Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har fått baby for 2mndr siden, og vekta har stoppet litt opp.. For å komme ned i før-baby vekt, må jeg ned 20 kg. Hvordan skal jeg gjøre dette, når jeg ammer? Jeg prøver å spise mindre, og synes egentlig jeg går rundt og er småsulten hele tiden.. Men spiser jo tre gang for dagen, og det er vel det normale. I tillegg triller jeg tur ca 5 km hver dag.. Er dette bra nok?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Det burde jo være det, men det er ikke lett. Jeg gikk ned litt på lavkarbo etter at jeg var ferdig med amming, men det stoppet opp. Ellers er det vel som vanlig trim og sunn kost som gjelder.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Få mannen din til å være utro, da renner kiloene av! Flere kilo på en mnd her
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Meld deg inn i vektklubb.no og registrer hva du spiser. Kjenner til problemstillingen din og ble sjokkert når jeg registrerte mitt inntak. Jeg lå i snitt flere hundre kcal over det jeg trengte for å holde kroppen i stabil vekt, ikke rart jeg la på meg i stedet for å gå ned.. .. og jeg som syntes jeg spiste egentlig lite og normalt sunt..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Drikk nok, det kreves mye væske å produsere melk og tørste kan ofte forveksles med sult. Spis minst fire ganger om dagen, gjerne fem om du inkluderer et mellommåltid. Da spiser du litt mindre til hvert måltid men slipper bli så ulvesulten mellom hvert måltid. Registrer deg på gratissidene til Grethe Roede (vektklubben) og registrer alt du spiser en liten periode for å få oversikt over inntaket. Legg deg på ca 1800 kalorier om dagen og fortsett med å gå tur hver dag. Vil i tillegg anbefale å kjøpe en treningsstrikk og bruke 15-20 min annnehver dag til litt styrketrening http://www.klikk.no/...ticle261885.ece
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Jaa, men hvor mye trim..? Jeg synes jo en halv mil om dagen er veldig bra, men kanskje det er bare meg.. Utro ja, hadde det enda vært så vel.. Min mann gikk akkurat ifra meg etter 5 år, uten en forklaring.. Takk for tipset om vektklubb, det skal jeg prøve=) HI
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Jaa, men hvor mye trim..? Jeg synes jo en halv mil om dagen er veldig bra, men kanskje det er bare meg.. Utro ja, hadde det enda vært så vel.. Min mann gikk akkurat ifra meg etter 5 år, uten en forklaring.. Takk for tipset om vektklubb, det skal jeg prøve=) HI Oi, samme her. Min mann dro også, håper at det går bra med deg. At du finner styrke i babyen din til å gå fremover. Pass på hva du spiser, f-eks kjeks er fy-fy. Masse palmeolje og transfett som setter seg på magen og rompa. Lykke til, klem
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 #7; Uff, hva er det med disse mannfolka?! Hadde dere vært sammen lenge? Jeg sliter veldig, skal innrømme det.. Har lyst å ringe han hver eneste dag og tryygle ham om å komme tilbake. Det som holder meg igjen, er at jeg vil ikke at dattera mi skal ha en så svak og uselvstendig mor.. Men dagene er tunge. Håper det går bra med deg og. Hva gjør du for å klare hverdagene..? Lykke til du og Klem, HI
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 #7; Uff, hva er det med disse mannfolka?! Hadde dere vært sammen lenge? Jeg sliter veldig, skal innrømme det.. Har lyst å ringe han hver eneste dag og tryygle ham om å komme tilbake. Det som holder meg igjen, er at jeg vil ikke at dattera mi skal ha en så svak og uselvstendig mor.. Men dagene er tunge. Håper det går bra med deg og. Hva gjør du for å klare hverdagene..? Lykke til du og Klem, HI Samma med meg, sliter veldig. snakket med han på tlf i går, men han er skikkelig avvisende, tror han har ei annen dame Jeg har fått innsovningstab av legen, klarte ikke mer. Lå våken på natten å grublet og fikk ikke sove. Innsovningstab er sånn at man våkner fort, ikke vanlige sovetabeletter. Vurderte "lykkepiller" en stund, men turte ikke å prøve de. Du får prøve å holde deg litt hard, for trygler du han, så fryder han seg bare. Vis at du er sterk, men viser han noe som helst anntydning til at det kan bli dere igjen, så kan du jo vurdere om du vil ha han tilbake
Light of my life Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Uff, skulle til å fyre av en sur "eat less - move more" kommentar men skjønner at du trenger en god klem, ikke kjipe kommentarer. Såh: godklem til deg, håper du kommer deg raskt over den tufsen av en fyr! Du fortjener bedre.
