Gå til innhold

Dere som har menn som gjør masse husarbeid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er en slik mann?:P

Min mann gjør husarbeid, MEN og det er et stort men..jeg må si det til han..hvis han skal gjøre noe uten at jeg sier noe til han så tar det 10000 år for å si det slik..og kanskje aldri gjort.

Mannen er over 30 og nei han kommer aldri å forandre seg.

Ikke nytter det å mase hele tiden heller, han er dritt lei maset mitt..og jeg...dritt lei hele mannen.

Drømmer om å være alene til tider..bare mitt og ungene sitt rot..men...

Han er en ok far, men heller ikke der er han den som spretter opp av sofaen å leker med dem, det er ikke jeg heller altså..men føler jeg er mer engasjert i alt enn han..

Han elsker data og alt som han kan skru på....da lyser han opp og er rask opp av sofaen...,:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså men...er så dum at jeg fikk barn før jeg tenkte på fremtiden, og har ikke råd til å kjøpe noe selv om jeg jobber...svært få aleneforeldre har råd til å kjøpe noe her vi bor, dyrest i norge:((

HI

Skrevet

Hva mener du med hvordan er en sånn mann? Jeg har ikke mast på min mann om husarbeid noen gang tror jeg.

Skrevet

Ehm... han er fantastisk :) Hva mener du egentlig?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Min mann har en høyere standard på hvor rent og ryddig han vil ha det, så da blir det hans ansvar å holde den standarden.

Når han er bortreist på jobb har vi det rent og ryddig NOK, men når han er hjemme, står hele huset på strekk og han vasker 2-3 ganger i uken.

Det er i grunn ganske deilig ;)

Skrevet

Altså hvordan er en slik mann..med andre ord jeg lurer på hvordan det er å ha en mann du slipper å mase på....

HI

Skrevet

Tja, vi gjør halvparten hver, men nå som jeg er i dårlig form og gravid tar han det meste.

Han er 29 år, ble far tidlig og har ryggrad så det holder.

Han er opptatt av rettferdighet, og idealist, men det er umulig å gråte seg til noe her i huset om han synes det ikke er riktig.

Han jobber veldig mye som selvstendig næringslidende musiker og har over 6 års utdanning innen musikk.

Han har ikke respekt for at folk setter seg ned og synes synd på seg selv, men mener alle har ansvar for egen lykke og eget liv - og har høy arbeidsmoral.

Interesserer seg veldig for ny vitenskap og lære nye ting.

Han er opptatt av familie og vi har et veldig godt ekteskap.

Samtidig kan han også jobbe på pc innimellom mens ungene er oppe og våkne, og er ikke enig i at det er viktig å holde det nyvasket og rent hele tiden.

Skrevet

Vasker 2-3 ganger i uken?! Det må jeg si! :)

Har selv en fantastisk mann som hjelper til hjemme og leker med barna uten at jeg ber om det :) må selvfølgelig av og til mase på enkelte ting, men det må han på meg også ;)

Skrevet

Ja hvordan er en sånn mann? Hva mener du?

Min samboer er veldig flink til å gjöre husarbeid.

Ingen av oss er glad i det, og det kan ofte gå litt for lenge mellom hver gang det blir stövsugd osv.

Men han gjör saker på eget initiativ. Er det skittent på gulvet og det (tydeligvis) er lenge siden sist stövsugning, tar han fram stövsugeren. Han tar ofte oppvasken og oppryddingen etter middag. Og han er den desisert beste av oss på sånn små-rydding. Plukke unna papirer, tegninger, klär osv om har blitt liggende og "grodd fast" rundt omkring.

Jeg tar 99% av klesvasken og så og si alltid jeg som vasker toalettene. Men det er helt greit. Jeg er jo hjemme for tiden uansett. Han jobber 7:30-16 hver dag og har en god halvtimes kjöring hver vei til jobb.

Han er også flink med barna.

I tillegg har han nok å holde på med i kjelleren -snekre vinduskarmer, male taklister osv.

Nei han er virkelig en superduper mann!

Finne deg en svenske kanskje? hehe ;)

Skrevet

Det er veldig fint, og jeg tror jeg setter mer pris på det også etter å ha vært her inne og lest om alle de håpløse tilfellene. Vi maser aldri på hverandre, men vi kan selvsagt be hverandre om å gjøre noe. Jeg har aldri likt husarbeid selv, og jeg ville nok ikke fortsatt et forhold med mannen min dersom han ikke helt fra starten av tok sin del av husarbeidet. For meg er nemlig ikke husarbeidet min jobb som han hjelper til med, det er noe dritt som vi heldigvis er to om å få unna ;)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vasker 2-3 ganger i uken?! Det må jeg si! smile.png

Har selv en fantastisk mann som hjelper til hjemme og leker med barna uten at jeg ber om det smile.png må selvfølgelig av og til mase på enkelte ting, men det må han på meg også wink.png

Men ærlig talt :) Mener du virkelig at hvis han gjør husarbeid i EGET hus og leker med EGNE barn, så hjelper han til??

Det er en innstilling jeg ikke skjønner finnes i 2012 altså......

Skrevet

Vasker 2-3 ganger i uken?! Det må jeg si! smile.png

Har selv en fantastisk mann som hjelper til hjemme og leker med barna uten at jeg ber om det smile.png må selvfølgelig av og til mase på enkelte ting, men det må han på meg også wink.png

Haha, unskyld meg men, det er det verste jeg har lest. "Hjelper til hjemme" hvem er det han hjelper da? Hjelper du også til hjemme? Og leker med barna uten å bli bedt om det. wtf? Finnes det noen som ikke gjør det. Er standaren på menn så dårlig?

Skrevet

Aner ikke, min gjør ikke mye husarbeid. Det gjør forsåvidt ikke jeg heller. Vi gjør like lite, og er fornøyde med det. Ingen som kommer og stjeler husarbeidet vårt om vi ikke gjør det.

Matlaging er det ingen av oss som ser på som noe pes, og begge finner det rimelig at kokken slipper å rydde av bordet så lenge det er ryddig på kjøkkenet ettter matlagingen.

Så lenge man holder det ryddig og tørker opp søl etterhvert blir ikke mengden uutholdelig. Oppvasken tar maskinen seg av, og det samme med klesvask. Det eneste problemet jeg har med mannen og husarbeid er at han tror tørketrommelen og tørkestativet bretter klærne automatisk og at han dermed slipper. Derfor må jeg begynne hver økt med opphengig/tromling av klær med å brette sammen det han har vasket. Men dette er bagateller, han irriterer seg over at jeg tror søpla bærer seg ut selv og at jeg kan bare fylle bøtta til den renner over i mellomtiden.

Skrevet

Min mann er kjempeflink med husarbeid, men det er egentlig en trist historie bak det.

Han vokste opp med en alkoholisert mor og far som aldri gjorde rent, og han har vokst opp i et grisehus.

Derfor får han helt hetta for møkk og rot nå. Av og til kan det bli litt too much, når vi har spist middag f.eks så hender det jeg synes det hadde vært deilig å la ting stå litt og rydde og ta oppvasken når barna er i seng, men det takler han ikke. Det skal ryddes med en gang, og han setter seg ikke ned før kjøkkenet er strøkent.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har selv støv på hjernen, og samboer her er vant med at jeg vasker mye...så han er vel litt bortsjemt..vet at jeg tar det uansett..for jeg klarer IKKE noe rot...han er mer skippertak..

HI

Skrevet

Aner ikke, min gjør ikke mye husarbeid. Det gjør forsåvidt ikke jeg heller. Vi gjør like lite, og er fornøyde med det. Ingen som kommer og stjeler husarbeidet vårt om vi ikke gjør det.

Matlaging er det ingen av oss som ser på som noe pes, og begge finner det rimelig at kokken slipper å rydde av bordet så lenge det er ryddig på kjøkkenet ettter matlagingen.

Så lenge man holder det ryddig og tørker opp søl etterhvert blir ikke mengden uutholdelig. Oppvasken tar maskinen seg av, og det samme med klesvask. Det eneste problemet jeg har med mannen og husarbeid er at han tror tørketrommelen og tørkestativet bretter klærne automatisk og at han dermed slipper. Derfor må jeg begynne hver økt med opphengig/tromling av klær med å brette sammen det han har vasket. Men dette er bagateller, han irriterer seg over at jeg tror søpla bærer seg ut selv og at jeg kan bare fylle bøtta til den renner over i mellomtiden.

Hørtes ut som oss! ;) Hehe.. Akkurat like på klesvasken og søpla! Var som tatt ut av dette huset... :D

Skrevet

Veldig lettvint, hehe..

Huset er ferdig støvsuget og maten på bordet før jeg kommer hjem om ettermiddagen. Huset er (nesten) strøkent til enhver tid- utenom ved ungelek.

Når jeg er syk, gravid eller har baby, løfter jeg nesten ikke en finger ift husarbeid.

Men det er litt masete også, iom at han har langt høyere standard på dette enn jeg har. Så vi har jenket oss begge to, til vi har funnet en gjensidig forståelse for hvordan vi vil ha det.

Skrevet

Hmm...tenkte litt over svaret ditt 20.41...og tenker at din mann ikke vil leve i det griseriet han selv levde i og det er jo helt normalt, flink han er:)

Så tenker jeg på samboer..han har en mor som styrer og steller og RYDDER for alle..så han er vel bortsjemt da...ikke at jeg skulle ønske han vokste opp i et skittent hjem...men samtidig så ser jeg at moren har sjemt ut både han faren og søskene sine:/

HI

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Kjenner igjen søpla og klesvasken her i huset. Skal sies at min kjære har ikke noe problem med å bære ut søpla, men han forventer at jeg bytter pose og setter den tomme possen foran døren til neste person skal ut, men blir iritert når jeg overfyller den.

Skrevet

Det er veldig fint, og jeg tror jeg setter mer pris på det også etter å ha vært her inne og lest om alle de håpløse tilfellene. Vi maser aldri på hverandre, men vi kan selvsagt be hverandre om å gjøre noe. Jeg har aldri likt husarbeid selv, og jeg ville nok ikke fortsatt et forhold med mannen min dersom han ikke helt fra starten av tok sin del av husarbeidet. For meg er nemlig ikke husarbeidet min jobb som han hjelper til med, det er noe dritt som vi heldigvis er to om å få unna ;)

Samboer mener han gjør husarbeid han..haha..måtte bare anklage han her han sitter...vel ikke bra nok mener jeg.

Men men, evig mas..er nå mitt valg om jeg vil fortsette i forholdet eller ikke...

HI

Skrevet

Tja, vi gjør halvparten hver, men nå som jeg er i dårlig form og gravid tar han det meste.

Han er 29 år, ble far tidlig og har ryggrad så det holder.

Han er opptatt av rettferdighet, og idealist, men det er umulig å gråte seg til noe her i huset om han synes det ikke er riktig.

Han jobber veldig mye som selvstendig næringslidende musiker og har over 6 års utdanning innen musikk.

Han har ikke respekt for at folk setter seg ned og synes synd på seg selv, men mener alle har ansvar for egen lykke og eget liv - og har høy arbeidsmoral.

Interesserer seg veldig for ny vitenskap og lære nye ting.

Han er opptatt av familie og vi har et veldig godt ekteskap.

Samtidig kan han også jobbe på pc innimellom mens ungene er oppe og våkne, og er ikke enig i at det er viktig å holde det nyvasket og rent hele tiden.

Selvstendig næringslidende faktisk. ha ha, dagens ;)

Skrevet

Har det som stjerna, bortsett fra at jeg tror klesvasken bretter seg selv, og samboeren gjerne fyller søpla til man ikke kan knyte posen ;)

Automatisk har det blitt litt til at vi har hver våre oppgaver. Samboeren er mer ryddig enn meg, jeg er et rotehue som gradvis har bedret meg litt etter årene med han. Mens jeg er den som har støvsuget og vasket mest, men samboeren har her gradvis bedret seg. Så nå gjør vi nok 50-50 hver.

Skrevet

Har en mann som gjør mye husarbeid, men det er meg som gjør mest. Det tar ørten år før han gjør endel ting desverre. Han skjønner ikke hvorfor jeg tørker støv så ofte, men sist var det han som måtte tørke støv siden jeg vasket vinduer. Da skjønte han hvorfor jeg tørket så ofte støv. (vi fyrer med ved, og skal sies at det blir mye føyke i hyllene rundt. Så gleder meg til sommeren, for da slipper jeg å tørke så mye støv) Ikke ser han søl på skapdører osv, så mye han ikke tenker over som faktisk må gjøres.

Men i perioder skriver jeg liste over hva som må gjøres. Stryker over hva som er gjort. Da er han veldig flink. Titter på lista og gjør mye, da slipper jeg å mase eller irritere meg over at han bare sitter i sofaen med dataen på fanget. Han gror veldig fort fast der. Skal kjøpe en slik tavle til å ha på kjøkkenet der jeg kan skrive liste over hva som må gjøres hver uke eller noe slikt, slik at vi stryker over det vi har gjort. Slipper jeg å mase, og vi får ett litt ryddigere hus uten at jeg må rydde og vaske hver dag alene.

Skrevet

Syns kanskje det er en litt tynn grunn for å gå fra mannen din men. Hva med å lage en plan over hvem som gjør hva, hvilken dag osv?

Her er vi like dårlige begge to, og har etter hvert fått hver våre arbeidsoppgaver. Han tømmer kattedoen, går ut med søpla, husker på å sette søppeldunkene ut på gata når det er søppeltømming, ordner og fikser det som skal fikses, slår plenen osv. Jeg vasker gulv, bad og skifter oftest på sengene. Støvsuging og oppvask bytter vi litt på. Heldigvis har ingen av oss veldig høye standarder, så her tar vi litt nå og da, og noen store skippertak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...