Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Kan ikke fatte og begripe at noen syns det er greit!hvorfor i all verden skal barna stå opp aleine og se på tv når helgen er kommet?syns det er tragisk at foreldre tenker mer på seg sjøl når det kommer til det!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Kommer helt an på barnet og barnets alder
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Fordi de er store nok og liker å ha kvalitetstid med hverandre og TV-spill. Samtidig som mor får sove 1 time lenger og er mer uthvilt og orker å ta dem med på flere aktiviteter i helga. Så nei, jeg tenker ikke på meg selv. Ungene vil IKKE vekke meg siden de da ikke får den roen de gjerne vil ha på morgenen, med frokost, TV-spill og pledd i sofaen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Vet om ei jente som sitter 4timer og venter på at mamma skal stå opp!det er da jaggu ikke greit!!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Hehe..ok? Jeg har ikke noe problem med å la de minste barna være oppe alene en times tid med storebrødrene, og jeg lurer litt på hvem som mener det er nødvendig å stå opp kl 6.30 med en 9 åring og en 7 åring? Eller barn som er eldre enn det.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Kan ikke fatte og begripe at noen syns det er greit!hvorfor i all verden skal barna stå opp aleine og se på tv når helgen er kommet?syns det er tragisk at foreldre tenker mer på seg sjøl når det kommer til det!! Men at foreldrene ivaretar seg selv litt (sover til 8-9 i stedet for 7), er jo stort sett positivt for resten av familien. Da er man mer uthvilt og kan gripe dagen bedre an. Barna er da ikke tjent med at foreldrene ikke klarer å fungere. Både barn og foreldre har batterier de må få lov til å lade. Det er jo ikke snakk om å sove bort helga mens ungene underholder seg selv hele dagen. Etter en viss alder trenger de ikke å bli vartet opp og underholdt av foreldrene hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Kan ikke fatte og begripe at noen syns det er greit!hvorfor i all verden skal barna stå opp aleine og se på tv når helgen er kommet?syns det er tragisk at foreldre tenker mer på seg sjøl når det kommer til det!! Men at foreldrene ivaretar seg selv litt (sover til 8-9 i stedet for 7), er jo stort sett positivt for resten av familien. Da er man mer uthvilt og kan gripe dagen bedre an. Barna er da ikke tjent med at foreldrene ikke klarer å fungere. Både barn og foreldre har batterier de må få lov til å lade. Det er jo ikke snakk om å sove bort helga mens ungene underholder seg selv hele dagen. Etter en viss alder trenger de ikke å bli vartet opp og underholdt av foreldrene hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Skal barnas behov så til de grader stilles først at foreldrene skal neglisjere seg selv hele tiden. For hvem er dette best? Det er ikke snakk om at en toåring skal herje rundt i huset i timesvis alene, men større barn i kortere perioder, som er litt autonome.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Nei,men noen foreldre kommer seg jo aldri i seng,og de jeg har i tankene er de som ligger og sover fram til 10 halv 11,syns ikke det er greit når man vet barna står opp tidlig,da får man heller ha vett til og legge seg!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 her begynner barna gjerne dagen kl 5 hver dag i helgene. DET orker jeg ikke å være med på når jeg allerede har jobbet fullt hele uka, vært med dem på aktiviteter så å si hver kveld og må vaske hus i helgene. Ingen har behov for å begynne fridagen kl 5, og så lenge han ene er i småskolen og hun andre siste år barnehage, og de kan gå på do selv, smøre brødskive selv og sette på TV/finne tegneark/perler/lego selv, så ser jeg faktisk ikke problemet... Barna trenger ikke samvær med foreldrene sine 24/7, og ikke vil de det heller. Jeg har kronisk sykdom som hadde gjort meg svært syk hvis jeg hadde underskudd på søvn over lang tid.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Nei,men noen foreldre kommer seg jo aldri i seng,og de jeg har i tankene er de som ligger og sover fram til 10 halv 11,syns ikke det er greit når man vet barna står opp tidlig,da får man heller ha vett til og legge seg! Det blir jo noe litt annet enn det du skrev i HI ditt da. Jeg er forsåvidt helt enig i at det er ganske kjipt gjort å legge seg så sent at man sover til over kl 10 dersom barnet på under 8-9 år står opp i 6-7-tiden. Men i HI framlegger du det jo som at det alltid er fælt å la barn være alene oppe uansett alder og hvor lenge det er snakk om
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Nei,men noen foreldre kommer seg jo aldri i seng,og de jeg har i tankene er de som ligger og sover fram til 10 halv 11,syns ikke det er greit når man vet barna står opp tidlig,da får man heller ha vett til og legge seg! Men det framgår ikke av innlegget at det dreier seg om de som sover til midt på dagen. Mange har barn som står opp halv syv-syv. Det er greit å kunne være oppe til midnatt fredag og lørdag for så og stå opp rundt 8-9 tiden uten å føle alt for mye dårlig samvittighet. Som voksne trenger man tid sammen alene, ikke bare sammen med barna. I hverdagen blir dette knapt og da skjer det jo som regel i forbindelse med helg. Her bytter som regel vi foreldrene på, slik at en står opp relativt tidlig med ungene hver sin dag, men folk må finne løsninger Det betyr ikke at barna er neglisjerte og ikke får den omsorgen de trenger og fortjener.
