Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Takk for svar MaMi. jeg skal ringe litt rundt og sjekke imorgen jeg. Det er en nettside som heter barnvedhjertet.no som tar for seg ulike problemstillinger ift. barn og de lovpriser bæring. Jeg må innrømme at jeg synes det ser litt hipipie ut.. fordomsfull som jeg er :huh: men jeg gjør HVA som helst såklart for barnet mitt! .. og hvis dette faktisk er som de sier.. bedre enn pute.. ja, da gjør jeg det med STOR iver og glede :)

 

De lærde hevder også at man ikke trenger å bære i slikt et sjal hele tiden eller hver gang man plukker opp barnet.. eller når det sover.. og det er tiltalende for meg. Jeg har ei venninne hvis datter måtte ha pute.. hele tiden bortsett fra hver gang hun skiftet bleie. Hun sa det var et ork! Ikke bare for mor som syntes amming var et slit(stillinger er vanskelige), påkldening var vanskelig for lille kunne ikke ha på seg hva som helst med slik diger pute, og det faktum at vogna ble raskt for liten og trang.. men i tillegg så merket hun at den lille jenta hennes var vært utilpass og grinete og sååå glad hver gang de skiftet bleie! Det er klart.. man får ikke den samme nærheten mellom mor og barn med en pute mellom seg når det også bare kan ammes i èn spesiell stilling! Såå... jeg bruker mer enn gjerne bæresjal flere ganger om dagen hvis jenta mi er blid og fornøyd, ammingen blir en nærhet til gullet og vi kan kose som "alle andre" vanlige barn!

 

Noen barn må jo faktisk ligge i pute i et halvt år!! Det er lenge det! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjal er jo flott da :) jeg brukte det litt de første mnd - Leon hylte jo så snart han ble lagt ned... Har er elastisk sjal i er eller annet fancy merke som jeg kjøpte brukt på finn. Kunne ikke se at det var brukt engang (og kanskje det ikke var det heller...). Men jeg ble ærligtalt litt skuffet, det er jo bare et stykke Jersey stoff. Mitt er bare klippet litt til og overlocket på kantene. Med er merke på midten da selvsagt. Kan det forsvares en pris på 6-700? Jaja, kanskje, er jo dyrt med stoff også (men jeg vil jo tro at de produseres i India eller noe sånt...) avsporing her, det fungerer supert :)

 

Ligger lille i seteleie siden du regner med hd? Leon hadde faktisk ikke det...

 

Har handler inn gravitester i dag jeg da :) men vet ikke om jeg gidder å svi av en test før ikm... Har litt murringer i magen, men ingen andre tegn på gravi... Murringene er ikke tilstede hele tiden heller - synes å huske at jeg hadde det sist...

 

Måtte forresten smile bredt og lese høyt for mannen kommentaren din ønsker - den om hvordan du så for det oss i Hagen :) må dessverre meddele at det er dårlig med trær her... Ikke så frodig heller - men det kommer! Er spent på hvor mye alt vi plantet i fjor vokser i år... Ideen ifjor var jo at det skulle bli litt frodig i hvertfall ;) vi har et tre, en pryd-et-eller-annet. Og noen syriner (store) mot naboen og ut mot veien. Med levegg, stakitt og de store krukkene jeg fikk av naboen skal det nok bli fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate jeg er så forbannet, frustrert, lei meg. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg engang. Det ryker av topplokket og jeg har lyst til å rive noe i fillebiter (noe = mannen). Har ingen andre å snakke med enn dere her og nå, og jeg må bare få det ut!!!

 

I stad hadde jeg og mannen vakt sammen og alt var forsåvidt greit, han dro før meg og hentet Leon. Ved middagsbordet senere på kvelden snakker vi litt som en av pasientene, plutselig sier han, du trodde han var dårlig du? På en litt hånlig måte vet dere... Jeg ble litt tatt på sengen og sa som sant er at ja jeg trodde det, og at pasienten hadde fremstått som dårligere da jeg så han enn da mannen var med. Da begynte han å si at jeg hadde behandlet helt feil, og at jeg skulle ha gjort sånn og slik, men at pasienten selvsagt ikke var dårlig siden han ikke hadde hverken hastverk med å se til han eller starte behandling. Mye frem og tilbake, men i hvertfall endte det hele med at han gjorde det ettertrykkelig klart at han mener jeg er totalt uvillig til å høre etter og ta lærdom av mer erfarene kollegaer, og at han var ganske sikker på at jeg ikke hadde gjenkjent en skikkelig dårlig pasient. Jeg prøvde på flere måter å si at jeg ble lei meg av at han sa slike ting og at dette var de to aller værste egenskapene en lege kan ha. Hele greia endte opp med at det på en eller annen måte ble vridd til at jeg unnskylde meg for å ha lagt frem argumentene mine på en dum måte... Han satt deretter fullstendig strek for hele diskusjonen, og nekter å svare på noe som helst. Spurte han om hvorfor han skulle bestemme når vi skal slutte å snakke om ting, da svarte han at jeg bare fortsetter i time etter time og det gidder han ikke. Han nektet å si god natt til og med.

 

Jeg forstår ikke hvorfor han i det hele tatt har giftet seg med meg, generelt virker han ekstremt misfornøyd. Ikke i hverdagen altså, da virker han fornøyd og er veldig søt og kjærlig, men han kommer aldri med ros, bare masse ris. Jeg lager ikke nok mat (hvilket egentlig betyr at jeg har feilet som kone og mor, for det er hennes viktigste plikt), jeg vasker for skjelden, jeg vasker ikke ofte nok klær, jeg er visstnok veldig rotete, jeg sløser med både mat (lagde for mye kalkun en gang i 2011 samt for mye grøt til jula 2011) og penger, jeg stryker ikke klærne (det gjør nemlig hans mor - som aldri har jobbet), jeg er frekk, utålmodig, masete. Det som tydeligvis er positivt med meg er at jeg er god og myk ( ve ennå ikke helt hva det betyr, muligens at jeg er godhjertet og snill, at jeg er faktisk god og myk å ta på, eller at jeg er litt i tykkeste laget.

 

Det blir rett og slett for mye for meg, føler at jeg er på et punkt i utdannelsen hvor man ikke trenger ukonstuktiv kritikk på denne måten av noen, og i hvertfall ikke av mannen. Føler at dette virkelig er en knekk for meg karrieremessig og følelsesmessig. Forstår han ikke at han ikke kan si slike ting? Tydeligvis ikke. Har bestemt meg for å gå til hun som var nivået over mannen min på vakten og prate om det, selvsagt ikke legge det frem helt som her, men jeg trenger virkelig en annens mening om denne saken. Tror jeg handlet helt ok med denne pasienten, og at tross alt må være rom for at vi ferske ikke alltid vet hva som er rett.

 

Nei, nå må jeg sove. Siste dag på kirurgen i morgen, så er det over på ortopedien. Der hjalp litt å få ut litt her, selv om det sikkert ble litt klønete lagt frem. Tror jegfår sove nå i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner situasjonen du er inne i Camillok. Når du jobber med mannen din, og er ferskere enn ham, så tror jeg fort det kan bli litt slik som du beskriver. Det hadde kanskje vært lurt å jobbe på forskjellige sykehus, men skjønner det kan være vanskelig å få til også ;) Først; jo, jeg synes han gikk over streken ved å snakke til deg HJEMME.. og spesielt hånlig! Han burde evt. ta det på sykehuset men på en helt annen måte. Nå vet jeg ikke hvordan det er.. om han var din overordnede igår på sykehuset, eller om han bare syntes han kunne irettesette deg. Men dersom han faktisk var din overordnede så synes jeg han kunne godt ha snakket med deg ift. hva som gikk galt/riktig osv. MEN.. de overordnede burde ikke fremheve seg selv om at de gjorde ting riktig... han skulle heller ha sagt noe slikt som " du, Camilla, den pasienten isted.. som kom inn med de og de symptomene. Hva tenkte du om det? hvordan tolket du det?".. og så etter at du hadde svart burde han jo sagt noe slikt som " jo, det kunne kanskje se slik ut, men ..." osv. Altså, tatt det som en sjef da.. ikke som din mann. For de to rollene når de byttes om, er IKKE bra! Det MÅ han bare lære seg.. at det er uproft!!

 

Når det er sagt så synes jeg han er en liten furte-petter noen ganger. Han gjør seg selv en STOR bjørnetjenete hvis han tror at forholdet deres blir bedre av å fortelle deg om dine negative egenskaper. Må jo le litt må jeg innrømme av det han sier at du er myk og god.. og din prøving av tolking av det :D men jeg skjønner frustrasjonen din der også!

Han glemmer f.eks at du er mye bedre i snekring enn ham! Han VET det.. men istedet for å erkjenne det, så furter han når du setter igang og snekrer. Men Camillok... det skal du IKKE nedlate deg til å late som du er dårligere enn ham til.. bare fordi han er mann!!

Har han laget middag.. eller generelt mat noen ganger? Hvis han gjør det en gang.. kan du jo prøve å si når det er tomt at.. "jeg er mer sulten jeg.. du kunne kanskje laget mer!", eller " oj.. her var det altfor mye mat!"

Jeg mener.. la dem få smake litt sin egen medisin. Kvinnelist :)

 

Nå er jo han oppvokst i en annen kultur hvor han som mann er vant tll å være den store og sterke, stå for allt av penger i kassa og at kvinnen ofte har sin plass på kjøkkenet og i huset generelt, med barna osv. Nå synes jeg din mann er laaaangt mer liberal og flinkere til å ta del enn mange andre.. sikkert mye mer enn faren sin f.eks hvis ikke jeg tar feil?! Men noe henger liksom i. Han beundrer nok sin mor veldig.. og det kan ofte være et sårt punkt for en svigerdatter også.. når hennes egen mann påpeker feiliene.. og sammenligner. Men nå er det desverre slik at veldig mange menn ser opp til sin mor da.. og sammenligner. Mye mer utbredt det enn at kvinner sammenligner sin mann med sin far tror jeg.

 

Jeg synes kanskje ikke det er så dumt at du snakker med din overordede om dette. På en måte vanskelig fordi det er din mann, samtidig som det er lettere dersom din overordede kan ta en prat med din mann og si at slik takler man IKKE en situasjon med en fersk lege!

Håper det ordner seg da ivertfall.

Nå er jeg ganske sikker på at det ordner seg hjemme for dere. Bare ikke legg deg langflat. Vis at du er sterk og flink.. og gi ham klar beskjed om at du godt kan ta bort det myke og det gode hvis han snakker nedsettende til deg. At det myke og gode faktisk kommer frem når han er SNILL og slutter å være storkar, hånlig og når han setter dere likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes sjal er helt fantastisk til nyfødt! jeg lånte et elastisk sjal av ei venninne og lillesupp satt veldig fint i det. aner ikke hvilket merke... jeg har inntrykk av at moby wrap er litt tykt og dermed varmt så kanskje du bør vurdere noe tynnere du som får sommerbaby 8-) men anbefaler absolutt sjal altså! og enig med at det føles litt hippie i begynnelsen, jeg skulle IKKE ha noe sånt, men gjett hvem som til tider vurderer å kjøpe et vevd sjal som kan brukes nå som snuppis er "litt" tyngre.... mener forresten jeg hadde henne oppi sjalet rett etter fem-måneders kontrollen og da var hun jo nesten åtte kilo faktisk. det funket bra med så tung baby også, men var nok på kanten! vi har en ergo-bæresele som vi bruker nå, hadde sånt nyfødtinnlegg til den men synes hun satt mye bedre i sjalet da hun var liten. er superfornøyd med bæresele også! i går var vi på sandvika storsenter og tuslet rundt i flere timer og hun satt så fint på ryggen og koste seg! synes det er så styrete med vogn på kjøpesenter... du kan sjekke tettinntil.no for bæreforum, der er det masse hjelp å få.tror det finnes noe om hd og bæring der også. og hvis du er i Oslo en dag skal bæreglede være en veldig bra butikk! jupp, dagens roman om bæring... ;)

 

hørtes ut som noen travle uker krølle! håper guttene er friske og raske nå :) og gratulerer med ettåring!:) litt på etterskudd... hahaha, må le av mannen din som ville reise til island på sydentur! jeg er ikke så god på varme jeg heller, men island? kunne godt tenkt meg å reise dit men ikke som sydenferie altså! spennende med husmøte! det er jo helt supert hvis de kommer i gang nå før sommeren :) vi har noen venner som har sånn feielist på kjøkkenet og det er genialt! hvis vi noen gang skal bygge eller totalrenovere et hus skal vi ha sånn! hurra for hel natts søvn også, det tipper jeg var sårt tiltrengt :) skikkelig vitamininnsprøytning :)

 

hvordan er det med deg lollo? skummelt med mistanke om blodpropp! håper det "bare" var muskulært og at det holder seg borte resten av tiden!

 

wow, flyttepakking allerede mami! ikke verst :) det var jo en genial løsning å få sette ting og tang i garasjen (?) så lenge! greit å få bort så mye som mulig før visning. jeg synes vi har mye pikkpakk, men dere som er dobbelt så mange som oss har sikkert minst dobbelt så mye! unger genererer virkelig vannvittige mengder ting!

 

oooh, spennende med gravitester camillok! man mååå ikke ha murringer hele tiden, her var det litt av og på husker jeg. jeg er helt enig med ønsker, synes hagen din høres fantastisk ut! og så snill nabo som kom med de store krukkene :) du må nok hageblogge litt snart ja ;)

 

hvordan går det med deg/dere babysyk?

 

nå er vi snaaaart ferdige med rommet til snuppis altså! møtte selvfølgelig på et lite problem da vi skulle feste skapdøra så mannen må sage litt på den. jeg la ned forbud mot å begynne å sage kvart over ti søndags kveld så det skal forhåpentligvis gjøres i dag :) fikk satt på dørhåndtak i går så nå ser det hvertfall ferdig ut fra gangen ;) litt greit når vi skal ha besøk på 17.mai! jeg har malt noen kleshengere i en søt lysrosa farge som heter tryllestøv! ble nesten mer forelsket i navnet enn fargen, så nå har jeg lyst å male alt av møbler som skal inn på rommet hennes i tryllestøv ;)

 

i går kveld fikk vi endelig plantet i balkongkassene, vi gikk for kantlobelia! krysser fingrene for at de blir fine :) også kjøpte vi et sånt balkongdrivhus på plantasjen så nå skal vi prøve oss på litt urter. i bedet blir det salat, reddiker og løk. og muligens litt kantloblia ;) kjøpte to ti-pakker så har noen igjen, brukte tolv i kassene... også fikk vi opp en campanula på veggen på balkongen så nå er det nesten sommer der ute! blå himmel i dag så spørs om jeg ikke må ut og så litt etter babysang :) håper det blir noe av, synes det er så innmari stas med grønnsaker fra egen hage, pappa har litt hjemme og jeg husker hvor herlig det var å hente seg en gulrot eller noen sukkererter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å nevne denne snurtemannen din camillok! synes ikke det er greit å ta opp sånt hjemme! uansett hvor overordnet han måtte være, du gjør rett i å snakke med hun som er over ham igjen synes jeg. uten å sutre, bare ta det opp på en fin måte, hadde det vært hvem som helst annen enn mannen din hadde du vel gjort det!? du gjorde det du vurderte var riktig for pasienten..det må han tåle synes jeg, han blir sikkert sur en stund men kanskje han skjønner at det ikke er greit å snakke sånn til kolleger (for det er jo det dere er på jobb!), ikke at det er greit å være sånn mot kona si heller altså.

 

tenkte forresten at jeg skulle kommentere at du vurderer å bli kirurg. du må jo være den fødte kirurg! så utrolig fingernem som du er :) lykke til på ortopeden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg kjenner jeg blir rasende på dine vegne Camillok! Mulig jeg blir lett sur på mannfolk for tiden.

Min første tanke er at han er sjalu. Kanskje han føler seg "truet", han er jo mann og skal være best. Nå i ettertid, var det feilbehandling, eller syns du fortsatt du gjorde det riktige? Føler at han smører litt tykt på. At han skal ha det til at du var heeeelt på jordet med tolkningen av pasienten.

Sånn jeg har inntrykk av deg eller du heller motsatt av det han sier. At du oppsøker erfarne kollegaer for å høre om råd og lærdom. Når han kommer med sånn ukonstruktiv kritikk er det ikke rart at du reagerer som du gjør.

Enig med de andre, at du kan gå til hun over mannen din igjen. Men jeg tror ikke jeg ville sagt det til mannen, ihvertfall ikke før etter at du har vært der. Er redd han blir sur og prøver å prate det fra deg. Eller at han sier du er en sladrekopp - noe du ikke er!!!

 

Blir skikkelig sur på mannen din, og at han ikke kan si noe positivt til deg. Tror ikke det hjelper å spørre han ut hvorfor han giftet seg med deg. Menn er mye enklere enn oss så jeg tror svaret kommer til å bli noe sånt som "fordi jeg liker deg, hvorfor giftet du deg med meg?" Hvorpå du gir en mye bedre forklaring.

Håper dagen idag blir bedre og at han er ferdig furtet.

 

Mini har våknet, så jeg får plukke opp han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han var visst ikke våken. Nå som vi bruker sportsvogna er det umulig å se ansiktet og øynene hans uten å nesten stikke hodet inni. Var vanskelig nok i bagen når jeg bruker kattenett.

 

Ønsker, jeg har ingen erfaring med bæring. Jeg har et liggende, men fikk aldri surret meg til å lære meg knytingen. Men enig med deg at det ser litt hippie ut. Men det er jo så vanlig nå, så det er ikke bare "hippier" som bruker det :) Visste ikke at frøkna kanskje kom ut med hd, men du har kanskje ikke sagt det. Håper du finner ut at dette med bæring og at det funker så du slipper den store puta!

Hva sa forresten mannen når han hadde rett i rådet? Morsomt at han gir meg råd :) Mannen til en nettvenninne, hehe.

 

Jeg skrev et langt innlegg igår på mobilen som ble borte, så nå husker jeg ikke hva jeg har skrevet tidligere og hva som stod i det innlegget.

 

Lollo, så skummelt. Håper du slipper unna med den ene gangen, og at det "bare" er muskulært. Man glemmer litt at et svangerskap kan føre med seg mer enn bekkenløsning og gravidvondter. Blodgass ser sinnsykt vondt ut, og så mange ganger som hun prøvde. Auuuuuu! Jeg krysser fingrene for at du ikke opplever noe lignende igjen og at guttene holder seg trygt og godt inni magen til uke 36 :)

 

Så koselig med drivhus Happy :) Det skulle jeg gjerne hatt, men vi har ikke så god plass. Spent på å høre hvordan det går med de :)

 

MaMi, dere har virkelig en jobb foran dere. Må være rart samtidig som det er en spennende tid. Så gøy å finne gamle leker som knøttene kan bruke. Og så gøy at dere kan ta bort trappegrina. Ser det for meg, to søte og forsiktige jenter ned trappa :)

 

Ok, nå rister hele vogna så jeg får hente han. Prøver å fortsette etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Happy, Camillok! Gå for å bli kirurg! :)

Hva må til da forresten? mye mer skole, eller.. ?

 

Hihi.. hadde glemt det før Happy kommenterte det jeg krølle. Island på sydenferie ja :D Han kan spøke han. Men han gjorde vel faktisk ikke det skjønte jeg.. haha :) Så søte og uvitende disse mannfolka er noen ganger. Jeg er enig. Det er laaangt fra den drømmen vi har med å ligge å skvulpe på en flytemadrass med en iskald drink i hånda i det virkelige syden et sted!! Jeg kan godt ligge og skvulpe på en flytemadrass i et basseng også jeg altså.. med ungene rundt meg i bassenget.. bare det er varmt der. Da mener jeg OVER 30 grader!!

 

kantlobelia er nyydelig Happy. Det blir nok veldig fint! Jeg plantet stort sett kantlobelia, hengelobelia og hvite margeritter i mine blomsterkasser da jeg bodde i Oslo. Det ble såå fint og frodig. Med sol på balkongen, fake-gress, blomster i kassene og krukker på balkong-gulvet med margeritter og to skikkelig gode lenestoler og et glassbord mellom oss så spiste jeg og eldste "ute hver dag" vi når det var finvær :) Ikke råd til så mye som alenemor.. men ikke så mye som skal til heller :)

 

Nå sliter jeg litt med hvor og hvor i all verden skal jeg(vi) plante og få råd til å plante på denne store eiendommen. Får vel ta litt og litt selvfølgelig. Men det er hele tiden så myyye jeg har lyst til!!

 

Isted kom postmannen på døra her også.. med tapetet til toalettet nede som jeg bestilte forrige uke. Juhuu... hadde i grunn ikke trodd det kom før 17.mai, men det gjorde det altså. Hååper vi rekker å legge det før fredag da! Jeg kan jo egentlig begynne, men vil gjerne ha med meg mannen på det.. vi har liksom AKKURAT med tapet.. og da er det nesten best å være to hvis man skal feile. Nå krysser jeg fingrene for at vi skal klare det bra altså. Ikveld er det grilling for de som begynner i 1. klasse på skolen hvor vesla skal begynne, imorgen skal mannen avgårde og hente sofaen slik at når min far kommer på torsdag ettermiddag så har han et sted å sove. Han skal feire 17.mai sammen med oss:).. og han sover nede.. mens alle vi andre oppe. Så det hadde vært fint å få satt opp tapetet samt få opp toalett og vask der nede så han slapp å bruke toalettet oppe hos oss. Fint om han kan få litt fred liksom.. eller vi... eller hvordan man ser på det.. haha :P Ikke bare, bare å ha besøk av sin gamle far alltid! veldig glad i ham altså, men guri malla så slitsomt det kan være også. Må nesten ta meg sammen når han er her.. for han skal BARE snakke politikk.. og helst bare i negativ form. Det er noen ganger litt slitsomt. Jeg elsker å snakke politikk altså... men han er litt besserwisser ;) puhh.. :unsure:

 

Igår handlet jeg inn en haug med grillmat til den 17. og håper det blir ok vær/opphold den dagen. Lurte på å bake en bløtkake og pynte med blåbær og bringebær(er kjøpt inn) og med jordbær i midten av kaka. Så får den 17.mai-fargene sine :) .. og lage sjokolademousse med appelsinbåter ved siden av som dessert. Tenkte på sjokoladefondant.. men det tar for lang tid og er for mye jobb for meg akkurat nå. Tror jeg heller sparer det til en grillmiddag etter fødselen ;)

 

Ellers har jeg faktisk hatt en veldig god natt, tatt i betraktning at det svir fortsatt på sida av hver hofte når jeg ligger for lenge på dem, så jeg snur meg og våkner halvveis av det hver gang. Men det er i grunn småtteri. Inatt har vært en goood natt, og godt er det :) Mannen har begynt å ta min bil (enda vi har to andre).. men min er best.. hehe.. skjønner jo det. Det synes jeg også, så nå holder jeg meg litt mer hjemme og skal drive med litt mer forbereding av fødsel osv., samt begynne å strikke genser til vesla. (der har jeg vært ganske så treig!) Imorgen er det kontroll hos jordmor. *sukk*, håper hun er grei imorgen. Lurer litt på hvor mye jeg har gått opp. Tror det er litt. Kanskje en kilo eller noe. Men nå er det jo faktisk ca 1 måned(eller kanskje mer 3 uker) siden jeg var der sist, så jeg burde kanskje ha gått opp litt mer. Det er jo også nå babyen i magen legger litt mer på seg, og jeg er veldig spent på hvor stor hun er når hun kommer ut.

 

Apropos.. jeg drømte at vi fikk en gutt inatt og at jeg fikk helt panikk fordi jeg visst baaare hadde rosa klær med meg på sykehuset :lol: jeg måtte sende mannen ut for å handle lyseblått, og ga ham adressen til hvilken butikk. Det var en av de dyre butikkene, og jeg tenkte etterpå "men da finner han jo ut hvor dyre klær jeg kjøper til barna!".. hahahaha. Lurer på om jeg har det i bakhodet når jeg handler jeg. Handler jo ikke bare dyre klær, langt ifra.. men klart.. Absorba og Petit B., Mexx og slikt ER jo ganske dyrt da.. og jeg kjøper jo litt slikt ja ;) ivertfall til baby, for de har så nyyydelige klær. Spanske, franske osv.. sukk.. så skjønne.. ordentlig babytøy liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å si det.. vi VET jo ikke om hun får HD. Men mannen har det (fant det ut etter at vesla ble født, så hun er ikke sjekket) og det er ganske vanlig at jentebarn arver det desverre :(

Både mannen og hans søsken har fått det.. arvet etter moren desverre. Smertefullt og slitsomt. Det begrenser hverdagen. Eneste å gjøre er å bytte hofte når man har vondt nok. Håper vesla ikke har det.. hun lå i seteleie. Men det kan desverre absolutt hende. Man kan røntge henne, men mannen og jeg fant ut at det eneste de an gjøre med henne nå er at hun opereres. Å gå med gips og ha det smertefullt i flere år vil vi ikke utsette henne for. Det vil begrense henne veldig i og med at hun er veldig aktiv, utrolig flink motorisk, elsker å klatre og smiler fra øre til øre når hun får boltre seg i trærne( og i stillaset utenfor huset vårt her nå)! Dessuten er vel livmor og egg i utvikling, og det er der hun evt. da skal rønges, og det kan da ødelegge dette. Så det tør vi ikke! Så vi kommer ikke til å gjøre noe med henne. Får bare krysse fingrene for at hun ikke har fått det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har sommerferie nå. Han begynner ikke på skolen igjen før i august, så han skal få kjørt seg her hjemme ;) Men jeg syns jeg merker forbedring allerede jeg, og det er jo bra. Så får jeg bare være sterk og stå på mitt. Kanskje han til slutt gir opp alle disse rare tingene. F.eks arveklær. Jeg tok med to bæreposer med klær fra søsteren min. Men det vil ikke samboer bruke. Har han ikke nok klær? Jeg vil også handle klær. Og en dyr utedress som nesten ikke er brukt. Ja, nei, den skulle ikke brukes, han fikk dra ut og kjøpe dress selv. Jeg tenker at hvis han på død og liv ikke vil bruke den dressen så får han dra ut alene og kjøpe dress for sine penger. 17.mai klær også, for dressen søsteren min hadde var ikke bra nok. Tipper at han glemmer det, så jeg skal ikke nevne det jeg :)

 

Jeg har bedt han finne ut hvor vi skal dra på ferie, og at hvis han ikke gjør det snart så gidder jeg ikke dra noe sted. Vil ikke gå å håpe og glede meg og så bli skuffet. Fortsatt litt lei meg for at vi ikke kunne dra til Tyrkia.

 

Snart skal jeg på barseltreff. Litt lettet over at samboer ikke sa noe på det. Prøve å gi meg dårlig samvittighet fordi vi drar bort første feriedagen hans. Men det virket helt greit heldigvis. Tipper han vil sløve på sofaen. Er ikke veldig lenge siden han stod opp.

 

Må fikse meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare kjøre samboeren din hardt nå som han har ferie, Babysyk! Og stå på kravene videre! kos deg på barseltreff :):) Vil han ikke bruke arveklær? What? Er han klar over hvor dyrt det er med klær til de små? Jeg er sååå glad for at vi har gode venner vi har arvet mye av sånn at vi slipper å kjøpe så mye nytt. Jeg har vært ganske nøye på å kjøpe mest mulig nøytrale klær til lille siden alt vi har arvet til henne er veldig jentete.

 

Haha, måtte le litt da jeg leste om drømmen din, ønsker. Full panikk i heimen om mannen skulle vært på gutteklærshopping der du handler. Hihihi... Jeg handler lite dyre merkeklær, men oen blir det. Spesielt yttertøy, men jeg handler aldri noe til full pris. Kjøpte Reima vinterdress til neste vinter på salg. Håper den passer, ellers får vi selge den til naboene. Kjenner til det med sviende hofter om natten. Må snu meg ofte jeg også, men må pause på ryggen for å roe ned kynnerene og la magen stabilisere seg før jeg snur meg videre. Håper det går bra hos jm i morgen da!

 

Happy, så koselig med kasser med kantlobelia. Jeg må ærlig innrømme at jeg måtte Google det for å finne et bilde. Hehe... Vet jo hvilke blomster det er da jeg de, men navn er jeg dårlig på. Spanske margeritter vet jeg hva er. ;) ellers må jeg ha bilde for å vite hvilke blomster jeg vil ha. Hihi... Tenkte å ta en tur på plantasjen eller gartneriet på jordbruksskolen her for å handle litt i morgen eller torsdag. Må jo ha noe fint i kassene og krukkene mine til fredag. :) mannen skal hvertfall få hjelpe til, for jeg orker ikke sitte på huk og plante alene..

 

Formen min er forresten bra etter mitt lille sykehusopphold. Har ikke merket noe rygg- eller brystsmerter. Litt korsryggvondt i går kveld, men det gav seg etter en god natts søvn. Heldigvis!! Er litt småredd for at fødselen skal starte allerede nå. Vil gjerne klare å gå ut de siste fem ukene før igangsettingen. Det var forresten grisevondt å ta de blodgassprøvene. Og hvertfall hun legen på nattevakten som stakk tre ganger før hun fikk det til!! Ja, det er egentlig like greit at man ikke vet om alt det skumle som kan skje med kroppen under en graviditet. Så lite plager som jeg hadde sist er det rart å tenke på alt som har skjedd denne gangen. Glad for at jeg var en lykkelig uvitende førstegangsgravid. :)

 

Camillok, fy søren for en dårlig måte å ta opp arbeidsrelaterte ting på mannen din! Og så hjemme på kjøkkenet med en så nedlatende tone som du beskriver... Lurt å ta det opp med hans overordnede. Det kan ikke være helt enkelt å jobbe sammen med mannen sin i utgangspunktet, men å få en sånn kommentar slengt i ansiktet i tillegg er bare helt uhørt! Man må jo tåle å få konstruktiv kritikk, men det går jo an å ta det opp på en ok måte. Kjenner at jeg blir dritsur på ham på dine vegne. Og hvtfall når han bestemmer at diskusjonen er over fordi han ikke gidder å høre på deg. Hadde det vært min mann så hadde jeg filleristet ham!

 

Nei, nå får jeg henge opp de nyvaskede klærne før lille skal hentes i bhg. V skal treffe mannen på senteret for å kjøpe joggesko til henne i dag. Kjøpte egentlig noen kjempekule Timberland goretexsko til henne for en stund siden, men hun nekter å gå med de. Hyler og skriker bare hun ser de. Er sikkert noe som trykker et sted på foten hennes, men det er umulig å finne ut hvor siden hun blir hysterisk bare hun ser de nå. Og hun kan ikke gå rundt i vinterstøvler nå som temperaturen stiger...

 

Forresten så går det fremover med teppe nr.1 nå. Strikker hver dag sånn at jeg skal klare å bli ferdig med begge to før guttene melder sin ankomst ;) strikker dette: http://www.pickles.no/p-veg-helseteppe/ bare i New Zealand lammeull som jeg bestilte på 123knit.dk ;) holder på med det grønne teppet nå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. kan trøste deg med at det ikke blir noen sydenferie her i gården heller Babysyk ;)

 

Er i såpass god form idag, og må porsjonere ut husvask og rydding frem til 17.mai, så nå har jeg fått skrubbet langbordet med grønnsåpe.. mmm, det dufter så deilig :) og vasket kjøkkeninnredningen. Det skal egentlig gjøres en gang i mnd. men jeg har vært aaaltfor slapp i det siste!

 

Nå tar jeg meg en liten pause før vinduer, kjøkkenøy, alle innedører og alle vindusposter skal taes.

Gulvlister tror jeg jeg sparer til de store barna. orker ikke krype langsmed gulvet nå. Da er jeg redd ryggen streiker eller at jeg ikke klarer å komme meg opp igjen :lol:

 

Så får mannen rydde ute på verandaen, så skal jeg finne frem den store sinkbaljen og andre krukker og plante litt så det blir litt pent her. Tenker på lysblå Hortensia, lilla og hvite campanula eller hengelobelia. Lurer på å kjøpe en ampel også og henge opp. Vi bruker jo verandaen som inngangsparti.. og det er jo koselig at det er fint der, spesielt når det kommer gjester på fredag :)

17.mai-lys og servietter ligger klare. Må stryke den hvite duken med blondekant og vaske prismene i lysekrona over spisebordet. Her har jeg faktisk ikke sølvtøy, så trenger ikke tenke på det i grunn. Har Hardanger-bestikk istedet, og et nyyydelig hvitt og blått servise. Det blir nok fint :) Lurte på å ta meg en tur på Nille og kjøpe en lang 17-mai-løper til å ha midt på bordet.. men lurer på om det blir litt voldsomt. Kanskje bare bordflaggene i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojoj.. ikke misforstå nå. Jeg kjøper stort sett ALLE klær til ungene på salg! Bortsett fra på HM, for der er det så billig likevel :) HAR de salg forresten?!?

Jeg også pleier å kjøpe vinterdress året før når det er på salg. Brant med med kjøp av sko på salg en gang, så styrer litt unna det (vesla hadde vokst mer enn jeg hadde trodd så hun vokste ut av dem midt i sesongen. Da blir det bare dyrt igjen!). Har du de rosa Timberland til lille Lollo? For her har vesla de samme i år :P Hun elsker dem da..heldigvis. Så har hun noen lyserosa sandaler med blinkende ponnyer på. Men jeg prøver ikke å kjøpe så altfor lyse joggesko og sandaler. De blir såå møkkete av sand og gress. Grønne og grå midt på sommeren. Prøver å holde meg til litt mørk rosa eller lilla(hun liker jo de fargene likevel så).

Nå må hun ha nytt regntøy også. Heldigvis ser det ut til at Reima-regntøyet som jeg nå må legge bort, kan brukes av nestemann også.

... og joda, her er det også myye arvetøy! :) Hele 16 år tilbake faktisk.. hoho. Noe har jeg lagt bort for det blir litt FOR merkelig snitt på. Dessuten er jo barna forskjellige i formen, så ikke alt vesla kan gå med. Nå kommer nok mest frøkna i magen arve etter vesla her tenker jeg. Det er sånn rimelig up-to-date snitt. bare denne blir like slank så! ;)

Vesla har flere bunader med sko å arve, samt en slik Månetoppen-kjole... fra jule-barne-tv serien Jul i Blåfjell dere vet? Den har jo gått siden eldste var liten, og hun fikk en slik kjole i str. 8 år tenker jeg det var. Så venter jeg ett år, så har vesla den å bruke, med linfarget skjorte til. Kjeeeempefin :)

 

Her legges det takstein nå. Solen har også kommet frem igjen. Jøss! Jeg trodde det skulle regne hele uka jeg! Jammen bra vi får se litt sol innimellom også da!

 

Hvordan har det gått idag Camillok? med tanke på mannen og jobben osv?

 

Nei, tilbake til litt husvask igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å glemte å kommentere spørsmålet ditt Babysyk. Nei, jeg fortalte ikke mannen at han hadde litt rett i rådet han ga. Ikke at han er selvgod og blir høy på pæra altså, så jeg kunne jo gjort det men. har bare glemt å si det til ham ;) hmm... kanskje han hadde blitt litt høy på pæra likevel, når jeg tenker meg om. hmm.. må testes.

au, au, au... prøvde meg på et glass kald solo her.. men det er jo BARE vondt. HAAALSBRAANNN... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de brune og oransje timberlandskoene, ønsker. Tre ganger ble de brukt før hun nektet å ha de på mer. Da kan jeg bare spare de til en av guttene siden de ikke er typisk jentefarger. ;) er egentlig veldig i mot arvede sko, men siden de knapt har vært på lille sine føtter går det nok greit. Salg er topp! Jeg handler på salg på hm også, jeg.. Hehe ;) vet ikke om noe salg på yttertøy nå, men jeg handlet fra smartkids.no (tror jeg) tidligere i vår. Du får Google reima og salg så kanskje du finner noe noen nettsider som har det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de første vinterskoene etter vesla, sjokkrosa. De ble knapt brukt så de bruker jeg om igjen på frøkna i magen. Det vil si.. DERSOM det blir riktig størrelse ift. sesong da.. noe man jo ikke vet enda.

 

Hihi.. ja, de var lurt Lollo. Å google salg på Reima :D tror heller ikke de har salg, men får prøve da ivertfall. Hun MÅ jo ha nytt regntøy nå uansett så ;) Synes ikke det gjør noe annet enn å regne om dagen jeg, så hun trenger det raskt for å si det sånn ;) men idag har det vært rimelig greit vær. Det var bra, for vi var ute og grillet på skolen til vesla.. der hun begynner til høsten.. med alle 1. klassingene.

Var ganske kaldt egentlig.. og sola var tidvis fremme. Men det gikk. Vel hjemme igjen nå sitter jeg i sofaen under pleddet og spiser toast med marmelade( favoritten min) og varm kakao.

Så imorgen tidlig blir det sikkert sukker i urinen som skal sjekkes av jordmor senere på dagen ;) Hadde vært typisk det.

 

Nei, du får knipe igjen nå Lollo. Det er noen uker igjen til uke 36.. hvis det var da du skulle føde tvillingene?!? Vel.. det går jo egentlig jammen fort da når man tenker over det, så det går sikkert fort til uke 36. Du sa at de mest sannsynlig er ute til St.Hans synes jeg å huske? Det blir nok godt for deg å bli ferdig nå. Ganske sikkert mye tyngre å bære frem tvillinger, og som du sier.. mer plager nå enn da du gikk med snuppa di.

Jeg er i uke 36 om tre dager jeg dere :) Jippi! På sykehuset mitt tar de faktisk imot meg dersom jeg skulle gå i fødsel fra jeg går inn i den uka.. så på fredag altså. Men jeg har INGEN planer om at hun skal ha bursdag 17.mai altså!! Hun skal da få " sin egen" dag hvor vi flagger baaare for henne :P Apropos.. vi så på flaggstang på nettet og leste om regler, priser osv. Vi har veldig lyst på det.. men det er ganske mye regler rundt det og forpliktelser dersom man har det visst. Men det vil komme på en ca ti tusen kroner med både stang og flagg, og det er jo mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kakao hørtes utrolig godt ut. Det skal jeg søren meg lage! Nam!! Skal til legen for å sjekke bt og urin jeg også i morgen. haukelands ordre om å sjekke det hver uke fremover ;) Ja, jeg kniper igjen de siste 5 ukene. ;) fikk meg en skikkelig smell i bekkenet da jeg sto på badet med lille isted. Fy søren så vondt det var. Nå ligger jeg langflat i lenestolen til mannen og venter på at han skal komme hjem fra skytebanen.

 

Vi var innom Økonomisko på senteret etter å ha spist middag på Egon. Lille måtte jo ha noen nye sko som ikke er tjukke vinterstøvler. At var hel topp til hn måtte stå på sålen for å sjekke om skoen var passelig. Da ble det fullstendig ramaskrik og tårene sprutet! Hun vrælte g prøvde å stikke av på sokkelesten. Ordentlig dramatisk! Heldigvis hadde jeg med meg en kjekspakke i vesken så det hjalp litt på. Vi kom oss ut derfra med nye joggiser på beina hennes til slutt, men fyameg for en vanskelig datter jeg har! Sko er grusomt.... Og det ha hun ikke fra moren. Jeg elsker sko! :):) litt snurt for at jeg ikke kan gå med høye hæler på 17.mai, så må på skoshopping på egenhånd i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine og oppmuntrende ord jenter :) Det hjalp masse tidligere i dag :) (jeg måtte smuglese litt imellom pasientene mine...) En rask telefon til mamma også, hun mente som dere at han kanskje følte seg litt truet siden jeg er på hans "enemarker" og ubevisst ville sette meg litt på plass, spesielt siden alle kollegaene hans har vært så fornøyd med meg og at jeg har nevnt at jeg kommer til å søke jobb der etter turnus. I tillegg mente mamma at det kanskje bare var "på tide" å være litt sur på meg. Han har jo blitt vanvittig mye bedre på dette, og jeg tror nok hun har rett i at han innimellom liksom må få ut litt steam - som selvsagt går utover meg. Vanligvis bryr jeg meg ikke om det fordi det er så vanvittig tåpelige ting han holder på med - det er umulig å la det gå innpå seg om dere skjønner. Men akkurat denne gangen trykket han virkelig på de rette (eller feil om man vil) knappene. Han bør jo vite bedre og forstå at man i turnus er i en sårbar situasjon og at man tar kritikk fra mer erfarne kollegaer til seg - og når det er drittslenging så blir alt helt feil. Imidlertid tror han jo tydeligvis at jeg ikke bryr meg om, eller gidder å høre på mer erfarne kollegaer, så det var vel derfor han mente han kunne tillate seg å si slike ting... Hvem vet.

 

Jeg gikk i hvertfall å snakket med en av hans kollegaer - skulle helst ha vært hun som var over han i går, men hun hadde selvsagt dratt hjem for å sove. Hun jeg pratet med har jeg jobbet tett med i en del dager og vet mye bedre enn mannen hvordan det er å jobbe med meg - vi har jo knapt jobbet sammen i 1 time eller noe sånt. Det er jo selvsagt dumt at hun nå vet at kollegaen kan være en erketufs mot kona si innimellom, men hun forstod godt at jeg trengte et klarttenkende hode til å fortelle meg at det han sa bare var tull. Nå tror jeg egentlig ikke det var så krise at jeg pratet med henne uansett, fordi vi kommer godt overens og har planlagt å finne på litt på fritiden også - så da hadde hun sikkert fått hørt litt av hvert uansett... ;) Men hun sa noe som jeg tror er veldig viktig og riktig: at man etter noen år som lege har fått såpass mye tilbakemeldinger fra både pasienter og kollegaer at man vet hva man står som som lege og er mye bedre rustet til å ta i mot kritikk, samt å sortere bort ukonstruktiv kritikk. Mannen min også vet disse tingene, og han er helt fantastisk mot turnuslegene vanligvis. Imidlertid var han litt sånn mot lillebroren også som han var mot meg i går, og det hun kollegaen mente var at han antagelig bare har veldig høye forventninger til oss som er nære, i likhet med de forventningene han har av seg selv. Hun poengterte at jeg gjorde helt rett i situasjonen i går; jeg var usikker og syntes pasienten min var dårlig og gikk å hentet han. I den handlingen hadde jeg gjort rett, jeg visste ikke og bad om hjelp. Og det må det alltid være rom for! Ikke misforstå nå altså, mannen min mener også det, og tror mamma hadde rett i at han var litt på krigsstien i går... Selvsagt, hadde pasienten vært i ferd med å bli så dårlig som jeg var redd for, så burde jeg kanskje ha pøst på med iv væske med en gang, men så lenge det var 100 m til min mellomvakt (mannen) så ville det uansett ha vært mer riktig å be om hjelp i og med at jeg aldri egentlig har startet væskebehandling til en så kritisk syk pasient før. Jeg hadde jo allerede bedt sykepleier om å legge kanyle og starte væske i et helt vanlig tempo, så etter en dag hvor hjernen har blitt litt klarere er jeg egentlig fornøyd med hva jeg gjorde og ikke gjorde.

 

Det som er så rart er at jeg innimellom får inntrykk av at han misforstår meg med vilje. F.eks. i går sa jeg "jo, jeg så at pasienten ikke så så dårlig ut, men at jeg hadde fått veldig respekt for de med høy puls som var kalde og klamme selv om de ikke så steindårlige ut etter at jeg hadde opplevd nettopp et slikt kasus på en tidligere vakt". Av en eller annen grunn får han dette til å bli til at jeg alltid tror at steindårlige pasienter ser helt fine ut, og derav slutningen om at jeg ikke kan se om en pasient er skikkelig dårlig. Tilsvarende en historie fra noen år tilbake; jeg måtte gi en pasient en skikkelig, skikkelig stor morfindose før han ble smertelindret. Mannen trodde ikke på meg, det var en ting, men det at jeg fastholdt på min historie, og at jeg var helt klar på at dette umulig kunne være en misbruker/bruker, førte til at han på mystisk vis fikk vridd det til at jeg helt sikkert trodde at alle tålte slike doser morfin og dermed kom til å gi det på pasienter i mottak. Etter hendelsen i går har jeg egentlig bestemt meg for at jeg ikke lenger gidder å fortelle han om rare eller sjeldne ting siden han vrir slik på det. Når vi diskuterer fag skal jeg holde meg til lærebok eksempler, tror det kan spare mye tull. Har uansett ikke lyst til å slutte å diskutere fag med han, han har masse erfaring og er har masse gode tips å komme med :) Det har gått opp for meg at han nok, som ønsker sier, er vant til å være patriark og å kunne svare på alle spm, han misliker nok sterkt å ikke kunne svare meg. I stedet for å innrømme at dette kan han ikke noe om (eller gud forby, at jeg skal kunne mere), så blir han sint og frekk. Dette gjelder ikke medisin generelt, men bare innenfor hans felt. Tror det egentlig hadde vært uproblematisk å være kirurger begge to bare vi holder oss til forskjellig subspesialisering og har minimalt med vakter sammen (men det ordner de uansett siden vi må være hjemme med kidsa). Han trenger å være best, kanskje mer enn vanlige norsk menn!

 

Ellers må jeg nok innrømme at han står for mesteparten av magtlagingen her i huset. Han er superflink til å lage mat og jeg er nok ganske så bortskjemt med de deiligste retter fra indisk til thai til fransk, midøsten, italiensk, mmm... Men jeg tror absolutt det er noe i at man ikke kan forandre folk som voksne, bare spille på de gode sidene deres og utvikle disse - samt unngå å trigge de dårligere for å underutvikle dem ;) Føler egentlig vi er på god vei, men det er jo ikke så lenge jeg har vært i jobb og jeg var ikke helt klar over disse tingene ennå. Det er jo litt som Babysyk sier, vi har jo ikke kjent hverandre såååå lenge - og har forsatt haugevis av ting å lære!!! Mamma sier også at jeg bare er tullete når det gjelder dette med at han ikke gir så mye komplimenter, at han innimellom føler seg litt truet av at jeg får til så mye. Hun sier også at han åpenbart er veldig stolt av meg. Det sa forresten kollegaen hans også, at han prater veldig pent om meg og at hun ikke på noen måte trodde at han faktisk mente de tingene han sa.

 

Hehe ønsker, du har rett i mye, men jeg tror nok ikke han ser så veldig opp til moren. Han er fortsatt veldig bitter på foreldrene som sendte han til andre siden av kloden som femåring, og kommer nok aldri til å tilgi helt. Han setter i hvertfall ikke foreldrene i noe gyldent lys. Faktisk så sa han sist de var her på besøk (moren bemerket at det var så synd på Leon som lå på eget rom og bemerket at alle barna hadde ligget i sengen dems) at hun ikke hadde rett til å si en dritt! Men det er klart, når man har vokst opp på en enorm kostskole fra femårs alder og man har bodd på sovesal med en gjeng gutter i alle de år så har man ikke lært seg å ta emosjonelle hensyn - som å ikke starte krangler rett før leggetid... Eller at man ikke bare kan slutte en diskusjon når man selv synes det er nok... Eller egentlig at det man gjør kan såre andre i det hele tatt. Han har heller ikke hatt noen egentlig kjæreste som han har hatt daglig omgang med før han møtte meg, så tross alt så synes jeg han har kommet veldig langt på de tre årene vi har kjent hverandre :) Har tro på at det ordner seg!

 

Det som er litt artig er at kollegaene på jobben har inntrykk av at jeg er en litt utålmodig person mens han er supertålmodig. Lite vet de at her hjemme er det totalt snudd på hodet ;)

 

Oj, skriver stil jeg nå... Håper dere orker å lese alt dette.... ;)

 

Må flire av frøkna di Lollo i skobutikken, nå forstår jeg hvorfor ekspeditøren ble så overrasket over at leon smilte og lo da han prøvde sko... :)

 

Jeg liker name it klærne godt, har handlet mye på salg der. Spesielt den tynne ulla liker jeg veldig godt, og leon har faktisk greid å slite ut opptil flere slike sett i vinter! Ganske billig der også synes jeg. Nå håper jeg svigers handler med seg sommertøy til Leon i India. Det tenker jeg nok de gjør, svigermor elsker å handle (men hun har nok ikke tenkt på muligheten for å ta med seg tøy derfra og hit før, for det har hun liksom aldri gjort før)

 

Uff, ønsker synd du ikke nevnte flaggstang før, mamma har netopp solgt sin for 500 kr... Det kan jo være andre som skal selge på finn? Blomsterplanene dine hørtes forresten supre ut, elsker hortensia! Jeg kjøpte to på rema som står inne foreløpig... Flotte planter, og billig med 39 kr stykket! Har veldig god erfaring med rema, kjøpte julestjerner der til 10 kr stk som jeg måtte drepe med vilje til slutt (i februar tror jeg...)

 

Nei, nå får jeg gi meg før jeg fyller en hel side alene! Takk for at dere er her, og for at dere er så supre!

- og ønsk meg lykke til: i morgen blir jeg "ortoped"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å svare på spm ditt ønsker, det er ikke noe mer skole for å spesialisere seg, man får en lege i spesialiseringsstilling (LiS) hvor man har en veileder og har en del lister over prosedyrer, typer pasienter, kurs etc som man skal igjennom. Foreløpig er det faktisk bare i spesialisering for allmennmedisin at man må ta eksamen. Så igrunn er det bare videre jobb - lurer nesten på om man noensinne blir "ferdig" utdannet som lege - jeg tror egentlig ikke det :) Ser jo den eldre garden nå, de lærer seg stadig nye ting i form av forskning, datasystemer, nyere operasjonsteknikker etc.

 

Forresten var overlegene på avdelingen veldig søte mot meg, fikk klem av flere av dem og fikk beskjed om at vi hadde vært veldig flinke alle sammen som hadde vært der denne perioden, men at jeg hadde vært mest ivrig og engasjert - og dermed hadde fått gjort mest :) Ble ønsket tilbake :) I morgen er det som sagt Ortopeden, starter rett på med nattevakt (derav BIM på denne tiden av døgnet)! Tror nettene der er roligere enn på kirurgen, stort sett får de sove mellom midnatt og morgenen har jeg inntrykk av. På kirurgen er det sjelden man får sove i det hele tatt, så det kan jo bli en hyggelig forandring. Er usikker på hvor lenge jeg skal sove i morgen da...

 

Lurer forresten på om jeg skal ta en test i morgen tidlig... Tenker nok at dere stemmer for ;)

 

Tror forresten jeg kommer til å like ortopeden, plenty av håndtverk der også - ikke sant Krølle??? Vi er som sagt en fin turnusgjeng som alle er engasjerte og dedikerte, så jeg tror dette skal bli bra. På ortopeden jobber vi vanvittig mye og jeg tror nok man mye lettere vil lide under det om en sluntrer unna. Håper bare ikke denne ene blir meg hvis jeg har spire i magen.... Men en ting er sikkert, jeg skal ikke drive meg selv på jobb på samme måte ved neste graviditet - det er ikke meningen at livet KUN består av jobb. Har jo Leon nå, så tror jeg skal greie å være litt mer fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å lese om dagene til en lege Camillok og krølle! Kjempegøy å få vite litt mer "inside" enn man ellers vet synes jeg. Gøy å vite mer om det man ikke vet fra før av :)

Vet nesten ikke om jeg håper du har spire i magen jeg Camillok.. tror du har det sååå spennende og bra der du er nå altså! Men jeg vil det du vil... hehe.. og vil du ha spire i magen så håper jeg på det :P

 

Visste ikke at mannen din var på kostskole da han var liten.. men det er jo ikke uvanlig heller. Kan jo hende han der har lært sine "unoter" ja :huh: som du sier... tross sine unoter og uerfarenhet når det gjelder kjærester så synes du dere har kommet langt. Det tyder bra!! :)

Av en eller annen grunn så har jeg faktisk sett for meg mannen din som en yålmodig sjel.. derimot trodde jeg absolutt du var det også.. hehe. Men kanskje annerledes i jobb som du sier.. nå som du er i nybegynnerfasen som lege og skal lære mye så kan energi og det å være super-ivrig forveksles med å være utålmodig kanskje.

 

Flaggstang ja. Hmm... vet ikke helt hvordan vi skulle kunne hente noe slikt ved evt. kjøp fra finn.no i grunn. Tror ikke det er lov å kjøre en slik på henger over halve landet liksom ;) neida.. ingen store planer om det nå altså. Men nå som huset begynner å bli ferdig, så er det morsomt å tenke på hvordan det kan bli og hvordan vi vil ha det her tilslutt :)

 

Nå driver to snekkere og legger takstein her forresten :) De har kommet ganske langt faktisk, og de blir helt klart ferdig til 17.mai ser vi! :) Så ringte elektriker og sa han skulle komme idag.. så nå får vi kanskje strøm og lys på badet i 2. etasj, toaletter i 2. etasje, kontoret i 1. etasje og vesla sitt rom i 2. etasje. Vaskerommet har vi begynt å bruke og vasker klær og alt.. vel " alt" er å ta i. Vi har vask og fryser der, men har bare satt opp 1 benk, og mangler både overskap, et høyskap og benk på en annen vegg.. samt et annet gammelt kjøleskap som vi har lagret og som skal inn der som ekstra skap til kaker, brus og is.

 

Jeg har funnet "krystall" -knottene jeg vil ha til baderomsinnredningen. Må ha litt lux vet dere..hihi. Så blir badet i New England-stil i svart og hvitt, med lyse"krone"/ball i taket(vet ikke helt enda), krystallknotter og noen lekre glasskrukker til bomullpads, q-tips, badesalt, badekuler osv, osv. Jeg er fortsatt uten nye håndklær. Er liiittebitt usikker på om jeg virkelig skal gå for dyre Lexington, eller om jeg skal kjøpe noen rimeligere. Men har lyst på noen skikkeig gode håndklær.. som holder seg lenge og hvor ikke trådene liksom blir løse etter tre ukers bruk! :mellow:

 

Så ringte de fra fabrikken som lager døra vår og fortalte at de straks var ferdig med å sette inn de "gamle" glassrutene i sort-sotet. Døra og vinduet i lik stil kommer om en uke tenker jeg.

Idag skal mannen hente sovesofaen til kontoret. Så skal jeg og mannen forhåpentligvis ta en dag neste uke inn til byen så jeg får bestilt noen liftgardiner, kjøpt inn litt hist og her til huset, samt litt stoff fra stoff og stil for å sy dynetrekk til frøkna i magen( to til vogna hennes og ett til senga) samt putetrekk til vesla. Hun har ønsket seg det lenge, og det går jo fort å lage, så jeg synes jeg skylder henne det når jeg først setter meg ned ved symaskinen for å sy andre ting.

Hun vet forresten ikke det.. men vi har bedt henne fri fra barnehagen i to dager rett etter at vi kommer hjem fra sykehuset med frøkna. Da får vesla to dager ekstra mens de andre skal på skolen.. så føler hun seg ikke tilsidesatt. For jeg tror nok hun har lyst til å være sammen med oss og lillesøsteren sin da aller mest :) Hun syntes forresten det var aaaltfor lenge at jeg og lillesøster var på sykehuset i tre-fire dager. haha :D Nei, jeg kunne liksom føde og komme hjem igjen mente hun! :D Lillesøster skulle jo bare ut :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid dere :)

 

Det var ikke akkurat det sterkeste plusstegnet jeg har sett noen gang - men det er absolutt der. Aner ikke hvordan man legger ut bilde her inne lenger hvis ikke skulle dere fått sett. Kjøpte jo en 2-pack så jeg tenker å ta en ny i helgen kanskje??

 

Hehe, ønsker, du har helt rett i at jeg trives på jobb - og helt sikkert trives mye bedre uten barn i magen enn med, men jeg trives stort sett overalt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg time til legen om 4 uker, altså 7+3. Vil snakke med henne om kvalme, kvalmestillende, sykemelding etc helst litt i forkant.

 

Mannen ble ekstatisk over ny baby :)

 

Mye kan jo gå galt, men jeg har god følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet! Hurra hurra hurra og gratulerer såååååå mye Camillok :D så gøy :) krysser fingrene for at alt går bra :) og plusstegn er plusstegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu... gratulerer Camillok!!! :D SÅ moro! Dere.. vi har en merkelig tendens til stafett her inne altså :P når den ene føder, blir den andre gravid! :D Babysyk fødte mini i september(?), og da ble jeg gravid. FruLS fikk Malin i oktober.. da ble Lollo gravid. Nå får jeg om et par, tre uker.. så er Camillok gravid! HVEM tar over etter Lollo når hun får mon tro?!? :wub:

For en herlig gjeng! :)

 

Nå har jeg vært på kontroll hos jordmor. Alt fint med baby. Fin hjertelyd :) Blodtrykket mitt ligger stabilt lavt. 113/68 idag. Hun ligger langt nede og jordmor kunne såviiidt rikke litt på hodet. Noe sukker i urinen denne gangen også desverre, så jordmor ba meg sjekke langtidsblodsukkeret. Så jeg dro likegodt til legesenteret rett etter timen og tok det. Det var på heldigvis på 5,3, så helt ok altså. Det blir jo fint å fortelle jordmor om når jeg skal til henne for siste gang i uke 38, den 29.mai :) Til nå lagt på meg totalt 1.5 kg. Hun sa hun kjente at det var mer plass i magen min, så hun trodde ikke at baby var veldig stor heller.

Ellers likte hun heller dårlig at jeg hadde hatt modningsrier, ettersom jeg har planlagt ks 4. juni. Men hun ba meg ringe føden dersom enten slimproppen skulle gå, jeg har blødninger eller jeg har rier som holder på en halvtimes tid og er tette.

Så får vi se hvordan de neste 2 1/2 ukene blir da. Forhåpentligvis rolige men med en skikkelig innsats av mannen og snekkere så vi får huset ferdig!! Nå er taktsteinen så godt som oppe alt sammen.. de ska drive med festene/skjøtene mellom de to takene imorgen blant annet. Så da er vel det omtrent ferdig til 17.mai da tenker jeg :)

Nå må jeg vekke mannen her snart. Han sovnet på sofaen etter middagen,.. men han skal reise og kjøpe sovesofa. Stakkars. Sliten han nå :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...