Gå til innhold

Kaller du barna dine prins / prinsesse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI! Og jeg får helt fnatt av de som gjør det. Til og med avisene. "Prinsesse amalie på Kleppestpø '" sto det med svære bokstaver i BT for noen uker siden. En vanlig reportasje om helsesøsters hjemmebesøk.

Pjuk !

Skrevet

Nå har jeg ingen barn, enda. Men kommer absolutt ikke til å titulere evt. unger som "prins" eller "prinsesse". Det er så flåsete og lite spesielt å bruke det som et kjælenavn! Kommer til å velge noe helt personlig til min(e). No thanks! Har nederlandsk og belgisk adelig blod ikke så langt bak i slekta btw.

Hahaha, det er så moro å høre folk som ikke har barn med så sterke meninger om ubetydelige ting. Bare vent, snart har du både kaptein sabeltann og prinsesser springende rundt i huset.

Det er også "moro" å høre foreldre som generaliserende påstår at alle andre kommer til å bli som dem og ta samme valg om så "ubetydelige ting".Jeg har aldri noensinne kalt noen for ting jeg ikke synes er passende og fint. Er dere verdensmestere i å være foreldre, og alle andres valg (ut fra personligheten vår) som er i strid mot deres valg er totalt avleggs? Det høres litt sånn ut når noen foretrekker andre ting. Jeg synes prins/prinsesse er regelrett teit. Det er MIN mening og ikke noe som kommer til å forandre seg som den største selvfølgelighet straks livet tar nye vendinger. Om dere andre vil kalle deres for kaptein Sabeltann eller lille dulle prinsesse så er det fint og koselig for dere. Kaptein Sabeltann er btw. noe helt annet enn "prins"!

Har en liten jålehund jeg kaller "tjokkebærta". Liten digresjon ift tema, men likevel! Kunne like gjerne ha kalt han susse musse dulledutten eller kjøpt matskål med "prins" inngravert, klær med kongekrone, eller diamant kobbel, men nei, ingen prinser eller prinsesser her i gården hverken nå eller senere, beklager til alle som føler seg støtt at jeg personlig synes det er upersonlig og at det ikke klinger i mine ører noensinne med slike dullenavn :) Har aldri blitt titulert med "prinsesse" av mine foreldre jeg heller, så det går faktisk an å ikke gjøre det. Mannen min er heller ikke mine svigerforeldres "prins". Jeg har dessuten aldri sagt prinsesse eller prins om andres barn.

Skrevet

Her går det for det meste i rampen og fanterampen.

Jeg syntes personlig det høres litt kleint ut å kalle barna for prins og priinsesse, så derfor gjør ikke jeg det selv. Noe jeg også syntes før jeg fikk barn forresten til deg lengre oppe som mener man ikke kan ha meninger om dette før man får barn selv!

Skrevet

noen jeg kjenner kaller sønnen for sneipen....synes det er værre en prins;P

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi har ofte kalt tulla vår for prinsessa fordi hun har vært "dertete" og jålete fra hun var baby. Tror ikke gutten har vært prins i noen særlig grad, men ikke av prinsipp, mer fordi han har vært en liten ramp ;)

Det er flust av andre ting jeg bruker prinsippene mine på:)

Skrevet

Bare når prins vil-ikke kommer fram :D Hehe..

Sier heller ting som "vakre lille gutten min".. Det er jo sannheten iallefall ;)

Skrevet

Ikke sånn til dagen, men innimellom :) Har ingen bånd til noe kongehus. Men jeg har forøvrig ikke noen troll i familien heller selv om jeg kan kalle dem for trollungene mine, ei heller er barne mine klumpete selv om jeg kan kalle dem for "klumpen min", de er heller ikke laget av gull selv om jeg kan si "gullet mitt" osv. Det er nå en gang slik at kosenavn ikke må være knyttet til noe reelt, må det vel? ;)

Signerer denne..

