Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Du Ønsker du Ønsker! Alt du får gjort selv om du er høygravid! Kanskje det er sånn man blir når man har flere barn. Man kan rett og slett ikke sitte i ro.

Må le litt av mønsterkjøpet ditt:-) Men du kan jo evt sy for å gi bort også, så det blir brukt før om 2 år.

Mimrer tilbake på da jeg gikk mot slutten. Masse tanker i hodet. Tror dette med tid er en veldig vanlig tanke når man har flere barn.

Kjenner igjen den klemmen. Og husker at jeg fikk mange sånne klemmer på slutten, av søster, mamma og pappa før jeg endelig ble kvitt magen:-) Men det må være veldig rart for deg, siden det er siste gang. Samtidig så har du jo mange søte små på utsiden:-)

 

Den marinaden hørtes kjempegod ut Camillok! Har aldri brukt brunt sukker i marinade, eller hvitt for den saks skyld. Bare honning.

Så flinke dere var igår! Lurer på det samme som Ønsker, om mannen var i bedre humør?

 

Jeg har prøvd å være litt effektiv på morgenkvisten. Vasket badet, ryddet her og vasket noen klær. Tørketrommelen vår virker ikke så alt må henges opp:-( Jeg får besøk av en venninne kl 11 og lurer på om jeg skal bake en brownies, men det er kanskje litt tidlig med kake kl 11. Hun skal jobbe senere idag så jeg vet ikke hvor lenge hun blir heller, ellerd kunne jeg drøyd det litt. Må snart bestemme meg, hater å ha oppvask stående siden vi har åpen kjøkkenløsning.

 

Har fått strikket litt idag også, har bare armene igjen på rhino romperen. Er vel åtte omganger på hvert erme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri for tidlig med kake Babysyk! :D

Hørtes koselig ut med venninnebesøk :) Kos deg!

 

Her er det nå to rom som ikke er ferdig, og som vi må ta tak i selv. Mannen og mitt soverom samt doen nede i 1.etasje. Doen skal som sagt bare tapetseres, mens soverommet er stort og skal pusses litt sparkel på, vaske alle veggene og så males. Jeg maler ikke, men idag telte jeg da dager igjen til fødsel, mannen gjorde overhodet ingen tegn til å ville gjøre noe på huset, så da begynte jeg på doen. Fant raskt ut at jeg faktisk måtte sparkle litt til før tapetsering, så gjorde det. Så kom mannen da heldigvis og hjalp til. Nå må sparkelen tørke, så jeg begynner å pusse oppe på soverommet. Alt annet er ferdig i huset.. hus vasket og klær vasket og hengt opp , vesla veksler litt med å se på tv(Dora utforskeren) og å lage telt på rommet sitt, mens eldste gjør ferdig leksene hun må ha ferdig på planen sin til hun begynner på skolen imorgen da hun får ny to-ukers plan.

Mannen driver og tester noe datautstyr så jeg tenkte det var like greit at jeg begynte å pusse. For dere skjønner... det hadde vært typisk av mannen å begynne med sparkling, maling og tapetsering når jeg er på sykehuset.. og det gidder jeg rett og slett ikke. Mest for hans skyld egentlig, og ungene her hjemme. For da slipper han stresset med å gjøre dette på huset, skal være blid og tålmodig ovenfor ungene samtidig som han aller helst vil være på sykehuset med meg og frøkna. Men det skjønner han ikke selv før han er midt oppe i situasjonen selvsagt.. han er jo mann! :D:P Så da begynner jeg.. og så følger han på.

Han er kjempeflink når han holder på.. men så kan han ta seg en pause på gjerne to uker før han begynner igjen... og DET har vi IKKE tid til nå.

 

Fant ut at dynetrekk, veske og putetrekk kan jeg sy imorgen eller til uka når jeg er her alene, selv om det klør mer i fingrene etter å begynne på det skal jeg innrømme :)

 

Hmm... jeg tror egentlig ikke jeg er så vemodig når jeg tenker på at dette er siste gangen jeg går gravid. Egentlig veldig fornøyd med tre barn nå. To skjønne allerede på utsiden også vet du, som du sier Babysyk :wub: Gleder meg til å ha alle sammen her sammen og ta fatt på den virkelige delen av permisjonen med en baby på utsiden :) Vesla som begynner på skolen til høsten og masse annet vi kan ta fatt på. Gleder meg til å kanskje få til en aldri så liten ferietur med de to eldste jentene, gi dem kvalitetstid. Nå kan det også hende at mannens to barn flytter hit. Vi får se. De er velkomne hit altså.. det er bare det at de ikke er vant til altfor mye regler eller lekser(de er litt slappe) der de bor nå. DET blir annerledes her!!.(og det vet de jo da forsåvidt, så).