MrsMilla Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har fått baby for 2mndr siden, og vekta har stoppet litt opp.. For å komme ned i før-baby vekt, må jeg ned 20 kg. Hvordan skal jeg gjøre dette, når jeg ammer? Jeg prøver å spise mindre, og synes egentlig jeg går rundt og er småsulten hele tiden.. Men spiser jo tre gang for dagen, og det er vel det normale. I tillegg triller jeg tur ca 5 km hver dag.. Er dette bra nok? Ikke start slankinga mens du ammer! Kutt snop og sånt, så er du på rett vei. Fortsett med trillinga daglig, og vurder å ta noen styrkeøvelser på gulvet hjemme etterpå mens du er litt svett, typisk push-up, mage, rygg og knebøy, sånn tre ganger i uka - og der kan du godt ta litt i også. Når amminga er over kan du starte skikkelig. Jeg kjører en brødskive+ jus til frokost, et eple, litt frokostblanding til lunch, ei appelsin, sunn middag (eksempelvis laks - glem saus), og en smoothie og ei brødskive til kveldsmat som typisk hverdagsmat. Viktig å ikke hoppe over noen måltid - og glemme snop. Til kos tar man rå grønnsaker, te uten sukker etc. Tren gjerne tre ganger i uka - en styrketime, en langkjøring og ei hurtigtime med intervall. Etter sånn en måned føler man seg bedre, og etter 4 mnd er man merkbart mye slankere, lettere og har mer energi. Men jeg slanker meg aldri når jeg ammer (dårlig for barnet - og lettere å få treningsskader siden man har mer hormoner i kroppen.....) Det er ganske tungt den første mnd - så hold ut - og det er ingen lette løsninger. Lov med et glass vin til helga, og litt snop som litt ost eller noe (ikke sjokkis - det blir man hekta på straks)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har fått baby for 2mndr siden, og vekta har stoppet litt opp.. For å komme ned i før-baby vekt, må jeg ned 20 kg. Hvordan skal jeg gjøre dette, når jeg ammer? Jeg prøver å spise mindre, og synes egentlig jeg går rundt og er småsulten hele tiden.. Men spiser jo tre gang for dagen, og det er vel det normale. I tillegg triller jeg tur ca 5 km hver dag.. Er dette bra nok? Ikke start slankinga mens du ammer! Kutt snop og sånt, så er du på rett vei. Fortsett med trillinga daglig, og vurder å ta noen styrkeøvelser på gulvet hjemme etterpå mens du er litt svett, typisk push-up, mage, rygg og knebøy, sånn tre ganger i uka - og der kan du godt ta litt i også. Når amminga er over kan du starte skikkelig. Jeg kjører en brødskive+ jus til frokost, et eple, litt frokostblanding til lunch, ei appelsin, sunn middag (eksempelvis laks - glem saus), og en smoothie og ei brødskive til kveldsmat som typisk hverdagsmat. Viktig å ikke hoppe over noen måltid - og glemme snop. Til kos tar man rå grønnsaker, te uten sukker etc. Tren gjerne tre ganger i uka - en styrketime, en langkjøring og ei hurtigtime med intervall. Etter sånn en måned føler man seg bedre, og etter 4 mnd er man merkbart mye slankere, lettere og har mer energi. Men jeg slanker meg aldri når jeg ammer (dårlig for barnet - og lettere å få treningsskader siden man har mer hormoner i kroppen.....) Det er ganske tungt den første mnd - så hold ut - og det er ingen lette løsninger. Lov med et glass vin til helga, og litt snop som litt ost eller noe (ikke sjokkis - det blir man hekta på straks) Hvis du spiser så lite og trener 3 ganger i uka går kroppen din i underskudd. Det er faktisk veldig viktig å ikke spise for lite... HI: meld deg på Grete Roede kurs, de har kurs for ammende. Da blir du fulgt opp og nøye regnet ut hvor mye du skal spise/trimme for å gå ned på en sunn måte. Og god klem til deg - hold ut, det finnes bedre mannfolk der ute!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 #7; Uff, hva er det med disse mannfolka?! Hadde dere vært sammen lenge? Jeg sliter veldig, skal innrømme det.. Har lyst å ringe han hver eneste dag og tryygle ham om å komme tilbake. Det som holder meg igjen, er at jeg vil ikke at dattera mi skal ha en så svak og uselvstendig mor.. Men dagene er tunge. Håper det går bra med deg og. Hva gjør du for å klare hverdagene..? Lykke til du og Klem, HI Samma med meg, sliter veldig. snakket med han på tlf i går, men han er skikkelig avvisende, tror han har ei annen dame Jeg har fått innsovningstab av legen, klarte ikke mer. Lå våken på natten å grublet og fikk ikke sove. Innsovningstab er sånn at man våkner fort, ikke vanlige sovetabeletter. Vurderte "lykkepiller" en stund, men turte ikke å prøve de. Du får prøve å holde deg litt hard, for trygler du han, så fryder han seg bare. Vis at du er sterk, men viser han noe som helst anntydning til at det kan bli dere igjen, så kan du jo vurdere om du vil ha han tilbake Ja, jeg prøver virkelig å ikke ringe å trygle.. Jeg har rett og slett slutta å tenke i uker og måneder framover, jeg tar en dag av gangen, da er det ikke så tøft. Begynner jeg å tenke på at imorgen må jeg handle alene, på lørdag sitter jeg her alene, på tirsdag skal jeg på babysvømming alene, begynner jeg å finne på unnskyldninger for å ringe ham. :/ Har dere barn sammen? HI
Buzzers Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Jeg sleit også med noen kg for mye etter førstemann, så jeg meldte meg på et Grete Roede kurs og vips så gikk jeg ned alt lykke til du vil klare det.
Gjest Gul stjerne Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Bare fortsett å gå og gå og gå Pluss at du tenker på hva du putter i munnen. Hvis du ikke kan mye om kosthold og kalorier, les deg litt opp. Se opp for nøtter; jovisst er de sunne, men fy så feite Jeg trente hardt i ett år; mye styrke og kondisjon. Visst ble jeg trent og sunn og fikk muskler, men mindre ble jeg ikke. All treningen ga muskler og svært god appetitt, så ble ikke kvitt mistrivselskiloene. Men da jeg begynte å gå mer og pumpe mindre, ble jeg sakte men sikkert smalere Så trilletrilletrille lange turer, godt for mor, barn og humør.
Tira Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har fått baby for 2mndr siden, og vekta har stoppet litt opp.. For å komme ned i før-baby vekt, må jeg ned 20 kg. Hvordan skal jeg gjøre dette, når jeg ammer? Jeg prøver å spise mindre, og synes egentlig jeg går rundt og er småsulten hele tiden.. Men spiser jo tre gang for dagen, og det er vel det normale. I tillegg triller jeg tur ca 5 km hver dag.. Er dette bra nok? Diett.no er gratis og du kan enkelt legge inn alt du spiser. Kutt ned på karbene så du ligger på rundt 70-100 gram karber om dagen. Da havner du ikke i ketose og det er ikke skadelig for babyen din. Ellers er min erfaring at det gikk endel uker etter fødselen og så plutselig begynte det bare p løsne....
MrsMilla Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har fått baby for 2mndr siden, og vekta har stoppet litt opp.. For å komme ned i før-baby vekt, må jeg ned 20 kg. Hvordan skal jeg gjøre dette, når jeg ammer? Jeg prøver å spise mindre, og synes egentlig jeg går rundt og er småsulten hele tiden.. Men spiser jo tre gang for dagen, og det er vel det normale. I tillegg triller jeg tur ca 5 km hver dag.. Er dette bra nok? Ikke start slankinga mens du ammer! Kutt snop og sånt, så er du på rett vei. Fortsett med trillinga daglig, og vurder å ta noen styrkeøvelser på gulvet hjemme etterpå mens du er litt svett, typisk push-up, mage, rygg og knebøy, sånn tre ganger i uka - og der kan du godt ta litt i også. Når amminga er over kan du starte skikkelig. Jeg kjører en brødskive+ jus til frokost, et eple, litt frokostblanding til lunch, ei appelsin, sunn middag (eksempelvis laks - glem saus), og en smoothie og ei brødskive til kveldsmat som typisk hverdagsmat. Viktig å ikke hoppe over noen måltid - og glemme snop. Til kos tar man rå grønnsaker, te uten sukker etc. Tren gjerne tre ganger i uka - en styrketime, en langkjøring og ei hurtigtime med intervall. Etter sånn en måned føler man seg bedre, og etter 4 mnd er man merkbart mye slankere, lettere og har mer energi. Men jeg slanker meg aldri når jeg ammer (dårlig for barnet - og lettere å få treningsskader siden man har mer hormoner i kroppen.....) Det er