Gå til innhold

Kaller du barna dine prins / prinsesse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i såfall, hvor nært beslektet er dere med kongefamilien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite blått blod i årene her, så nei jeg har ikke prinser eller prinsesser.

Gjest thricane
Skrevet

Og i såfall, hvor nært beslektet er dere med kongefamilien?

Haha, overhodet ikke beslektet, men kaller henne prinsesse allikevel. Hun presenterte seg som prinsesse for julenissen på julaften.
Skrevet

Jeg kaller mine barn for Prinser, uten at vi er i slekt me Konge fam..

Derimot liker jeg IKKE at folk kaller barna sine for engler og dukker, da det er døde ting....

Skrevet

Nei, det synes jeg er litt white trash, for å være helt ærlig.

Skrevet

Her går det i verdens beste prins:)

Skrevet

Nei, jeg har gått over til å bare si "Estelle".

Skrevet

De her kalles mister, frøken og lillefrøken, men stort sett brukes navnet. Det har bare blitt slik :) Huset er forøvrig blottet for kongelige :)

Skrevet

Han kaller seg selv for kong sverre, fordi noen i barnehagen har fortalt at det er et kongenavn. Men vi kaller dem verken prinser og prinsesser, eller konger og dronninger.

Skrevet

Derimot liker jeg IKKE at folk kaller barna sine for engler og dukker, da det er døde ting....

Ikke at jeg er religiøs, altså, men jeg visste ikke at engler falt i kategorien "døde ting"?

Skrevet

Ikke sånn til dagen, men innimellom :) Har ingen bånd til noe kongehus. Men jeg har forøvrig ikke noen troll i familien heller selv om jeg kan kalle dem for trollungene mine, ei heller er barne mine klumpete selv om jeg kan kalle dem for "klumpen min", de er heller ikke laget av gull selv om jeg kan si "gullet mitt" osv. Det er nå en gang slik at kosenavn ikke må være knyttet til noe reelt, må det vel? ;)

Skrevet

Enig i det med engler. Når folk jeg ikke kjenner særlig kaller barna sine for engler blir jeg litt i stuss om de lever eller ikke. Syns ikke det begrepet burde brukes om både levende og døde.

Dukke derimot syns jeg ikke er så ille å bruke, selv om jeg ikke gjør det med egne barn.

Skrevet

Jeg har en prinsesse og en fantejente.. Og det er fordi eldste er skikkelig rosa jente-jente som elsker lange kjoler og å kle seg ut. Minste er en litt mer guttejente som er full av fanteri..

Skrevet

Nå har jeg ingen barn, enda. Men kommer absolutt ikke til å titulere evt. unger som "prins" eller "prinsesse". Det er så flåsete og lite spesielt å bruke det som et kjælenavn! Kommer til å velge noe helt personlig til min(e). No thanks! Har nederlandsk og belgisk adelig blod ikke så langt bak i slekta btw.

Skrevet

Ikke at jeg er religiøs, altså, men jeg visste ikke at engler falt i kategorien "døde ting"?

Dette var min mening! Engler er ikke akkurat levende spørr du meg ;)

Skrevet

Nå har jeg ingen barn, enda. Men kommer absolutt ikke til å titulere evt. unger som "prins" eller "prinsesse". Det er så flåsete og lite spesielt å bruke det som et kjælenavn! Kommer til å velge noe helt personlig til min(e). No thanks! Har nederlandsk og belgisk adelig blod ikke så langt bak i slekta btw.

Hahaha, det er så moro å høre folk som ikke har barn med så sterke meninger om ubetydelige ting. Bare vent, snart har du både kaptein sabeltann og prinsesser springende rundt i huset.
Skrevet

Nei, her går det i lille tulla, trulta, tusta og bolletryne (fordi hun har så gode bollekinn^^,) Prinsesse syns jeg høres så sossete ut .. :S

Engel er for min del barn som dessverre ikke lenger er på denne jord, så det hadde jeg ikke klart å kalle min datter..

Skrevet

Merkelig svar... jeg er ikke hun som ikke har barn ennå, men jeg bestemte meg da vitterlig også før barna ble født for at de aldri skulle tituleres som prinsesser og prinser stakkars.

Det ER flåsete, og fullt mulig å unngå hvis man har bestemt seg for det!

Skrevet

Her går det i Tiger'n :D Liker virkelig ikke når noen kaller barna sine Prins/prinsesse. Har bestemt oss for å aldri kalle han det!!!

Skrevet

Må si jeg ble litt overrasket over hvor mange som var negative til disse kallenavnene. Det stemmer dårlig overrens med min min hverdag der jeg hører mange som bruker dette på barna sine, hverandres osv "hele tiden". Jeg er vel heller en av dem som bruker det veldig lite, men veldig mange bruker det mye om mine barn og om andres barn, f.eks "hvordan går det med den lille prinsen din nå da, er han bedre?". Har et stort spekter av venner av bekjente som er alt i fra bønder, butikkmedarbeidere, lærere, kirurger, doktorgrad i diverse ting, politibetjenter osv, osv og det er ikke noen forskjell på hvem som bruker kallenavnene egentlig...

Skrevet

Det hender, men da i setninger som: " Når ble du prinsen av Persia?" eller " Nå oppfører du deg som en bortskjemt prins!". Jeg har ikke noe mot kongefamilien, men jeg har møtt såpass mange "prinser og prinsesser" gjennom jobben at jeg har de "navna" litt på tvers i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...