Jeg kaller gutten min for vakre prinsen når jeg dulleprater;)

Skrevet

Har aldri kalt gutten min for prins, og kommer ikke til å kalle han i magen det heller Fullstendig latterlig, og jeg spyr når jeg ser facedbook-statuser som inkluderer ting som : "Fridag med prinsessen" osv osv... BLÆH!

Har andre mer personlige kallenavn på ham, men han er vitterlig ikke kongelig og dermed ingen prins.

Skrevet

Nei. Syns det blir litt fjollete..men bryr meg ikke nevneverdig om hva andre gjør.

Her omtales lillegutt som "sjefen" eller "lille venn" :)

Skrevet

jo :) synst jenta mi er ei lita prinsesse og kaller henne det.. :) men tror ho ser på det mer som en av disney prinsessene ikkje mette marit akuratt :P

Skrevet

Aldri!

Vi er ikke i nærheten av å slektes på noen monarker.

Skrevet

Kaller'n prins når han er supersnill. Så bruker det vel på samme måte som andre kaller ungene sine "engel" osv. Men jeg sier vel engel også, tror jeg :P

Da han var nyfødt kalte vi han for keiser'n, siden han er født med keisersnitt :P

Ellers så er jeg veldig fornøyd med navnet hans og bruker vel for det meste bare det ;)

Skrevet

Ser ikke problemet med å kalle barna prinse og prinsesse selv om man ikke har kongelig blod. Det er jo defor det heter kallenavn... Om man synes selve kallenavnet er oppbrukt eller teit er jo noe annet, og helt greit.

Her kaller vi gjerne jenta for prinsesse. Jeg doller henne ikke opp i noe særlig grad, men blir påvirket av så mye og liker prinsesser og da er jo det greit. Hun har selv kalt seg prinsesse (når hun har håndkle rundt kroppen og håret) og det varså søtt, så vi kaller henne det innimellom vi også. Hun har mange kallenavn og det er jo ikke mer bokstavelig å kalle henne prinsesse enn f.eks troll.

Skrevet

Nei, alt annet enn prins =) Ingen slektskap til de kongelige så vidt jeg vet =)

Skrevet

Og i såfall, hvor nært beslektet er dere med kongefamilien?

Nope - men vi är faktiskt släkt med släkten till Prinsessan Estelle! Prins Daniels kusin är gift med min sons fyrmänning, hehe! :)

Skrevet

Jeg jeg tror ikke jeg kaller henne prinsesse, derimot har hun mange andre kallenavn:)

Skrevet

jeg er dronning i mitt rike, såklart er sønnen min da en prins - sier da seg selv :D

Skrevet

Er ikke kongelig og dattera mi er mer bølle enn prinsesse, så nei, kaller henne ikke prinsesse. Med mindre hun har kledd seg ut eller vi har noe slags rolllespil, men da leker vi jo, så det blir noe annet enn å bruke det som kallenavn.

Skrevet

Nei gjør ikke det,men vet ei som selger barne klær og når hun viser frem kolleksjonen så sier hun denne har prinsessa mi,denne satt som et skudd på prinsessa mi,dette hadde prinsessa mi på i barnehagen i går,det blir litt too much for meg.

Så nei jeg kaller helle ikke for prinsesse annet en i lek,mår hun har på krona,sko og kjole og sier selv jeg er prinsesse ,da får hun være prinsesse,men bruker det ikke blandt folk.

Skrevet

Nei gjør ikke det,men vet ei som selger barne klær og når hun viser frem kolleksjonen så sier hun denne har prinsessa mi,denne satt som et skudd på prinsessa mi,dette hadde prinsessa mi på i barnehagen i går,det blir litt too much for meg.

Så nei jeg kaller helle ikke for prinsesse annet en i lek,mår hun har på krona,sko og kjole og sier selv jeg er prinsesse ,da får hun være prinsesse,men bruker det ikke blandt folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...