ganske tungt den første mnd - så hold ut - og det er ingen lette løsninger. Lov med et glass vin til helga, og litt snop som litt ost eller noe (ikke sjokkis - det blir man hekta på straks) Hvis du spiser så lite og trener 3 ganger i uka går kroppen din i underskudd. Det er faktisk veldig viktig å ikke spise for lite... HI: meld deg på Grete Roede kurs, de har kurs for ammende. Da blir du fulgt opp og nøye regnet ut hvor mye du skal spise/trimme for å gå ned på en sunn måte. Og god klem til deg - hold ut, det finnes bedre mannfolk der ute! Hun kan jo ikke slanke seg når hun ammer..... blir jo etterpå! Må legge på noen brødskiver da og et par yoghurt + hundre liter vann :-)
Rose04 Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Jeg hadde 14 kg å gå ned og håpet at jeg skulle være en av dem som bare kunne amme og at kiloene raste av av seg selv. Men etter 3 mnd var det fortatt 14 kg igjen, så da begynte jeg å spise ca 1900 kalorier per dag (endel mer i helgene), gikk lange, raske trilleturer på 1,5-2 timer 4-5 dager i uka, og da gikk jeg ned i snitt 0,7 kg hver uke. Normal dag: Frokost: Frokostblanding (ca 400 kalorier) Lunsj: Yoghurt/knekkebrød (ca 200 kalorier) Mellommåltid: Banan/eple (ca 100 kalorier) Middag: Akkurat det jeg ville (ca 1000 kalorier) Kveldsmat: Knekkebrød/banan (ca 200 kalorier) Drakk bare vann. Fredag og lørdag spiste jeg godteri/kake i tillegg for å øke forbrenningen litt. :-)
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Ikke slank deg mens du ammer.
MrsMilla Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Ja, glemte å si at det kanskje ikke var helt klart ang. matmengde - dette holder om man ordner seg skikkelig mat. Frokostblanding må være skikkelig - og med masse mat i - gjerne en skikkelig posjon. Ei brødskive er mer enn nok på et måltid. Kanskje ikke med sånn tullebrød man ofte finner i butikken, men ei skikkelig tjukk skive ordentlig grovbrød med masse bra pålegg på er nok! Lov å kjøre godt på med pålegg - ost, skinke, litt smør, masse paprika... skal jo smake GODT hehe. Men jeg tror nok problemet ikke ligger her, men i alt det andre som havner i munnen, vet det veldig godt selv da jeg av natur er godtemoms og vet hvordan det er både å hive innpå og ikke gjøre det. Jo mer man hiver innpå jo mer sjokkert blir man over over at man kan legge på seg av "så lite" og mener at det er naturlig med noe som egentlig er for store posjoner. skal faktisk ikke mange bitene med sjokkis før det ligger på hofta til enkelte av oss - deriblant meg. Når man er slank og spiser normalt igjen så ser man at man kanskje kasta i seg litt i overkant. Jeg har gått ned ca 20 kg to ganger - etter harde graviditeter - og vet at det faktisk krever sin kvinne å gjøre dette, det er ingen lettvintløsninger. Og det er kjipt å dra på trening kl.9 om kvelden etter en lang dag - men det må gjøres. Og det tar tid, eneste måten å få kroppen til å skjønne at dette skal vare.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #21 Skrevet 29. februar 2012 jeg bruker hoppe tau noen ganger i uka. da får man virkelig trent litt. har nettopp kjøpt det. men håper det vil hjelpe emg på god vei.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #22 Skrevet 1. mars 2012 1800 kcal er ALTFOR lite når du ammer!! Spiser man for lite stopper iallefall vekten opp... jeg veier 57 kg og trenger 2300 kcal for å vedlikeholde vekten min, og jeg ammer ikke lenger! Har en del muskelmasse da, og det krever mer energi enn fett å vedlikeholde! Kutt ned på karbo, spis mer proteiner og fett! Kutt ut pølser, ferdige kjøttboller, kjøttdeig etc og bruk heller kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig! Spis kesam, skyr, havregrøt, cottage cheese istedenfor brød og yogurt! Ta gjerne grove knekkebrød med rikelig med kjøtt/egg pålegg og grønt poå! Kutt ut all fruktjuice! Drikk skummet melk og fun saft og vann... Spis god, sunn mat, mye proteiner og grønnsaker og fortsett med tur så kommer det til å gå som en drøm:) Lykke til!