 

Nei, pause over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihåheihå! Her sitter jeg og sløver på jobb i finværet. Kjente motivasjonen var på vei mot bunnivå, så da tar jeg meg like godt en pause ;)

 

Gratulerer med bøtteknott i magen Camillok! :) Dette må virkelig være verdens beste tråd... Alltid noen i innspurt og oppstart her. Like spennende begge deler. Og jeg er glad noen andre enn meg tar ansvar for stafettpinnen en stund til. Skal krysse alt jeg har for at du slipper unna den værste kvalmen Camillok. Og hvis den kommer, så søk hjelp i tide, så slipper du kanskje å bli like flat som jeg var. Det tar eeeeeevigheter å komme seg igjen etterpå... Kjipt med knappe, avvisende kommentarer fra mannen. Noen ganger lurer på hva som rører seg oppi hodene til mannfolk. Men de lurer sikkert andre veien også...

 

Ønsker - nå er du kommet akkurat så langt som jeg var da lille keiser meldte sin ankomst. Rart å tenke på. Og jeg lover at jeg ikke kom opp i 1% av aktivitetsnivået du har. Blir helt pest av å lese om alt du/dere foretar dere. Bøyer meg i støvet og synes ikke det er det minste rart at du ikke akkurat har sprengt vekta i denne graviditeten. Blir spennede å se om lille er av det tålmodige slaget som venter på keisersnittdatoen, eller om hun vil ut og hilse på litt tidligere. Heldig er hun uansett, som får en stor familie som bare venter på å få øse av seg omtanke og kjærlighet :)

 

17. mai, ja... Så du oss i toget Fru LS?? Tihi... Vi gikk nesten først i flaggtoget. Hele familien i bunader, minstemann sovende i vogn og alle med flagg. Da burde det være lett å gjenkjenne oss ;) Hehehe.. neida, men morsomt med tog var det uansett. Vi feiret videre hjemme med to av klassekompisene til prinsen, og deres familie. 9 stk totalt, så det var akkurat passe. Rømmegrøt, spekemat, pølser og is gikk ned på høykant. På tidligkvelden var det lekesamling på skolen, og prinsen fikk prøvd seg på spikerbanking, bueskyting, pilkast, stylter, potetløp og mere til. Vel hjemme oppdaget vi at det var meldt fint vær i helgen, så da kastet vi oss like godt rundt i pakkingen og dro av gårde på fjellet :) Der har vi levd livets glade dager med stårlende sommervær, bading, vedhogst, god mat, diverse spill og deilig avslapping.

 

Nei, jeg får vel late som om jeg gjør noe fornuftig på vakt også. Papirarbeid er kjedelig altså... Camillok - velkommen til ortopedien! Det er en superartig del av kirurgien, faktisk den artigste om du spør meg :) Hahaha, jeg er nok ikke noooooe inhabil, men jeg har faktisk 2 år med generellkirurgi bak meg også, så litt grunnlagt har jeg for vurderingen. Rådføring med andre kolleger tror jeg aldri man slutter med. Ser i hvertfall her at de erfarne overlegene daglig konfererer med hverandre, og til og med med oss relativt nykomlinger angående plan for behandling. Det er jo beslutningstakingen som er den utfordrende delen av kirurgien. Selve håndtverket går det ganske raskt å lære seg. Jeg heier på deg Camillok! Blir spennende å se hva du ender opp med etter turnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig 17.mai-feiring krølle :) Men jeg må nok skuffe. Jeg kapitulerte og hadde ikke NOE energi da jeg skulle på´an igjen for å pusse sparkel på soverommet :( Må prøve å stå på litt denne uka. Nå har mannen bedt meg om å finne litt til huset.. hihi, det er jo baaare morsomt. Så har vi skrevet liste over alle rom og hva vi mangler. Åh.. herlig, nå kan jeg shoppe litt igjen snart :P må bare sjekke kontoen først da kanskje ;)

 

Men krølle.. nå husker jeg ikke heeelt. Når var terminen din med lille keiser? hvilken uke var du i da han ble født? Idag er jeg 36+3 og skal ha keisersnittet 38+4. Skulle jeg ikke ha hatt keisersnitt, så hadde jeg håpet at fødselen skjedde til helgen siden jeg er i uke 37 på førstkommende fredag! ;) Men, men. Endel å få på plass her hjemme først uansett da så.. kanskje like greit :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et kjapt spm. Mini fikk en ny tremining igår og jeg tenkte jeg skulle strikke noe til han. Det må være noe raskt siden han allerede er født. Valget står mellom http://www.pickles.no/melkers-hentesett/ melkers hentejakke fra pickles, rhino romper eller mykeste myke jakke 2 fra myk start (den ligger på siste plass siden den sikkert tar lengst tid). Hva tror dere er mest praktisk? Melkers hentesett jakke har de bare i nyfødt str som er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for melkers, eller "enkel cardigan" fra pickles. Jeg strikket siste til malin og har brukt den masse. Bare pass på for de er litt smal i str. Sjekk strikkefasthet først..jeg måtte legge på litt masker..

Den ligger i bloggen min, grønn jakke.

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melkers er kjempefin!

Ellers synes jeg nesten alt på pickles er så innmari retro jeg dere ;) Jeg er ikke spesielt glad i retro da så, sikkert det. Kan være kult.. men litt spesielt. Så jeg har ikke falt for så mye fra pickles jeg da ;) .. men melkers er fin som sagt. Gode farger.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapp kommentar - er stuptrøtt og egentlig i seng nå. Mannen var bare utkjørt , og han hadde ikke fått med seg at vi faktisk skal bli foreldre igjen... Han trodde at svak gravitest betydde at man kanskje var gravid... At jeg heller ikke har fått mens betyr visst ikke stort ;) jeg får vel kanskje svi av en test til da - hvilken anbefaler dere? Cb digital? Liker jo ikke helt at testene var så svake jeg heller... Helt klart positive, men selv på ikm var det svakt altså... Kjenner at hans usikkerhet smitter over, tenk on det ikke er???! Falske svake positive og ingen mens? Vel, det høres ho totalt usannsynlig ut :) det er bare det at jeg ikke kjenner noe ennå. Det er vel like om hjørnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også veldig svak positiv med mini dagen etter ikm. Dagen etter tok jeg en cb digital,ikke den med ukesindikator og den stod det gravid på. Mener den med strek på var A1, det var ihvertfall blå hette på den. Krysser fingrene for at du snart får knallpositiv test så du slipper å være i tvil. Godt mannen bare var utkjørt, men når han har litt mer energi kan du jo si at han kan prøve å styre kommentarene sine mot deg, for du fikk litt i overkant syns jeg.

Nå er det natta her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har keg nettopp rekt opp 10cm på en mariuskjole jeg holder på med til Malin. Den ble altfor løs. Er sånn kjole med mønsteret nede, og hadde kommet opp til midt på bakstykket. Litt kjipt, men hadde ergret meg hvis ikke. Litt av mønsteret er egentlig for løst også, men det får bare være.

 

Så bra mannen din bare var utslitt Camillok. Tenk å ikke få med seg at du var gravid da!!!! Hehe... Jeg brukte CB med ukeindikator, mannen syntes det var veldig greit. :) han stolte liksom ikke helt på billigtesten, selv om den var ganske klar.

 

Ønsker, jeg håper nesten minien din kommer snart så du blir tvunget til å slappe av litt. Blir jo helt sliten av deg!!! Men misunner samtidig energinivå, pågangsmot og innsatsvilje!

 

Jeg har blitt litt inspirert av dere hagedamer..men litt på sidelinjen da. Fant noen restaureringsprosjekter på landet i helgen. Skal pusse ned og male en gammel krydderhylle som malin skal få ha på rommet ssitt, i tillegg skal jeg gjøre om et gammelt vindu med bred karm til et skap. Vet ikke helt hvor jeg skal ha vinduet, men vil prøve likevel og se hvordan det blir.. :)

 

Imorgen tidlig reiser mannen til Geneve og blir til torsdag, så da er vi jentene aleine hjemme. Skal ha klubb imorgen da, så dagen går nok med til å rydde og vaske her, er bombehus ja! Men nå er det natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - jeg hadde termin 9. juni med lille keiser. Han ble født da jeg var 36+2, altså omtrent akkurat der du er nå ;) Bittelille rusket. Liker han bedre sånn han er nå. Smilende, kosende mammadalt. Lurer forresten på når han skal gå lei av puppen. Prinsen gadd ikke mer etter 10-11 mnd. Men lille keiser er helt besatt av å kose på puppen. Får vel ikke mer enn en dl eller to om dagen nå, men han gir seg ikke. Gnir seg inntil meg når han blir trøtt og viser tydelig at han vil ha puppen. Flaske bare fnyser han til...

 

Camillok - må du gjøre det så innmari spennende?? Jeg aner ikke noe om sånne svake tester, for jeg var jo Gravid 3+ i følge Cb digital, så det var liksom aldri noe tvil. Og da hadde "spysyken" vart i nesten to uker, så jeg var vel ca 6 uker på vei. Jeg har troen på deg altså. God kvinnelig intuisjon... hjertet har nok skjønt det for lenge siden, se bare å få overtalt hjernen også - du er nok gravid. Gleder meg til fortsettelsen ;)

 

Babysyk - synes det er fint alt det du foreslår jeg ;) Vanskelig å velge. Du kan jo gå for noe enda enklere da, som smekker eller sokker. Sånt som varer leeenge og som man aldri får nok av :) Heldig lille som får hjemmelaget ting samme hva det er...

 

Nå skal jeg prøve å få meg litt søvn på vakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - neinei! All min medfølelse til de som må rekke opp. Det er så bortkastet energi! Jeg begynner å få bittelitt kjempemye hastverk med mitt evighetsprosjekt av et prinseteppesjal. Er ferdig med det innerste greiene og halvparten av neste rad, men det går sakte, og det er jo ikke direkte spennende å gjenta seg selv til det uendelige. Deadline er i midten av juni, så jeg må henge i hvis jeg skal rekke de uendelig mange spissene ytterst også. Kanskje jeg får si meg fornøyd med bølgene? Time will show. Får vel se an hvor stort det blir også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det vært full fart i helgen så har ikke rukket å skrive noe, men har lest da. og husker ikke halvparten ;) ser ut som alle har hatt en fin 17.mai :) samme her! vi begynte med 17.mai frokost her hjemme, vi hadde invitert til kl ni, tre minutter på ni sto vi begge og ordnet med maten i joggebuksa :P heldigvis var de fleste gjestene litt forsinka, og mannens søster kom først og tok seg av snuppis så vi fikk ordnet oss litt! sånn går det når man skal bake brød og ordne alt annet rett før gjestene kommer ;) så ble det en tur ned til byen, det var FULLT av folk! kom oss nesten ikke ut av tbanestasjonen... så vi susa rundt litt før vi dro videre til noen venner som vi skulle grille hos. kosa oss veldig hele dagen og været var jo fantastisk :)

på lørdag var jeg i utdrikningslag og mannen hadde sin første hele dag alene med snuppis, og det gikk kjempefint :) hun spiste godt, også møttes vi i byen så jeg fikk ammet litt midt på dagen. hun hadde vært helt grei å legge så nå håper jeg det går fint med barnevaktene i bryllupet også! det var veldig godt (og veldig på tide!) å ha en hel dag for seg selv :)

på søndag fikk jeg endelig sådd urtene mine, så nå står det persille, ruccola, koriander, timian, dill og basilikum i drivhuset. blir spennende å se om det kommer noe! i bedet har reddikene begynt å spire :) hurra!

 

tenkt at dere snart er ferdig med huset ønsker!så herlig det må være :) skjønner godt at du pisker mannen litt så han slipper å styre og ordne mens du er på sykehuset. blir vel nok å holde styr på ungene med mor ute av huset ;)

 

æsj, å rekke opp er så kjiiiiipt fruls! men lurt å bare få det gjort...så flink Malin er til å spise :) fyker opp i vekt :) må ha vært herlig å være ute på landstedet i det været som har vært nå :) så kule prosjekter du har funnet deg, håper vi får se bilder etterhvert!

 

dere er så effektive camillok! ser for meg at Leon storkoser seg i sandkassa! enig i at laksemarinaden høres nammis ut! fikk lyst å grille igjen jeg :) haha, han er jo litt søt da denne mannen din. kanskje gravid? vi må vel bare innse at menn ikke er like oppdaterte på hva testene betyr ;) men han som er lege burde vel innse at ingen mens kan bety frø i magen ja ;) jeg synes cb digital er genialt! da står det hvertfall svart på hvitt og ingen mulighet til å feiltolke svaret! jeg tok en sånn billigtest først med snuppis som var helt klart positiv men måtte liksom dobbeltsjekke med en "ordentlig" test. tok sånn med ukeindikator og mener den stemte ganske bra faktisk!

 

nå roper vaskemaskina på meg her... og den slutter ikke å pipe før jeg kommer så best å få det unnagjort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en cb digital med ukesindikator i dag, den sier gravid den, men bare 1-2 uker... Det skulle jo tilsi før ikm det! Det er tydeligvis lavt hcg nivå denne gangen, blir litt stressa av det kjenner jeg. Ei jeg kjenner som har tre barn og var veldig dårlig alle tre gangene hadde en ma i uke 12 og under det svangerskapet hadde hun ikke vært kvalm i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heeelt sikker på når el var da camillok? Den kan ikke ha vært senere enn du trodde? Har du mulighet til å stikke innom legekontoret (eller lab'en på jobb...) og få tatt hcg med noen dagers mellomrom? Greit å bare få det sjekket med en gang så du slipper å gå og være redd! Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ha vært litt senere, men det ble bare action en gang for å si det sånn. Så noe særlig mer enn tre dager etter kan det ikke være ;) hehe, men egentlig trodde jeg EL skulle komme søndagen, så kanskje det var rett da??? Kanskje derfor jentefølelsen er her??? Jaja, skal gå bort i mottak og høre om noen kan måle hcg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også jente nå Camillok.. det tok sikkert litt tid for henne å svømme ned til egget vettu.. og da også litt tid for å befrukte. Så joooda :) Du må da ikke tenke på ma NÅ!!! Kvalmen kommer.. det er bare for tidlig lille venn! :) Alt kommer.. på rekke og rad tenker jeg. Bare vær super-glad for at du ikke er kvalm enda :)

 

Morgenen her har vært hektisk. Vesla, mannen og jeg har vært på helsestasjonen. Hun skulle sjekkes om hun var skoleklar.. hehe..med hørseltest,samtale osv. Herlighet.. hun er bare såå aktiv hun vi har altså! Såviiidt hun klarte å sitte stille! Heldigvis gikk hørseltesten strålende, noe vi var litt usikker på mannen og jeg. Men det er vel slik at hun hører det hun vil høre :D

Så skulle hun vise turning for helsesøster plutselig, og dro pappaen sin opp, klatret, turnet og gjorde en bråta med stillinger i lufta med spente armer og definerte muskler. Helsesøster lo høyt og spurte om hun var glad i å klatre. Og joda.. kunne vesla fortelle "jeg elsker å klatre". Vi fortalte at vi gleder oss til snekkerne tar ned stillaset, for plutselig henger hun dinglende fra beina tre, fire meter over bakken... selv om hun vet hun ikke får lov. Dessuten er hun den eneste i barnehagen som har klatret på det høyeste taket der.. før de ansatte fikk sukk for seg. Hun er en liten Pippi ja!! Kryss Pippi og Lotta i Bråkmakergata, så får du får lille ruske-Sara som vi kaller henne :P

... og skravla går.. MENS hun holder på. Hun klarte ikke å tie hos helsesøster heller. Men likevel hørte hun ethvert ord av hva vi sa. Helsesøster spurte hva hun ville bli når hun blir stor. "hjernekirurg på andre planeter, sjef og dyrefrisør" repliserte hun. Helsesøster sa da " vet du xx.. jeg tror faktisk du kan bli AKKURAT det du vil jeg, for du er smart du!". "Er jeg?" spurte vesla og smilte. "Åja".

Puhh... ja, hun der tror jeg kan bli eksakt det hun ønsker :)

 

Nei, nå skal jeg dra frem symaskinen her. Har bare snakket om det i to dager ;) jeg overser både tak og murringer i magen og det at jeg er småkvalm hele tiden.. OG nedpress så jeg tror jeg tisser på meg hele tiden. Jeg skal banne på at vi ikke kommer til å rekke noe keisersnitt den 4. juni, men at her kommer sikkert ei til å komme før tiden og skytende rett ut! Puhh..! Men det er rett og slett for kjedelig å sitte stille her. Dessuten har jeg mange meter med stoff her som lyyyser mot meg!