Lammelåret Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Ser ikke noe galt i at ungene står opp alene, men det forutsetter selvsagt at de ikke finner på noe farlig og at foreldrene ikke er helt komatøse. I en viss alder er det begrenset hva en kan gjøre for å hindre at ungene står opp av seg selv.
Frenzia Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Mi på snart 5 år elsker å sitte å se på barneTV alene i helgene. Ho våkner også opp tidligere i helgene enn i ukedagen. I tillegg er jeg tilhenger av å fordele lørdagsgodteriet utover dagen, isteden for å stappe barna sukkerfulle rett før leggetid. Så vi står opp og setter på Nrk3, fyller opp skåla med ostepop og legger oss igjen, og alle er glade!
Gjest Miryks Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Tja, eldste på over 3 står opp 7-8, kommer og sier fra til oss om at hun er våken. En av oss står opp, fikser mat til henne, slår på Tv'en og legger oss igjen, med døra åpen i tilfelle det er noe. Null stress
LoveDove Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Signerer svarene her. HI, du er en tanke hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Husker selv da jeg var mindre. Syns alltid de 2 timene hvor bare jeg og broren min var oppe sammen på morgenen var så koselig. Stille og rolig. Vi satt innpakket i ullpledd på sofaen og så på barneprogram på TV. Dette vil jeg at mine barn også skal kunne gjøre. Dette er nok veldig individuelt!
Light of my life Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 De fleste er vel enige i at det er stooor forsjell på de fleste eksemplene her med selvgående barn som henter mat selv og ser på barne tv en times tid, og en toåring som venter 4 timer alene på at en (fyllesyk?) mor skal stå opp.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Nå er barna mine 3, 4, 8 og 10 år gamle, at de leker, leser, tegner, ser på Tv, pusler osv fra halv syv til åtte en søndags morgen kan jeg overhodet ikke se noe galt i. Jeg våkner når de står opp og ligger bare slapper av mens jeg hører god-lydene fra lekende barn i stua en times tid før jeg står opp. Er søndagskos det
Mandalas Skrevet 28. februar 2012 #20 Skrevet 28. februar 2012 hvorfor i all verden skal barna stå opp aleine og se på tv når helgen er kommet? Så foreldrene skal orke å leke med dem og ha det koselig sammen resten av dagen Jeg gidder ikke stå opp kl 6 i helgene også altså.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #21 Skrevet 28. februar 2012 Tror du ikke barn også har behov for litt tid for seg selv? Så mener jeg ikke veldig små barn altså. Mitt barn på seks år storkoser seg i helgene når han står opp alene. Smører seg brødskive med nugatti og spiller xbox eller ser på simpsons Han sier selv at han foretrekker og stå opp før meg, så da synes jeg det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #22 Skrevet 28. februar 2012 Barna våre har rikelig med foreldre kontakt og annen voksen kntakt hele uka, helger, ferier etc. De digger å fp være litt alene, de vokser på det. Er stolte av seg selv. Så jeg nyter det å sove lenge , eller ligge å lese, surfe i snga i helga.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #23 Skrevet 29. februar 2012 Det kommer jo litt ann på alderen til barnet da hi.. Jeg synes ikke det er greit at barn som fremdeles går i bhg er alene våken om morgningen. Og de som har mann så kan de jo stå opp en dag hver i helgen, eller ta seg en liten lur på dagen. Jeg kunne aldri la mine barn være våken alene uansett hvor trøtt jeg er, og TRØTT det er jeg. Alenemor med ingen avlastning, og ene barnet med en diagnose, sover dårlig, vanskelig å legge and the list goes on... Man vet aldri hva som kan skje... Men det er nå min mening..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #24 Skrevet 25. november 2012 Mi på snart 5 år elsker å sitte å se på barneTV alene i helgene. Ho våkner også opp tidligere i helgene enn i ukedagen. I tillegg er jeg tilhenger av å fordele lørdagsgodteriet utover dagen, isteden for å stappe barna sukkerfulle rett før leggetid. Så vi står opp og setter på Nrk3, fyller opp skåla med ostepop og legger oss igjen, og alle er glade! Skikkelig sunn frokost på dine barn hører jeg.. Anonym poster: cec646ce89e9a1510090250c8c4ce7a6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #25 Skrevet 25. november 2012 Kan ikke fatte og begripe at noen syns det er greit!hvorfor i all verden skal barna stå opp aleine og se på tv når helgen er kommet?syns det er tragisk at foreldre tenker mer på seg sjøl når det kommer til det!! Ja, når de våkner i 5/6 tiden tenker jeg på meg selv også. Hadde du gjort det samme hadde du ikke hørtes så hissig ut Anonym poster: d6a17301a41a11fab84ae3cb67602ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå