Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 En i blokken her vi bor sier vi misshandler vår hund. Og at det har blitt en styre sak ut av dette. Når kjæresten min drar på jobb kl 7, er han nødt til og sette hunden i bilen. Det er det eneste stedet han roer seg ned. Han takler ikke se at samboeren min drar . Etter jeg har levert barnet mitt i bhg går jeg straks ned i bilen og henter hunden igjen. Klokken er da mellom 9 og 10. Vi kan ikke la hunden være alene i leiligheten mens jeg leverer . Han klarer ikke være alene og bare bjeffer. Han står i en garasje, så han er i fred for andre, han har vann i bilen og han er der bare når han må. Og i bilen er han rolig.. Han liker og være i bilen...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Er vel ikke trygt å sette hunden i bilen da? Hva om noen stjeler bilen, biler begynner å brenne?? etc etc...
Gjest Heartbroken Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Er vel ikke trygt å sette hunden i bilen da? Hva om noen stjeler bilen, biler begynner å brenne?? etc etc... Tenk om huset brenner ned når de er på jobb da? Mener du at de skal ha hunden med seg til alle tider? Tenk om himmelen faller i hodet på deg når du går ut i morgen Noen ganger må man bare satse på at ting går bra. Til HI. Jeg syns ikke det høres ut som dere gjør noe galt, så lenge hunden har tilgang på vann og roer seg i "buret sitt" som han sikkert anser bilen for å være.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Jeg eier ikke hund, men det høres ikke ut som dyremishandling for meg heller. Dessuten så klare han seg et par timer i bilen.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Så hunden kan altså da aldri være alene i leiligheten? Må være fryktelig slitsomt for dere å holde på sånn...?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Buret er det eneste stedet han roer seg ned og klarer og være alene. Så vi har ingen andre valg dessverre. Han får lang tur på morgenen før samboeren min drar på jobb, når jeg har levert i bhg henter jeg han i bilen og går en passe ok tur. Jeg går over 6 km hver dag for og levere i bhg og er 7 mnd på vei med bekkenlåsning, så jeg kan ikke gå alt for langt . Når samboer kommer hjem får han en times lang tur igjen, ofte i skogen så han får rast fra seg, også hvertfall 2 små tisseturer før natta. Syntes det er fælt at det skal bli sak ut av dette ..
bettisen Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Absolutt ikke dyremishandling. Min hund er ofte i bilen en hel arbeidsdag og lider ikke av den grunn. ligger jo bare og sover. han ligger også i bur hjemme når vi er på jobb. om hunden er rolig og har vann er dette ikke dyremishandling i mine øyne. får hunden nok mosjon og hjernetrim resten av dagen, sover den gjerne disse timene uansett!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Nei hunden kan aldri være alene. og ja, det er fryktelig slitsomt.. Vi får sjeldent hundevakt, så vi er veldig "låst fast" pga dette og. Skal vi på butikken sammen bare, så må han i bilen. vi kan heller ikke knytte han fast på utsiden av butikken, da stikker han av. hi
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Mulig du ikke har fortalt alt her.står han i garasjen hele dagen ?Hvor er han hele dagen .Skjønner ikke hvorfor folk skal ha dyr når de ikke har tid til dyret:(
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Jeg skriver at han står i bilen fra klokka 7 til klokka er 9-10???? hi
SnekkerPelle Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Nei,det synes jeg ikke! Hvor i landet bor dere? Vi har hund (Jente) og kan evt. passe innimellom
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Du skrev også at han står i garasjen .når gjør hunden det da
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Herregud seriøst? Bilen står i garasjen!! Hunden er i bilen, som står i en garasje... vi bor i aust agder
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Har du prøvd å kontakte Gry Løberg hos Manimal (www.manimal.no) ang disse problemene? Hunden høres ut som den har separasjonsangst, og det kan i mange tilfeller behandles. Men det krever mye jobb og innsats over tid. Her er forøvrig en tekst med mye fin informasjon om hva separasjonsangst er, hvordan det arter seg og hvordan man kan jobbe det bort: http://storelabben.com/index.php/1260013
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 stå i en lukket garasje?? .ikker rart folk reagerer.det hadde jeg også gjort.veldig spesielt .kjempe bra at det finnes mennesker der ute som snakker dyras sak og melder dere.da kan dere vel la bilen stå utenfor garasjen da.ikke rart bikkja blir urolig.spesielt
Gjest Miryks Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 stå i en lukket garasje?? .ikker rart folk reagerer.det hadde jeg også gjort.veldig spesielt .kjempe bra at det finnes mennesker der ute som snakker dyras sak og melder dere.da kan dere vel la bilen stå utenfor garasjen da.ikke rart bikkja blir urolig.spesielt Det som er enda mer spesielt er at du ikke hadde en eneste stor bokstav etter punktum.... Fra spøk til revolver. Jeg synes ikke det høres galt ut, men jeg ville heller brukt litt tid på å lære bikkja at det ikke er farlig å være alene. Du fikk en link med gode idèer over her Det lønner seg, både for dere og bikkja å lære den å være alene.
Kortslutning Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Synes ikke dette er mishandling nei. Dere løser det på best mulig måte, uten at hunden blir mishandlet. Men at dere orker å holde på slik er overraskende. Dere bør søke hjelp, hunden kan ikke ha det helt bra. Seperasjonsangst kanskje? Og dere bør vel tenke litt på hvordan dere skal løse dette når du snart får et spedbarn..
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Nei han står ikke i en lukket garasje heller. Da hadde jo ingen funnet ut av dette. Vi bor i en blokk. Vi bor i 3 etasje, og i kjelleren er det ett stort felles garasje anlegg, som i ett parkeringhus. Men du var jo så stokk dum at deg gidder jeg ikke forklare meg lengre for. Idiot. Og til dere andre; tusen takk for seriøse svar Samboer har prøvd flere tiltak på og lære å hunden være alene hjemme. Han blir da helt gal, han bjeffer i flere timer, uler, spiser på møbler, løper på dørene, osv. At han har seperasjonsangst er jo ingen hemmelighet. Men han er ikke sånn ovenfor meg, kun når samboer drar noen vei. For noen dager siden så så hunden lik bil som vi har.. og han trodde vel da at samboer kjørte fra han. Trodde ikke jeg skulle komme meg levende hjem fra den turen. Han er litt stor og ganske sterk.. hi
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Jeg skal be samboeren min lese den linken. Tusen takk Han er jo 5 år nå, og de han snakket med forrige gang sa at det vil være umulig og lære han dette nå..
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Hvis jeg hadde sett en nabo satt bilen i garasjen med bikkja inni og lukket igjen så hadde jeg syns det vært litt spesielt.Kjempe bra dere er meldt.håper dere mister retten til å ha dyr-Hva skal dere med bikkje i det hele tatt.?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 29. februar 2012 #21 Skrevet 29. februar 2012 Høres jævlig stressende ut å ha ei gneldrebikkje når man bor i leilighet gitt:-P
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #22 Skrevet 29. februar 2012 Skal de avlive han da eller? Han kan jo ikke være alene hjemme!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 29. februar 2012 #23 Skrevet 29. februar 2012 Høres jævlig stressende ut å ha ei gneldrebikkje når man bor i leilighet gitt:-P Blokkleilighet skulle det stå.....
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #24 Skrevet 29. februar 2012 Så jeg er liksom stokk dum fordi jeg ikke viste at dere har et felles garasje annlegg i kjelleren.he he ja ja .Da må du skrive det med en gang da vet du lille pie ..:)jeg bor også i blokk og vi har separate garasjer. Kanskje noe du ikke har fortalt siden dere er meldt.Bra folk sier i fra ,i hvertfall.
Tigerpote Skrevet 29. februar 2012 #25 Skrevet 29. februar 2012 Pass på så han ikke blir overopphetet på varme dager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå