Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hehe.. vel, vesla har NOK ulltøy i barnehagen. 3 skift ytterst og 3 skift innerst. Her skal ingenting mangle! :)Bare det at hun hadde fått nye bomullstrømpebukser til bursdagen sin som hun helelr ville bruke. Men idag fikk jeg puttet på henne både ull-strømpebukse og ullkjole her før hun dro:D

 

Blir en rolig dag her idag. Jeg skal vaske klær og oppvask. Men ellers skal jeg lade opp til jobb imorgen istedet;) skal virkelig forsøke å ikke stresse meg opp eller ta på meg for mye å gjøre. Jeg har ikke lyst til å bli så dårlig som jeg har vært det siste døgnet.

 

Ellers kan jeg ikke la være å tenke på knøttet i magen min etter ul igår:) Koser meg med magen:)

 

Lollo... hvordan går det med deg? formen? har du røpet deg, eller andre har skjønt det enda?

Du er jo eksakt 1 mnd. etter meg i termin du! :) Artig.

 

Jeg går forresten over til 2. trimester jeg nå.. DET er rart! Men utrolig fint å tenke på! :D

 

Ellers hadde jeg et hormonutbrudd mot guttungen vår igår. Han er ganske lat når det gjelder lekser, og vil helst bare spille, og jeg blir så provosert av det! Så igår raste jeg høylydt da.. med snekkerne stående i veggen som garantert hørte utbruddet mitt også;)

Jeg er nok ganske streng når det kommer til lekser. Mye mer enn mange andre. Jeg vil jo bare at de skal gjøre sitt aller beste! Vil jo bare at de skal kunne få velge hva de vil bli.. og ikke bli noe de egentlig ikke ville ha valgt;) skjønner dere? Huff. Jeg ble jo lei meg for utbruddet da. Alle skvatt til hvert sitt rom mens jeg tordnet og slo i bordet. Har ikke lyst til å unnskylde meg og si at det er hormoner som løper løpsk til dem heller. Da tar de kanskje ikke pliktene sine på alvor, og blir like slappe igjen. Huff. Ikke lett. Men det gikk fint tislutt igår altså. Jeg gikk fra rom til rom, og nå skjønte endeliiiig eldstemor forskjellen mellom ubestemt og bestemt form i engelske setninger. Igår fikk vi tatt masse eksempler og hun lagde egne setninger som bare det. Og mellomste pugget og klarte utenat 15 engelske verb-bøyninger på rams:) .. og gutten gjorde en kjempeinnsats på lekser også tilslutt.

 

Så mor sitter her med dårlig samvittighet idag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at alt så bra ut med prøver og ultralyd Ønsker! Det er så morsomt å følge deg, for jeg var ganske så nøyaktig like langt på vei som deg i fjor på disse tider. Og nå sitter jeg her og ser på hva du har i vente om bare ett år :) lille keiser har begynt sine ivrige forsøk på å slepe seg fremover etter armene, og når ikke det går så løfter han på rumpa oga styrter med armene. Resultat - i går fikk han sin første kul i panna etter å ha styrtet på en leke. Lille skjønningen ble så sint og forfjamset at jeg ikke visste om jeg skulle le eller grine av han.

 

Sender god bedring tanker til Leon Camillok! Skulle gjerne vært der og avlastet deg litt, evt vasket huset ditt om det kunne hjelpe. Ikke lett med syk lillemann når det kryr av ting man bare "må" gjøre! Forresten skikkelig morsom ipadveske! Jeg måtte le litt da jeg så den. Hvor tar du ideen fra? For meg er ikke chipsposer annet enn søppel...

 

FruLS - grattis med blubbingen av lille prinsesse! 20 g om dagen ja... Det var det vi strebet etter de første ukene også. Men så kom mormor med kjøpemelken og trodde alle lyder var tegn på sult. "hvis han raper så er det plass til litt mer, og hvis han gulper klarer han en hel porsjon ekstra..." og dermed var store buldoser et faktum :) nå er han heldigvis blitt gjennomsnittlig, men det var en stund vi krysset så mange persentiler at jeg var redd de måtte utvide skjemaet for å få plass til fortsettelsen...

 

MaMi - tror lille keiser har fått samme fenomen som dine små. Han legger seg som en engel etter litt mat i halvåttetiden. Halv ni uler han i senga, og da går det 1-3 timer før han er interessert i å nærme seg noen som helst form for seng eller horisontal posisjon. Ikke er han sulten heller. Utrolig irriterende. Sutrer og er en skikkelig drittunge ;) men når han først sovner, så sover han helt til 9-11 dagen etter, så det er jo ganske luxus. Håper det retter seg fort, for det er helt nødvendig med litt alenetid på kveldene snart kjenner jeg.

 

Nå har lille lag kode brun her, og jeg skal gjøre oss klar for tur ut i nesten sol og i hvertfall ikke regn!! Det er jammen lenge siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får lagt inn bilde...får dere til?