håperpåvinterbarn Skrevet 1. mars 2012 #23 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har fått baby for 2mndr siden, og vekta har stoppet litt opp.. For å komme ned i før-baby vekt, må jeg ned 20 kg. Hvordan skal jeg gjøre dette, når jeg ammer? Jeg prøver å spise mindre, og synes egentlig jeg går rundt og er småsulten hele tiden.. Men spiser jo tre gang for dagen, og det er vel det normale. I tillegg triller jeg tur ca 5 km hver dag.. Er dette bra nok? Ser at det er flere ting som du sliter med her foruten noen ektra babykilo. Men for å trøste deg litt med tanke på kiloene. Jeg hadde ikke gått spesielt mye ned etter 2 måneder. Jeg gikk opp 18 kilo i svangerskapet, og det tok 6 mnd å gå ned 14 kilo og 8 måneder å gå ned alle 18 kiloene. Jeg gjorde ikke noe spesielt, og jeg slanket meg ihvertfall ikke. Ta det med ro angående vekta. Det høres ut som du gjør det du skal i den kategorien. Det høres også ut som a det er viktigere at du tar vare på deg selv, nå som livssituasjonen er dramatisk endret. Omgi deg med gode venner og famile i denne vanskelige tiden. Føler meg som en dust som klaget over mitt forhold i et innlegg i dag, når ting er verre for andre. Klem til deg, håper du får det raskt bedre!
Gjest Miryks Skrevet 1. mars 2012 #24 Skrevet 1. mars 2012 Diett.no er gratis og du kan enkelt legge inn alt du spiser. Kutt ned på karbene så du ligger på rundt 70-100 gram karber om dagen. Da havner du ikke i ketose og det er ikke skadelig for babyen din. Ellers er min erfaring at det gikk endel uker etter fødselen og så plutselig begynte det bare p løsne.... Laga meg bruker der, men jeg får ikke til å legge til maten jeg spiser. Må jeg skrive inn alt hva maten innholder selv? Jeg aner jo ikke hvor mye av det forskjellige greiene brødet jeg spiser inneholder osv.. Halp?
Tira Skrevet 1. mars 2012 #25 Skrevet 1. mars 2012 Diett.no er gratis og du kan enkelt legge inn alt du spiser. Kutt ned på karbene så du ligger på rundt 70-100 gram karber om dagen. Da havner du ikke i ketose og det er ikke skadelig for babyen din. Ellers er min erfaring at det gikk endel uker etter fødselen og så plutselig begynte det bare p løsne.... Laga meg bruker der, men jeg får ikke til å legge til maten jeg spiser. Må jeg skrive inn alt hva maten innholder selv? Jeg aner jo ikke hvor mye av det forskjellige greiene brødet jeg spiser inneholder osv.. Halp? Nei, du må ikke det. Det ligger mange 1000 matvarer inne der. Hang on, så skal jeg gå in å gjøre det med en gang og så beskrive det for deg! Jo, altså: Når jeg logger meg på kommer jeg direkte inn på mine måltider for dagens dato. Det du gjør er at du skriver inn navnet på matvaren du har spist (litt pes om du har laget middag med 10 komponenter, men du fatter posenget?). Det vil da, om matvaren ligger inne, komme opp ett forslag til merke/utgave av matvaren. Om du skriver f.eks havregryn kommer alle merker av havregryn, havregrynsgrøter o.s.v opp... Finner du det ikke ved å skrive navnet (altså det DU kaller matvaren), så prøv å skriv produsentens navn isteden, da kommer alle produktene som er lagt inn for denne produsenten opp og du kan velge riktig vare om den ligger der. Innimellom hender det at matvaren fra akkurat den produsenten du har brukt ikke ligger inne. Da pleier jeg å bare ta en av de andre jeg vagt kjenner til som jeg syns er gansge lik. På den måten blir det ganske riktig alikevel. Blir mye veiing av mat den første uka, men etterhvert begynner man å lære seg hvor mange kalorier, karber o.s.v det er i maten og da kan man slacke av litt på det konstante oppsynet. Jeg fikk helt sjokk da jeg fant ut kaloriinnholdet i juice, yoghurt og sauser (spesielt sauser). Diett.no kan faktisk ende opp med å gi noen AHAopplevelser. Har ihvertfall gjort det for meg;) Skriv tilbake om du fortsatt har problemer så skal jeg prøve å hjelpe etter beste evne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå