er rolig i bilen så har den det ikke vondt. Den har vann og slapper tydeligvis mye bedre av der enn inne i leiligheten ettersom HI skriver. Jeg har også hatt en hund som elsket å være i bilen, og roet seg aller best der ved f.eks tordenvær.

Men for all del, ta kontakt med manimal nå, før det blir knapt med tid og du skal ut i jobb igjen. Hvis hunden har separasjonsangst vil det neppe bli bedre av at den blir omplassert itl en annen familie når den er så knyttet til mannen din. Dette må det trenes på og hunden må lære seg å føle seg trygg på egenhånd inne. Det tror jeg er viktig for alle sin del, ikke minst dere som voksne og hunden selv.

Hvis dere tar kontakt med manimal (eller noe lignende) vil også borettslaget se at dere tar tak i problemet og jobber med situasjonen. Kanskje dere slipper unna bråk med styret på den måten.

Skrevet

Vi sleit med det samme med vår hund når jeg flyttet til mannen min som bodde i blokk. Hun gravde hull i veggen, tygget i stykker alt hun kom over. Vi satt henne i bur hjemme, men det hjalp ikke til å begynne med. Endte med at hun var noen timer hjemme i bur, så hentet jeg henne i lunchen på jobben og hun måtte sitte i bilen noen timer utenfor jobben min. Hadde mulighet til å binde henne så hun kunne velge om hun ville være inni bilen eller utenfor. Etter noen måneder med sånn styr roet hun seg nok i buret til å være alene i buret, men jeg hadde dårlig samvittighet hver dag siden jeg visste hun ikke hadde det bra hjemme. Utrolig mye styr med hunder som ikke kan være alene!

Vi flyttet etter hvert til enebolig og jeg var redd vi skulle ha samme spetakkelet en runde til, men hunden elsket nye huset vårt og har ikke vært en dag i bur etter vi flyttet hit.

Jeg villle prøvd å kontake en hundetrener for å få råd! Om du hadde bodd på østlandet burde du tatt kontakt med antrozoologisenteret http://www.antrozoologisenteret.no/, de er kjempe flinke! Og om du blir desperat og ingen ting fungerer kan du ta kontakt med sigrasenteret http://www.sigra.no/, der er dyretolken sissel grana som vi hadde en spennende runde med.

Jeg er ordentlig hønemor for min hund og synes ikke det er mishandling så lenge det ikke er snakk om mer enn et par timer om dagen og hunden faktisk er rolig i bilen. De aller fleste hunder sitter i bilen noen timer en gang inni mellom, og så lenge de ikke blir for varme eller for kalde og er trygge der gjør jo ikke det noen skade!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle svarene. Jeg skal vise det til samboeren så han kan se. Jeg vet ikke alle tiltakene han har gjort.

Jeg skjønner ikke helt greia med dette borettslag greiene heller. At de skal blande seg inn. Han som har meldt dette går feks aldri tur med sin hund. Og i sommer så fikk vi klager fordi den bjeffet. Da prøvde vi engang til med og lære han og være alene. Men det måtte vi gi opp pga klagene :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...