Jaja, nå har jeg opprettet et album. Så går dere inn på profilen min, så ligger det bilde av kaffe-vesken der. Kanskje jeg skal poste den på bloggen også.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig veske FruLS! Skjønner jo at min kreative hjernehalvdel har potensialet for forbedring... Ang bilder, så får ikke jeg det til heller. Går ikke fra iPaden i allefall, men mener jeg klarte det en gang fra pc-en. Nei, magen rumler og lille skriker. Får diske opp med noe middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS, så bra at prinsessen din har lagt på seg! Digger uttrykket Krølle bruker ;) blubbing ;) hihihi... Kos deg masse på julebord i helgen. Blir sikkert kjekt å komme seg ut og bare være seg! :)

 

Camillok, hvordan går det med Leon? Er han fortsatt dårlig eller? Magic look høres kjempelurt ut. Har aldri prøvd det, men burde kanskje gjøre det. Kan egentlig ikke fordra strømpepinner. ;)

 

Krølle, har det blitt noe stikk på prinsen din eller har de ikke fått nye timer til vaksinen? Håper det ordner seg med sovingen til keiseren snart da. Kjedelig å måtte bruke lang tid på å få de så til å sove. Hr er vi så bortskjemt at lille sovner av seg selv etter en halvtime ca og våkner fint sjelden.

 

Huff, vi hadde en litt ekkel opplevelse her på lørdag kveld. Lille hadde hostet en del og var veldig snørrete på lørdag, men hun la seg fint som hun pleier og sovnet raskt. Etter en time våknet hun og begynte å gråte. Hun gjør det innimellom, men pleier å sovne av seg selv uten at vi går inn. Men på lørdag gav hun seg ikke. Mannen gikk opp og hørte at det var noe galt. Lille satt da med ryggen mot døren i sengen sin med slim i nesten hele ansiktet og slet tydelig med å puste. Han løp ut på badet med henne og fikk ut en del slim fra munnen hennes. Jeg løp opp og hjalp til. Skikkelig vanskelig å få det ut, lå som en propp i aksen hennes. Fikk ut ganske mye (mye mer slim enn. Det noen av oss voksne i huset har hostet opp før), men hun roet seg ikke. Et lettere snev av panikk slo oss og mannen ringte nødnummeret mens jeg prøvde å få ut slim og hjelpe henne med å roe seg så hun fikk puste. Damen i andre enden sendte både ambulanse og legebil til oss og sa vi skulle stille oss i et åpent vindu. Gjorde det mens vi ventet på ambulansen. Da de kom hadde vi klart å roe henne ned, men hun pustet veldig tungt og var helt slapp. De ville legge henne inn på barneklinikken, men legen mente hun kunne være hjemme. Fikk penicillin til en ulyd på ene lungen, så det slurper hun i seg tre ganger for dagen. Vi fikk oss en liten støkk så sprinkelsengen ble flyttet inn på vårt soverom for helgen slik at vi kunne ha kontroll på henne. Jeg var sikkert våken fire-fem ganger den natten bare for å sjekke at hun pustet. Skummelt! Heldigvis gikk det bra, selv om hun hoster en del enda.

 

Ønsker, jeg er 7+5 nå og kvalmen har vist seg så smått. Jeg må spise hver andre-tredje time ellers blir jeg dårlig. Frokosten tvinger jeg i meg i bilen mens vi kjører til bhg og jobb. ;) stupteøtt er jeg også, så nå skal jeg straks legge meg. Opp tidlig i morgen og, så jeg må ha mer enn 7 timer søvn nå. Zzzzzz... Jeg har røpet meg til to stykker på jobb og min beste venninne, men resten må vente. Dvs, jeg tror det blir himla vanskelig å skjule magen, for jeg synes den er kommet frem allerede. Er ganske oppblåst også, og det hjelper jo ikke på... ;) fikk spørsmål fra ene eleven min i ga om jeg er gravid, men det var fordi jeg sa jeg skulle fortelle de en god nyhet. Hehe... Nyheten var at den som blir raskest ferdig med å rydde plassen sin og være stille får en premie på fredag. Haha!

 

Nei, nå å jeg henge opp klær før jeg legger meg. Må ha noe å gå med. Morgen ;) god natt damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei Lollo! Så skummelt! Uff, gruer meg allerede til vår skrekkopplevelse, den kommer vel engang hit også. Heldigbis gikk det bra da. Masse god bedring!

Kjedelig med kvalme da. Håper du slipper unna det værste.

 

Krølle, så morsomt å høre om lille keiser som kaver rundt på magen. Kreativiteten kan vi vel alle jobbe med tror jeg. Hadde nok aldri funnet på å sy kaffeposeveske selv!

 

Magic loop har jeg prøvd et par ganger, men jeg syntes ærlig talt det er mer stress å dra ut den der løkken hele tiden, og syntes den drar veldig i arbeidet. Nei jeg og settpinnene er igrunn gode venner vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fæl opplevelse Lollo!!:( Stakkars liten lille. Håper dette går raskt over med penicillin! Det må ha vært forferdelig å finne henne slik. Så godt at dere skjønte noe galt var på ferde og tok grep!

Vesla vår hostet myye det første året hun gikk i barnehagen. Hostet slim og vi var veldig engstelige. Vi var også på legevakten pga dette en gang og målte oksygen-metningen hennes.. som ikke var særlig bra. Vi slo oss ikke til ro med å få høre at "det er bare det første året i barnehagen", og gikk til fastlege og fikk henvisning til A-hus barnepoliklinikk til en astma-lege. Der fant vi ut det vi mistenkte, at hun hadde barne-astma. Med medisiner(ganske mildt dosert faktisk), så gikk dette helt fint, og selv om hun hadde svak barne-astma, så er vi glad det gikk over etter et par år.

 

Jeg hadde nok fått en henvisning til en astma-lege hadde jeg vært deg Lollo, dersom hun er slik ofte når hun legger seg.

Massevis av god-bedring-klemmer herfra ivertfall.

 

.. Også lille/store Leon da. Hvordan er det med ham nå Camillok? Huff, du er sikkert ganske stresset du nå, med sykt barn, husvask, navnedag og en mann som skyr banen!

Håper det har ordnet seg og ordner seg med navnedagen ivertfall.

Masse god bedring-klemmer til Leon også!!

 

*sukk* det gjør vondt i hjertet mitt når uansett hvilket barn som helst har vondt eller er sykt:(

 

7+5 ja Lollo:) Huff, ja.. like greit å småspise litt for å holde kvalmen unna;)

Jeg synes ikke jeg har blitt bedre jeg! Dessuten sover jeg bare dårligere og dårligere!! :( Til stor ergrelse og fortvilelse. Lunta mi blir kort også:(

.. og siden jeg ikke har levert i barnehagen så har ikke mannen fått med seg at deg er julegrantenning i barnehagen ikveld, med godteposer fra Nissen og greier.. hvor vesla trodde hun skulle og vi måtte si at fristen for påmelding hadde gått ut og vi hadde glemt det. Jeg føler meg som en ussel mor:(

.. også jeg som ikke får hentet henne før etter jobb som er like før de starter med hele showet!:( Åååå... jeg kunne straffet meg selv altså!

Jeg må nok komme opp med den beste middagen og is til dessert idag gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Lollo, jeg kjenner hårene på armene reiser seg i gru... Feberkramper er også skikkelig mareritt, men ingen av oss har hatt det, så forhåpentligvis slipper Leon unna.

 

Leon er mye bedre nå, feberfri men matlysten er fortsatt elendig. Og han vil baaaare sove sammen med mammaen sin. Velvel, det ordner seg sikkert snart, jeg liker å følge filosofien - alt ordner seg tilslutt og at det ikke er lurt å slite seg fullstendig ut med å prøve å få alt på stell med en gang. Foreløpig har det fungert i hvertfall. Skjønner jo at det ikke fungerer om man har flere små, men foreløpig så gidder jeg rett og slett ikke å sitte med en hylende unge på et mørkt som i timesvis... Jeg holdt ut en time i natt, da fikk han viljen sin tilslutt... Etterhvert tror jeg han ble oppriktig lei seg av at jeg lot han ligge der og hyle ( satt ved siden av). Må innrømme at jeg følte han var en skikkelig drittunge innimellom :P Opp i sengen med mamma og han sovnet umiddelbart... Og mammaen snek seg ut av sengen, og bakte cupcakes og så to episoder av sex og singelliv før returen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg: ønsker - medfølelse til deg som har en lei seg vesla i dag :( Graviditet er virkelig en unntakstilstand, og selv de mest forståelsesfulle menn skjønner nok ikke helt hvordan der er - og dermed automatisk sjekker at sånne ting som påmelding til julelystenning blir ordnet... Sikkelig hjemmekos blir nok et fint plaster på såret, og en klem til deg ønsker, du trenger det du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff Lollo - hvilken skrekkelig opplevelse! Det er skrekkelig når barna får pustetrøbbel. Vår store prins har astma, og vi har reist til barneklinikken flere ganger i full fart fordi vi ikke har fått kontroll over et anfall. Det er så fælt å se når han er så dårlig at han ikke klarer å gråte. Heldigvis over et år siden forrige store anfall, så satser på at han er i ferd med å vokse seg bedre. God bedring til lillemor :)

 

Ønsker3gull - all min medfølelse for barnehageting man går glipp av... Prinsen sang jo i førskolekoret i barnehagen i fjor, og jeg klarte ikke være med på noen av konsertene hele graviditeten. Han ble like skuffet hver gang, og jeg tror det var like før det ble konsert på kk for at jeg kunne høre på. Heldigvis rakk jeg siste opptreden siden lille keiser kom så tidlig :) Nå er det ganske kritisk i heimen, fordi skolen skal ha teater neste fredag, men da er vi i Oslo og prinsen kan derfor ikke være med. Han er litt over middels sur for det...

 

Godt å høre at lille Leon har blitt bedre! Ikke så morsomt å være syk på sin egen navnedag, i hvert fall ikke når det er masse folk på alle kanter som vil inspisere og leke...

 

Her våknet vi opp til full vinter. Det har kommet 6-7 cm med deilig hvit snø, til ære for en juleelsker som vasker og pynter til jul i dag :) Det er virkelig lykke å bo så langt oppe i fjellsiden at det kommer masse snø, mens det regner på andre deler av byen :)

 

Vi har sovet litt dårlig de siste nettene, for lille keiser har vært et skikkelig troll. Ikke vil han legge seg, og så våkner han flere ganger i løpet av natten. I dag kom forklaringen... En bitteliten søt strek av en tann har dukket opp. Og lille keiser er i så godt humør at han ikke helt vet hvor han skal gjøre av seg. Sov til klokken ti i dag, og nå har han sovet lunsj i snart to timer... Har nok vært slitsomme døgn for han også stakkars.

 

Nei, nå må jeg pynte litt mer før prinsen og mannen kommer hjem. I kveld skal vi se Putti Plutti Pott, og i morgen er det lysfest i byen. Da er julen offisielt i gang... Juhuuuu... Jeg eeeeeelsker jul :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering, navnedagen kom og gikk, Leon var frisk men jeg var desto dårligere. Fikk omgangssyke kvelden før, lå på badet hele natten og spydde og gikk på do. Skikkelig elendig, fikk ikke dratt i seremonien og måtte ha hjelp til å pynte bordet. Jeg greide meg på et vis gjennom dagen, men jeg og Leon var utslitt klokka fem når gjestene som ikke bor her dro. Stod opp for litt matpåfyll, så var det natta!

 

Et mye bedre i dag, ikke kvalm, magen er rolig og smertene i kroppen har sluppet taket. Hodepine har jeg fått, men det skal jeg holde ut :)

 

Aner ikke om det ble tatt noe bilde av hverken bordet eller kakene, regner med at Leon ble foreviget i hvertfall. Skikkelig koselig med masse besøk, Svigers har akkurat dratt, faren min og søsteren min er her fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei Camillok. Så kjedelig da! Håper det ble en fin dag likevel.

 

Krølle, gratulerer så masse med første tann. Godt det var en forklaring på trollingen.. Her er Malin også ofte urolig på kveldene, men det skyldes nok ofte magen eller selskapssyken.

Håper dere hadde en flott tur på forestilling. Gleder meg til Malin blir stor nok så vi kan dra. Husker vi var når jeg var liten, skikkelig skuff første året vi ikke dro. Vi var også på lysfesten, en kald men fin opplevelse. Nå kan julen komme.

 

Igår var jeg på julebord dere, og Malin var med pappaen, farmor og besten. Seks timer uten vedheng, med god julemat, gløgg, vin, baileys og gode kolleger. Digg! Hun tok flasken helt fint, to måltider fikk hun der. Jeg fikk også en forklaring igår da. Ofte i det siste har Malin vært fornøyd etter bare en pupp. Men pumpingen forrige uke for å spare opp til julebordet har gitt resultater, så melkemengden er doblet..haha.. Fikk pumpet 180ml uten problemer igår, mot knappe 80 tidligere. Så nå skal det forhåpentligvis vises på vekten til uken også. Da er det 6u-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke noe fin dag for meg, men gjestene hadde det fint - og Leon også :) han satte forresten stor pris på gavene :) Så da får det bare være om jeg ikke hadde en fin dag...

 

Gratulerer med gode pumperesultater fruLS, og julebord! Jeg har fortsatt ikke vært borte fra Leon en eneste kveld og kunne virkelig ha trengt det... Pappaen kunne godt ha tilbudt seg, men han virker vettskremt for å ha ansvaret alene selv en time eller to...

 

Jeg har vært jordmor på hundefødsel i dag :) tatt imot to av seks (eller syv) fine valper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff Camillok. Det var trist at du var så dårlig på navnedagen til Leon. Men det kom vel som kastet på deg og sånt skjer jo bare helt uforutsett:( men særdeles kjedelig.. og sikkert vondt uansett!.. men heldigvis hadde Leon en fin dag og alle andre klarte seg fint ivertfall:)

Når du nevner at du ikke har vært borte fra Leon fordi mannen ser ut til å være vettaskremt for å være med Leon alene.. så tror jeg bare du skal hoppe i det med begge beina. Ingenting galt kan skje.. spesielt siden mannen din er så redd for å da gjøre feil med ham, så passer han nok ekstra godt på:D.. og dessuten.. det kommer bare til å bli verre. En annen ting er at du kommer til å gjøre både mannen din og Leon en kjempetjeneste! Det er jeg overbevist om! Han kommer plutselig til å oppdage at han faktisk fikser det, helt alene:).. og de får sterkere bånd, du får det lettere med å "stikke av" innimellom, og mannen din vokser på det. Tenk bare hvis dere får en til før han har virkelig fått prøvd seg!! Kanskje også bedre at han får prøve seg alene noen timer og etterhvert en halv/hel dag før han skal ha sin del av permisjonen?

MEN.. det er viktig at du ikke pirker på ham da.. hehe. Nok av mammaer som skal ha en kontrollerende hånd på alt hva pappaen gjør. Han må liksom få prøve seg ut.. og det er jo ingen krise om han ikke skjønner alt med en gang heller?!

Nå vet ikke jeg om du er sånn altså, men mange mødre er sånn, og tror IKKE det er bra! Hverken for forholdet eller for å få mannen til å stille opp senere.. dersom de føler at det de gjør ikke er bra nok.

 

FruLS.. så knallbra at det virket å pumpe!! Så deilig det må være å "finne løsningen"! Håper jeg klarer å pumpe neste gang også.. selv om jeg ikke har klart det noen av de forrige gangen desverre;) Vet søren ikke om jeg har gjort det feil heller, men har da fulgt bruksanvisningen!

Da skal du se Malin svinger seg oppover på vektskalaen veit du:)

 

.. Ah... så VAR det en tann da krølle! :) Godt å få en avklaring tenker jeg?!

På mine to kom bare riskornene de.. merket overhodet ingenting. Kanskje litt ekstra gnaging på tannbørsten, men ikke feber, surv eller slikt heldigvis.

Vet dere, jeg regner egentlig bare med at den som kommer nå er HELT annerledes jeg. Sikkert en som ikke sover, vanskelig å legge, mareritt uten like når tennene kommer osv, osv.

Jeg krysser fingrene for at denne er like lettvint baby som de to andre gullungene mine:D

 

Formen er av og på. Kvalmen er her fortsatt innimellom, morgen og natt er de verste tidene. Kan absolutt være kvalm reste av dagen også, men da kan jeg holde det stabilt med litt mat igjen;) Jeg har vurdert å ha en banan liggende ved siden av senga. Men etter siste ul så er jeg nå muligens allerede 13 uker( fredag)selv om jeg fortsatt følger "mine egne utregninger" som sier at jeg er 12+5 idag, og da bør jeg jo snart være ferdig med kvalmen.. I hope!! Satser på det jeg krølle.. og ikke at det tiltar og at det blir like ille som du hadde det!

 

Ny jobbuke imorgen igjen gitt. Jeg skal prøve å ikke stresse så fælt, så kanskje jeg klarer å holde kvalme og fæle hodepiner borte!

 

Ha en fin, ny uke da jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tror jeg er ganske avslappet - har til og med tatt med Leon på sverigetur i pysj fordi pappaen tok på han det... :) det er visst ikke så lett å holde styr på ullklærne, hverdagstøy og pysj ser helt like ut ;)

 

Neida, jeg legger meg fint lite opp i det og prøver å dra unna, men jeg er nok litt konfliktsky og lar være når han setter seg så voldsomt i mot det. Det samme mantra hver gang - hn er jo bare liten og trenger mammaen sin, trenger puppen. Jeg sier konsekvent at det bare er tull og at han så er stor nok til timesvis uten meg og at han kan gi mat, frukt, vann, nan hvis jeg er borte. Jeg må sikkert bare ta en krangel å faktisk dra, men jeg kjenner liksom ingen her siden vi akkurat har flyttet hit... Har annonsert at det skal testes med alenenetter før jeg starter i jobb - må bli i januar det :)

 

Ingen som tør å si ifra til ha heller, nytter lite at jeg gjør det, han er ikke på spesielt godfot med mamma og hans familie tør ikke si noenting... Synes dette er vanskelig - spesielt siden det er så vanskelig å bare hoppe i det når han er så imot det. :( uff, viljen min er mye svakere enn alle andres rundt meg, mann, sønn, mamma, søster... Liker at alt er koselig jeg! Men jeg er ganske bestemt også, er ikke helt dott altså, selv om jeg prøver å få til ting med list og lirking fremfor krangel og høylytte protester. Men akkurat på dette nytter det ikke med list og lirking, jeg har nå forsøkt i 7 mnd uten å lykkes :( men nå skal jeg snart jobbe, og det er uaktuelt å gå første nattevakt og være engstelig for hvordan det går med de to... Litt irritert over at mamma ikke har tilbudt seg da, hun har hatt han en dag nå for litt siden, men hun mener at hun ikke kan ha han på overnatting siden han fortsatt ammer. Der er jo egentlig bare tull, han kan da få annen drikke i et døgn. Skal jeg liksom slutte å amme pga at mannen og mamma kanskje hadde stilt opp mer? Vanskelig dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette skjønner jeg er litt av et dilemmma Camillok. Skjønner at du prøver, men at du ikke får så mye gehør;)

Men, kanskje du bare skal slappe av nå.. for hvis du begynner å jobbe allerede i januar, så MÅ jo mannen hoppe i det.

.. og vi vet jo alle at det kommer til å gå strålende! :)

Du får kanskje ta det som et kompliment da.. at mammen din og mannen din synes du gjør en så strålende innsats som mor at de får litt prestasjonsangst rett og slett!

.. og når det gjelder hans familie så er det jo ikke sikkert at de er vant til at menn skal passe barn i det hele tatt, så kanskje ikke rart de oppmuntrer ham til det. Kan jo hende mannen din sin usikkerhet bunner i hans egens fars usikkerhet over småbarn og barneoppdragelse, hvis moren hans har tatt den biten mener jeg. Det er jo ikke uvanlig i indisk kultur, er det vel?!

Men tenker dette retter seg snart jeg. Stå på Camillok:)

 

Nå holder snekkerne på her med å skulle tette tilbygget før jul.

Det skal visst tettes med vegger, tak og vinduer og byggdør til da, og så stå med byggtørker innvendig i romjulen. Etter jul tror jeg de da begynner på enten å panele utvendig eller så begynner de inne med en gang. Reisverk inne er jo på plass.. ja, i 1. etasje og delvis 2. etasje ivertfall. Det skal være ferdig til jul ivertfall. På nyåret tar mannen og jeg en dag fri og drar rundt på de forskjellige stedene og finner fliser. Det blir slike subway-fliser/metrofliser som er veeeldig vanlig og veeeldig lekkert synes jeg:D på det ene badet ivertfall. Hvis de som bygger tillater det, så legger vi ikke fliser på veggene på det lille badet nede, bare i dussjonen.. men maler heller veggene i lysblå våtromsmaling/ "Duck Egg Blue".

Igår lette jeg etter fliser til over kokesonen på kjøkkenet. Har sett meg ut noen på en restaurant jeg så en gang, men som de der ikke visste hvor de hadde fra. Men nå tror jeg jeg har funnet dem!.. etter et par år med leting. Det er denne stilen på terraart.no. Håper de sender til østlandet da:)

http://www.terraart.no/Fliser/azul.htm

.. også kommer forhåpentligvis kjøkkenvifta snart.. lakkert hvit, litt landlig stil:)

 

Nå er jeg litt stressa her kjenner jeg.. skal ringe høgskolen og sjekke ut skoleplass/opptakskriterier osv, osv. Hadde veldig håpet på om det var en plass allerede i januar!! så kommer jeg igang liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine fliser ønsker :) hvilke er det du harbsett deg ut?

 

Jeg er kvalm i dag også, føles som om jeg er gravid :P Jeg er ikke det altså, det er vel bare etterdønningene etter lørdagens spy-og-mer-til-syke... Skikkelig uggen altså, de cupcakesene som står på kjøkkenbenken skulle jeg virkelig ønske noen kunne komme og kaste - jeg blir helt dårlig bare av tanken på dem - og indisk mat som også står på benken. Magen klager faktisk bare av å skrive her...

 

Tror jeg skal gå for en enkel spaghetti med tomatsaus i dag, det frister faktisk litt. Leon virker ikke helt i lage heller... Jaja, jo mer syk før barnehagestart jo bedre??!

 

Vi hadde med morfar på svømming i dag - det var koselig. Første dag med dykk :) gikk fint, men lille begynte å skrike litt etter dykk nr tre fordi han var så trøtt og i ulage.

 

Ellers innviet vi peisen i går, det var skikkelig kos :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på enten den midterste på raden øverst( med littebitt gult i), eller helst den helt i ytterkant på høyrevingen. Eller Bjelle, Fontene eller Diagonal.

 

Kan godt forstå at du vil kvitte deg med matlukt og gamle cupcakes og middagsrester Camillok;)

Nårjeg har omgangssyken så blir jeg faktisk ikke kvalm av all mat jeg tenker på.. men har faktisk funnet ut at dersom jeg tenker på all den maten jeg spiste før jeg ble kvalm, så blir jeg uvel og kvalm av den ene maten som jeg tror da gjorde meg syk. Skjønner?! Hehe.. uansett.. jeg tror på det:D

 

Sjekket på utdanning idag. Ingenting som begynner i januar. Må vente til neste høst. Det er såå leeenge til!! Jeg ivrer etter å begynne nå jeg:)

Men på den annen side.. mye som skjer nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest og lest her.. Huff det er lenge siden jeg har vært her. Er absolutt travelt i livet mitt for tiden. Men to dager på jobb igjen før jul... Gleder meg til tre uker hjemme med knøttene og etterhvert de store jentene mine også :)

 

Skjønner deg godt Camillok er ikke lett å overlate barna til andre.. Eldste var 10 mnd første gang jeg overnattet borte. Men ellers så var mannen hjemme i permisjon med henne mens jeg studerte så jeg hadde liksom litt "fri" innimellom. Han har forøvrig stilt bra opp når jeg må bort. Jeg må bare la han gjøre ting på sin måte og det synes jeg er greit. Men det er kanskje som Ønsker sier at den indiske kulturen er annerledes. Lykke til med å dytte mannen din uti dypet ;) Han takler det nok utmerket...

 

Ønsker, hva slags utdanning er det du skal igang med?? Har ikke fått med meg det jeg.

 

Går ellers fint med knøttene her. tror det er mye tenner på gang, og ikveld var ene knøttet veldig rød i kinnene, og jeg minnes svakt at hun var det sist, så nå dukker det vel opp litt flere inni der :) Tenk dere, de er 11 mnd nå. Under en mnd igjen så feirer vi første bursdagen til knøttene.. Jeg blir helt matt altså, så fort som tiden flyr.

 

Men nå skal jeg slenge meg på sofaen og bla litt i en bok, før jeg tar tidlig kveld. Jobb i morgen..

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj... knøttene er 11 mnd. allerede?!? Guri malla da!! Tenner ja.. hehe.. kommer til å tenke på alt som skjer det første levåret jeg nå. Jammen mye det!

 

Her sitter jeg med vesla i sofaen. Vi spiser frokost og ser barne-tv. Jeg leverer henne sent hver gang jeg jobber, siden jeg ikke begynner før klokka ti. (men så er jeg ikke hjemme før fem da:( )

Jo, altså, jeg vil bli språklærer MaMi. Bare ta språkfag og pedagogikk. Norsk, engelsk, tysk og fransk.. og kanskje spansk. Det er det jeg er flink i og gjorde det bra i på skolen. De andre fagene var så som så med :D Men kan jo ikke begynne på den utdannelsen før permisjonen er ferdig. Semesteret begynner jo ikke før høsten uansett, så sånn sett passer det jo greit;) Selv om jeg gjerne skulle tatt fatt på det med en gang, så gleder jeg meg jo masse til babyen kommer såklart. Det skal bli spennende å bli kjent med enda et nytt familiemedlem, en helt ny og kanskje heelt annerledes personlighet enn det noen av de andre barna er. Det vet vi jo ikke. Alle våre fire barn er så forskjellige som det går an å bli:D

 

Nå gleder jeg meg til første kontroll hos jordmor i uke 15. Håper hun prøver å finne hjertelyden til babyen da.

Magen min vokser ikke mer den ser det ut som. Jeg kjenner ikke ligamentsmerter lenger (bortsett fra når jeg nyser).. selv om det visst er ganske vanlig å ikke kjenne det i 3. svangerskapet som jeg jo er i. Kjenner jo at den lille bollemagen nederst er stram, men så har jeg litt mer mage ellers enn akkurat gravidmagen også da, så kanskje den bare blir godt gjemt en stund til:D

Håper at alt står bra til inni der da ivertfall!!

Hos jordmor i uke 15 da så kommer vi til å bestille fødeplass og så får vi vel sikkert et brev om ordinær ultralyd etter jul, i januar en gang. Blir spennende å få termindato også. Nå begynner jeg å få litt trua på at jeg kanskje er noen dager lenger enn jeg har trodd. Begge gynekologene som har tatt ul har sagt at det nok er noen dager ekstra. Fosteret har vært litt lenger i str. enn det som vanlig er tror jeg. Og foreløpig på denne tiden så vokser vel alle likt tror jeg, så jeg kan ikke skylde på at mannen og jeg er høye begge to heller:D

 

Ellers... forferdelig treg med å komme igang med juleforberedelser! :( Har liksom ikke noe giv. Ikke noe lyst:( Gjør bare det som er nødvendig og er sliten og slapp ellers. Men til helgen skal jeg bake pepperkaker med ungene ivertfall, og neste fredag tar jeg vesla fra barnehagen og baker, tradisjonen tro, serinakaker sammen med henne. Så må jeg ha en dag for et par andre sorter (kromkaker og brune pinner), og så er vi i mål hva småkaker gjelder:) ellers blir det ikke spist og blir bare liggende. Dette er hva familien liker, og det blir spist opp. Kransekaka er i hus og står i den kalde kjelleren, så den er i boks.