Forresten, det var et godt forslag å sy den sommerdrakten i str. 2 år til noen andre først Babysyk. Jeg har jo faktisk et deilig fadderbarn som nå er halvannet år. Hun ville sikkert likt en lekedress i smårutete rosa/hvitt i sommer, eller hur? :)

Holder dere såklart oppdatert om tak, murringer og nedpress blir til mer! 36+4 idag, så liiiit tidlig å få nå, men.

 

Krølle... det at din lille keiser kom 36+2, synes du at du har merket at han var bittelitt for tidlig født, eller har det ikke gjort noen verdens ting kanskje? Hvor stor var han da han ble født forresten? .. for det har muligens litt å si..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette går saaakte altså :( Det dynetrekket blir ikke ferdig idag, for å si det slik :( Holder på å sovne her.. og har tak innimellom ;) Totalt utslitt, men jeg må hente i barnehagen idag siden mannen må på møte. Får prøve å rekke en liten lur her... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har merket hele veien at han er for tidlig født, og merker det litt fortsatt, men han begynner å hale innpå. Han var veldig trøtt og sovete i starten. Det tok lang tid før han smilte. Måltider tok evigheten. Og han er generelt en mnd bak skjema for motoriske ferdigheter. Han var ikke så veldig liten, 2,5kg på det minste. Litt dysmatur og bar preg av at han ikke hadde hatt det optimalt de siste ukene. Hadde ikke øyevipper eller øyebryn, ingen brusk i øret, neglene rakk bare halvvegs til fingertuppen og manglet på tærne. men det kom seg i løpet av et par uker. Vokste som et uvær, akkurat som han skulle, og nå har han hentet inn vekt og høyde. Sånn i ettertid skulle jeg nok ønske han hadde holdt ut litt til inni der, men der og da var jeg veeeeldig glad for all rabatt jeg kunne få :) hvis din miniprinsesse melder sin ankomst nå, så går det nok helt supert! Tror du kan slappe helt av. Du får nok ikke lungemodningsgreier en gang hvis noe skulle skje nå. Vær så aktiv du orker, så kommer hun nok ut når det passer henne best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes jo ikke bra ut det krølle :( men hadde alt stoppet opp å vokse og å foregå normalt inni magen da eller?

Jeg mener.. uten øyevipper og bryn eller negler som jo de får veldig tidlig i svangerskapet! :(

Var det fordi de merket at han ikke vokste at du fikk rabatt? jeg trodde det var fordi du var så kvalm jeg skjønner du. Fikk aldri med meg at det var noe som var galt med keiseren din!

 

Her oppfører magen seg veldig rart idag. Den er veldig hard og ubehagelig konstant. Har hatt noen få kynnere og samtidig og også tak og mensmurringer. veldig nedpress og vondt i korsryggen. Jeg sa til mannen at jeg tror jeg kommer til å be om å komme på føden imorgen dersom dette vedvarer. tror ikke det er så dramatisk som at fødsel er igang egentlig altså, men siden vi har 1 1/2 time til sykehuset så kjenner jeg nå at med flere uker med tak av og på som jeg lurer på er modningsrier, så vil jeg gjerne få sjekket det ut. Liksom FØR hverken vann eller skikkelige rier skulle ha startet. Jeg vil tro at dersom jeg har noe som helst åpning, så legger de meg kanskje inn?!?.. for å ha kontroll på at ting ikke starter selv liksom?!? Nei, jeg vet ikke.. men det er uansett greit å få en kontroll på evt. om noe er på gang til å starte selv her, og om baby har det bra synes jeg.

Hvis det utaterter seg ikveld, så MÅ vi få barnevakt ikveld og da reiser vi til A-hus.. fordi de har ultralyd også på kveld. Det har ikke Kongsvinger. Men synes det er så dumt å måtte ordne med barnevakt ikveld hvis jeg bare mener jeg skal kontrolleres litt for å avkrefte ting og tang.

Dessuten er mannen i møte nå, han kom faktisk hjem for å spise og så dro han igjen. Selvsagt abslutter han møte dersom det skulle være noe.. men jeg ringer ham ikke for dette her liksom ;)

 

Kjenner jeg er litt fraværende her. Vesla ligger i sofaen og ser på barne-tv og prøver av og til å få kontakt med meg, men jeg er nok litt mentalt fraværende her ikveld ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Ønsker, det høres ikke noe morsomt ut å være deg. Det er så vanskelig når man ikke vet og tenker "skal, skal ikke". Kan du ikke ringe A-Hus? Bare for å spørre. De var alltid veldig hyggelige når jeg ringte. Det jeg fikk høre om modningsrier er at det er noen som aldri har det, og andre, som meg, har det i mange uker før fødsel. Så jeg tror egentlig ikke du trener å engste deg for fødsel nå, pga de. Men du kan jo høre om det er anerledes for 3.gangs, for jeg var jo tross alt 1.gangs. Kanskje det skjer raskere for hver fødsel, det vet jeg ikke. Jeg husker jeg ble GAL av alle modningsriene. Man blir jo liggende å vente og håpe på at det skal utvikle seg! Ihvertfall for meg som gikk over termin. Skjønner godt at du vil at hun skal holde seg inni der litt til.

Lykke til ihvertfall. Håper du oppdaterer her hvis du velger å dra - hvis det ikke blir i all hast selvfølgelig, da skjønner jeg at du ikke har tid :)

 

Har begynt på en melkers henteset jakke. Prøvde mini sin nå, og den er nesten passe enda! Bittelitt trang. Og vi brukte den helt i begynnelsen, uten at den virket for stor, så da har de jakka lenge ihvertfall :)

Må strikke videre før jeg går lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - hvordan går det med deg? Noe på gang eller har det roet seg? Jeg fikk så mye rabatt fordi fødselen startet av seg selv. Hadde planlagt ks knappe to uker senere. Tror de ble litt overrasket over hvordan det sto til med lille keiser, for han ble ganske godt overvåket på slutten. Men tydeligvis ikke alt som kommer frem på ul. Ctg hadde vært rar noen ganger, men tok seg alltid inn etter en stund og ble oppfattet som ok. Godt lille tok saken i egne hender og meldte sin ankomst ;) Nå er han uansett frisk og rask, og jeg tipper at om et par mnd merker vi ingen forskjell lenger.

 

Melkers hentesettjakke er veldig søt da Babysyk! Blir nok glade foreldre og heldig liten gullklump som får den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kjenner at jeg får litt dårlig samvittighet ovenfor samboer. Noen ganger er det akkurat som om følelsene mine er nesten helt forsvunnet. Nå føles det sånn. Så når han kom hjem etter å ha vasket bilen nå og skulle fortelle noe orket jeg rett og slett ikke å høre på. Jeg stod og pusset tenner og skulle legge meg, så når jeg var ferdig med det gikk jeg bare på soverommet og la meg. Han hørtes litt skuffet ut i kommentaren 'åh, så orker ikke du å høre på hva jeg sier'. Føler at jeg ikke er noen god samboer, men det er jo pga alt han har gjort. Merker at han prøver å være hyggelig, men jeg klarer liksom ikke helt å bli så innmari glad.

Vet ikke helt hvor jeg ville med dette, men måtte bare få det ut så kanskje jeg sovner litt lettere.

 

Camillok, forresten, gratulerer med enda en positiv test! Nå begynner det vel å synke inn? Syns ikke du skal bekymre deg for MA. De testene er nok ikke 100% nøyaktige og hvis el var noen dager senere så stemmer det non bra. Det befruktede egget kan ha brukt litt tid på å feste seg skikkelig også vet du. Og alle svangerskap er forskjellige så du trenger ikke være kvalm i dette:-) Krysser fingrene for deg. Og gå innom lab'en, de hjelper deg gjerne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Babysyk, det er ikke lett. Men man kan jo forstå at følelsene blir litt lunkne når man blir behandlet som du har blitt. Syns ikke du skal ha noe dårlig samvittighet eller noe sånt..

 

Jeg har vært inne og lest jevnlig, men ikke hatt ork til å svare. Jeg er så innmari sliten for tiden, og det er ikke pga av pakking.. Har vært veldig tungt på jobben, mye fravær og ingen vikarer, og en toppledelse som er totalt blottet for gode lederevner. Dessverre så kommer flere pedagoger til å slutte der og jeg synes det er veldig trist for barnehagen sitt gode rykte. I tillegg så har eldste hatt det litt tungt på skolen hvor hun sliter med å få noen å være sammen med. Det verker i mammahjerte, men heldigvis ser det ut som det er lys i tunnelen. Til helgen skal hun ut og overnatte hos ene dattera til min svigersøsters svigersøster, de ser ut som de kan komme i samme klasse på nye skolen, så vi starter allerede nå med integrering i miljøet der. Hun gleder seg kjempemasse, eldste snuppa mi, så jeg er superhappy og kjører gjerne ekstra tur for å kjøre henne dit.

 

Barnebunad ja, vi har sånn med rød vest og svart skjørt, og så er det mønsterbånd rundt nederkant av skjørtet og på vesten. Hvitt forkle til. I julegave fikk de en annen festdrakt som blir de neste to årene. Den ene av de to som ble brukt i år fikk jeg da jeg var lita. Så har alle mine søstre brukt den og de eldste jentene mine. Kjøpte en tilsvarende i fjor, slik at det var to nesten like. Var faktisk litt annen fasong på den nyeste, men samme mønster. De var veldig søte. Vi har mange bunader i flere str, så vi har en del oppgjennom årene, og alle har jeg brukt. Er litt morsomt å ha det da. Bortsett fra en annen festdrakt jeg kjøpte til mellomste i fjor. Så blir ingen fare med bunader på jentene nå. Nå skal vi spare opp til ordentlig bunad til eldste da, koster jo en del, så vi må vel spare ei stund.

 

Da må jeg nok stikke av gårde på jobb. Sukk, er så lite motivert nå. Spesielt denne uka er vi lite folk på og det er ikke noe særlig moro. Men, bare 6 uker igjen....

 

Ha en god dag både gravide og ikke gravide ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det blir bedre for deg angående følelser ovenfor Babysyk. Jeg husker ordtaket "Likegyldighet er verre enn hat" av Eli Wiesel, og det var noe jeg kom på da jeg mistet totalt respekt og interesse for faren til eldste da jeg var sambo med ham. Jeg ble rett og slett likegyldig. Jeg husker jeg tenkte "hadde jeg bare hatet ham for noe, så hadde jeg ivertfall hatt noen følelser for ham!". Men det å miste respekten, ikke ha noe å være stolt av, og å være totalt likegyldig til hva han gjør, sier eller mener.. det var det som en dag fikk meg til å innse at det ikke var noe å bygge videre på. Men det var meg da. Jeg fortalte det til ham også tilslutt da, etter et halvt år i tenkeboksen hvor jeg gikk frem og tilbake og følte meg som en eksteskapsbryter.. selv om vi ikke var gift. Spiller liksom ingen rolle det når man har barn sammen. Jeg husker jeg grudde meg forferdelig over å ta lille jenta hans med meg og hvordan hun kom til å ta det hele. Hun var heeelt uttafor i vel 1 mnd.. og etter det så blomstret hun opp :)

 

Jeg synes også at crewet på føden på A-hus er helt supre! Jeg har jo vært der en gang dette svangerskapet og fikk smil av alle hele tiden og de passet sånn på at! Så jeg skulle aller helst ha ahtt all oppfølging der, men vil helst da føde på Kongsvinger.. hvor det er roligere og mer som "hjemme". Men sånn er det jo ikke.

Vet ikke helt hva jeg burde gjøre idag jeg. Huff.. litt frem og tilbake kjenner jeg. Vil ikke være hysterisk heller ;)

 

Guri, så bra lille keiser tok saken i egne hender ja krølle!!! Tenk at de ikke kan se slikt på ul. Da jeg var på ul så satte de på noe som viste hvordan blodgjennomstrømmingen mellom morkake, navelstreng og barn var.. og da så at hun da ivertfall hadde det helt supert. Vet ikke om slikt kan avta.. det tror jeg nok det kan gjøre. Det er vel slik de oppdager vekstavvik etterhvert i svangerskapet.

Det er virkelig godt å høre at din lille keiser nå er omtrent på normalen krølle!! Han er sterk han vettu :) venter ikke på at andre skal ordne opp. Han kommer nok ikke til å sulte foran brødboksen :D Herlig! :)

Jeg tror også som du sier, at dersom frøkna i magen min har det helt på stell, så burde det ikke gjøre noe om hun kommer nå. Idag er jeg 36+5 og keisersnittet er 38+4. Nedtelling de luxe :P 13 dager nå.

 

Så du hadde modningsrier lenge du også Babysyk. Ja, kanskje lurt som du sier å ringe føden og spørre dem og det å ha modningsrier(dersom det virkelig ER det jeg har da!) når jeg er 3. gangs-fødende og skal ha keisersnitt gjør noe overhodet. Kan jo alltids ta en telefon ivertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...