 

 

Ok.. så hus. Dette går foooort!! De gjør seg ferdig med taket nå denne uka, alle vegger er på plass. Neste uke er det reisverk inne, panelet utvendig er til grunning på fabrikken og skal settes på neste uke, og så vinduer skal settes inn. Huset skal visst være tett til jul. Det blir såå fint!! Synes jammen mannen og jeg er flinke til å tegne jeg.. hihi :)

Jeg har fått flere kommentarer fra folk i bygda som har kjørt forbi og sett det. De sier det blir STOORT og fiiiiint! Jeg skjønner at folk synes det blir stort. Jeg synes i grunn det jeg også. Sånn utenfra... litt for stort synes jeg. Men vi trenger jo rommene inni, og det er jo ikke SÅ stort. Det "verste" er at mannen har begynt å planlegge å bygge på en ny og større stue på andre siden av huset også (slik at vi kan bruke denne stua til spisestue, og ha flere "grupper" i den nye stua. Altså.. tv/sofa-krok, lesehjørnet med panoramavinduer ut mot sjøen, en flott og ærverdig skrivepult a la bibliotekstil osv)samt dobbelgarasje, plantehus til meg med et lite drivhus(i grunn bare oppbevaring av alle plante/hageredskaper fordi det er sånn i veien når han skal snekre i uthuset). Puhh... vi er vel ferdige når de minste barna flytter tenker jeg:D

Vel, vel... vi bruker ikke penger på andre feriesteder da ivertfall, og liker veldig godt å være hjemme og holde på heldigvis!

Men for denne omgangen og en god stund fremover holder det kjenner jeg... økonomisk! For det koster jo dette å øke huset til dobbel størrelse og med to nye bad!! ;)Puhh.. ;)

... og jeg skal begynne å studere!

Bloggen lar vente på seg i og med at jeg er så slapp og uten energi, men det hadde vært koselig å skrive koselige blogginnlegg i jula når jeg har fri, så jeg skal prøve å finne energi til å fikse den opp. Så slipper jeg å skrive og beskrive så fælt for dere.. så kan dere se med egne øyne hva jeg mener:D

Noen gangen enklere det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg er her ennå, selv om jeg har vært taus noen dager. Lille keiser har fått RS-virus og vi tilbringer dagene på barneklinikken med inhalasjoner og paracet. Stakkars lille gutten orket ikke spise en gang. Bare satt stille på fanget og lagde lyder som en hvesende motor... Og den fantastiske fastlegen vår ville ikke se han en gang. :( Bare henviste til at vi kunne ta han med til kveldspoliklinikken på barneklinikken ni timer senere. Til slutt ble han så dårlig at vi måtte dra rett til barneklinikkens akuttmottak, hvor han ble innlagt og fikk inhalasjoner med adrenalin. Det har vi fått gjennom natta, og nå er han heldigvis i bedre form, men strever fortsatt såpass mye med pusten at vi ikke år reise hjem. Isolert er vi også, (= kjedelig), og pappaen er i Oslo og holder foredrag. Joda, vi får dagene til å gå her også...

 

Nå er det straks tid for ny runde med medisiner, så jeg skal vekke lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet krølle:( stakkars dere og lille keiser nå. Vet hvordn det er med RS-virus.. vesla hadde også det. Isolat og greier:(

Men hva i allverden slags lege er det som ikke sjekker lille keiser da?!? Noen av dem ER virkelig ubrukelige!! Grrr.. :(

 

Masse god bedring til lille keiser krølle! Varme tanker sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uffuff. Det var skikkelig leit å høre :( prøver å sende over litt ekstra krefter!

 

Jeg har kjøpt julegave til mannen min :) tror det blir skikkelig bra, bare håper den kommer frem før jul... Kjøpt denne kniven:

 

http://www.hongkongimports.ca/modeng/name/onlinestore/func/viewprod/product/2830

 

Pluss en dobbeltsidig slipestein, kom på en tusenlapp inkl porto. 250 til i toll, men jeg tror det var et godt kjøp likevel :) syntes det var litt skummelt å hande på nett sånn, så jeg måtte spør mannen om litt hjelp. Dvs han vet han får kniv - men ikke hvordan da :)

 

I morgen tror jeg at jeg skal få innredet litt Barnerom. Leon har sover sammen med meg de siste par ukene siden han var syk - nå er det avvenning igjen. Slet litt i kveld, men han har i hvertfall lagt seg i egen seng. Tar det litt etter litt vi :)

 

Ønsker: jeg stemmer for blogg snart - har lyst til å se alt du beskriver ja :) men skjønner hvis du ikke har overskuddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Leon som så og si alltid minst sover til 9 var oppe fra 6 ish. Veldig urolig, ville henge i puppen kontinuerlig og var litt kaldsvett. Tenner som kommer? Noe er i hvertfall helt snodig.

 

Gjesp. Skulle ha lagt meg mye tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...